Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 852 din 29 noiembrie 2017  privind aprobarea circumstanţelor şi procedura specifică aferente etapei 1 a programului esenţial de înzestrare Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 852 din 29 noiembrie 2017 privind aprobarea circumstanţelor şi procedura specifică aferente etapei 1 a programului esenţial de înzestrare "Transportor blindat pentru trupe 8x8"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 957 din 4 decembrie 2017
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 20 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă circumstanţele şi procedura specifică aferente etapei 1 a programului esenţial de înzestrare „Transportor blindat pentru trupe 8x8“, prevăzute în anexa nr. 1, în vederea atribuirii unui acord-cadru de furnizare a 227 de transportoare blindate pentru trupe 8x8 şi derivate pe platforma PIRANHA 5 şi a suportului logistic iniţial către General Dynamics European Land Systems - Mowag GmbH, în considerarea calităţii de parte în acordul de cooperare cu Compania Naţională ROMARM - S.A. - Filiala Uzina Mecanică Bucureşti - S.A., a Hotărârii Consiliului de Supraveghere a Cerinţelor nr. 313 din 18.10.2017, a hotărârilor Consiliului Suprem de Apărare a Ţării nr. S-147/2007, nr. 174/2016 şi nr. 113/2017, precum şi a aprobării Parlamentului României nr. XXV/351 şi nr. 4c-12/1119 din 6.11.2017.

    ART. 2
    Fondurile necesare realizării programului esenţial de înzestrare „Transportor blindat pentru trupe 8x8“ se asigură, în condiţiile legii, în limita creditelor de angajament şi bugetare aprobate cu această destinaţie prin legile bugetare anuale pentru Ministerul Apărării Naţionale, iar graficul de derulare estimat este prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 3
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    MIHAI TUDOSE
                    Contrasemnează:
                    Ministrul apărării naţionale,
                    Mihai-Viorel Fifor
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Ionuţ Mişa
                    p. Ministrul economiei,
                    Petre Iulian Nicolescu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 29 noiembrie 2017.
    Nr. 852.
    ANEXA 1

