Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 8 din 10 ianuarie 2018  privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 583/2015 pentru aprobarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015-2020 (PNCDI III)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 8 din 10 ianuarie 2018 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 583/2015 pentru aprobarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015-2020 (PNCDI III)

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 62 din 22 ianuarie 2018
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 583/2015 pentru aprobarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015-2020 (PNCDI III), publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 594 din 6 august 2015, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2 alineatul (1), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) transparenţa, accesibilitatea şi integritatea informaţiei;"

    2. La articolul 2 alineatul (2), litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) evaluarea ex-ante a propunerilor de proiecte, folosindu-i în procesul de evaluare pe cei mai competenţi cercetători în tematica propunerii, selectaţi conform criteriilor stabilite de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, cu evitarea strictă a conflictelor de interese;"

    3. După articolul 12 se introduce un nou articol, articolul 12^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 12^1
    Alocări de majorare şi rectificări bugetare pozitive
    În cazul unor alocări de majorare sau al rectificărilor bugetare pozitive, autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare poate decide majorarea sumelor pentru finanţarea programelor şi, respectiv, a proiectelor, conform criteriilor aprobate prin ordin al conducătorului autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, inclusiv majorarea bugetului iniţial aprobat prin pachetul de informaţii, cu încadrarea în limita sumelor aprobate."



    ART. II
    Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 583/2015 se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1 alineatul (1), punctul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "14. DANUBIUS-RI - Centrul Internaţional de Studii Avansate pentru Sisteme Fluvii-Mări;"

    2. La articolul 1 alineatul (2), punctele 6 şi 26 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "6. DANUBIUS-RI - Centrul Internaţional de Studii Avansate pentru Sisteme Fluvii-Mări;
    ................................................
26. ROSA - Agenţia Spaţială Română;"

    3. La articolul 1 alineatul (2), dupăpunctul 29 se introduc 11 noipuncte, punctele30-40, cu următorulcuprins:
    "30. ACTRIS-RI - Aerosols, Clouds and Trace Gases Research Infrastructure;
31. AIEA - Agenţia Internaţională pentru Energie Atomică Viena;
32. ALFRED - Advanced Lead Fast Reactor European Demonstrator;
33. CRIC - Comitetul Român pentru Infrastructuri de Cercetare;
34. EMSO - European Multidisciplinary Seafloor and Water-column Observatory;
35. EPOS - European Plate Observing System;
36. HL-LHC - High Luminosity Large Hadron Collider;
37. ICOS - Integrated Carbon Observation System;
38. ISS - International Space Station;
39. MCI - Ministerul Cercetării şi Inovării;
40. METROFOOD-RI - Infrastructure for Promoting Metrology in Food and Nutrition."

    4. La articolul 6 alineatul (2), după litera a4) se introduce o nouă literă, litera a5), cu următorul cuprins:
    "a5) susţinerea participării, prin CDI, atât la mari iniţiative europene şi internaţionale, prin asumarea rolului de lider la ELINP, DANUBIUS-RI, ALFRED sau de actor important la altele, cât şi prin stimularea concentrărilor tehnologice (clustere) de frontieră;"

    5. La articolul 10 alineatul (3), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) Subprogramul 1.2 Performanţă instituţională - pentru obţinerea celei mai mari valori pentru banii investiţi în cercetare, prin concentrarea resurselor spre organizaţiile publice de cercetare în domenii strategice de dezvoltare ale României;"

    6. La articolul 10 alineatul (3), litera b1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b1) Obiectivele subprogramului:
    • susţinerea planurilor de dezvoltare instituţională în vederea creşterii performanţelor în domeniul de activitate, la nivelul departamentelor şi colectivelor de cercetare;
    • susţinerea competenţelor naţionale din instituţii de cercetare cu posibilităţi de relansare în domenii economice de interes pentru România;
    • dezvoltarea capacităţii proprii a organizaţiilor publice de cercetare în următoarele direcţii:
    - valorificarea şi difuzarea cunoştinţelor şi rezultatelor de cercetare;
    – acordarea de asistenţă tehnică şi de servicii ştiinţifice şi tehnologice de înalt nivel în domenii prioritare;
    – iniţierea şi dezvoltarea colaborărilor viabile cu parteneri din mediul economic public şi privat;
    – creşterea gradului de implicare şi vizibilitate pe plan internaţional."

