Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 843 din 14 octombrie 1999  privind încadrarea pe tipuri a unităţilor de alimentaţie publică neincluse în structurile de primire turistice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 843 din 14 octombrie 1999 privind încadrarea pe tipuri a unităţilor de alimentaţie publică neincluse în structurile de primire turistice

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 510 din 21 octombrie 1999
    În temeiul art. 107 alin. (1) şi (2) din Constituţia României,
    Guvernul României hotărăşte:
    ART. 1
    Unităţile de alimentaţie publică, altele decât cele definite de Ordonanţa Guvernului nr.58/1998 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de turism în România, denumite în continuare unităţi independente, se definesc ca tipuri de unităţi de alimentaţie publică conform anexei nr. 1.

    ART. 2
    Încadrarea pe tipuri a unităţilor independente se realizează de către agenţii economici, în baza unei declaraţii pe propria răspundere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 3
    (1) În cazul unităţilor nou-înfiinţate declaraţia se depune la primăria locală o dată cu cererea pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare. Aceeaşi procedura se utilizează şi în cazul schimbării agentului economic care administrează unitatea independenta.
    (2) Atunci când survin modificări privind tipul unităţii independente, în termen de maximum 10 zile agentul economic va întocmi o noua declaraţie, pe care o va depune la primăria locală.

    ART. 4
    Un exemplar al declaraţiei agentului economic, confirmat de primire, se va păstra în permanenta la sediul unităţii independente, pentru a fi prezentat organelor de control abilitate, la solicitarea acestora.

    ART. 5
    La darea în folosinţă a unităţii independente agentul economic este obligat sa înscrie vizibil pe firma tipul unităţii.

    ART. 6
    Constituie contravenţii următoarele fapte, dacă nu au fost comise în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni:
    a) nerespectarea prevederilor art. 3;
    b) nerespectarea prevederilor art. 5;
    c) nerespectarea reglementărilor legale în vigoare privind condiţiile igienico-sanitare şi sanitar-veterinare.


    ART. 7
    Contravenţiile prevăzute la art. 6 se sancţionează după cum urmează:
    a) faptele prevăzute la lit. a), cu amendă de la 500.0000 lei la 1.000.000 lei;
    b) fapta prevăzută la lit. b), cu amendă de la 300.000 lei la 500.000 lei;
    c) faptele prevăzute la lit. c), conform legislaţiei sanitare şi sanitar-veterinare în vigoare.


    ART. 8
    Contravenţiile prevăzute la art. 6 lit. a) şi b) se constata şi amenzile se aplică de către organele de control abilitate ale administraţiei publice locale, iar pentru cele prevăzute la art. 6 lit. c), de către organele abilitate ale Ministerului Sănătăţii şi ale Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.

    ART. 9
    Contravenţiilor prevăzute la art. 6 le sunt aplicabile prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu modificările ulterioare.

    ART. 10
    La solicitarea agenţilor economici care doresc să ofere servicii pentru turismul organizat prin intermediul agentiilor de turism, unităţile independente vor fi clasificate pe categorii după aceleaşi reguli ca şi structurile de primire turistice, de către Oficiul de Autorizare şi Control în Turism.

    ART. 11
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 12
    Încadrarea pe tipuri a unităţilor independente, efectuată în baza Hotărârii Guvernului nr. 233/1992, rămâne valabilă în condiţiile în care unităţile nu au suportat modificări care au influentat tipologia acestora.

    ART. 13
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abroga Hotărârea Guvernului nr. 233/1992 privind clasificarea pe categorii de încadrare a unităţilor de cazare şi de alimentaţie publică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105 din 25 mai 1992, cu modificările ulterioare.



                    PRIM-MINISTRU
                    RADU VASILE
                    Contrasemnează:
    p. Ministrul industriei şi

                    comerţului,
                    Nicolae Staiculescu,
                    secretar de stat
                    p. Preşedintele Autorităţii
                    Naţionale pentru Turism,
                    Dorin Anton
                    Secretar de stat,
                    şeful Departamentului pentru
                    Administraţie Publică Locală,
                    Vlad Rosca

    ANEXA 1

    CARACTERIZAREA
    tipurilor de unităţi de alimentaţie publică
    Ca regula generală, unitatea de alimentaţie publică reprezintă localul public în care se servesc preparate culinare, produse de cofetarie-patiserie, băuturi, caracterizandu-se prin aceea ca în cadrul lui se imbina activitatea de pregătire/preparare cu activitatea de comercializare, însoţită de servicii specifice care asigura consumul acestora pe loc.
    1. Restaurant clasic - unitate de alimentaţie publică în care consumatorii sunt serviti cu un variat sortiment de preparate culinare de cofetarie-patiserie, cafea, băuturi etc. Pentru crearea unei atmosfere recreative se pot oferi programe artistice sau alte mijloace de distractie. Personalul de producţie şi de servire are o calificare de profil.
    2. Restaurant cu specific - unitate de alimentaţie publică care prin amenajări, dotări, ţinuta lucrătorilor şi preparatele culinare oferite corespunde unui specific local, regional, naţional (restaurant "românesc", "moldovenesc", "dobrogean", "banatean" etc.) sau reprezintă unităţi traditionale - han, crama, coliba, sura etc.
    3. Restaurant specializat - unitate de alimentaţie publică în care consumatorilor li se oferă, în principal, un sortiment specializat de preparate culinare şi băuturi, aflat în permanenta în lista-meniu a unităţii, în condiţiile unor amenajări şi dotări clasice sau adecvate structurii sortimentale (vânătoresc, pescaresc etc.) care formează obiectul specializării.
    3.1. Restaurant-zahana - unitate de alimentaţie publică în care se servesc, în special la comanda, în tot timpul zilei, produse şi subproduse din carne neportionate (organe), pregătite la gratar şi alese de consumatori din vitrinele de expunere sau de pe platou, o dată cu luarea comenzii. Sortimentul oferit mai poate cuprinde: ciorbe, borsuri, tuslama, tochitura, salate, dulciuri de bucatarie şi băuturi.
    3.2. Restaurant lacto-vegetarian, dietetic - unitate de alimentaţie publică în care se desfac în exclusivitate sortimente de preparate culinare pe bază de lapte şi derivate din lapte, oua, carne de pasare sau de vacă, paste fainoase, orez, salate din legume, precum şi dulciuri de bucatarie, inghetata şi băuturi nealcoolice.
    3.3. Restaurant-pensiune - unitate de alimentaţie publică care oferă mai multe variante de meniuri complete cu baremuri fixe. Băuturile cuprinse în meniu sunt limitate la sortimentele de răcoritoare şi ape minerale. Poate funcţiona şi pe bază de abonament.
    În aceste unităţi se pot oferi suplimentar diferite sortimente de preparate şi băuturi, inclusiv alcoolice, altele decât cele cuprinse în cadrul meniurilor zilnice.
    4. Braserie - unitate de alimentaţie publică care asigura în tot cursul zilei servirea consumatorilor cu un sortiment mai restrâns de preparate culinare (preparate reci, minuturi, 1-2 feluri de mancare), produse de cofetarie-patiserie şi băuturi.
    5. Pizzerie - unitate specializată care oferă, cu preponderenta, sortimente de pizza şi de paste fainoase. Suplimentar se pot oferi gustari, salate, produse de patiserie şi sortiment variat de băuturi, cu preponderenta slab alcoolizate.
    6. Berarie - unitate de alimentaţie publică caracterizată prin vânzarea cu preponderenta a berii de diverse sortimente, oferită consumatorilor în recipiente specifice (tap, halba, cana, sonde) de diferite capacităţi, alături de produse şi preparate care se asociaza în consum cu aceasta, precum: gustari calde şi reci, minuturi (din oua, legume etc.), specialităţi de zahana (1-2 preparate). Se mai poate oferi un sortiment restrâns de băuturi alcoolice, precum şi băuturi nealcoolice.
    7. Bar - unitate de alimentaţie publică cu program de zi sau de noapte în care se desfac băuturi alcoolice şi nealcoolice, un sortiment restrâns de produse culinare. Cadrul ambiental este completat cu program artistic, auditii muzicale, jocuri electronice şi video.
    7.1. Bar de zi - unitate care poate funcţiona ca subunitate distinctă în cadrul restaurantelor, precum şi ca unitate independenta. Oferă consumatorilor o gama variata de băuturi alcoolice şi nealcoolice, simple sau în amestec, cafea, gustari în sortiment restrâns, specialităţi de cofetarie.
    7.2. Bar de noapte - unitate de alimentaţie publică cu caracter distractiv, având orar de funcţionare pe timpul nopţii. Prezintă un program variat de divertisment, de music-hall şi dans, iar consumatorilor li se oferă o gama variata de băuturi, mai ales de cocteiluri, gustari, sortiment restrâns de preparate la gratar, specialităţi de cofetarie-patiserie.
    7.3. Cafe-bar, cafenea - unităţi specifice desfacerii, cu prioritate, a sortimentelor variate de cafea şi derivate din ciocolata, cacao, ceai, băuturi alcoolice fine la pahar, băuturi răcoritoare, sandvisuri, produse de cofetarie-patiserie. În dotarea unităţilor un rol important revine utilajelor pentru pregătirea cafelei şi, în primul rând, a cafelei expresso.
    7.4. Disco-bar, Video-bar, Discoteca - unităţi cu profil de divertisment pentru tineret, divertismentul fiind realizat prin intermediul muzicii şi al dansului, în acest sens unitatea fiind dotată şi amenajată corespunzător. Sortimentele oferite sunt asemănătoare celor din baruri, cu deosebirea ca băuturile vor fi prioritar nealcoolice sau slab alcoolizate, având în vedere ca majoritatea clientelei o reprezintă tineretul.
    7.5. Bar biliard - unitate cu profil preponderent recreativ, realizat prin posibilitatea practicării biliardului, unde se servesc băuturi şi un sortiment restrâns de sandvisuri, produse de patiserie-cofetarie.