    CIRCUMSTANŢELE ŞI PROCEDURA SPECIFICĂ
    aferente etapei 1 a programului esenţial de înzestrare „Transportor blindat pentru trupe 8x8“
    A. Circumstanţele realizării programului esenţial de înzestrare „Transportor blindat pentru trupe 8x8“
    1. Pentru Armata României este fundamental să fie consolidată şi creată o capacitate de producţie pentru apărare de interes strategic pentru securitatea naţională privind fabricarea transportoarelor blindate, pentru satisfacerea cerinţelor de securitate a aprovizionării ale forţelor armate române.
    2. În temeiul prevederilor art. 2 lit. b), f) şi g) şi ale art. 5 lit. b) din Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, interesul esenţial de securitate pentru statul român îl constituie realizarea unei capacităţi de producţie pentru apărare de interes strategic pentru securitatea naţională, care să constituie un centru de producţie şi mentenanţă pe întreg ciclul de viaţă al transportoarelor, astfel încât cel puţin următoarele subsisteme esenţiale militare din compunerea transportoarelor să fie fabricate în România: sistemul de protecţie balistică şi antimină (carcasă blindată), sistemul de armament, sistemul de comunicaţii şi informatică, aparatura de ochire şi observare şi sistemele de senzori.
    3. Consiliul de Supraveghere a Cerinţelor, organul deliberativ prin care se realizează managementul activităţilor din cadrul sistemului de emitere a cerinţelor la nivelul Ministerului Apărării Naţionale, a hotărât achiziţia/înzestrarea forţelor terestre ale Armatei României cu 227 de transportoare 8x8 şi derivate pe platforma PIRANHA 5, cu suportul logistic iniţial aferent, prin Documentul cu Cerinţele Operaţionale actualizat pentru „Transportor blindat pentru trupe“ nr. RpS 1.183 din 18.10.2017, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Supraveghere a Cerinţelor nr. 313 din 18.10.2017. Potrivit acestui document s-a avut în vedere ca prin această achiziţie să se realizeze operaţionalizarea completă a Brigăzii Multinaţionale de Sud-Est, precum şi îndeplinirea cerinţelor de interoperabilitate cu cele 31 TBT Piranha IIIC, intrate în înzestrarea acestei structuri în perioada 2008-2015.
    4. Din prisma atribuţiilor avute cu privire la industria de apărare şi având în vedere discuţiile purtate de reprezentanţii Ministerului Economiei şi ai Ministerului Apărării Naţionale cu reprezentanţii General Dynamics European Land Systems - Mowag GmbH, operatorul economic producător al transportorului 8x8 PIRANHA 5, Ministerul Economiei susţine Programul esenţial de înzestrare „Transportor blindat pentru trupe 8X8“, prin achiziţia a 227 de transportoare 8x8 şi derivate pe platforma PIRANHA 5 şi a suportului logistic iniţial.
    5. Prin Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării nr. S-147/2007, modificată prin hotărârile nr. 174/2016 şi nr. 113/2017, s-a aprobat achiziţia a 227 de transportoare 8x8 şi derivate pe platforma PIRANHA 5 şi a suportului logistic iniţial, dintre care 197 să fie integrate în România. Un prim contract subsecvent la acordul-cadru ce se încheie între Ministerul Apărării Naţionale şi General Dynamics European Land Systems - Mowag GmbH vizează achiziţia a 94 de transportoare 8x8 şi derivate pe platforma PIRANHA 5, dintre care 36 de bucăţi să fie furnizate în regim de urgenţă, în maximum 12 luni de la data semnării primului contract subsecvent.
    6. Prin aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 354/2003, cu modificările şi completările ulterioare, prin intermediul operatorului economic menţionat se dezvoltă/consolidează pe teritoriul naţional o capacitate de producţie pentru apărare de interes strategic pentru securitatea naţională, în care să se producă vehiculele aferente programului esenţial de înzestrare „Transportor blindat pentru trupe 8x8“, în vederea furnizării şi intrării acestora în înzestrarea forţelor armate române. Ulterior, această capabilitate de pe teritoriul naţional va trebui să fie în măsură să execute lucrările de mentenanţă a produselor pe durata de viaţă a acestora, dar şi lucrări de mentenanţă pentru produse similare din dotarea forţelor armate române, asigurându-se o creştere considerabilă a securităţii aprovizionării pe timp de pace, în situaţii de criză şi la război.
    7. De asemenea se va constitui o capacitate pentru apărare în industrie, astfel cum este aceasta definită la art. 18 şi art. 19 lit. a) din Legea nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, republicată, avându-se în vedere, cumulativ, cel puţin următoarele: transferul de tehnologie pentru integrarea transportoarelor, precum şi includerea acestei tehnologii în inventarul de capabilităţi tehnologice la mobilizare; crearea/consolidarea/dezvoltarea unui centru de mentenanţă în România, cu responsabilităţi în realizarea mentenanţei pe ciclul de viaţă al transportoarelor, avându-se astfel în vedere concentrarea, eficientizarea şi consolidarea pe teritoriul naţional a unei capabilităţi credibile, flexibile şi eficiente, pentru a reacţiona la provocările actuale şi viitoare ale mediului de securitate.
    8. O asemenea capacitate de producţie şi/sau servicii pentru apărare de interes strategic este vitală pentru susţinerea pe termen lung a capacităţii de apărare a statului, iar absenţa sau pierderea acesteia ar aduce prejudicii semnificative capacităţii acţionale a forţelor sistemului naţional de apărare şi posibilităţilor de susţinere logistică a structurilor Armatei României.
    9. Satisfacerea interesului esenţial de securitate de mai sus se poate realiza numai prin atribuirea, potrivit procedurii specifice prevăzute la lit. B, a acordului-cadru de furnizare. Această măsură este necesară şi proporţională pentru atingerea obiectivelor de apărare şi satisfacerii interesului esenţial de securitate, astfel cum este prevăzut în art. 346 TFUE, întrucât permite continuarea activităţilor de producţie/mentenanţă esenţiale în domeniul militar şi nu depăşeşte ceea ce este strict necesar acestui scop.
    10. Aplicarea uneia dintre procedurile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, care transpune în legislaţia naţională dispoziţiile comunitare specifice materiei achiziţiilor publice în domeniul apărării şi securităţii, duce la neprotejarea şi afectarea interesului esenţial de securitate în cauză.
    11. În ceea ce priveşte stabilirea eventualului impact asupra concurenţei pe piaţa internă a produselor nemilitare, plecând de la faptul că achiziţia prevăzută de programul esenţial de înzestrare ,,Transportor blindat pentru trupe 8x8“ are ca obiect produse strategice şi servicii legate de acestea şi luând în considerare că interesul esenţial de securitate menţionat priveşte exclusiv aspecte militare, nu se poate identifica un asemenea impact.