    7. La articolul 10 alineatul (3), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) Subprogramul 1.3 Infrastructuri de cercetare-dezvoltare - pentru dezvoltarea integrată şi utilizarea eficientă a bazei materiale publice pentru cercetare. Investiţiile în infrastructura de CD sunt orientate spre domeniile de cercetare prioritare, în special în organizaţiile publice de cercetare în domenii strategice de dezvoltare ale României, pe principiul celei mai bune utilizări a banilor publici (optimizarea investiţiilor în echipamente de CD şi obţinerea de venituri din exploatarea echipamentelor), complementar cu activităţile desfăşurate în cadrul POC şi POR."

    8. La articolul 11 alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:
    "f) sprijin pentru aplicarea invenţiilor şi inovaţiilor româneşti."

    9. La articolul 11 alineatul (3), litera a2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a2) Principalele tipuri de proiecte utilizate sunt:
    • proiect experimental-demonstrativ (demonstrare concept) - sprijin pentru realizarea de modele/soluţii pentru produse/tehnologii/metode/sisteme/servicii noi sau semnificativ îmbunătăţite. Se concretizează prin modele experimentale, modele funcţionale, tehnologii de laborator etc.;
    • proiect de dezvoltare experimentală - sprijin pentru realizarea proiectelor pentru execuţia de prototipuri/instalaţii-pilot etc. (echivalent: planuri de lucrări, planuri de implementare etc.); se concretizează prin realizarea documentaţiilor tehnice de execuţie pentru prototipuri/instalaţii-pilot etc.;
    • proiect de transfer la operatorul economic - sprijin pentru cercetare externalizată, în parteneriat cu organizaţii de cercetare publice, pentru elaborarea/fabricarea de prototipuri/instalaţii-pilot etc., pentru produse/tehnologii/metode/servicii noi sau semnificativ îmbunătăţite (sau echivalente pentru planuri de lucrări, planuri de dezvoltare etc.); se concretizează prin omologarea de prototipuri/instalaţii-pilot etc. premergătoare seriei zero;
    • proiect de valorificare la operatorul economic - sprijin pentru cercetarea externalizată, în parteneriat cu organizaţii de cercetare publice, pentru punerea în fabricaţie/aplicare/operare a produselor/tehnologiilor/metodelor/sistemelor noi la operatorul economic sau alte categorii de beneficiari (de exemplu, organisme ale administraţiei publice, organizaţii publice etc.); pentru lucrări echivalente (planuri de lucrări, planuri de dezvoltare etc.) se va urmări autorizarea execuţiei acestora;
    • cecuri de inovare - sprijin pentru facilitarea achiziţionării de servicii de cercetare-dezvoltare şi inovare de la organizaţii de cercetare de drept public şi privat; rezultatul este cel puţin la nivel de model experimental;
    • soluţii - oferă soluţii sub formă de bun (produs/serviciu/ proces de fabricaţie) inovator, ca răspuns la necesitatea identificată în sectorul public (achiziţii publice pentru inovare). Soluţia este dată de către conducătorul consorţiului (organizaţia publică de cercetare) la o problemă ridicată de administraţia publică. Tema se defineşte pe baza unui dialog la nivelul entităţilor publice comanditare. Proiectele se segmentează în faze (explorare, dezvoltare, testare funcţională, fezabilitate, acceptabilitate);
    • utilizare infrastructură CD - instalaţii - sprijin pentru utilizarea infrastructurilor de cercetare existente pentru absorbţia, asimilarea şi adaptarea bunului (produs/serviciu/proces de fabricaţie) inovativ la nevoile pieţei deservite, prin parteneriat cu organizaţiile de cercetare care deţin/administrează instalaţii/laboratoare de cercetare;
    • compartiment CD în întreprinderi - sprijin pentru constituirea de compartimente de cercetare-dezvoltare proprii pentru absorbţia, asimilarea şi adaptarea bunului (produs/serviciu/proces de fabricaţie) inovativ la nevoile pieţei deservite, prin mobilităţi (detaşare) de cercetători în întreprinderi;
    • platforme tehnologice - din organizaţii de cercetare, industriale şi academice, cu scopul de a stabili agende de CDI comune, în domeniile prioritare ale PNCDI III;
    • interconectare - sprijin pentru interconectarea funcţională a companiilor şi a organizaţiilor de cercetare şi inovare din cadrul clusterului, prin promovarea utilizării în comun a echipamentelor şi a schimbului de cunoştinţe de specialitate, în scopul formării lanţului de aprovizionare complet în cadrul sectorului industrial specific;
    • centru de competenţă - atragerea cercetătorilor pentru cercetări de frontieră. Activităţile se desfăşoară în universităţi sau institute de cercetare-dezvoltare selectate pe bază de competiţie (criteriile-cheie de selecţie includ perspectivele domeniilor propuse, condiţiile de găzduire şi acordurile de acces la diverse infrastructuri de cercetare din ţară, iar finanţarea susţine asigurarea costurilor curente, a celor cu personalul permanent şi a programului de burse internaţionale);
    • organizare şi dezvoltare cluster - management pentru organizarea, reprezentarea şi promovarea clusterului, dialog profesional şi social, cu scopul de a corela şi orienta eforturile operatorilor economici şi ale comunităţii de cercetare ştiinţifică («triple helix») din domeniile de profil, ale utilizatorilor-ţintă, precum şi ale administraţiei publice locale, în direcţia consolidării clusterelor, prin stabilirea obiectivelor CDI comune şi dezvoltarea planurilor de implementare asociate, bazate pe utilizarea în comun a resurselor;
    • concursuri - pentru antrenarea tinerilor în activităţi de cercetare industrială şi încurajarea antreprenoriatului;
    • proiect INVENT - sprijin pentru aplicarea invenţiilor şi inovaţiilor româneşti prin susţinerea financiară a execuţiei de modele experimentale sau a parteneriatelor cu operatori economici beneficiari ai convenţiei de aplicare a invenţiei/inovaţiei;
    • cecuri pentru inventatori - sprijin pentru inventatori, persoane fizice, pentru demonstrarea funcţionalităţii soluţiilor tehnice brevetate prin facilitarea achiziţionării de servicii de cercetare-dezvoltare şi inovare de la organizaţii de cercetare de drept public şi privat."

