Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 74 din 12 iunie 2017  privind Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Crearea unui sistem de impozitare a societăţilor echitabil, competitiv şi stabil pentru Uniunea Europeană - COM (2016) 682 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 74 din 12 iunie 2017 privind Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Crearea unui sistem de impozitare a societăţilor echitabil, competitiv şi stabil pentru Uniunea Europeană - COM (2016) 682 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 456 din 19 iunie 2017


     În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi alin. (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 1 anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
     în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/445 din 31.05.2017,

     Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
     Senatul României:
    1. Ia act de:
    a) poziţia Comisiei Europene potrivit căreia CCCTB va îmbunătăţi considerabil funcţionarea pieţei unice din punct de vedere fiscal şi va permite eliminarea principalelor obstacole fiscale cu care societăţile se confruntă în prezent pe piaţa unică. CCCTB va fi obligatorie doar pentru cele mai mari societăţi. Cu toate acestea, IMM-urile şi întreprinderile nou-înfiinţate pot opta să participe la sistem, dacă doresc să beneficieze de simplificarea şi de reducerea costurilor pe care acesta le oferă;
    b) propunerea privind instrumentele îmbunătăţite de evitare a dublei impuneri, considerând că societăţile trebuie să plătească impozite echitabile în ţara în care generează profiturile;
    c) propunerea privind măsurilor suplimentare de combatere a abuzurilor, astfel, CCCTB conţine dispoziţii antiabuz pentru a proteja statele membre împotriva erodării bazei impozabile şi a transferului profiturilor, atât în cadrul UE, cât şi în raport cu ţările terţe. Măsurile antiabuz din cadrul CCCTB le reflectă pe cele din Directiva privind combaterea evitării obligaţiilor fiscale (ATAD).

    2. Apreciază faptul că prin propunerea privind soluţionarea litigiilor legate de dubla impunere şi propunerea referitoare la problema tratamentului neuniform al elementelor hibride care implică ţări terţe, se va realiza o impozitare mai echitabilă şi mai eficientă a societăţilor în UE, precum şi combaterea diferitelor forme de abuz.
    3. Manifestă rezerve în ceea ce priveşte a doua etapă privitoare la consolidarea bazelor fiscale, din cauza posibilului impact semnificativ asupra veniturilor bugetare naţionale, ce poate afecta posibilitatea planificării fiscal-bugetare a statelor membre.
    4. Recomandă:
    a) certificarea activităţilor de cercetare-dezvoltare definite la art. 4 alin. (11), COM (2016) 685 de către autoritatea naţională care supraveghează domeniul vizat, precum şi pentru aplicarea unitară a stimulentului fiscal instituit de directivă;
    b) introducerea unei prevederi care să delimiteze tipurile de cheltuieli eligibile pentru facilitatea fiscală propusă;
    c) acordarea stimulentului sub forma supradeducerii fiscale din baza impozabilă pentru C-D [varianta precedentă a art. 9 alin. (3)], care permite o aplicare unitară în toate statele membre şi asigură rezultate fiscale comparabile între contribuabili/state membre;
    d) respingerea abordării propuse de Preşedinţia malteză care permite statelor membre să menţină un stimulent fiscal naţional care îmbracă forma creditului fiscal;
    e) respingerea mecanismului propus pentru compensarea/ recuperarea transfrontalieră a pierderilor fiscale, care este complex, dificil de aplicat şi de controlat;
    f) continuarea discuţiilor asupra principiilor propuse şi clarificarea definiţiilor pentru termenii şi expresiile utilizate.



    ART. 2
     Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite instituţiilor europene.


     Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 12 iunie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.



                     p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                     IULIAN-CLAUDIU MANDA


     Bucureşti, 12 iunie 2017.
     Nr. 74.


     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016