    7.6. Snack-bar - unitate de alimentaţie publică care asigura clienţilor o servire rapida pe tot parcursul zilei, cu sortiment restrâns de minuturi, preparate la gratar, produse de cofetarie-patiserie, băuturi nealcoolice, ceaiuri, cafele şi un sortiment restrâns de băuturi alcoolice. Specific acestui tip de unitate este prezenta unei tejghele-bar, în spatele căreia preparatele se pregătesc la vederea clienţilor, cu un front de desfacere care să permită şi servirea directa a consumatorilor.
    8. Fast-Food - unitate care propune clientelei sale, în principal tineri, o servire rapida de produse, la preţuri unitare. Oferta de produse se reduce la un sortiment limitat şi standardizat, de regula bazat pe un singur produs de baza, şi este prezentată de obicei pe panouri luminoase. Preparatele sunt preluate de clienţi la casa în momentul plăţii şi consumate pe loc sau în afară unităţii. Produsele sunt oferite în inventar de servire de unica folosinţă.
    9. Unităţi tip bufet, bodega, birt, rotiserie
    9.1. Bufet - unitate de alimentaţie publică care funcţionează de obicei independent sau în incinta unor instituţii. Se oferă, în general, un sortiment restrâns de preparate culinare, calde şi reci, pregătite în bucataria proprie sau aduse din afară, şi de băuturi.
    9.2. Bodega - unitate de alimentaţie publică cu spaţiu restrâns de servire, de larga accesibilitate, care oferă un sortiment restrâns de gustari şi preparate la gratar, băuturi alcoolice, servite de regula la pahar, şi nealcoolice, cafea. Servirea se face de regula la tejghea-bar.
    9.3. Birt - unitate de alimentaţie publică asemănătoare cu bodega, amplasata de regula în pieţe, gări, autogări.
    9.4. Rotiserie - unitate de alimentaţie publică cu spaţiu restrâns de servire, care oferă clienţilor, în principal, produse preparate la rotisor, salate, sortiment restrâns de băuturi alcoolice, produse de patiserie-cofetarie, cafea. Mobilierul caracteristic îl constituie rotisorul amplasat în interiorul spaţiului de servire şi vitrina frigorifica în care sunt expusi pui şi alte specialităţi din carne pentru preparat în prezenta clienţilor.
    10. Unităţi tip pub şi bistro
    Sunt unităţi de alimentaţie publică de influenţa englezeasca, respectiv frantuzeasca, care oferă sortimente de băuturi şi preparate culinare specifice zonelor de influenţa.
    11. Cabaret - unitate de alimentaţie publică cu caracter de recreere şi divertisment în care se desfăşoară spectacole complexe cu valoare artistică deosebită. Se oferă consumatorilor preparate culinare de cofetarie-patiserie, diverse băuturi alcoolice şi nealcoolice. De obicei, suprafaţa de servire este realizată în amfiteatru, pentru ca programul artistic muzical să poată fi vizionat de la toate mesele.
    12. Unităţi tip cofetarie, patiserie
    Sunt unităţi de alimentaţie publică care oferă consumatorilor preparate de cofetarie-patiserie produse în laboratoarele proprii sau în laboratoarele altor unităţi de profil, biscuiti şi produse zaharoase ale producătorilor specializaţi, băuturi nealcoolice, cafea, ceai, fructe, produse specifice micului dejun, precum şi diferite sortimente de băuturi fine pentru consum la domiciliu. Majoritatea unităţilor de acest tip, pe lângă asigurarea condiţiilor pentru consumul pe loc, vinde şi produse pentru consum la domiciliu.
    În aceasta tipologie se încadrează:
    12.1. Cofetariile şi bomboneriile - unităţi specializate în vânzarea de produse de cofetarie-patiserie, sortimente de bomboane.
    12.2. Patiserie-placintarie - unităţi care vand, în general, produse de patiserie în stare calda, în acest scop fiind preferabil ca produsele să fie realizate în laboratoarele proprii. La vânzarea acestor produse se poate oferi şi bere.
    12.3. Simigerie-covrigarie-gogoserie - unităţi cu spaţiu restrâns de servire sau chiosc, amplasate în zone de trafic pietonal intens, care se pot organiza fie ca spaţii ce reunesc cele trei specialităţi, fie ca unităţi profilate pe o singura specialitate. Produsele acestor unităţi se vand, de regula, în stare calda.
    13. Ceainarie - unitate de alimentaţie publică, specializată în pregătirea şi servirea unei game largi de ceaiuri, alături de care se oferă sandvisuri şi produse de cofetarie-patiserie.
    14. Restaurantele cu caracter social
    Aceste unităţi sunt restaurante pentru colectivităţi şi sunt amplasate în incinta instituţiilor sau se pot organiza ca unităţi independente care livreaza, pe baze contractuale, preparate culinare la sediul/domiciliul persoanelor juridice/fizice.
    Principalele tipuri de restaurante pentru colectivităţi sunt:
    14.1. Cantina-restaurant - unitate de alimentaţie publică în care mesele sunt servite în general pe bază de abonamente pentru meniuri unice; dotarea acestor unităţi se face cu mobilier şi inventar simplu.
    14.2. Restaurant cu autoservire (self-service) - unitate de alimentaţie publică cu desfacere rapida, în care consumatorii îşi aleg şi se servesc singuri cu preparate culinare, de cofetarie-patiserie, cu băuturi, expuse în linii de autoservire cu flux dirijat. Consumul produselor are loc la mese.
    15. Terasa/gradina de vara - funcţionează în sezonul cald fie în structura unei unităţi de alimentaţie publică, fie ca unitate independenta, de sine stătătoare, oferind un sortiment de băuturi şi/sau de preparate specific tipologiei anterior prezentate.
    În cazul în care terasa/gradina de vara funcţionează ca unitate de sine stătătoare, agentul economic este obligat sa înscrie pe firma denumirea "TERASA", urmată de tipul unităţii respective (Terasa-bar, terasa-bufet, terasa-restaurant etc.).
    Pentru unităţile de alimentaţie publică cu activitate complexa, care cumulează caracteristici specifice mai multor tipuri, tipul unităţii va fi declarat în funcţie de activitatea predominanta.