    10. La articolul 12 alineatul (3), literele a2), b2) şi c2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a2) Principalele tipuri de proiecte utilizate sunt:
    • proiecte complexe - domeniile de cooperare ştiinţifică, tipul activităţilor CDI derulate în comun şi cheltuielile eligibile sunt stabilite în cadrul documentelor încheiate la nivelul autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare;
    • proiecte de mobilităţi - mobilităţile în cadrul proiectelor comune (deplasări, primiri cu ocazia evenimentelor ştiinţifice organizate de părţi, de tip atelier de lucru, masă rotundă, întâlniri de lucru etc.) sunt finanţate conform prevederilor şi limitelor stabilite prin documentele încheiate cu ţările partenere.
    .........................................................
b2) Tipuri de proiecte:
    Principalele tipuri de proiecte utilizate sunt:
    • proiecte de sprijin pentru participarea la proiecte Orizont 2020 (Marie Curie COFUND sau altele asemenea);
    • proiecte ERA-NET COFUND, CSA, sau altele asemenea.
    .......................................................
c2) Principalele tipuri de proiecte utilizate sunt:
    • proiecte CDI - proiecte selectate în vederea finanţării în urma apelurilor comune;
    • proiecte-suport;
    • proiecte de mobilităţi - mobilităţi (deplasări) în cadrul proiectelor comune şi pentru reprezentanţi ai organizaţiilor de cercetare, industriale şi academice, cu scopul de a stabili agende de CDI convergente cu domeniile prioritare ale iniţiativelor de programare comună conform prevederilor stabilite prin documentele încheiate în cadrul iniţiativelor de programare comună."