    B. Procedura specifică aferentă programului esenţial de înzestrare „Transportor blindat pentru trupe 8x8“
    I. Organizarea procedurii specifice
    1. Procedura de atribuire se iniţiază în condiţiile prevăzute de art. 51 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012.
    2. Procedura de atribuire va avea două etape, respectiv:
    a) etapa de calificare;
    b) etapa de negociere şi evaluare a ofertei depuse.

    3. Limba de derulare a procedurii este limba română. Se admit părţi ale propunerii tehnice redactate în limba engleză, cum ar fi fişe şi prospecte.
    4. La procedură va fi invitat să participe General Dynamics European Land Systems - Mowag GmbH.
    5. Autoritatea contractantă are dreptul de a anula procedura specifică, fără obligaţia de a suporta daune, în următoarele cazuri:
    a) operatorul economic nu îndeplineşte cerinţele de calificare;
    b) documentele prezentate de operatorul economic conţin date false sau dacă operatorul economic nu prezintă informaţiile solicitate de către autoritatea contractantă;
    c) operatorul economic nu depune o ofertă în termenul stabilit;
    d) operatorul economic se retrage pe parcursul negocierilor;
    e) oferta depusă de operatorul economic este declarată neconformă;
    f) preţul total ofertat este mai mare decât valoarea estimată şi nu se identifică fondurile necesare;
    g) neacceptarea clauzelor obligatorii din acordul-cadru/ contractul subsecvent, inclusiv cele asumate prin angajamente.

    6. Perioada de derulare a procedurii specifice nu poate depăşi, în principiu, 60 de zile de la transmiterea invitaţiei de participare operatorului economic.
    7. Autoritatea contractantă are obligaţia, în principiu, de a lua decizia privind atribuirea acordului-cadru în cel mult 90 de zile de la data depunerii ofertei finale.

    II. Derularea procedurii specifice
    II.1. Etapa de calificare
    1. Iniţierea procedurii specifice se face prin transmiterea unei invitaţii de participare către General Dynamics European Land Systems - Mowag GmbH.
    2. Invitaţia de participare va conţine, cel puţin, următoarele informaţii:
    a) datele de identificare ale autorităţii contractante;
    b) criteriile de calificare în vederea participării la etapa de negociere;
    c) data-limită, ora şi locul depunerii ofertei;
    d) caietul de sarcini;
    e) modelul de acord-cadru şi contract subsecvent (cu menţionarea clauzelor nenegociabile);
    f) modalitatea de realizare a negocierilor;
    g) limba în care trebuie redactate documentele şi în care se desfăşoară procedura specifică;
    h) criteriul de atribuire a acordului-cadru;
    i) termenul de răspuns la solicitările de clarificări, care va fi de cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea acestora.