    ANEXA 2

    DECLARAŢIE

┌──────────────────────────────────────┐
│Subsemnatul . . . . . . . . . . . , cu│
│domiciliul în . . . . . . . . . . . .,│
│str. . . . . . . ., nr. . ., judeţul/ │
│sectorul . . . , în calitate de*) . . │
│. ., la Societatea Comercială . . . . │
│. . . . ., înregistrată la registrul │
│comerţului sub nr. de înmatriculare . │
│. . ./. . ./. . ., cu sediul social în│
│. . . . . . ., judeţul/sectorul . . . │
│. . . str. . . . . . . ., nr. . . . . │
│, declar pe propria răspundere că │
│unitatea de alimentaţie publică │
│situată în . . . . . . . . . . . . │
│(sediul unităţii) este de tipul . . . │
│., având următoarele caracteristici │
│funcţionale: │
├──────────────────────────────────────┤
│1. Total suprafaţă (m2) . . . . . . . │
│. . . . . . . . . . . , din care: │
├──────────────────────────────────────┤
│• de servire . . . . . . . . . . . . .│
│. . . . . . . . . . .; │
├──────────────────────────────────────┤
│• de pregătire/predare . . . . . . . .│
│. . . . . . . . . . .; │
├──────────────────────────────────────┤
│• de depozitare . . . . . . . . . . . │
│. . . . . . . . . . . ; │
├──────────────────────────────────────┤
│• anexe-utilităţi . . . . . . . . . . │
│. . . . . . . . . . . (birouri, │
│grupuri sanitare, vestiare etc.); │
├──────────────────────────────────────┤
│2. Numărul locurilor pentru │
│consumatori: │
├──────┬────────────┬──────┬───────────┤
│Total,│din care: │Terasă│Grădină de │
│ │saloane │ │vară │
├──────┼────────────┼──────┼───────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼────────────┼──────┼───────────┤
│ │ │ │ │
├──────┼────────────┼──────┼───────────┤
│ │ │ │ │
├──────┴────────────┼──────┴───────────┤
│ │Semnătura │
│Data . . . . . . . │agentului economic│
│. . . . │şi ştampila │
│ │societăţii │
│ │comerciale │
├───────────────────┴──────────────────┤
│______________ │
├──────────────────────────────────────┤
│*) Patron, director, administrator. │
└──────────────────────────────────────┘


                    DECLARAŢIE


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016