Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 818 din 15 octombrie 2018  privind aprobarea standardelor minime de lucru în probaţiune pentru instituţiile din comunitate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 818 din 15 octombrie 2018 privind aprobarea standardelor minime de lucru în probaţiune pentru instituţiile din comunitate

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 879 din 18 octombrie 2018
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 18 alin. (6) din Legea nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a măsurilor educative şi a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 17 lit. d) din Legea nr. 252/2013 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de probaţiune, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Se aprobă Standardele minime de lucru în probaţiune pentru instituţiile din comunitate, prevăzute în anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (2) Sintagma „instituţii din comunitate“ are înţelesul definit la art. 2 lit. a) din Legea nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a măsurilor educative şi a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Standardele minime de lucru în probaţiune sunt aplicabile instituţiilor din comunitate, care participă, potrivit art. 18 alin. (6) din Legea nr. 253/2013, cu modificările şi completările ulterioare, la executarea pedepselor şi a măsurilor neprivative de libertate, sub coordonarea serviciilor de probaţiune.

    ART. 2
    Instituţiile din comunitate îşi desfăşoară activitatea în executarea pedepselor şi a măsurilor neprivative de libertate potrivit următoarelor principii:
    a) respectarea legii şi a hotărârilor judecătoreşti;
    b) respectarea drepturilor omului şi a demnităţii umane;
    c) evitarea discriminării pe orice temei;
    d) respectarea confidenţialităţii informaţiilor şi a regulilor de protecţie a datelor cu caracter personal;
    e) responsabilitatea şi imparţialitatea în desfăşurarea activităţii;
    f) eficacitatea în serviciul intereselor generale ale comunităţii;
    g) eficienţa în utilizarea resurselor;
    h) dezvoltarea unei relaţii pozitive cu persoana aflată în supraveghere, în scopul implicării acesteia în propriul proces de reabilitare;
    i) implicarea tuturor persoanelor interesate şi a comunităţii în executarea sancţiunilor comunitare;
    j) transparenţa în comunicarea rezultatelor către parteneri sau public.


    ART. 3
    (1) Serviciul de probaţiune, prin intermediul consilierului de probaţiune manager de caz, realizează coordonarea, supravegherea şi controlul executării pedepselor şi măsurilor neprivative de libertate, dintre cele prevăzute la art. 1 lit. d)-f) şi la art. 23 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 253/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În funcţie de măsurile şi obligaţiile stabilite de către instanţa de judecată, serviciul de probaţiune poate încredinţa supravegherea executării, prin decizie a consilierului de probaţiune, emisă în temeiul art. 17 alin. (3) din Legea nr. 253/2013, cu modificările şi completările ulterioare, unor instituţii din comunitate, dintre cele incluse în baza instituţiilor din comunitate, constituită la nivel naţional.

    ART. 4
    (1) În vederea punerii în executare a măsurilor şi pedepselor neprivative de libertate, serviciile de probaţiune externalizează cursuri, stagii, tratamente, îngrijiri medicale ori alte activităţi stabilite ca obligaţii.
    (2) Serviciile de probaţiune pot externaliza programe în condiţiile în care volumul de activitate existent în cadrul lor ori alte aspecte ce ţin de situaţia persoanei aflate în supraveghere nu permit derularea cu eficienţă a acestora în termenul de supraveghere stabilit de către instanţă.
    (3) În raport cu standardele prevăzute în anexele nr. 1-3 la prezenta hotărâre, numărul maxim de şedinţe pe care un specialist din cadrul unei instituţii din comunitate îl poate desfăşura în cadrul derulării programelor, cursurilor sau stagiilor este de cel mult 3 pe zi.

    ART. 5
    (1) Procedura de abilitare a asociaţiilor, fundaţiilor şi societăţilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, este prevăzută în cuprinsul art. 20 şi 21 din Legea nr. 253/2013, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv în cuprinsul art. 9 din Regulamentul de aplicare a Legii nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a măsurilor educative şi a altor măsuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 604/2016.
    (2) Condiţiile emiterii de către Direcţia Naţională de Probaţiune a rapoartelor de conformitate solicitate de instanţe în cadrul procedurii prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin Normele metodologice pentru avizarea şi acreditarea programelor de lucru cu persoanele aflate în evidenţa serviciilor de probaţiune.

    ART. 6
    (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare în 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia anexei nr. 3, care intră în vigoare în 15 zile după emiterea ordinului comun al ministrului justiţiei şi ministrului educaţiei naţionale de aprobare a programei-cadru pentru cursurile de formare civică în cadrul probaţiunii.
    (2) Normele metodologice pentru avizarea şi acreditarea programelor de lucru cu persoanele aflate în evidenţa serviciilor de probaţiune se adoptă prin ordin al ministrului justiţiei în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
    (3) Activităţile efectuate până la data prevăzută la alin. (1), cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare la data îndeplinirii lor, rămân valabile.
    (4) Instituţiile din comunitate abilitate până la data prevăzută la alin. (2) pot continua activităţile autorizate conform abilitării acordate potrivit art. 20 şi 21 din Legea nr. 253/2013, cu modificările şi completările ulterioare, până la împlinirea perioadei pentru care au fost abilitate, o nouă abilitare urmând a fi acordată potrivit prezentelor standarde minime de lucru în probaţiune.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul justiţiei,
                    Tudorel Toader
                    Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Lia-Olguţa Vasilescu
                    Ministrul educaţiei naţionale, interimar,
                    Rovana Plumb
                    Ministrul sănătăţii,
                    Sorina Pintea

    Bucureşti, 15 octombrie 2018.
    Nr. 818.
    ANEXA 1

    STANDARDE MINIME DE LUCRU

    ANEXA 2

    STANDARDE MINIME DE LUCRU

    ANEXA 3

    STANDARDE DE LUCRU

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016