    11. La articolul 14 alineatul (3), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) Subprogramul 5.2 Participare la organismele şi programele internaţionale de cercetare-dezvoltare în domeniul atomic şi subatomic"

    12. La articolul 14 alineatul (3), litera b2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b2) Tipurile de proiecte se adaptează la tipurile de proiecte din cadrul programelor europene de profil:
    • proiecte de cercetare-dezvoltare (F4E, CERN-RO, FAIRRO, CEA-RO, AIEA etc.);
    • proiecte de cercetare-dezvoltare - proiecte finanţate mixt de la bugetul de stat şi de organizaţii partenere la nivel internaţional (de exemplu, CEA);
    • proiecte-suport de management (F4E, CEA-IFA, altele similare)."

    13. La articolul 14 alineatul (3) litera d1), primul semn grafic „•“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "• dezvoltarea activităţilor de cercetare-dezvoltare-inovare, în vederea întăririi competenţelor în domeniile specifice studiului sistemelor fluvii-delte-mări, în corelare cu cerinţele viitoarei infrastructuri paneuropene DANUBIUS-RI (Centrul internaţional de studii avansate pentru sisteme râuri-mări DANUBIUS-RI);"

    14. La articolul 14 alineatul (3), litera d2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d2) Tipuri de proiecte:
    • proiecte de cercetare-dezvoltare-inovare;
    • experimente, modelări, măsurători sau analize specifice (neincluse în categoria proiecte CDI);
    • proiecte-suport pentru cercetare;
    • proiecte-suport de management;
    • proiecte-suport pentru pregătire implementare infrastructură (studii de fundamentare impact şi retur socioeconomic, fezabilitate, susţinere aplicaţie de proiect major şi altele asemenea)."

    15. La articolul 14 alineatul (3), după litera d2) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:
    "e) Subprogramul 5.5 Programul de cercetare, dezvoltare şi inovare pentru reactori de generaţia a IV-a - ALFRED
    e1) Obiectivele subprogramului
    • dezvoltarea activităţilor de cercetare-dezvoltare-inovare, în vederea întăririi competenţelor în corelare cu cerinţele viitoarei infrastructuri ALFRED;
    • pregătirea programelor de cercetare-dezvoltare-inovare care se vor derula în cadrul viitoarei infrastructuri ALFRED;
    • creşterea potenţialului ştiinţific şi tehnologic românesc prin infrastructuri-suport şi infrastructura ALFRED prin proiecte de dezvoltare tehnologică şi activităţi-suport derulate în parteneriat cu organizaţii-suport din România sau organizaţii internaţionale din domeniu;
    • asigurarea cooperării între instituţiile de cercetare, învăţământ, industriale şi economice din România şi între acestea şi organisme internaţionale similare în domeniul dezvoltării tehnologiilor pentru reactori avansaţi de generaţie IV şi securităţii nucleare;
    • fundamentarea şi maturizarea proiectului pentru implementarea infrastructurii de cercetare - Demonstratorul tehnologic ALFRED.
    e2) Tipuri de proiecte:
    • proiecte de cercetare-dezvoltare-inovare;
    • experimente, modelări, măsurători sau analize specifice (neincluse în categoria proiecte CDI);
    • proiecte-suport pentru pregătire implementare infrastructură (studii de fundamentare impact şi retur socioeconomic, fezabilitate, susţinere aplicaţie proiect major şi altele asemenea);
    • dezvoltare instalaţii-suport experimentale şi demonstrator;
    • proiecte-suport de management, instruire şi promovare."

