Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 715 din 13 septembrie 2018  pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 715 din 13 septembrie 2018 pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Complex de dragaj fluvial"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 804 din 19 septembrie 2018
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Complex de dragaj fluvial“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 2
    Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei, şi transferuri de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Fondurilor Europene potrivit prevederilor art. 6 alin (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie.

    ART. 3
    Ministerul Transporturilor şi Regia Autonomă „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos“ Galaţi răspund de modul de utilizare a sumelor aprobate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul transporturilor,
                    Lucian Şova
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 13 septembrie 2018.
    Nr. 715.
    ANEXA 1

    NOTA DE FUNDAMENTARE
    privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor
    aferente proiectului de investiţii „Complex de dragaj fluvial“
    Regia Autonomă „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos“ Galaţi (AFDJ) a fost înfiinţată pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor art. 3, 20, 23 şi 31 din Convenţia despre regimul navigaţiei pe Dunăre (ratificată prin Decretul nr. 298/1948), prin Hotărârea Guvernului nr. 492/2003 privind organizarea şi funcţionarea Regiei Autonome „Administraţia Fluvială a Dunării de Jos“ Galaţi, cu modificările ulterioare.
    Conform art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 492/2003, cu modificările ulterioare, AFDJ are ca obiect de activitate şi asigurarea adâncimilor minime de navigaţie prin dragaje de întreţinere, precum şi ducerea la îndeplinire a unor obligaţii ce revin statului român din convenţiile şi acordurile internaţionale la care România este parte şi care i-au fost încredinţate prin delegare de competenţă de către Ministerul Transporturilor.
    Întreţinerea şi îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie în sectorul Dunării care constituie frontiera de stat dintre Republica Bulgaria şi România se efectuează astfel:
    - sectorul dintre km 845,500 (Gura râului Timoc) şi km 610 (amonte port Somovit) este întreţinut de către AFDJ, pe acest sector partea bulgară execută semnalizarea costieră de pe malul drept al Dunării;
    – sectorul dintre km 610 (amonte port Somovit) şi km 375 (aval port Silistra) este întreţinut de către Agenţia Executivă pentru Explorarea şi Întreţinerea Fluviului Dunărea - IAPPD Ruse (BG); pe acest sector, partea română, prin AFDJ, execută numai semnalizarea costieră de pe malul stâng al Dunării.

    Sectorul comun româno-bulgar al Dunării este cel mai greu şi mai sensibil sector de navigaţie, având în vedere faptul că pe acest sector morfologia albiei Dunării este foarte dinamică, iar transportul de sedimente este foarte important, cauzând multe probleme în asigurarea condiţiilor de navigaţie. Pe acest sector sunt zone în care Dunărea are peste 2 km lăţime, zone cu multe ostroave şi multe bancuri de nisip care îşi modifică periodic poziţia.
    Din cauza insulelor şi ostroavelor existente şi a consistenţei slabe a malurilor (de exemplu, malul românesc care este nisipos) procesul de eroziune este foarte acut şi conduce la amplificarea transportului aluvionar în aval.
    Aceste acumulări de aluviuni prezintă un pericol pentru navigaţie, în special în perioadele de debite scăzute ale Dunării. Problema este agravată de frecvenţa şi durata perioadelor de debite scăzute.
    În consecinţă, transportul de mărfuri şi de pasageri pe Dunăre este grav afectat. În ceea ce priveşte mărfurile, companiile exportatoare aleg, tot mai des, alte moduri de transport, în dauna transportului pe Dunăre.
    În vederea îmbunătăţirii siguranţei şi a condiţiilor de navigaţie pe sectorul de Dunăre cuprins între km 845,500 şi km 610, AFDJ a depus pentru finanţare proiectul SWIM (SMART Waterway
    Integrated Management) prin Programul Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF - Connecting Europe Facility).
    Proiectul SWIM a fost aprobat în cadrul Apelului al 2-lea al programului CEF Transport 2015 pentru proiecte multianuale, obiectivul de finanţare 4 - Apelul specific pentru Fonduri de coeziune, prioritatea 1 - Proiecte preidentificate pe coridoarele reţelei centrale - căi navigabile interioare şi porturi şi beneficiază de 85% finanţare UE şi 15% de la bugetul de stat, prin Ministerul Fondurilor Europene.
    Proiectul prevede pentru sectorul de Dunăre cuprins între porturile Corabia şi Calafat realizarea de acţiuni-pilot de dragaj capital:
    - în zona portului Corabia;
    – în zona punctului critic Bechet;
    – în zona podului Calafat-Vidin.