    3. General Dynamics European Land Systems - Mowag GmbH va prezenta oferta, compusă din documentele de calificare şi propunerea tehnică însoţită de propunerea financiară, ce va constitui punct de plecare în derularea negocierilor.
    4. Pe parcursul evaluării îndeplinirii criteriilor de calificare, comisia de evaluare are dreptul de a solicita precizări în legătură cu documentele depuse, precum şi depunerea unor documente suplimentare pentru verificarea informaţiilor prezentate de operatorul economic în documentele respective.
    5. Criteriile de calificare se referă la:
    5.1. situaţia personală a operatorului economic:
    - în ultimii 5 ani nu a fost condamnat prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti pentru unul sau mai multe dintre motivele următoare: participare la activităţi ale unei organizaţii criminale, corupţie, fraudă, pentru infracţiuni teroriste sau infracţiuni legate de activităţile teroriste ori instigare, complicitate sau tentativa de a comite aceste acţiuni, spălare de bani şi/sau finanţarea terorismului; nu este intrat în faliment ca urmare a hotărârii pronunţate de judecătorul-sindic; nu a fost condamnat în ultimii 3 ani, prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesională; în ultimii 2 ani şi-a îndeplinit corespunzător obligaţiile contractuale, îndeosebi pe cele referitoare la securitatea informaţiei şi securitatea aprovizionării; să fi îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România sau în ţara în care este stabilit.
    Îndeplinirea criteriului de calificare se justifică printr-o declaraţie pe propria răspundere, însoţită de documente/înscrisuri probante.

    5.2. satisfacerea şi protejarea interesului esenţial de securitate de către operatorul economic:
    - angajamentul ferm, încheiat în formă autentică, privind integrarea şi producerea în România a 197 de transportoare 8x8 şi derivate pe platforma PIRANHA 5, precum şi fabricarea în România a următoarelor subsisteme: sistemul de protecţie balistică şi antimină (carcasă blindată), sistemul de armament, sistemul de comunicaţii şi informatică, aparatura de ochire şi observare şi sistemele de senzori.

    5.3. îndeplinirea de către operatorul economic a obligaţiilor de securitate a aprovizionării:
    - angajamentul ferm, încheiat în formă autentică, privind executarea lucrărilor de mentenanţă a transportoarelor pe durata ciclului de viaţă a acestora, pe teritoriul naţional;
    – angajamentul ferm, încheiat în formă autentică, privind:
    – realizarea transferului tehnologic către un operator economic de producţie din România, pentru fabricarea, dotarea şi mentenanţa transportoarelor pe durata ciclului de viaţă;
    – modernizare/upgrade pentru produsele TBT 8x8 PIRANHA IIIC aflate în dotarea forţelor armate române.
    La sfârşitul etapei de calificare, autoritatea contractantă transmite operatorului economic decizia de continuare sau anulare a procedurii.