    16. La articolul 14, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Asigurarea sinergiei şi complementarităţii instrumentelor de sprijin susţinute prin prezentul program, proiectele conexe şi cele prevăzute în POC, pentru dezvoltarea infrastructurii de cercetare publice şi în celelalte programe cuprinse în Planul naţional se face de către autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare."

    17. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    Atribuirea contractelor de finanţare pentru conducerea şi execuţia proiectelor
    Atribuirea contractelor de finanţare pentru conducerea şi execuţia de proiecte de cercetare-dezvoltare şi inovare se realizează în condiţiile şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 1.265/2004, cu modificările şi completările ulterioare."

    18. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    Evaluarea propunerilor de proiecte în cadrul competiţiilor deschise la programele din PNCDI III
    (1) Evaluarea ex-ante a propunerilor de proiecte
    Evaluarea ex-ante a propunerilor de proiecte primite în cadrul competiţiilor deschise la programele din Planul naţional CDI III
    se realizează de către paneluri formate din minimum 3 evaluatori independenţi, selectaţi dintre experţii ale căror competenţe, prestigiu şi probitate profesională sunt recunoscute la nivel internaţional.
    Procedurile de selecţie a evaluatorilor şi de alocare a proiectelor către evaluatori se stabilesc de către autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, prin pachetele de informaţii, la propunerea organismului consultativ asociat autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare în a cărei arie de responsabilitate se află coordonarea ştiinţifică a programului respectiv.
    Lista evaluatorilor care urmează a fi selectaţi în cadrul competiţiilor este elaborată de către conducătorul de program şi se înaintează spre aprobare autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare.
    Criteriile, grila de punctare şi procedura pentru derularea procesului de evaluare ex-ante se stabilesc prin pachetul de informaţii al programului.
    Evaluatorii au obligaţia atât să evalueze calitatea ştiinţifică şi tehnică a proiectului propus, cât şi să facă recomandări privind estimările de costuri necesare realizării acestuia.
    Raportul de evaluare, elaborat pentru fiecare propunere de proiect de către panelul de evaluatori corespunzător, va conţine un set de recomandări argumentate, atât pentru finanţator, cât şi pentru autorii propunerii de proiect, în scopul optimizării conţinutului şi a modalităţilor de realizare a proiectului în cazul în care acesta este selectat pentru finanţare.
    Procedura de evaluare ex-ante a propunerilor de proiecte va include, obligatoriu, oportunitatea transmiterii de către ofertanţii de proiecte a unor observaţii la argumentele evaluatorilor, care pot fi revăzute ulterior de către evaluatori şi care se vor lua în considerare la acordarea punctajului final.
    Evaluarea ex-ante are drept rezultat ierarhizarea propunerilor de proiecte, în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut conform grilei şi procedurii de evaluare stabilite, şi se publică pe pagina de internet proprie a conducătorului de program odată cu anunţarea termenului pentru depunerea de contestaţii.
    Pe baza rezultatelor evaluării ex-ante, conducătorul de program alcătuieşte lista proiectelor propuse pentru finanţare, în limita fondurilor alocate pentru competiţia în cauză şi a celor de rezervă, şi le înaintează autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare spre aprobare.
    (2) Negocierea şi contractarea proiectelor câştigătoare
    În urma aprobării de către autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare a listei proiectelor propuse pentru finanţare, conducătorul de program asigură:
    - negocierea şi încheierea contractelor pentru proiectele din Lista aprobată a proiectelor propuse spre finanţare, iar în situaţia în care există fonduri disponibile ca urmare a necontractării sau diminuării bugetului propus pentru aceste proiecte ori ca urmare a suplimentării bugetului alocat iniţial prin pachetul de informaţii de către autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare, conducătorul de program, cu acordul prealabil al autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare, va proceda la negocierea şi încheierea contractelor în ordinea proiectelor cuprinse în Lista de rezervă până la concurenţa sumei aprobate pentru competiţia respectivă;
    – finanţarea şi derularea contractelor, în limitele impuse de bugetele anuale aprobate pentru programul respectiv."

