Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
 HOTĂRÂRE nr. 73 din 7 noiembrie 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Consolidarea cadrului Uniunii de supraveghere a instituţiilor financiare dintr-o perspectivă prudenţială şi din perspectiva combaterii spălării banilor - COM(2018)645
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 73 din 7 noiembrie 2018  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Consolidarea cadrului Uniunii de supraveghere a instituţiilor financiare dintr-o perspectivă prudenţială şi din perspectiva combaterii spălării banilor - COM(2018)645    Twitter Facebook
Cautare document

 HOTĂRÂRE nr. 73 din 7 noiembrie 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Consolidarea cadrului Uniunii de supraveghere a instituţiilor financiare dintr-o perspectivă prudenţială şi din perspectiva combaterii spălării banilor - COM(2018)645

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 950 din 9 noiembrie 2018
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/485, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 30 octombrie 2018, Camera Deputaţilor:
    1. apreciază acţiunea Comisiei şi efortul său constant pentru consolidarea cadrului Uniunii de supraveghere a instituţiilor financiare, atât din perspectivă prudenţială, cât şi din perspectiva combaterii spălării banilor;
    2. constată totodată că se admite implicit faptul că măsurile adoptate până în prezent nu au fost suficiente şi se aşteaptă ca măsurile suplimentare propuse prin consolidarea capacităţii Autorităţii Bancare Europene de a asigura respectarea normelor privind combaterea spălării banilor, inclusiv în contextul competenţelor sale legate de încălcări ale dreptului Uniunii sau de medierea cu caracter obligatoriu, să fie mai eficiente;
    3. ia act că, deşi intrarea în vigoare a celei de-a cincea directive privind combaterea spălării banilor reprezintă un important pas înainte în prevenirea spălării banilor şi finanţării terorismului, existenţa unor deficienţe în sistemul financiar mondial necesită măsuri suplimentare de îmbunătăţire a cadrului legal al Uniunii Europene în domeniu;
    4. în acest sens, acceptă măsura propusă de Comisie privind necesitatea de dezvoltare rapidă a unei coordonări clare între normele prudenţiale şi normele privind combaterea spălării banilor aplicabile instituţiilor financiare, care să permită combaterea spălării banilor într-un mod mai eficient la nivel transfrontalier;
    5. consideră că statele membre trebuie să consolideze cooperarea dintre autorităţile naţionale competente, unităţile de informaţii financiare şi instituţiile financiare din sectorul privat, pentru a facilita şi îmbunătăţi schimbul de informaţii cu privire la spălarea banilor şi finanţarea terorismului, fără a fi prejudiciate competenţele şi responsabilităţile părţilor semnatare ale acordurilor ce decurg din prevederile legislaţiei în vigoare, în baza cărora acestea îşi desfăşoară activitatea;
    6. subscrie la propunerea de îmbunătăţire a accesului administraţiilor financiare la informaţii despre identitatea titularilor de servicii bancare, pentru prevenirea colectării, deplasării şi utilizării fondurilor de către terorişti, şi apreciază că ar trebui luate măsuri de punere în aplicare a unor sancţiuni financiare punctuale (de exemplu, îngheţarea activelor), protejarea sectoarelor vulnerabile (organizaţii caritabile, societăţi de furnizare de servicii financiare) şi încurajarea raportării eficiente a tranzacţiilor financiare suspecte;
    7. admite că informaţiile obţinute de către administraţiile fiscale, în cursul îndeplinirii îndatoririlor lor, ar intra în domeniul de aplicare al secretului profesional, dar subliniază că măsurile propuse sunt necesare pentru supravegherea îndeplinirii corespunzătoare a obligaţiilor de către toate părţile implicate;
    8. consideră că este nevoie, în continuare, de îmbunătăţiri în ceea ce priveşte punerea în aplicare a standardelor internaţionale de transparenţă şi în ce priveşte disponibilitatea informaţiilor privind beneficiarii reali şi schimbul internaţional de astfel de informaţii, pentru sporirea transparenţei fiscale, dar şi în consolidarea cooperării între administraţiile fiscale din întreaga Uniune;
    9. recomandă îmbunătăţirea cadrului de administrare, a politicilor, a procedurilor şi controalelor efectuate de către entităţile raportoare, pentru a atenua şi a gestiona cu eficacitate riscurile de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului;
    10. atrage atenţia asupra metodelor de plată virtuale (carduri preplătite anonime şi monede virtuale), întrucât comunităţile electronice virtuale pot oferi un grad ridicat de anonimitate, iar profiturile pot fi transferate în lumea reală prin intermediul transferurilor electronice de fonduri, de exemplu, cele care, utilizate abuziv, pot duce la apariţia riscului de finanţare teroristă;
    11. recunoaşte că este necesară reglementarea domeniului monedelor virtuale la nivelul statelor membre, inclusiv în România, dar crede că există incertitudini referitoare la autoritatea competentă care realizează efectiv autorizarea, înregistrarea şi supravegherea acestor entităţi;
    12. recomandă ca instituţiile financiare care emit „bani electronici“ să aplice măsuri specifice, în special în legătură cu controalele asupra sistemelor de distribuţie a plăţilor pentru cardurile de credit şi asupra companiilor care acceptă un astfel de sistem de plată şi cu păstrarea înregistrărilor cererilor de retragere a banilor electronici considerate anormale din punctul de vedere al volumului sau al frecvenţei;
    13. consideră necesare identificarea şi evaluarea riscurilor nou-apărute, în contextul dezvoltării activităţii şi/sau al modificării reglementărilor sau legislaţiei în vigoare, asigurarea unui flux continuu de informaţii şi adoptarea unor măsuri comune în scopul prevenirii apariţiei riscului sistemic şi pentru asigurarea stabilităţii pieţei financiare în ansamblul ei şi pe componente;
    14. consideră că, dacă nu este controlat, procesul de spălare a banilor poate submina eforturile depuse pentru funcţionarea unor pieţe libere şi competitive şi afectează dezvoltarea unei economii sănătoase.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 7 noiembrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    CARMEN-ILEANA MIHĂLCESCU

    Bucureşti, 7 noiembrie 2018.
    Nr. 73.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016