    II.2. Etapa de negociere şi evaluare a ofertei depuse
    1. Derularea procedurii se realizează prin negocieri succesive, pe baza cerinţelor din documentaţia de atribuire şi a propunerilor depuse prin ofertă, până în momentul în care operatorul economic General Dynamics European Land Systems - Mowag GmbH declară că oferta nu mai poate fi îmbunătăţită, fapt care se consemnează explicit în procesul-verbal de şedinţă.
    2. La finalul fiecărei runde de negociere, părţile încheie o minută, care conţine cel puţin aspectele discutate, concluziile rezultate, precum şi data începerii următoarei runde de negociere.
    3. Pe timpul etapei de negociere, autoritatea contractantă are dreptul să solicite informaţii cu privire la valorile estimate şi preţurile unitare aferente produselor şi serviciilor care fac obiectul achiziţiei.
    4. Evaluarea ofertei constă în verificarea de către comisia de evaluare a corespondenţei propunerii tehnice cu cerinţele caietului de sarcini şi ale specificaţiei tehnice pentru achiziţie.
    5. Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita clarificări şi precizări referitoare la oferta depusă.
    6. În etapa de negociere se stabilesc, cel puţin, următoarele:
    a) preţul unitar al produselor (avându-se în vedere fundamentarea economică de către ofertant a modului de formare a preţului, aferent metodelor de execuţie utilizate, procesului de producţie sau serviciilor prestate);
    b) detalierea integrării şi producerii produselor în România;
    c) montajul financiar şi contractual (plăţi în avans, modalităţi de plată, garanţii etc.);
    d) operaţiunile de mentenanţă şi estimarea costurilor asociate pe ciclul de viaţă;
    e) clauzele obligatorii din acordul-cadru/contractele subsecvente, după caz;
    f) graficul de desfăşurare a activităţilor şi termenele de livrare;
    g) procedura de acceptanţă, audituri tehnice şi omologare;
    h) procedura de recepţie cantitativă şi calitativă;
    i) serviciile de instruire ce vor fi prestate;
    j) sancţiuni care să constea în perceperea de penalităţi, daune-interese, inclusiv privind rezilierea acordului-cadru, în situaţia în care operatorul economic nu îşi îndeplineşte obligaţiile privind integrarea şi producerea în România a 197 de transportoare 8x8 şi derivate pe platforma PIRANHA 5, precum şi fabricarea în România a următoarelor subsisteme: sistemul de protecţie balistică şi antimină (carcasă blindată), sistemul de armament, sistemul de comunicaţii şi informatică, aparatura de ochire şi observare şi sistemele de senzori, potrivit celor convenite prin memorandumul de înţelegere şi acordul de cooperare semnate în data de 10.10.2017 între C.N. ROMARM - S.A. - Filiala Uzina Mecanică Bucureşti - S.A. şi General Dynamics European Land Systems-Mowag GmbH.

    7. Comisia de evaluare întocmeşte raportul procedurii specifice de achiziţie care se auditează de structura specializată a Ministerului Apărării Naţionale şi se aprobă de către secretarul de stat pentru armamente.
    8. În situaţia în care oferta corespunde din punct de vedere tehnic şi preţul total ofertat este mai mic sau egal cu valoarea totală estimată a acordului cadru, oferta este declarată câştigătoare.
    9. Operatorul economic primeşte o comunicare scrisă cu privire la rezultatul procedurii specifice.


    III. Organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare
    1. Comisia de evaluare este formată din reprezentanţi ai Departamentului pentru armamente, structurii beneficiare şi ai Companiei Naţionale „Romtehnica“ - S.A. Ca urmare a necesităţii identificate de autoritatea contractantă şi la solicitarea acesteia, în comisie pot fi cooptaţi, conform domeniului de competenţă propriu, experţi din cadrul unităţilor aflate sub autoritatea şi/sau în subordinea Ministerului Economiei, în condiţiile legii.
    2. Structura comisiei de evaluare se aprobă de către secretarul de stat pentru armamente din cadrul Ministerului Apărării Naţionale. Nominalizarea membrilor comisiei se va efectua de către fiecare structură reprezentată în comisie din Ministerul Apărării Naţionale şi din Compania Naţională „Romtehnica“ - S.A., iar aprobarea componenţei acesteia se face de către secretarul de stat pentru armamente din cadrul Ministerului Apărării Naţionale.
    3. Comisia îşi va desfăşura activitatea în conformitate cu prevederile prezentei proceduri specifice.
    4. De regulă, comisia îşi desfăşoară activitatea în plen. Orice decizie a comisiei trebuie să întrunească votul a cel puţin 2/3 din membrii săi. În cazul în care nu se poate întruni votul a cel puţin 2/3 dintre membrii comisiei din cauza unor divergenţe de păreri între aceştia, preşedintele comisiei va solicita reanalizarea punctelor de divergenţă, în scopul finalizării în timp util a evaluării propunerii/ofertei. În cazul în care comisia nu ajunge la un acord, decizia finală se adoptă cu votul majorităţii membrilor săi. Membrii comisiei care nu sunt de acord cu decizia adoptată au obligaţia de a-şi prezenta punctul de vedere în scris, elaborând în acest sens o notă individuală, care se ataşează la minuta şedinţei/raportul procedurii specifice.
    5. În situaţii justificate în care comisia nu se poate întruni în plen sau unii membri nu pot participa la şedinţe, acestea se vor desfăşura dacă este asigurată participarea a 2/3 din membri, iar documentele care se întocmesc vor fi prezentate fiecărui membru absent la şedinţă pentru a fi însuşite pe bază de semnătură sau pentru a-şi exprima în scris opinia, după caz, în termen de două zile lucrătoare.
    6. Pe lângă comisie pot fi cooptaţi alţi experţi din cadrul Ministerului Apărării Naţionale şi Companiei Naţionale „Romtehnica“ - S.A., pentru probleme specifice. Decizia de desemnare a experţilor cooptaţi va preciza atribuţiile şi responsabilităţile specifice ale acestora şi va justifica necesitatea participării lor la procesul de evaluare. Experţii cooptaţi nu au drept de vot, dar au obligaţia de a elabora un raport de specialitate cu privire la aspectele tehnico-operaţionale, financiare, comerciale sau juridice, asupra cărora, pe baza expertizei pe care o deţin, îşi exprimă punctul de vedere.
    7. Orice modificare a componenţei comisiei se face cu aprobarea secretarului de stat pentru armamente din cadrul Ministerului Apărării Naţionale.
    8. Comisia de evaluare îşi încetează activitatea la momentul semnării de către aceasta a raportului procedurii specifice.