    19. La articolul 19, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Monitorizarea proiectelor de CDI aflate în derulare
    După semnarea contractului de finanţare, conducătorul de program va desemna un monitor al proiectului, denumit în continuare monitor, care va urmări buna desfăşurare a acestuia, pe toată durata de execuţie. Monitorul va elabora un raport de monitorizare pentru fiecare etapă a proiectului pe baza raportului de etapă şi poate solicita în cazuri temeinic justificate analize efectuate de experţi. Pe parcursul elaborării raportului de monitorizare, monitorul poate solicita contractorului clarificări privind aspectele tehnico-ştiinţifice sau/şi financiare privind derularea etapei monitorizate.
    Concluziile raportului de monitorizare vor include observaţii privind gradul de îndeplinire a obiectivelor etapei respective şi recomandarea de decontare sau nu a etapei.
    În cazul neîndeplinirii obiectivelor stabilite pentru etapă, monitorul împreună cu directorul de proiect vor stabili acele măsuri necesare pentru atingerea obiectivelor planificate, precum şi un termen de implementare a acestora."

    20. La articolul 19 alineatul (2), după ultimul paragraf se introduce un nou paragraf, cu următorul cuprins:
    "În cazul în care finanţarea proiectelor contractate nu poate fi asigurată la nivelul prevăzut iniţial, ca urmare a reducerii bugetului alocat autorităţii de stat pentru cercetare-dezvoltare pentru finanţarea PNCDI III faţă de nivelul prevăzut la data contractării proiectelor, selecţia proiectelor care continuă să fie finanţate şi pentru care trebuie redimensionat bugetul, aceasta se face conform unei metodologii aprobate în acest scop, în funcţie de cel puţin unul dintre următoarele criterii:
    - punctajul obţinut în urma evaluării iniţiale din cadrul competiţiei de proiecte;
    – gradul de realizare a proiectului conform rapoartelor de monitorizare.
    Metodologia de selecţie a proiectelor şi de redimensionare a bugetelor acestora se elaborează de către conducătorul de program şi se aprobă de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare."

    21. La articolul 19, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Evaluarea finală
    La finalizarea proiectului contractorul va elabora Raportul final al proiectului şi îl va înainta autorităţii contractante în termen de 15 zile de la predarea etapei finale a proiectului.
    Pe baza acestui raport, monitorul de proiect va elabora un raport final de monitorizare, care va conţine observaţii privind gradul de atingere a obiectivelor şi de obţinere a rezultatelor planificate ale proiectului.
    În cazul în care la evaluarea finală se constată îndeplinirea parţială sau neîndeplinirea obiectivelor prevăzute prin contract, autoritatea contractantă va analiza situaţia de nerealizare a obiectivelor, în concordanţă cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
    În funcţie de cele constatate, autoritatea contractantă va analiza măsura în care responsabilitatea revine realizatorilor proiectului şi va face, după caz, propuneri concrete privind obligativitatea şi modul de recuperare parţială sau integrală a fondurilor cheltuite de la bugetul programului."

    22. Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 26
    Prevederi privind cheltuielile salariale pentru proiectele derulate în cadrul Planului naţional CDI III
    Plafoanele salariale pentru proiectele şi acţiunile realizate în cadrul PNCDI III sunt prevăzute în tabelul 2. Limitele maxime stabilite în cadrul plafoanelor salariale se aplică la venitul brut cumulat obţinut de o persoană prin participarea la proiecte în cadrul PNCDI III.
    Tabelul 2. Plafoanele pe baza cărora se calculează costurile salariale directe la contractele de finanţare din fonduri bugetare alocate PNCDI III

