Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 77 din 13 iunie 2018  referitoare la Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului  privind administratorii de credite, cumpărătorii de credite şi recuperarea garanţiilor reale -  COM (2018) 135 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 77 din 13 iunie 2018 referitoare la Propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind administratorii de credite, cumpărătorii de credite şi recuperarea garanţiilor reale - COM (2018) 135 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 500 din 19 iunie 2018
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/277 din 6.06.2018,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. Consideră că propunerea de Directivă respectă principiul subsidiarităţii, deoarece statele membre nu au reuşit să ia măsuri eficace care să intervină pe partea de cerere transfrontalieră a cesionării de credite neperformante.
    Prin urmare, doar crearea unui cadru la nivelul UE ar asigura condiţii de intrare pe piaţă uniforme pentru cumpărătorii şi administratorii de credite şi un „paşaport“ pentru ca aceştia să îşi desfăşoare activităţile în întreaga piaţă unică.
    De asemenea consideră că propunerea de Directivă respectă principiul proporţionalităţii sub aspectul formei juridice alese, dar sub aspectul conţinutului este inadecvată obiectivelor pe care şi le propune.

    2. Constată că, în versiunea actuală, proiectul de Directivă conţine prevederi care ar conduce la slăbirea cadrului legislativ naţional existent la acest moment pe unele dintre palierele ce se intenţionează a fi reglementate.
    3. Solicită:
    a) restrângerea explicită a domeniului de aplicare a Directivei numai la creditele neperformante, deoarece prin uniformizarea regimului cesiunii creditelor (indiferent de calitatea acestora) şi, respectiv, al administrării creditelor (indiferent de calitatea acestora) se va ajunge la cerinţe mai permisive privind calitatea persoanelor care administrează creditele performante. În plus, faţă de cele de mai sus, nu se justifică diferenţa de tratament în ceea ce priveşte accesul la activitate atunci când cesionarii de credite aleg să îşi administreze direct creditele achiziţionate, respectiv un regim mult mai relaxat faţă de cel aplicabil administratorilor de credite, păstrarea unor cerinţe diferite putând avea ca efect prejudicierea debitorilor;
    b) susţinerea corelării cerinţelor legale aplicabile cesionarilor (cu excepţia creditorilor profesionişti) care administrează direct creditele achiziţionate cu cele aplicabile administratorilor de credite;
    c) asigurarea condiţiilor care să permită cunoaşterea de către creditori a informaţiilor necesare determinării gradului de îndatorare a unui solicitant de credit prin impunere în sarcina creditorilor şi cesionarilor (indiferent de categoria de entitate) a obligaţiei de raportare a informaţiilor privind creditele neperformante cedate către un registru unic, stabilit în acest scop la nivel european (de exemplu, la nivelul Autorităţii Bancare Europene), care să fie în măsură să furnizeze informaţii privind creditele neperformante cedate. În acest sens, proiectul de Directivă ar trebui să prevadă, de asemenea, faptul că forma şi periodicitatea raportării urmează să fie stabilite prin reglementări aplicabile la nivelul Uniunii Europene, emise în acest scop.

    4. Atrage atenţia cu privire la crearea, prin propunerea de Directivă, a unei pieţe secundare a creditelor neperformante, fără însă a fi prevăzute măsuri pentru protecţia debitorilor. Propunerea are un nivel de protecţie mai scăzut decât legislaţia naţională şi expune consumatorii la un posibil risc, în special prin crearea posibilităţii transferării transfrontaliere a creditelor.
    În ceea ce priveşte titlul V - Executarea extrajudiciară accelerată a garanţiilor reale atrage atenţia asupra faptului că sistemul propus afectează societăţile comerciale prin limitarea posibilităţii restructurării creditului sau a acordării unei a doua şanse.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 13 iunie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    IULIAN-CLAUDIU MANDA

    Bucureşti, 13 iunie 2018.
    Nr. 77.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016