Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 7 din 8 februarie 2016  cu privire la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Un sistem de impozitare a întreprinderilor echitabil şi eficient în Uniunea Europeană - COM (2015) 302 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 7 din 8 februarie 2016 cu privire la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Un sistem de impozitare a întreprinderilor echitabil şi eficient în Uniunea Europeană - COM (2015) 302 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 104 din 10 februarie 2016

    În temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi al Protocolului (nr. 2) anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    având în vedere Raportul nr. 620/XLII din 23 decembrie 2015 al Comisiei pentru afaceri europene,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Comisia pentru afaceri europene a fost sesizată, în cadrul procesului de examinare aplicat actelor normative europene cu caracter nelegislativ, cu Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Un sistem de impozitare a întreprinderilor echitabil şi eficient în Uniunea Europeană - COM (2015) 302 final.
    Au fost avute în vedere procesele-verbale transmise de Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital şi Comisia economică, industrii şi servicii; au fost analizate şi punctele de vedere ale Ministerului Finanţelor Publice şi fişa de sinteză a Serviciului pentru afaceri europene.
    Prezenta comunicare a Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu reflectă preocuparea instituţională europeană pentru reformarea sistemului de impozitare în Uniunea Europeană, prin promovarea unor iniţiative de combatere a evaziunii fiscale, asigurare de venituri sustenabile şi de asigurare a Pieţei Unice Europene.
    Propunerile urmează a se constitui într-un set de măsuri riguros şi coerent, structurat pe 5 domenii-cheie, după cum urmează:
    1. regândirea bazei comune de consolidare a impozitării întreprinderilor;
    2. asigurarea impozitării efective în locul în care sunt generate profiturile;
    3. crearea unui mediu de afaceri mai bun;
    4. creşterea transparenţei fiscale;
    5. instrumente UE pentru coordonare.
    În urma examinării, Comisia pentru afaceri europene:
    I. constată că:
    - până în prezent, nu a avut loc, la nivelul administraţiei, o analiză aprofundată, care să genereze o poziţie naţională fermă. În schimb, Ministerul Finanţelor Publice a analizat secvenţial documentul Comisiei, încercând să definească impactul anumitor măsuri asupra sistemului fiscal românesc şi asupra economiei româneşti în ansamblu;
    - România susţine iniţiativa referitoare la generarea unui sistem comun de impozitare aplicabil dobânzilor/redevenţelor, ca şi discutarea cu prioritate a unor clauze antiabuz. Totodată, fiind un domeniu de interes se susţine ideea unor regimuri preferenţiale de impozitare, cum este şi regimul Patent Box;
    - Comisia pentru afaceri europene sprijină măsura de regândire a Directivei CCCTB cuprinsă în Planul de acţiune al Comisiei, cu următoarele observaţii:
    - susţine continuarea discuţiilor tehnice pentru armonizarea regulilor fiscale de stabilire a bazei impozabile pentru companii, la nivelul tuturor statelor membre, cu concentrare pe elementele de calcul ale bazei;
    - nu susţine includerea elementelor de consolidare în proiectul de directivă şi nici extinderea într-o fază viitoare a discuţiilor tehnice asupra acestor elemente;
    - nu susţine recuperarea transfrontalieră a pierderilor, considerând că aceasta nu poate fi disociată de măsura de consolidare fiscală/grupare fiscală;
    - după prezentarea noii propuneri de directivă, România va continua examinarea elementelor bazei fiscale din punctul de vedere al impactului bugetar şi administrative, iar în ceea ce priveşte Directiva 2003/49/CE a Consiliului din 3 iunie 2003 privind sistemul comun de impozitare, aplicabil plăţilor de dobânzi şi de redevenţe efectuate între societăţi asociate din state membre diferite, România este de acord cu textul înaintat de Comisie;
    - România susţine implementarea regimurilor Patent box în linie cu abordare nexus, agreată la nivelul Codului de conduită, pentru a se asigura aplicarea regimurilor fiscale preferenţiale doar acolo unde există o legătură directă între acordarea beneficiilor fiscale şi activităţile de cercetare-dezvoltare desfăşurate. Referitor la activitatea viitoare a grupului Codului de conduită, România susţine întărirea activităţii şi rolului grupului pentru coordonarea şi armonizarea sistemelor fiscale ale statelor membre.
    II. Se recomandă:
    - măsurile propuse de Comisie trebuie să fie proporţionale cu obiectivele vizate, având în vedere că transferurile de profit în cadrul companiilor transfrontaliere pot conduce la abordări inechitabile şi la anumite dezavantaje pentru companiile transfrontaliere originare din UE comparativ cu cele din non-UE;
    - orice decizie a Comisiei să nu afecteze suveranitatea fiscală a României în privinţa taxelor, ceea ce ar însemna o ameninţare la adresa economiei româneşti.
    În urma dezbaterii, membrii comisiei, în concordanţă cu evaluările făcute, au hotărât cu majoritate de voturi adoptarea prezentului raport, care va fi transmis Plenului, spre dezbatere şi adoptare, precum şi transmiterea unei opinii către Comisia Europeană.
    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senatul României în şedinţa din 8 februarie 2016, în conformitate cu prevederile art. 77^1 din Regulamentul Senatului şi ale art. 5 lit. f) şi art. 30 lit. b) din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, cu modificările şi completările ulterioare.

                             PREŞEDINTELE SENATULUI
                    CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU

    Bucureşti, 8 februarie 2016.
    Nr. 7.

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016