┌────┬─────────────────┬──────────┬────────────┬──────┐
│ │ │ │ │Limita│
│Nr. │Categoria de │Nivelul │Funcţia/ │maximă│
│crt.│activităţi │studiilor │gradul │în │
│ │ │ │profesional │euro/ │
│ │ │ │ │oră │
├────┼─────────────────┼──────────┼────────────┼──────┤
│ │ │ │CS I, CS II,│ │
│ │ │ │IDT I, IDT │ │
│ │ │ │II, profesor│ │
│ │Activităţi ce │ │universitar,│ │
│ │presupun un nivel│ │conferenţiar│ │
│ │înalt al │ │universitar,│ │
│1. │creativităţii şi/│superioare│director, │50 │
│ │sau experienţă şi│ │membru în │ │
│ │abilităţi de │ │echipa de │ │
│ │conducere/ │ │management │ │
│ │management │ │pe funcţiile│ │
│ │ │ │definite în │ │
│ │ │ │cererea de │ │
│ │ │ │finanţare │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼────────────┼──────┤
│ │ │ │CS III, IDT │ │
│ │ │ │III, CS, │ │
│ │Activităţi ce │ │IDT, lector │ │
│ │presupun │ │universitar,│ │
│ │cunoaşterea │ │asistent │ │
│ │aprofundată a │ │universitar,│ │
│2. │metodelor de │superioare│şef program/│35 │
│ │analiză şi │ │proiect, │ │
│ │sinteză, precum │ │responsabil │ │
│ │şi abilităţi de │ │juridic/ │ │
│ │utilizare a │ │tehnic/ │ │
│ │acestora │ │achiziţii/ │ │
│ │ │ │financiar │ │
│ │ │ │proiect │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼────────────┼──────┤
│ │Activităţi ce │ │ │ │
│ │presupun │ │ │ │
│ │cunoaşterea │ │ │ │
│ │metodelor de │ │ │ │
│ │analiză şi │ │Asistent de │ │
│3. │sinteză şi a │superioare│cercetare, │25 │
│ │metodologiilor │ │doctorand, │ │
│ │cercetării, │ │masterand │ │
│ │precum şi │ │ │ │
│ │abilităţi de │ │ │ │
│ │utilizare a │ │ │ │
│ │acestora │ │ │ │
├────┼─────────────────┼──────────┼────────────┼──────┤
│ │ │ │TI, TII, │ │
│4. │Activităţi-suport│superioare│TIII, TS, │15 │
│ │ │sau medii │student, │ │
│ │ │ │altele │ │
└────┴─────────────────┴──────────┴────────────┴──────┘


    NOTE:
    1. Limita maximă cuprinde toate taxele şi impozitele datorate de angajat şi se aplică tuturor veniturilor realizate de către o persoană pentru participarea la unul sau mai multe proiecte în cadrul PNCDI III, cu respectarea prevederilor legislaţiei muncii.
    2. Sumele în lei reprezentând costurile salariale directe se stabilesc la data perfectării sau actualizării contractului, în funcţie de ultimul curs de schimb valutar comunicat de Banca Naţională a României pentru 1 euro."





                    PRIM-MINISTRU
                    MIHAI TUDOSE
                    Contrasemnează:
                    Ministrul cercetării şi inovării,
                    Puiu-Lucian Georgescu
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene,
                    Paul Stănescu
                    Ministrul delegat pentru fonduri europene,
                    Marius Nica
                    Viceprim-ministru, ministrul mediului,
                    Graţiela Leocadia Gavrilescu
                    Ministrul educaţiei naţionale,
                    Liviu-Marian Pop
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Petre Daea
                    Ministrul apărării naţionale,
                    Mihai-Viorel Fifor
                    Ministrul energiei,
                    Toma-Florin Petcu
                    Ministrul economiei,
                    Gheorghe Şimon
                    Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat,
                    Ilan Laufer
                    Ministrul sănătăţii,
                    Florian-Dorel Bodog
                    Ministrul apelor şi pădurilor,
                    Adriana-Doina Pană
                    Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,
                    Lucian Şova
                    Ministrul tineretului şi sportului,
                    Marius-Alexandru Dunca
                    Ministrul turismului,
                    Mircea-Titus Dobre
                    p. Ministrul finanţelor publice,
                    Daniela Pescaru,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Adrian Marius Rîndunică,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 10 ianuarie 2018.
    Nr. 8.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016