Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 86 din 7 decembrie 2015  privind Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Planul de acţiune al Uniunii Europene privind returnarea COM(2015) 453 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 86 din 7 decembrie 2015 privind Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Planul de acţiune al Uniunii Europene privind returnarea COM(2015) 453 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 931 din 16 decembrie 2015

    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi ale Protocolului (nr. 1) anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    având în vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/559 din 26 noiembrie 2015,

    Senatul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    1. În contextul pachetului privind migraţia se notează:
    a) prezentarea măsurilor pe care Comisia, cu sprijinul agenţiilor relevante ale Uniunii Europe, le va lua pentru a consolida sistemul Uniunii Europe în materie de returnare a refugiaţilor, cu respectarea deplină a drepturilor fundamentale şi a garanţiilor pentru returnări în condiţii de demnitate;
    b) importanţa concentrării Comisiei pe asigurarea aplicării depline a directivei, inclusiv prin proceduri de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor;
    c) utilizarea de către Comisie a evaluării sistemelor naţionale de returnare efectuată în cadrul mecanismului de evaluare Schengen, pentru a identifica deficienţele şi pentru a contribui la remedierea acestora;
    d) aplicarea de acţiuni pe termen scurt - realizarea unui acord asupra unui pachet global, în scopul de a pregăti negocierile privind readmisia şi returnările îmbunătăţite pe baza principiului "mai mult pentru mai mult" şi stabilirea returnării şi readmisiei ca teme prioritare şi abordarea acestora în toate contactele cu ţările terţe prioritare;
    e) aplicarea de acţiuni pe termen mediu - dezvoltarea unor pachete adaptate, specifice fiecărei ţări;
    f) consolidarea returnării voluntare - opţiunea preferată ori de câte ori este posibil;
    g) consolidarea rolului şi mandatului Frontex.
    2. Sunt considerate necesare şi obligatorii:
    a) îmbunătăţiri în ceea ce priveşte punerea în aplicare a Directivei Uniunii Europe privind returnarea de către statele membre (deşi Directiva 2008/115/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 decembrie 2008 privind standardele şi procedurile comune aplicabile în statele membre pentru returnarea resortisanţilor ţărilor terţe aflaţi în situaţie de şedere ilegală permite o acţiune eficace în materie de returnare.);
    b) realizarea unui sistem integrat de gestionare a returnării;
    c) cooperarea permanentă a tuturor statelor membre pentru îmbunătăţirea schimbului de informaţii pentru executarea forţată a returnării - Sistemul de Informaţii Schengen (SIS), Sistemul de informaţii privind vizele (VIS) şi Eurodac trebuie utilizate eficient;
    d) asigurarea respectării mai stricte a normelor Uniunii Europene;
    e) respectarea dreptului legal al statelor membre de a aplica proceduri simplificate şi rapide de returnare în cazul migranţilor reţinuţi sau prinşi în cazul trecerii ilegale a frontierei şi se consideră că adoptarea unor astfel de decizii poate fi justificată de imperativul securizării frontierelor externe ale Uniunii.
    3. Se recomandă:
    a) îmbunătăţirea performanţelor statelor membre în materie de returnare, în condiţiile în care emiterea ordinelor de returnare rămâne în sfera de competenţă exclusivă a statelor membre, la fel ca operaţiunile de returnare;
    b) sporirea eficacităţii sistemului Uniunii Europene de returnare a migranţilor în situaţia neregulamentară prin consolidarea returnării voluntare;
    c) în plus faţă de măsurile prevăzute în vederea returnării în ţările de origine, să fie investigate şi posibilităţile de a fi sprijinite state terţe unde solicitanţii s-ar putea stabili.
    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituţiile europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senatul României în şedinţa din 7 decembrie 2015, în conformitate cu prevederile art. 77^1 din Regulamentul Senatului şi ale art. 5 lit. f), art. 30 lit. b) din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările şi completările ulterioare.

                           p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                                  IOAN CHELARU

    Bucureşti, 7 decembrie 2015.
    Nr. 86.

                                      -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016