    Pentru realizarea obiectivului proiectului va fi achiziţionat un complex de dragaj fluvial.
    Totodată, Master planul general de transport al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 666/2016, prevede, ca măsură pentru îmbunătăţirea navigabilităţii pe Dunăre, creşterea capacităţii tehnice a administraţiei de cale navigabilă, prin achiziţionarea de echipamente şi nave specializate, inclusiv a unor nave pentru executarea lucrărilor de dragaj.
    Principalii indicatori tehnico-economici ai complexului de dragaj fluvial sunt:
    INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI
    pentru proiectul de investiţii „Complex de dragaj fluvial“
    Titular: Ministerul Transporturilor
    Beneficiar: Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi
    Amplasament: Port de reşedinţă Giurgiu
    Indicatori tehnico-economici:

┌───────────────────────────┬─────────┬┐
│- Valoarea totală a │52.006 ││
│investiţiei, inclusiv TVA │mii lei ││
├───────────────────────────┼─────────┼┤
│- Durata de realizare a │12 luni ││
│investiţiei │ ││
├───────────────────────────┼─────────┼┤
│- Capacităţi: │ ││
├───────────────────────────┼─────────┼┤
│- nave │5 buc. ││
├───────────────────────────┼─────────┼┤
│- capacitaţi pentru fiecare│ ││
│navă: │ ││
└───────────────────────────┴─────────┴┘


    1. Dragă absorbant refulantă
    - Tip: dragă absorbant refulantă cu cap de dragaj - afânător - tip freză;
    – Capacitatea de dragaj: min. 3.000 m^3/h hidromasă, cu concentraţie de 10-30% materie solidă;
    – Material dragat: nisip prăfos şi nisip cu granulaţie medie în proporţie de 60%, argilă, pietriş cu elemente până la 150 mm diametru;
    – Diametru tubulatură aspiraţie/refulare: min. 400 mm;
    – Pescaj maxim: 1,50 m;
    – Adâncimea de dragare: între 1,5 m – 14 m;
    – Lăţime canal dragat: min. 28 m (la adâncimea maximă de dragare);
    – Draga va fi capabilă să execute operaţiuni de dragaj la o viteză a curentului apei de max. 2,5 m/s;
    – Instalaţia de dragare va fi compusă din elindă oscilantă, cap de dragare şi pompă absorbant-refulantă acţionate hidraulic, precum şi tubulaturi rigide, prevăzute cu cuplaje flexibile. Draga va fi echipată cu sistem de refulare pe conductă flotabilă. Instalaţia de dragare va fi prevăzută cu sisteme moderne de asistenţă şi control al operaţiunilor de dragaj, care vor oferi operatorului informaţii cu privire la poziţionarea navei şi a capului de dragaj, natura materialului dragat, productivitate etc.;
    – Fixarea/deplasarea navei, în regim de lucru (dragaj), se va face prin intermediul a doi piloni, unul fiind pilon principal mobil (spud carriage - va realiza mişcarea de avans a navei) şi celălalt pilon auxiliar (pentru fixarea navei). Pilonii vor fi amplasaţi în pupa navei. Pe timpul transportului, în ape cu adâncime mică, pilonii trebuie să poată fi ridicaţi şi blocaţi (securizaţi) deasupra liniei de referinţă a navei;
    – Mişcarea de baleiere în timpul operaţiunii de dragaj se va face cu ajutorul a două ancore, tip ancoră de tragere, ce sunt acţionate de vinciurile de baleiere hidraulice. La dimensionarea lor se va avea în vedere ca sistemul să asigure stabilitatea pe poziţie, la viteze ale curentului cuprinse între 1,5-2,5 m/s;
    – Surse de putere: draga va fi prevăzută cu următoarele surse de putere:
    – motor principal, diesel, navalizat, cu o putere minimă corelată cu capacitatea de dragaj solicitată (3.000 m^3/h hidromasă). Motorul principal va fi echipat cu sisteme de monitorizare a parametrilor de funcţionare (turaţie, temperatură apă de răcire, temperatură şi presiune ulei), precum şi de protecţie (temperatură ridicată, supraturare, presiune scăzută de ulei) cu afişare în cabina operatorului şi în panoul local;
    – motor diesel auxiliar, care va antrena grupul hidraulic şi generatorul;
    – grup hidraulic, antrenat de motorul diesel auxiliar, de putere suficientă pentru a alimenta instalaţia de dragare, sistemul de acţionare al picioarelor, sistemul de acţionare al elindei şi alţi consumatori hidraulici;
    – generator, care să asigure necesarul conform bilanţului energetic al navei în timpul efectuării dragajului;
    – grupuri de acumulatori pentru pornirea motoarelor 24 Vcc;
    – grup de acumulatori pentru instalaţia de avarie 24 Vcc;
    – diesel generator staţionar insonorizat şi casetat.
    Motoarele trebuie să fie noi şi să deţină certificate de emisii noxe în conformitate cu reglementările în vigoare, corespunzătoare normei de poluare EU Stage III A.

