Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 76 din 30 iunie 2020  referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - O Strategie Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 76 din 30 iunie 2020 referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - O Strategie "De la fermă la consumator" pentru un sistem alimentar echitabil, sănătos şi ecologic - COM (2020) 381 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 662 din 27 iulie 2020
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 1 privind rolul parlamentelor naţionale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/255 din 26.06.2020,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. salută prezenta strategie şi o consideră ca fiind benefică;
    2. constată că, în cadrul dialogului instituţional şi al contextului generat de conţinutul Comunicării, membrii Comisiei pentru afaceri europene au atras atenţia reprezentanţilor Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) asupra următoarelor aspecte:
    a) polarizarea agriculturii româneşti sub aspectul dimensionării exploataţilor în ferme foarte mari (centrate pe monoculturi şi export) şi ferme foarte mici care nu fac faţă condiţiilor pieţei, producând pentru subzistenţă;
    b) solicitarea unor programe cu termene concrete vizând schimbările necesare atingerii obiectivelor;
    c) MADR nu poate vorbi despre acvacultura din România atât timp cât datele EUROSTAT şi propriile raportări arată că consumul de peşte din România este asigurat în proporţie de aproximativ 98% din import;
    d) sintagma „lanţ scurt alimentar“ nu se referă strict la faptul că marfa din fermă ajunge la consumator. Este vorba de faptul că producătorul local trebuie să aducă primul marfa pe piaţa locală, să existe o prioritizare pentru producătorul local în aşa fel încât acesta să aducă produse proaspete în timp optim, ca producătorul local să fie primul beneficiar al pieţei, să intre în concurenţă loială cu fermierii aflaţi la sute şi mii de km faţă de piaţa de desfacere, fără a crea alte deservicii mediului prin poluare etc.;
    e) referitor la calitatea produselor şi siguranţa alimentară sa solicitat ca marfa să fie etichetată corect, să existe pe etichetă, aşa cum este practica în multe state membre: produsele sunt provenite în cicluri şi tehnologii naturale, organice (spre exemplu, la cele vegetale - sunt crescute în pământ) sau sunt produse în mediu artificial;
    f) solicitarea ca MADR să îşi corecteze poziţia în ceea ce priveşte abordarea subiectului privind cooperativele şi fermele de familie;
    g) în contextul în care MADR doreşte să introducă facilităţi diverse, inclusiv de natură fiscală către cooperative, membrii Comisiei pentru afaceri europene au arătat că acordarea acestor facilităţi este un concept strategic greşit şi au solicitat să se introducă toate facilităţile posibile pentru membrii cooperativelor, astfel încât aceştia să se asocieze, prin urmare aceste facilităţi să fie acordate doar pentru membrii cooperativelor. Interesul este bunăstarea fermierului şi nu profitul cooperativei ca entitate juridică. Acordarea de facilităţi pentru cooperative duce la polarizarea veniturilor către cooperative, care în multe cazuri aparţine retail-ului astfel că se creează facilităţi fiscale şi alte avantaje celui care comercializează şi nu producătorului;
    h) s-a solicitat MADR facilitarea accesului către subvenţii a tuturor „fermierilor activi“, ajutoare de stat şi fonduri structurale fără discriminări de natură juridică.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 30 iunie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ROBERT-MARIUS CAZANCIUC

    Bucureşti, 30 iunie 2020.
    Nr. 76.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016