Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 797 din 8 noiembrie 2017  pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal    Twitter Facebook
Cautare document

 HOTĂRÂRE nr. 797 din 8 noiembrie 2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 920 din 23 noiembrie 2017
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 113 alin. (5) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 116 alin. (5) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Se aprobă regulamentele-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială organizate potrivit prevederilor art. 113 alin. (1) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, care prevede următoarele: domeniul de competenţă al serviciului de interes public judeţean/local, funcţiile şi atribuţiile acestuia în asigurarea de către autorităţile administraţiei publice locale a politicilor sociale, etapele de parcurs în realizarea atribuţiilor, structura orientativă de personal şi principalele atribuţii ale personalului.
    (2) Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului din subordinea consiliului judeţean/consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti este prevăzut în anexa nr. 1.
    (3) Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al direcţiei de asistenţă socială organizate în subordinea consiliilor locale ale municipiilor şi oraşelor este prevăzut în anexa nr. 2.
    (4) Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al compartimentului de asistenţă socială organizat la nivelul comunelor este prevăzut în anexa nr. 3.
    (5) Pentru Direcţia generală de asistenţă socială din subordinea Consiliului General al Municipiului Bucureşti se aplică regulamentul-cadru prevăzut la alin. (3), cu excepţia prevederilor art. 3 alin. (2) lit. m) din anexa nr. 2, care vor fi îndeplinite de direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului din subordinea consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.

    ART. 2
    La elaborarea regulamentului propriu de organizare şi funcţionare şi a structurii proprii de personal, serviciul public de asistenţă socială are în vedere regulamentul-cadru prevăzut la art. 1 aplicabil, precum şi regulamentele de organizare şi funcţionare ale serviciilor sociale din cadrul sau din structura/subordinea serviciului public de asistenţă socială.

    ART. 3
    În aplicarea prevederilor art. 6 alin. (1) lit. g) din anexa nr. 1, Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale, împreună cu autorităţile administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniul serviciilor sociale, emite instrucţiuni.

    ART. 4
    (1) Structura organizatorică şi numărul de posturi aferente serviciilor publice de asistenţă socială prevăzute la art. 1 alin. (2) se aprobă de consiliul judeţean/consiliul local al sectorului municipiului Bucureşti, cu avizul consultativ al Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale şi cu respectarea criteriilor orientative de personal prevăzute în anexa la Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare al Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, prevăzut în anexa nr. 1.
    (2) Structura orientativă de personal pentru aparatul propriu al serviciilor publice de asistenţă socială înfiinţate la nivelul municipiilor, oraşelor şi comunelor este compusă din cel puţin următoarele persoane:
    a) o persoană responsabilă de domeniul beneficiilor de asistenţă socială;
    b) 2 persoane responsabile de domeniul serviciilor sociale, din care cel puţin un asistent social.

    (3) La structura de personal prevăzută la alin. (2) se adaugă, după caz, un responsabil de caz la 50 de cazuri pentru copiii pentru care se află în implementare un plan de servicii, un manager de caz la 100 de asistenţi personali, un manager de caz la 50 de persoane adulte cu dizabilităţi aflate în familie, cu planul individual de servicii în implementare, precum şi cu măsurile luate în legătură cu adultul cu handicap, un manager de caz la 50 de persoane vârstnice pentru care este în implementare un plan individualizat de asistenţă şi îngrijire, precum şi un responsabil de caz la 300 de persoane îndreptăţite la beneficii de asistenţă socială acordate pe baza testării veniturilor.

    ART. 5
    Serviciul public de asistenţă socială poate fi furnizat în comun de mai multe unităţi administrativ-teritoriale prin asociaţiile de dezvoltare intercomunitară înfiinţate în condiţiile Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    (1) În termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, consiliile locale şi consiliile judeţene au obligaţia adoptării hotărârilor consiliului local/consiliului judeţean/consiliului local al sectoarelor municipiului Bucureşti/Consiliului General al Municipiului Bucureşti pentru conformare cu prevederile art. 41 şi art. 113-116 din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi adoptarea regulamentelor de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială în baza regulamentelor-cadru prevăzute de prezenta hotărâre.
    (2) În termen de 60 de zile de la adoptarea regulamentelor de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială prevăzute la alin. (1) se face încadrarea personalului cu respectarea prevederilor prezentei hotărâri şi a condiţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare pentru fiecare categorie de personal.
    (3) În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale împreună cu autorităţile administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniul serviciilor sociale elaborează modelul-cadru pentru planul anual de acţiune privind serviciile sociale prevăzut la art. 112 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi îl propun spre aprobare ministrului muncii şi justiţiei sociale.

    ART. 7
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 8
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:
    a) Hotărârea Guvernului nr. 90/2003 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a serviciului public de asistenţă socială, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 81 din 7 februarie 2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) Hotărârea Guvernului nr. 1.434/2004 privind atribuţiile şi Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 547 din 21 iulie 2008, cu modificările şi completările ulterioare.




                    PRIM-MINISTRU
                    MIHAI TUDOSE
                    Contrasemnează:
                    Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Lia-Olguţa Vasilescu
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene,
                    Paul Stănescu
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Ionuţ Mişa

    Bucureşti, 8 noiembrie 2017.
    Nr. 797.
    ANEXA 1

    REGULAMENT-CADRU

    ANEXA 2

    REGULAMENT-CADRU

    ANEXA 3

    REGULAMENT-CADRU

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice