Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 83 din 14 noiembrie 2017  privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European  şi al Consiliului privind un produs paneuropean de pensii personale (PEPP) - COM (2017)343    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 83 din 14 noiembrie 2017 privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind un produs paneuropean de pensii personale (PEPP) - COM (2017)343

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 898 din 15 noiembrie 2017
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
     Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-9/438 adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 7 noiembrie 2017, Camera Deputaţilor:
    1. Salută sporirea diversităţii şi a gradului de inovare a produselor financiare prin produsul paneuropean de pensii personale (PEPP) şi contribuţia acestuia la asigurarea de pensii adecvate, sigure şi viabile, în beneficiul cetăţenilor Uniunii.
    2. Atrage atenţia asupra necesităţii asigurării unui acces permanent la informaţiile despre PEPP în zonele rurale ale Uniunii, pe toată durata produsului.
    3. Consideră că eticheta de calitate prevăzută pentru PEPP nu ar trebui să fie implicită sau subînţeleasă, ci ar fi indicat să fie puse la dispoziţie suficiente date pentru a permite evaluarea obiectivă a rentabilităţii şi riscurilor, în vederea comparării cu produsele similare de la nivelul statelor membre.
    4. Atrage atenţia asupra necesităţii analizării impactului PEPP asupra pieţei de capital în profil regional, precum şi asupra posibilităţii practice de transferare a fondurilor de la şi către produsele similare de la nivelul statelor membre.
    5. Recomandă restricţionarea sau cel puţin monitorizarea utilizării instrumentelor financiare derivate în managementul fondurilor PEPP.
    6. Recomandă abordarea concretă a provocării demografice, a impactului acesteia asupra atractivităţii şi rentabilităţii PEPP pe termen lung şi punerea la dispoziţia deponenţilor a informaţiilor referitoare la acest impact.
    7. Subliniază că monitorizarea pieţei, supravegherea adecvată şi protecţia consumatorilor reprezintă sarcini administrative atât pe termen scurt, în ceea ce priveşte modificarea regulamentelor de organizare şi funcţionare ale autorităţilor de supraveghere a pieţelor financiare, cât şi pe termen lung, ca rezultat al implicaţiilor transfrontaliere create de portabilitatea produsului.
    8. Recomandă analizarea condiţiilor administrative specifice statelor membre, spre a fi identificate măsurile necesare pentru armonizarea procedurilor de autorizare, a tratamentului fiscal şi pentru furnizarea de sprijin european în scopul perfecţionării şi interconectării mecanismelor digitale, acolo unde este necesar.
    9. Reaminteşte că integrarea globală a pieţelor financiare, de servicii şi de bunuri facilitează transmiterea internaţională a şocurilor şi recomandă includerea informaţiilor referitoare la riscurile globale în obligaţiile de prezentare a produsului.
    10. Subliniază necesitatea de a se asigura neutralitatea pe piaţă a PEPP faţă de cele similare oferite la nivel de stat membru şi recomandă stabilirea mijloacelor de intervenţie posibile în caz de abateri.
    11. Recomandă prevederea unor obligaţii explicite ale furnizorilor de PEPP privind respectarea principiilor pentru investiţii responsabile stabilite de Organizaţia Naţiunilor Unite.
    12. Recomandă stabilirea unei proceduri de monitorizare armonizate la nivelul Uniunii pentru a se asigura respectarea obligaţiei furnizorilor de PEPP de a urma o politică de investiţii conformă cu regula prudenţei şi de a se reţine în a investi în jurisdicţiile cu risc ridicat şi necooperante identificate de Grupul de Acţiune Financiară Internaţională.
    13. Atrage atenţia asupra faptului că recuperarea capitalului investit depinde şi de factori internaţionali cu o evoluţie incertă, nu doar de cei stabiliţi la încheierea contractului de pensie, ceea ce prezintă un risc pentru deponent de a nu recupera capitalul investit, risc dificil de prevăzut şi contracarat.
    14. Atrage atenţia că nu există o opţiune sigură de investiţii, ci eventual una cu risc foarte scăzut şi recomandă evitarea acestei sintagme şi prezentarea unei cuantificări a riscurilor şi o descriere calitativă comparativă a opţiunilor.
    15. Îşi manifestă reţinerea cu privire la extinderea dreptului deponenţilor de a schimba furnizorii de PEPP şi consideră că ar fi indicat ca modalitatea de schimbare să fie stabilită astfel încât să nu afecteze rentabilitatea fondurilor PEPP.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 14 noiembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 14 noiembrie 2017.
    Nr. 83.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016