Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 72 din 20 septembrie 2016  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Digitalizarea industriei europene - Valorificarea deplină a pieţei unice digitale COM(2016) 180    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 72 din 20 septembrie 2016 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Digitalizarea industriei europene - Valorificarea deplină a pieţei unice digitale COM(2016) 180

EMITENT: CAMERA DEPUTAŢILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 746 din 26 septembrie 2016

    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/971, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 14 septembrie 2016, Camera Deputaţilor:
    1. Invită Comisia Europeană să actualizeze datele pe baza cărora a realizat comunicarea, având în vedere că unele studii citate au fost elaborate cu date din 2012, ceea ce este foarte mult în domeniul vizat şi să insiste asupra interpretărilor analitice detaliate ale datelor statistice.
    2. Recomandă Comisiei Europene să analizeze cadrul de impozitare a bunurilor şi serviciilor, astfel încât acesta să reflecte schimbările prevăzute pe piaţa tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor şi să se bazeze pe o înţelegere unitară de către statele membre a noilor tipuri de afaceri.
    3. Recomandă Comisiei Europene să acţioneze ferm pentru a elimina şi evita disfuncţiile pieţei unice digitale generate de disparităţile dintre întreprinderile mari şi IMM-uri şi să încurajeze diversificarea şi prezenţa pe piaţă a unui număr cât mai mare de IMM-uri competitive, inclusiv în ceea ce priveşte repartizarea geografică a acestora.
    4. Susţine punctul de vedere al Comisiei Europene conform căruia este nevoie de un sector public inovator care să dea exemplu în materie de transformare digitală şi recomandă ca sprijinul să fie mai bine adaptat la particularităţile naţionale ale programelor de e-guvernare.
    5. Invită Comisia Europeană să deruleze o analiză aprofundată a inovării în noua economie, pentru a stabili care sunt obstacolele regionale specifice ce stau în calea investiţiilor în inovare, mai ales în situaţia statelor membre care dispun de resurse bugetare naţionale şi private restrânse, astfel încât să poată fi aplicate soluţii eficiente, adaptate la situaţia acestora şi să amplifice contribuţia Comisiei Europene la înlăturarea obstacolelor şi la creşterea finanţării inovării.
    6. Recomandă Comisiei Europene să acţioneze ferm pentru a stabili un cadru comun european pentru sporirea competenţelor multidisciplinare şi digitale, prin care să fie alocate resurse financiare suplimentare, în vederea reducerii discrepanţei dintre cererea şi oferta de lucrători cu competenţe digitale.
    7. Solicită Comisiei Europene să acţioneze cu hotărâre şi din timp pentru a evita apariţia şi consolidarea de oligopoluri ale furnizorilor sau deţinătorilor de platforme de date, pentru a sprijini intrarea pe această piaţă a IMM-urilor, pentru a consolida mecanismele pieţei unice şi pentru a evita abuzul de poziţie dominantă.
    8. Consideră că este prea devreme pentru a concluziona că UE poate mobiliza, la nevoie, resurse pentru investiţii pe care niciun stat membru nu le-ar putea obţine pe cont propriu, cu un efect de levier asupra investiţiilor private mult mai mare decât ceea ce pot realiza multe state membre, aşa cum se afirmă în comunicare, şi sugerează şi analiza altor forme de finanţare.
    9. Consideră că dacă 90% din IMM au senzaţia că sunt rămase în urmă în ceea ce priveşte inovarea, aceasta înseamnă că ele au nevoie de sprijin semnificativ şi invită Comisia Europeană să actualizeze strategiile pentru IMM-uri, inclusiv în ceea ce priveşte identificarea cauzelor acestei rămâneri în urmă, în special a celor ce se manifestă la nivelul statelor membre.
    10. Îşi manifestă îngrijorarea cu privire la problemele ridicate de strategiile de inovare, cum ar fi abordarea prea generală, lipsa de orientare spre transformările economice şi elaborarea în lipsa unui proces de descoperire antreprenorială şi invită Comisia Europeană să acţioneze pentru stabilirea la nivelul Uniunii a unor direcţii de acţiune şi orientări concrete, adaptate realităţii economice şi în strânsă legătură cu cererea de piaţă.
    11. Atrage atenţia asupra faptului că susţinerea financiară şi orientările stabilite de Uniune trebuie să continue cu aceeaşi intensitate pentru sectoarele tradiţionale ale economiei cum ar fi agricultura, inclusiv în ceea ce priveşte susţinerea directă şi cercetarea ştiinţifică, ceea ce impune o alocare a resurselor financiare cât mai eficientă şi mai echilibrată, inclusiv în profil teritorial.
    12. Atrage atenţia asupra potenţialului specializării inteligente de a crea locuri de muncă şi oportunităţi de afaceri pentru tineri şi cheamă la o acţiune concertată şi insistentă pe plan european pentru a fructifica aceste posibilităţi, în cât mai multe domenii, cu atât mai mult cu cât noua generaţie dispune de cunoştinţe de tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor dobândite de la cea mai mică vârstă.
    13. Atrage atenţia că IMM-urile şi iniţiativa privată constituie o importantă resursă de promovare a inovării, datorită flexibilităţii şi versatilităţii acestora şi recomandă ca sprijinul, încurajarea şi iniţierea de parteneriate public-privat pentru investiţii mari, spre exemplu în domeniul componentelor pentru internetul obiectelor, pentru echipamente de calcul de înaltă performanţă sau pentru vehiculele conectate şi automatizate, să fie însoţite de măsuri concrete de evitare a impactului negativ asupra exprimării capacităţii inovative a IMM-urilor şi de măsuri de evitare a apariţiei de oligopoluri.
    14. Sprijină eforturile Comisiei Europene în materie de standardizare şi reglementare a internetului obiectelor, a tehnologiilor 5G, a celor de tip cloud computing şi a celor de date şi atrage atenţia asupra necesităţii de a contracara eficient şi din timp fenomenele de tip malware ce ar putea cunoaşte o extindere masivă odată cu noile tehnologii, pentru unele dintre acestea, cum ar fi ransomware, fiind necesare măsuri concentrate la nivelul Uniunii, inclusiv de tip poliţienesc.
    15. Subliniază că modificările structurale ale pieţei forţei de muncă şi ale naturii activităţilor ca urmare a transformărilor digitale nu constituie doar un motiv de îngrijorare privind condiţiile de angajare, nivelurile veniturilor şi distribuţia acestora, ci şi o oportunitate de a diversifica piaţa muncii, de a crea noi locuri de muncă şi de manifestare a spiritului antreprenorial al tinerilor, dacă sunt înlăturate obstacolele sau completate lipsurile normative de la nivelul Uniunii.
    16. Recomandă Comisiei Europene să iniţieze o dezbatere la nivel european pentru a se identifica toate oportunităţile de instruire potenţiale, atât a elevilor şi studenţilor, cât şi a adulţilor, în competenţele necesare fructificării transformării digitale pe toate planurile vieţii sociale şi profesionale; ar putea fi investigate în acest sens autoformarea, învăţarea individuală prin cursuri de pe piaţa liberă sau prin cursuri organizate în regim deschis de instituţii de învăţământ şi platformele specializate de învăţare on-line.

    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 20 septembrie 2016, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                        FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 20 septembrie 2016.
    Nr. 72.
                            ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016