    – Autonomie: min. 150 de ore de funcţionare;
    – Amenajări: sub cabina operatorului va fi amplasată o cabină de zi pentru servirea mesei şi un spaţiu social. Bucătăria va avea următoarele dotări pentru două persoane: chiuvetă, frigider, cuptor microunde, plită electrică cu două ochiuri, masă pliantă şi scaune. Spaţiul social va fi dotat cu boiler, duş, chiuvetă şi scaun wc. Cabina de zi va fi izolată fonic şi termic, va avea ferestre duble, precum şi o uşă de acces (intrare/ieşire) de pe puntea principală. Aceasta va fi prevăzută cu un aparat de aer condiţionat şi un pat rabatabil pentru o singură persoană;
    – Alte dotări: draga va fi echipată cu sisteme de manevră-legare, salvare, stins incendiu, santină, lumini şi mijloace de semnalizare, comunicaţii în conformitate cu destinaţia, tipul şi zona de navigaţie;
    – Zona de navigaţie: 3 - căi navigabile interioare - conform Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.447/2008 privind aprobarea cerinţelor tehnice pentru navele de navigaţie interioară, cu modificările şi completările ulterioare.

    2. Navă asistenţă tip împingător
    - Dimensiuni constructive principale:
    • lungimea: maximum 30 m;
    • lăţimea: maximum 10 m;
    • înălţime de construcţie: maximum 3,20 m;
    (H = distanţa de la chilă la puntea principală a navei)

    • pescaj (T): maximum 2,20 m;
    • forţa de împingere va fi dimensionată astfel încât nava să poată deplasa complexul de dragaj cu o viteză de minimum 8 km/h, amonte, în condiţiile unei viteze a curentului apei de maximum 2,5 m/s;

    – Autonomie: 150 ore marş liber;
    – Personal îmbarcat: 6 persoane.
    – Nava va fi construcţie din oţel naval, sudat, în sistem transversal de construcţie. Corpul va avea o structură corespunzătoare pentru navigaţia prin gheaţă spartă cu grosimea de minimum 20 cm. Dimensiunile elementelor de structură şi ale învelişului vor fi stabilite în conformitate cu cerinţele Autorităţii Navale Române.
    – Propulsie - două motoare principale diesel navalizate, ce vor dezvolta puterea necesară pentru a putea deplasa complexul de dragaj cu o viteză de minimum 8 km/h, amonte, în condiţiile unei viteze a curentului apei de maximum 2,5 m/s. Motoarele principale vor fi echipate cu sisteme de monitorizare a parametrilor de funcţionare (turaţie, temperatură şi presiune apă de răcire, temperatură şi presiune ulei) şi de protecţie (temperatură ridicată, supraturare, presiune scăzută de ulei, cu afişare în timonerie şi în panoul local). Pornirea şi oprirea motoarelor se vor putea face electric cu comandă atât din timonerie, cât şi din panoul local. Motoarele vor fi noi şi vor deţine certificate de emisii noxe în conformitate cu reglementările în vigoare, corespunzătoare normei de poluare EU Stage III A;
    – Sisteme de punte:
    • sistemul de ancorare va fi dimensionat conform regulilor pentru zona 3 - ape interioare;
    • macara electro-hidraulică, tip knuckle-boom, cu vinci de ridicare, având sarcina de lucru în siguranţă (SWL) de minimum 5 tf la o deschidere maximă a braţului de 12 m, cu sistem de control radio de la distanţă şi local, utilizată pentru manipularea ancorelor de papionaj şi a conductei plutitoare, montată în prova-babord;
    • macara electro-hidraulică, tip knuckle-boom, cu vinci de ridicare, având sarcina de lucru în siguranţă (SWL) de minimum 1,4 tf, la o deschidere maximă a braţului de 10 m cu sistem de control radio de la distanţă şi local, utilizată pentru manipularea ancorelor de papionaj şi a conductei plutitoare, montată în pupa-babord;
    • pentru pregătirea conductei flotabile în vederea instalării, nava va trebui să aibă pe puntea principală o suprafaţă continuă de lucru, de minimum 75 mp, unde ancorele şi conducta flotabilă pot fi manevrate folosind macaralele din dotarea navei. Această zonă a punţii se va realiza din tablă striată şi va fi acoperită cu vopsea rezistentă la şocuri mecanice. Puntea de lucru va fi situată de la prova spre pupa în bord Tb.

