Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 74 din 12 iunie 2017 privind Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Crearea unui sistem de impozitare a societăţilor echitabil, competitiv şi stabil pentru Uniunea Europeană - COM (2016) 682 final
EMITENT: Senatul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 456 din 19 iunie 2017
În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi alin. (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 1 anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/445 din 31.05.2017,
Senatul adoptă prezenta hotărâre.
ART. 1
Senatul României:
1. Ia act de:
a) poziţia Comisiei Europene potrivit căreia CCCTB va îmbunătăţi considerabil funcţionarea pieţei unice din punct de vedere fiscal şi va permite eliminarea principalelor obstacole fiscale cu care societăţile se confruntă în prezent pe piaţa unică. CCCTB va fi obligatorie doar pentru cele mai mari societăţi. Cu toate acestea, IMM-urile şi întreprinderile nou-înfiinţate pot opta să participe la sistem, dacă doresc să beneficieze de simplificarea şi de reducerea costurilor pe care acesta le oferă;
b) propunerea privind instrumentele îmbunătăţite de evitare a dublei impuneri, considerând că societăţile trebuie să plătească impozite echitabile în ţara în care generează profiturile;
c) propunerea privind măsurilor suplimentare de combatere a abuzurilor, astfel, CCCTB conţine dispoziţii antiabuz pentru a proteja statele membre împotriva erodării bazei impozabile şi a transferului profiturilor, atât în cadrul UE, cât şi în raport cu ţările terţe. Măsurile antiabuz din cadrul CCCTB le reflectă pe cele din Directiva privind combaterea evitării obligaţiilor fiscale (ATAD).
2. Apreciază faptul că prin propunerea privind soluţionarea litigiilor legate de dubla impunere şi propunerea referitoare la problema tratamentului neuniform al elementelor hibride care implică ţări terţe, se va realiza o impozitare mai echitabilă şi mai eficientă a societăţilor în UE, precum şi combaterea diferitelor forme de abuz.
3. Manifestă rezerve în ceea ce priveşte a doua etapă privitoare la consolidarea bazelor fiscale, din cauza posibilului impact semnificativ asupra veniturilor bugetare naţionale, ce poate afecta posibilitatea planificării fiscal-bugetare a statelor membre.
4. Recomandă:
a) certificarea activităţilor de cercetare-dezvoltare definite la art. 4 alin. (11), COM (2016) 685 de către autoritatea naţională care supraveghează domeniul vizat, precum şi pentru aplicarea unitară a stimulentului fiscal instituit de directivă;
b) introducerea unei prevederi care să delimiteze tipurile de cheltuieli eligibile pentru facilitatea fiscală propusă;
c) acordarea stimulentului sub forma supradeducerii fiscale din baza impozabilă pentru C-D [varianta precedentă a art. 9 alin. (3)], care permite o aplicare unitară în toate statele membre şi asigură rezultate fiscale comparabile între contribuabili/state membre;
d) respingerea abordării propuse de Preşedinţia malteză care permite statelor membre să menţină un stimulent fiscal naţional care îmbracă forma creditului fiscal;
e) respingerea mecanismului propus pentru compensarea/ recuperarea transfrontalieră a pierderilor fiscale, care este complex, dificil de aplicat şi de controlat;
f) continuarea discuţiilor asupra principiilor propuse şi clarificarea definiţiilor pentru termenii şi expresiile utilizate.
ART. 2
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite instituţiilor europene.
Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 12 iunie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.
p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
IULIAN-CLAUDIU MANDA
Bucureşti, 12 iunie 2017.
Nr. 74.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: