Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 70 din 23 mai 2017  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind utilizarea Sistemului de informaţii Schengen pentru returnarea resortisanţilor ţărilor terţe aflaţi în situaţie de şedere ilegală - COM (2016) 881 final, propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind instituirea, funcţionarea şi utilizarea Sistemului de informaţii Schengen (SIS) în domeniul verificărilor la frontiere, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 515/2014 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.987/2006 - COM (2016) 882 final şi propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind instituirea, funcţionarea şi utilizarea Sistemului de informaţii Schengen (SIS) în domeniul cooperării poliţieneşti şi al cooperării judiciare în materie penală, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 515/2014 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.986/2006, a Deciziei 2007/533/JAI a Consiliului şi a Deciziei 2010/261/UE a Comisiei - COM (2016) 883 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 70 din 23 mai 2017 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind utilizarea Sistemului de informaţii Schengen pentru returnarea resortisanţilor ţărilor terţe aflaţi în situaţie de şedere ilegală - COM (2016) 881 final, propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind instituirea, funcţionarea şi utilizarea Sistemului de informaţii Schengen (SIS) în domeniul verificărilor la frontiere, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 515/2014 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.987/2006 - COM (2016) 882 final şi propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind instituirea, funcţionarea şi utilizarea Sistemului de informaţii Schengen (SIS) în domeniul cooperării poliţieneşti şi al cooperării judiciare în materie penală, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 515/2014 şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.986/2006, a Deciziei 2007/533/JAI a Consiliului şi a Deciziei 2010/261/UE a Comisiei - COM (2016) 883 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 401 din 29 mai 2017
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/341 din 18.05.2017,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre:
    ART. 1
    Senatul României:
    1. Consideră că propunerile de Regulament
    a) respectă principiul subsidiarităţii, deoarece nivelul considerabil de schimb de informaţii între statele membre nu poate fi realizat prin soluţii descentralizate. Având în vedere amploarea, efectele şi impactele acţiunii, prezenta propunere poate fi realizată mai bine la nivelul Uniunii;
    b) respectă principiul proporţionalităţii, deoarece acţiunea la nivelul UE întreprinsă pentru atingerea obiectivelor definite nu depăşeşte ceea ce este necesar. Regulamentele prevăd norme specifice privind ştergerea unei semnalări şi nu prevăd colectarea şi stocarea datelor o perioadă mai îndelungată decât este absolut necesar pentru a permite sistemului să funcţioneze şi să îşi îndeplinească obiectivele. Pentru ca sistemul să funcţioneze, nu vor mai fi necesare alte procese sau armonizări la nivelul UE.

    2. Constată că temeiul juridic pentru dispoziţiile referitoare la cooperarea poliţienească şi cooperarea judiciară în materie penală este articolul 82 alineatul (1) litera (d), articolul 85 alineatul (1), articolul 87 alineatul (2) litera (a) şi articolul 88 alineatul (2) litera (a).
    3. Notează că alegerea formei juridice a avut la bază faptul că acest pachet de propuneri de regulamente prevede norme direct aplicabile care să permită accesul persoanelor vizate la datele care le privesc şi la căi de atac, fără să fie nevoie de măsuri de punere în aplicare suplimentare în acest sens. Revizuirea propusă va lua forma unui regulament şi va înlocui Decizia 2007/533/JAI a Consiliului, menţinând în acelaşi timp o mare parte din conţinutul deciziei menţionate. Propunerea va avea la bază şi va îmbunătăţi un sistem centralizat existent prin intermediul căruia statele membre cooperează între ele, ceea ce necesită o arhitectură comună şi norme de operare obligatorii comune.
    4. Remarcă şi susţine:
    a) scopul principal al modificărilor juridice şi tehnice ale SIS prevăzute în propunere de a spori eficacitatea acestuia din punct de vedere operaţional;
    b) introducerea măsurilor care abordează nevoile tehnice şi operaţionale ale utilizatorilor finali - în special noile câmpuri de date pentru semnalările existente, care vor permite agenţilor de poliţie să dispună de toate informaţiile necesare pentru a-şi îndeplini sarcinile cu eficacitate;
    c) sublinierea în mod specific a importanţei disponibilităţii neîntrerupte a SIS, deoarece perioadele de indisponibilitate pot afecta în mod semnificativ activitatea agenţilor de asigurare a respectării legii;
    d) continuitatea activităţii sistemului, care rămâne pe deplin funcţional şi operaţional pentru agenţii de pe teren, prin dispunerea obligatorie de către statele membre a unei copii naţionale integrale sau parţiale şi a unui sistem de rezervă;
    e) introducerea de noi elemente biometrice de identificare - amprente palmare, imagini faciale şi profiluri ADN - în cazuri specifice şi limitate. Noutatea menţionată, împreună cu modificările propuse ale articolelor 32 şi 33 (semnalările privind persoane dispărute) pentru a permite introducerea de semnalări preventive şi împărţirea pe categorii a cazurilor de persoane dispărute, în primul rând va întări în mod semnificativ protecţia minorilor neînsoţiţi şi, în al doilea rând, va permite identificarea lor pe baza profilului lor ADN sau al celui al părinţilor sau al celui al fraţilor ori surorilor (cu acordul acestora);
    f) posibilitatea statelor membre de a emite semnalări privind persoane necunoscute căutate în legătură cu o infracţiune doar pe baza amprentelor digitale sau a amprentelor palmare latente sau prelevate de la locul infracţiunii.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 23 mai 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    IULIAN-CLAUDIU MANDA

    Bucureşti, 23 mai 2017.
    Nr. 70.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016