    – Spaţiile de cazare vor fi amenajate astfel încât să asigure condiţii optime pentru un număr de minimum 6 membri de echipaj. Mobilierul şi inventarul cabinelor şi grupurilor sanitare vor fi conform standardelor navale şi de bună calitate. Materialele utilizate vor fi de tip naval, ignifuge, netoxice. Instalaţia de climatizare pentru cabinele echipajului şi timonerie va trebui să asigure o temperatură minimă de 20˚C la o temperatură exterioară de -25˚C şi o temperatură de maximum 24˚C la o temperatură exterioară de 40˚C. Va fi compusă dintr-un sistem de răcire cu chiller şi splitere pentru fiecare spaţiu de locuit, sală de mese şi timonerie. Pentru încălzire se va folosi un sistem cu centrală termică pe motorină şi calorifere.
    – Echipamentele de radionavigaţie vor fi amplasate în timonerie, integrate în pupitrul de navigaţie. Dotarea cu echipamente de radionavigaţie se va face în conformitate cu regulile Autorităţii Navale Române, corespunzătoare zonei de navigaţie. Se vor prevedea cel puţin următoarele echipamente de navigaţie: radar cu ECDIS, indicator giraţie navă, GPS, sondă de navigaţie, sistem automat de identificare (AIS), 2 radiotelefoane VHF - DSC;
    – Mijloace de salvare în conformitate cu cerinţele specifice tipului navei şi zonei de navigaţie.

    3. Şalandă nepropulsată, tip hidroclap (2 buc.)
    - Nava va fi destinată navigaţiei pe fluviul Dunărea şi pe căile navigabile interioare din România, care sunt incluse în căile navigabile interioare comunitare repartizate geografic în zona 3 de navigaţie - căi navigabile interioare - conform Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.447/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
    – Dimensiuni

┌────────────────────────┬─────────────┐
│• lungimea │maximum 50 m;│
├────────────────────────┼─────────────┤
│• lăţimea │maximum 10 m;│
├────────────────────────┼─────────────┤
│• înălţime de │maximum 3 m; │
│construcţie │ │
├────────────────────────┴─────────────┤
│(H = distanţa de la chilă la puntea │
│principală a navei) │
├────────────────────────┬─────────────┤
│• pescaj (T) │maximum 2,50 │
│ │m; │
├────────────────────────┼─────────────┤
│• capacitate bunker de │minimum 400 m│
│încărcare │^3. │
└────────────────────────┴─────────────┘



    – Corpul navei va fi confecţionat în întregime din oţel prin îmbinări sudate în structură mixtă transversală şi longitudinală. Construcţia corpului va fi prevăzută cu o structură corespunzătoare pentru navigaţia prin gheaţă spartă cu grosimea de minimum 20 cm. Magazia de material dragat va fi prevăzută cu sistem preaplin (overflow) pentru evacuarea surplusului de apă din hidromasă.
    – Sistemul de ancorare va fi dimensionat conform regulilor pentru zona 3 de navigaţie - căi navigabile interioare.
    – Instalaţia hidraulică va fi alcătuită, în principal, din: tanc ulei, tubulatură, armături, răcitoare de ulei, grup hidraulic, cilindri hidraulici, precum şi dispozitive hidraulice de comandă şi control. Grupul hidraulic va fi antrenat de un electromotor, alimentat de la tabloul electric al şalandei. Presiunea hidraulică generată va acţiona cilindrii hidraulici pentru deschiderea şi închiderea magaziei şalandei. Instalaţia va fi amplasată sub punte, într-un compartiment tehnic specializat, dotat şi amenajat conform normelor.
    – Instalaţia electrică - Şalanda hidroclap va conţine un tablou electric, prevăzut cu priză (3P + T + N), iar conectarea la nava de manevră se va realiza cu ajutorul unui cablu electric, flexibil, de cupru, având lungimea de minimum 30 m, pentru alimentarea la tensiunea de 400 V/50 Hz. Tabloul electric va permite şi alimentarea navei de la mal, acesta conţinând în principal: siguranţe, borne pentru conectarea cablului de legătură la mal, întrerupător automat tripolar, siguranţe, conectori, indicator de succesiune a fazelor, schimbător automat de succesiune a fazelor şi voltmetru. Tabloul va fi dispus pe punte în zona pupă şi va avea atât grad de protecţie corespunzător, cât şi cele două prize de alimentare.

    4. Ponton încărcare - acostare
    - Pontonul va fi destinat navigaţiei pe fluviul Dunărea şi pe căile navigabile interioare din România, care sunt incluse în căile navigabile interioare comunitare repartizate geografic în zona 3 de navigaţie conform Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.447/2008, cu modificările şi completările ulterioare. Echipamentele care urmează să fie montate la bordul navei trebuie să fie agreate de către Autoritatea Navală Română (ANR) şi certificate de o societate membră IACS sau Comisia Rinului (CCNR), în funcţie de tipul şi destinaţia acestora la bordul navei.
    – Caracteristici tehnice:
    • pontonul încărcare-acostare este de tip nepropulsat;
    • pontonul încărcare-acostare va fi transportat în convoi;
    • pontonul încărcare-acostare va fi echipat cu 4 piloni acţionaţi cu cilindri hidraulici pentru ancorare la punct fix, un vinci de ancoră acţionat hidraulic, un sistem de încărcare şi distribuţie cu acţionare hidraulică a materialului dragat în şalande, două vinciuri laterale de manevrare a şalandelor la încărcare, spaţii de cazare pentru patru persoane;
    • necesarul de energie electrică va fi asigurat de un grup electrogen 400 V/50 Hz.

    – Dimensiuni:

┌──────────────┬───────────────────────┐
│• lungime │minimum 28 m; │
├──────────────┼───────────────────────┤
│• lăţime │minimum 8 m; │
├──────────────┼───────────────────────┤
│• pescaj │maximum 1,70 m; │
└──────────────┴───────────────────────┘


    • vinci manevră şalande 2 buc.;
    • instalaţie de încărcare a materialului dragat în şalande cu acţionare hidraulică prin tubulatura de minimum 400 mm;

┌───────────────────┬──────────────────┐
│- Autonomie de │minimum 150 de │
│lucru │ore; │
└───────────────────┴──────────────────┘



    – Corpul navei va fi confecţionat în întregime din oţel prin îmbinări sudate. Suprastructura este un ruf metalic cu un singur nivel.
    – Suprastructura va cuprinde următoarele compartimente: 2 cabine de locuit pentru 2 persoane, sală de mese, bucătărie, spaţiu de depozitare, grup sanitar dotat cu wc şi duş, hol cu uşi de intrare pe ambele borduri. Sub punte se va realiza compartimentul tehnic ai cărui pereţi şi plafon vor avea izolaţie termică.
    – Pontonul încărcare-acostare va fi echipat cu 4 piloni, astfel dimensionaţi încât să permită acostarea, în condiţii de siguranţă, a două şalande încărcate la capacitate maximă. Pilonii vor fi amplasaţi în borduri, în pupa şi prova navei. Fiecare pilon va fi dotat cu găuri pentru pini de blocare, în vederea blocării pilonilor în diferite poziţii. Pe timpul transportului, în ape cu adâncime mică, pilonii trebuie să poată fi ridicaţi şi blocaţi (securizaţi) deasupra liniei de referinţă a navei.
    – Instalaţia de încărcare şi distribuţie a materialului dragat este amplasată în planul diametral al navei, înspre prova pontonului, şi conţine un sistem de distribuţie-descărcare, cu conducte în ambele borduri ale pontonului. Pentru încărcarea şalandei, în fiecare bord al pontonului va fi amplasat câte un sistem de conducte din oţel, cu cuplare articulată, terminate cu un sistem de descărcare, care va asigura o distribuţie cât mai uniformă a hidromasei. Pentru distribuţia materialului dragat în şalande, fiecare rampă va fi prevăzută cu două valvule cu dublă acţionare manuală şi hidraulică, cu comandă în camera operatorului. Sistemul va putea încărca două şalande simultan sau separat. Conductele de încărcare a şalandei vor trebui să aibă o deschidere în afara bordului pontonului, pentru a deversa materialul dragat în planul longitudinal al şalandei, la o înălţime de aproximativ 2 metri deasupra magaziei şalandei goale.


    Finanţarea investiţiei
    Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei, şi transferuri de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Fondurilor Europene, potrivit prevederilor art. 6 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016