Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 73 din 4 iunie 2018  referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului  privind practicile comerciale neloiale dintre întreprinderi în cadrul lanţului  de aprovizionare cu alimente - COM (2018) 173 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 73 din 4 iunie 2018 referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului privind practicile comerciale neloiale dintre întreprinderi în cadrul lanţului de aprovizionare cu alimente - COM (2018) 173 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 491 din 14 iunie 2018
    În temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/265 din 30.05.2018,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. Constată că principiul subsidiarităţii este respectat şi principiul proporţionalităţii este respectat parţial.
    2. Consideră că:
    a) deşi propunerea permite, într-adevăr, statelor membre să prevadă reglementări suplimentare, care sunt menite a combate practicile comerciale neloiale şi care depăşesc standardul minim al Uniunii, însăşi propunerea de directivă trebuie amendată prin introducerea în cuprinsul enumerării de la art. 3, şi a altor practici comerciale neloiale. În acest context, subliniază că, în lipsa unor reglementări UE privind combaterea practicilor comerciale neloiale, dificultăţile cu care se vor confrunta furnizorii (producători agricoli) vor persista, iar piaţa produselor alimentare va fi una fragmentată. Suplimentar, menţionează că este necesară lărgirea sferei practicilor comerciale interzise prin intermediul directivei, având în vedere faptul că, aşa cum a subliniat chiar Comisia în propunerea de directivă, o abordare bazată pe instrumente juridice neobligatorii riscă să nu fie eficace în ceea ce priveşte asigurarea condiţiilor de concurenţă echitabile dorite. Este foarte important ca în lista practicilor neloiale interzise, cuprinse în propunerea de directivă, să fie cuprinse explicit şi următoarele practici care, din experienţa noastră, s-au dovedit extrem de dăunătoare pieţei:
    (i) nerespectarea de către cumpărător a obligaţiei de a informa detaliat şi în termeni neechivoci furnizorul cu privire la toate prevederile contractuale;
    (ii) condiţionarea de către cumpărător a semnării acordului comercial de achitarea unor taxe anuale şi aplicarea retroactivă a acestora;
    (iii) transferarea costurilor de transport şi stocare a produselor către furnizori;
    (iv) obligaţia instituită de cumpărător pentru furnizor de a livra produsele doar către platformele furnizorului;
    (v) obligaţia instituită de cumpărător pentru furnizor de a reduce preţul pentru produsele agroalimentare dacă cumpărătorul sesizează că producătorul a redus preţul în altă reţea de distribuţie conform art. 101-102 din TFUE - înţelegeri anticoncurenţiale prin fixarea preţurilor;
    (vi) obligaţia instituită de cumpărător pentru furnizor de a plăti personalul cu atribuţii în amenajarea spaţiilor de vânzare, manipularea sau vânzarea produselor agroalimentare;
    (vii) instituirea de către cumpărător pentru furnizor a obligaţiei de a acoperi taxele logistice şi diverse comisioane prin termenii - risturnă, remiză lunară, discount pentru eficienţă în achiziţie, reducere ulterioară şi discount flux nou, prevedere care se transpune prin procedeul de autofacturare la finele fiecărei luni;

    b) este oportun pentru Comisia Europeană să analizeze poziţia exprimată în cadrul prezentului document, având în vedere inclusiv faptul că o reglementare adecvată la nivelul UE a materiei ar putea crea premisele soluţionării mai multor aspecte problematice care fac obiectul Cauzei 2016/2.148.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituţiile europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 4 iunie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ADRIAN ŢUŢUIANU

    Bucureşti, 4 iunie 2018.
    Nr. 73.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016