Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 7 din 19 ianuarie 2018 privind aprobarea modificărilor şi completărilor la Statutul Institutului Notarial Român, aprobat prin Hotărârea Consiliului Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România nr. 128/2015
EMITENT: Uniunea Naţională a Notarilor Publici PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 149 din 16 februarie 2018
Având în vedere dezbaterile care au avut loc în cadrul şedinţei Consiliului Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România din data de 19.01.2018, în urma cărora a rezultat necesitatea modificării Statutului Institutului Notarial Român,
văzând dispoziţiile Statutului Institutului Notarial Român, aprobat prin Hotărârea Consiliului Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România nr. 128/2015,
în temeiul dispoziţiilor art. 60 alin. (4) şi art. 164 din Legea notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în conformitate cu prevederile art. 26 alin. (2) din Statutul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România, aprobat prin Hotărârea Congresului Notarilor Publici din România nr. 10/2014, cu modificările şi completările ulterioare,
Consiliul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România adoptă prezenta hotărâre.
ART. 1
Se aprobă modificările şi completările la Statutul Institutului Notarial Român, aprobat prin Hotărârea Consiliului Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România nr. 128/2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 687 din 5 septembrie 2016, astfel cum sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
ART. 2
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 3
Prezenta hotărâre se comunică Institutului Notarial Român, în vederea ducerii la îndeplinire şi pentru a fi transmisă Camerelor Notarilor Publici.
ART. 4
Serviciul registratură şi comunicare al Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România va urmări ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.
Preşedintele Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România,
Dumitru Viorel Mănescu
Bucureşti, 19 ianuarie 2018.
Nr. 7.
ANEXA 1
MODIFICĂRI ŞI COMPLETĂRI
la Statutul Institutului Notarial Român, aprobat prin
Hotărârea Consiliului Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România nr. 128/2015
1. La articolul 19, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 19
(1) Organele de conducere ale INR sunt:
a) Consiliul director;
b) preşedintele INR este şi preşedintele Consiliului director;
c) preşedintele executiv al INR, desemnat de Biroul executiv, dintre vicepreşedinţii Uniunii, la propunerea preşedintelui Uniunii;
d) directorul INR.
(2) În cadrul INR funcţionează un Consiliu ştiinţific. La propunerea preşedintelui INR, Biroul executiv desemnează un membru al Consiliului Uniunii cu experienţă şi prestigiu profesional deosebit, care să îndeplinească funcţia de preşedinte al Consiliului ştiinţific."
2. La articolul 21, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 21
(1) Consiliul director este format din 9 membri. Fac parte de drept din Consiliul director preşedintele, prim-vicepreşedintele şi cei 2 vicepreşedinţi ai Uniunii. Ceilalţi 5 membri sunt desemnaţi de către Consiliul Uniunii, dintre notarii publici cu experienţă, reputaţie şi prestigiu în cadrul profesiei, care nu sunt membri ai Biroului executiv.
……………………………………………………………………
(3) Membrii Consiliului director au dreptul la o indemnizaţie de şedinţă, stabilită de Consiliul Uniunii."
3. La articolul 24, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2) Pentru activitatea lor, preşedintele şi preşedintele executiv al INR primesc o indemnizaţie lunară, stabilită de Consiliul Uniunii.
(3) În absenţa preşedintelui, atribuţiile acestuia sunt îndeplinite de preşedintele executiv al INR."
4. La articolul 25 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) convoacă şi conduce şedinţele Consiliului director. Convocarea şedinţelor se face prin preşedintele executiv al INR sau, în lipsa acestuia, prin directorul INR;"
5. La articolul 28, alineatele (1), (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 28
(1) În cadrul INR se organizează şi funcţionează Consiliul ştiinţific, care are un rol consultativ, pentru activităţile de formare profesională iniţială şi continuă şi pentru activităţile ştiinţifice.
(2) Consiliul ştiinţific se compune din 7 membri, din care fac parte de drept preşedintele INR şi preşedintele Consiliului ştiinţific, precum şi 5 membri desemnaţi de Consiliul director, la propunerea preşedintelui INR, dintre notarii publici cu experienţă şi prestigiu profesional deosebit şi dintre personalităţi marcante din domeniul juridic. Preşedintele Consiliului ştiinţific este desemnat de Biroul executiv, la propunerea preşedintelui INR, dintre membrii Consiliului Uniunii. În lipsa preşedintelui INR, la şedinţele Consiliului ştiinţific participă preşedintele executiv al INR.
..........................................
(4) Membrii Consiliului ştiinţific au dreptul la o indemnizaţie de şedinţă, stabilită de Biroul executiv al Consiliului Uniunii."
6. La articolul 28, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:
"(3^1) Preşedintele Consiliului ştiinţific are dreptul la o indemnizaţie lunară, stabilită de Biroul executiv al Consiliului Uniunii."
7. După articolul 29 se introduce un nou articol, articolul 29^1, cu următorul cuprins:
"ART. 29^1
Preşedintele Consiliului ştiinţific convoacă şi conduce şedinţele Consiliului ştiinţific al INR."
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: