Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 71 din 2 noiembrie 2015  privind Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de constituire a unei liste comune la nivelul UE a ţărilor de origine sigure în sensul Directivei 2013/32/UE a Parlamentului European şi a Consiliului privind procedurile comune de acordare şi retragere a protecţiei internaţionale, precum şi de modificare a Directivei 2013/32/UE COM 452(2015) final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 71 din 2 noiembrie 2015 privind Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de constituire a unei liste comune la nivelul UE a ţărilor de origine sigure în sensul Directivei 2013/32/UE a Parlamentului European şi a Consiliului privind procedurile comune de acordare şi retragere a protecţiei internaţionale, precum şi de modificare a Directivei 2013/32/UE COM 452(2015) final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 828 din 5 noiembrie 2015

    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi ale Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la Lisabona, de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    având în vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/458 din 28 octombrie 2015,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    1. Se atestă faptul că prezentul regulament respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.
    2. În contextul pachetului privind migraţia se notează:
    a) importanţa propunerii de regulament pentru desemnarea ţărilor sigure de origine;
    b) utilitatea propunerii de regulament pentru celeritatea procedurilor aferente cererilor de azil;
    c) faptul că prevederile regulamentului curent nu generează alte modificări care să influenţeze negativ procedurile stabilite în pachetul aferent gestionării corespunzătoare a fenomenului migraţionist;
    d) utilitatea posibilităţii solicitantului de azil ca, pe baza propriilor probe, să poată demonstra că nu este în siguranţă, deşi ţara din care provine este în categoria ţărilor de origine sigure; se remarcă însă că o astfel de situaţie nu este uşor de dovedit în realitate;
    e) existenţa unor proceduri diferite, un regulament care este adoptat în procedură legislativă ordinară şi suspendarea sau eliminarea din lista comună a unei ţări prin acte delegate ale Comisiei.
    3. Sunt considerate necesare şi obligatorii:
    a) convergenţa şi uniformizarea procedurilor de azil;
    b) uniformizarea la nivel european a listei ţărilor sigure de origine, deşi există state membre care au adoptat astfel de liste la nivel naţional;
    c) prevederea regulamentului că "statele membre pot adopta decizii care permit desemnarea la nivel naţional şi a altor ţări de origine sigure decât cele prezente în lista comună la nivelul UE", dar ţinând cont de prevederile şi de aplicabilitatea directă ale prezentului regulament. Astfel, deşi statele membre păstrează ca prerogativă desemnarea la nivel naţional a altor ţări terţe decât acelea care figurează pe lista comună la nivelul Uniunii Europene drept ţări sigure de origine, constituirea acestei liste comune asigură faptul că acest concept este aplicat uniform în cazul solicitanţilor ale căror ţări de origine sunt pe listă;
    d) revizuirea periodică a ţărilor care figurează pe lista comună, potrivit căreia Comisia poate adopta o decizie în baza actelor delegate în conformitate cu art. 290 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în cazul unei schimbări defavorabile a situaţiei unei ţări terţe care figurează pe lista Uniunii Europene;
    e) identificarea soluţiilor pentru cauzele care stau la baza fenomenului migraţionist: reducerea sărăciei, accelerarea procesului de dezvoltare a ţărilor de origine şi de tranzit, rezolvarea conflictelor etc., dincolo de aplicarea măsurilor pentru gestionarea situaţiilor de criză;
    f) urgentarea elaborării şi implementării politicii externe şi politicii de securitate comună, conform noilor realităţi;
    g) având în vedere actuala situaţie de criză, revizuirea listei la cel mult şase (6) luni pentru primii doi (2) ani sau ori de câte ori o situaţie excepţională o impune.
    4. Se recomandă: a) stabilirea unor criterii clare şi obiective pentru identificarea "schimbării bruşte a situaţiei" din ţările sigure de origine, prin identificarea riscurilor fiecărei ţări în parte, ţinând cont de faptul că la nivelul Comisiei se va lua decizia de suspendare sau eliminare a ţărilor sigure de origine prin acte delegate.
    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite către instituţiile europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senatul României în şedinţa din 2 noiembrie 2015, în conformitate cu prevederile art. 77^1 din Regulamentul Senatului şi ale art. 5 lit. f), art. 30 lit. b) din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările şi completările ulterioare.


                           p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                                  IOAN CHELARU

    Bucureşti, 2 noiembrie 2015.
    Nr. 71.
                                     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016