Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 7 din 12 februarie 2018  la Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1.093/2010 de instituire a Autorităţii europene de supraveghere (Autoritatea bancară europeană), a Regulamentului (UE) nr. 1.094/2010 de instituire a Autorităţii europene de supraveghere (Autoritatea europeană de asigurări şi pensii ocupaţionale), a Regulamentului (UE) nr. 1.095/2010 de instituire a Autorităţii europene de supraveghere (Autoritatea europeană pentru valori mobiliare şi pieţe), a Regulamentului (UE) nr. 345/2013 privind fondurile europene cu capital de risc, a Regulamentului (UE) nr. 346/2013 privind fondurile europene de antreprenoriat social, a Regulamentului (UE) nr. 600/2014 privind pieţele instrumentelor financiare, a Regulamentului (UE) 2015/760 privind fondurile europene de investiţii pe termen lung, a Regulamentului (UE) 2016/1.011 privind indicii utilizaţi ca indici de referinţă în cadrul instrumentelor financiare şi al contractelor financiare sau pentru a măsura performanţele fondurilor de investiţii şi a Regulamentului (UE) 2017/1.129 privind prospectul care trebuie publicat în cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau pentru admiterea valorilor mobiliare la tranzacţionare pe o piaţă reglementată - COM (2017) 536 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 7 din 12 februarie 2018 la Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1.093/2010 de instituire a Autorităţii europene de supraveghere (Autoritatea bancară europeană), a Regulamentului (UE) nr. 1.094/2010 de instituire a Autorităţii europene de supraveghere (Autoritatea europeană de asigurări şi pensii ocupaţionale), a Regulamentului (UE) nr. 1.095/2010 de instituire a Autorităţii europene de supraveghere (Autoritatea europeană pentru valori mobiliare şi pieţe), a Regulamentului (UE) nr. 345/2013 privind fondurile europene cu capital de risc, a Regulamentului (UE) nr. 346/2013 privind fondurile europene de antreprenoriat social, a Regulamentului (UE) nr. 600/2014 privind pieţele instrumentelor financiare, a Regulamentului (UE) 2015/760 privind fondurile europene de investiţii pe termen lung, a Regulamentului (UE) 2016/1.011 privind indicii utilizaţi ca indici de referinţă în cadrul instrumentelor financiare şi al contractelor financiare sau pentru a măsura performanţele fondurilor de investiţii şi a Regulamentului (UE) 2017/1.129 privind prospectul care trebuie publicat în cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau pentru admiterea valorilor mobiliare la tranzacţionare pe o piaţă reglementată - COM (2017) 536 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 154 din 19 februarie 2018
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/8 din 26.01.2018,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. Consideră că propunerea de Regulament respectă principiul subsidiarităţii întrucât ESA sunt organe ale Uniunii, iar actele care le reglementează pot fi modificate numai de către organul legislativ al Uniunii. Mai mult, modificările contribuie la o mai mare coerenţă a funcţionării pieţei interne, un obiectiv care nu poate fi atins de către statele membre în mod individual.
    De asemenea, propunerea de Regulament respectă principiul proporţionalităţii sub aspectul formei juridice, aducând modificări precis orientate care vizează consolidarea cadrului de supraveghere al UE pentru a îmbunătăţi sustenabilitatea, stabilitatea şi eficacitatea sistemului financiar în întreaga UE şi pentru a spori protecţia consumatorilor şi a investitorilor, dar există rezerve faţă de anumite aspecte din textul propunerii.

    2. Susţine principiile pe care se bazează acest pachet legislativ UE şi, totodată, apreciază eforturile Comisiei de a dezvolta uniunea pieţelor de capital. Un cadru de supraveghere mai eficace este un element esenţial pentru pieţe de capital bine integrate, contribuind la o punere în aplicare mai consecventă a normelor pentru sectorul financiar şi la o colaborare mai strânsă între instituţiile europene şi cele naţionale.
    Susţine, de asemenea, sporirea rolului Autorităţii Europene de Asigurări şi Pensii Ocupaţionale (EIOPA) în procesul de aprobare şi supraveghere a modelelor interne.

    3. Exprimă rezerve faţă de anumite aspecte din textul propunerii:
    Guvernanţa - se consideră că toate deciziile adoptate de Comitetul Executiv ar trebui aprobate de BoS (Consiliul Supraveghetorilor) şi nu ar trebui acordate Comitetului Executiv puteri suplimentare (încălcarea legislaţiei europene, rezolvarea disputelor, misiuni de peer review sau evaluarea şi implementarea planurilor de supraveghere naţionale).
    Planul strategic de supraveghere - se consideră că ESAs trebuie să emită recomandări în privinţa planurilor anuale de supraveghere ale Autorităţile Naţionale Competente, fără însă a impune obligaţia de implementare a acestora, autorităţile naţionale având decizia finală asupra măsurilor ce se includ în planul de supraveghere.
    Exerciţiile de tip peer review - se consideră că sistemul actual de evaluare funcţionează bine şi că ar trebui menţinute evaluările de tip peer review aşa cum se desfăşoară în prezent.
    Puterile de investigare ale ESAs în cazurile de încălcare ale legislaţiei comunitare - nu se apreciază ca fiind oportună propunerea ca ESAs să apeleze pentru obţinerea de informaţii în astfel de investigaţii direct la alte autorităţi/entitatea financiară relevantă, în cazul în care nu primeşte un răspuns de la autoritatea naţională competentă.
    Testele de stres - se consideră că testele ar trebui să rămână în sarcina autorităţilor naţionale, pentru a nu limita marja de manevră a acestora şi a nu exista suprapuneri de roluri.
    Colectarea informaţiilor - se consideră că posibilitatea ca ESA să se adreseze direct entităţii financiare relevante este binevenită, numai pentru cazurile în care informaţia nu este disponibilă sau nu primeşte un răspuns de la autoritatea naţională competentă într-un termen prestabil, şi nu se susţine aplicarea de sancţiuni direct de către ESAs în caz de netransmitere a informaţiilor solicitate, având în vedere faptul că există alte instrumente juridice care pot fi folosite pentru aceste cazuri.
    Finanţarea - având în vedere faptul că nu sunt cunoscute în acest moment criteriile de stabilire a contribuţiilor propuse pentru entităţile supravegheate indirect şi, în consecinţă, nu se poate evalua impactul asupra pieţei financiare, nu se susţine propunerea de finanţare din pachetul legislativ, propunându-se astfel menţinerea mecanismului actual de finanţare (40% buget UE şi 60% buget ANC).



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 12 februarie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ADRIAN ŢUŢUIANU

    Bucureşti, 12 februarie 2018.
    Nr. 7.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016