                    Secretar de stat pentru armamente,
                    Florin Lazăr Vlădică
                    p. Secretar de stat pentru politica de apărare, planificare şi relaţii internaţionale,
                    Vasile Bucur
                    Şeful Statului Major al Apărării,
                    general Nicolae Ciucă


    ANEXA 2

    Graficul estimat de livrări şi plăţi aferente acordului-cadru
    şi contractelor subsecvente ce se vor încheia între Ministerul Apărării Naţionale
    şi General Dynamics European Land Systems - Mowag GmbH*)
──────────
    *) Graficul are caracter estimativ, urmând ca valoarea exactă a livrărilor şi plăţilor să fie stabilită prin contractele subsecvente.
──────────

┌──────────┬──────────┬─────────┬─────────┬─────────────────┬───────────────┬───────────────┬─────────────────┬───────────────┬───────────────┬───────────────┐
│ │ │Valoare │Valoare │2017 │2018 │2019 │2020 │2021 │2022 │2023 │
│Detaliu │Cantitatea│totală │totală cu├───────┬─────────┼───────┬───────┼───────┬───────┼───────┬─────────┼───────┬───────┼───────┬───────┼───────┬───────┤
│ │totală │fără TVA │TVA │Livrări│Plăţi cu │Livrări│Plăţi │Livrări│Plăţi │Livrări│Plăţi │Livrări│Plăţi │Livrări│Plăţi │Livrări│Plăţi │
│ │ │ │ │ │TVA │ │cu TVA │ │cu TVA │ │cu TVA │ │cu TVA │ │cu TVA │ │cu TVA │
├──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│Livrări │227 │ │ │0 │ │36 │ │32 │ │26 │ │47 │ │56 │ │30 │ │
├──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│Credite de│ │4.163.973│4.955.128│ │1.804.139│ │95.294 │ │88.568 │ │2.627.489│ │120.410│ │147.882│ │71.346 │
│angajament│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼─────────┼─────────┼───────┼─────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼─────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
│Credite │ │4.163.973│4.955.128│ │500.000 │ │596.844│ │554.713│ │1.176.369│ │754.148│ │926.206│ │446.848│
│bugetare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────────┴─────────┴─────────┴───────┴─────────┴───────┴───────┴───────┴───────┴───────┴─────────┴───────┴───────┴───────┴───────┴───────┴───────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016