Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 693 din 5 septembrie 2018  pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 899/2003 privind stabilirea condiţiilor referitoare la aprobarea de model pentru aparatul de control în transporturile rutiere, la omologarea de tip a limitatoarelor de viteză, precum şi a condiţiilor de montare, reparare, reglare şi verificare a aparatelor de control în transporturile rutiere şi a limitatoarelor de viteză    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 693 din 5 septembrie 2018 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 899/2003 privind stabilirea condiţiilor referitoare la aprobarea de model pentru aparatul de control în transporturile rutiere, la omologarea de tip a limitatoarelor de viteză, precum şi a condiţiilor de montare, reparare, reglare şi verificare a aparatelor de control în transporturile rutiere şi a limitatoarelor de viteză

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 779 din 11 septembrie 2018
    Având în vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 165/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 4 februarie 2014 privind tahografele în transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. II lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 8/2015 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 353/2015,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 899/2003 privind stabilirea condiţiilor referitoare la aprobarea de model pentru aparatul de control în transporturile rutiere, la omologarea de tip a limitatoarelor de viteză, precum şi a condiţiilor de montare, reparare, reglare şi verificare a aparatelor de control în transporturile rutiere şi a limitatoarelor de viteză, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 588 din 19 august 2003, se modifică după cum urmează:
    1. Titlul hotărârii va avea următorul cuprins:
    "HOTĂRÂRE
    privind omologarea de tip a tahografelor, a senzorilor de mişcare, a modelelor de foaie de înregistrare sau de card de tahograf, precum şi autorizarea operatorilor economici care desfăşoară activităţi de instalare, reparare sau inspecţie a tahografelor utilizate în transporturile rutiere ori a limitatoarelor de viteză"

    2. Titlul capitolului I „Definiţii şi dispoziţii generale“ se abrogă.
    3. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Prevederile prezentei hotărâri stabilesc condiţiile referitoare la omologarea de tip a tahografelor, a senzorilor de mişcare, a modelelor de foaie de înregistrare sau de card de tahograf, precum şi la autorizarea operatorilor economici care desfăşoară activităţi de instalare, reparare sau inspecţie a tahografelor utilizate în transporturile rutiere ori a limitatoarelor de viteză."

    4. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    În sensul prezentei hotărâri se aplică definiţiile prevăzute la art. 2 din Regulamentul (UE) nr. 165/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 4 februarie 2014 privind tahografele în transportul rutier, de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere."

    5. Titlul capitolului II „Norme privind tahografele“ se abrogă.
    6. Articolul 3 se abrogă.
    7. Articolul 4 va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Activitatea de instalare sau reparare a tahografelor se efectuează numai de către operatori economici autorizaţi de către Regia Autonomă «Registrul Auto Român», denumită în continuare RAR, în conformitate cu Reglementările privind condiţiile de montare, reparare şi verificare a tahografelor şi a limitatoarelor de viteză, precum şi de autorizare a operatorilor economici care desfăşoară astfel de activităţi - RNTR 8, aprobate prin ordin al ministrului transporturilor.
    (2) Activitatea de inspecţie a tahografelor se efectuează de către RAR sau de către operatori economici autorizaţi de către RAR, în conformitate cu reglementările tehnice prevăzute la alin. (1).
    (3) Eliberarea autorizaţiei tehnice pentru operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) şi (2), de către RAR, este condiţionată de asigurarea cerinţelor de obiectivitate şi neutralitate din reglementările tehnice prevăzute la alin. (1).
    (4) RAR efectuează la operatorii economici autorizaţi audituri privind procedurile aplicate şi capabilitatea tehnică o dată la doi ani şi asigură supravegherea activităţii prin audituri tehnice inopinate.
    (5) Cheltuielile aferente activităţilor efectuate de RAR şi prevăzute la alin. (2)-(4) se suportă integral de către operatorii economici.
    (6) Auditul tehnic cuprinde supravegherea tehnică, inclusiv prin mijloace informatice, controlul modului de efectuare a inspecţiei tahografelor, inclusiv prin reinspectarea tahografelor efectuată de către RAR în atelierul operatorului economic autorizat, precum şi controlul modului de efectuare a reparaţiilor tahografelor.
    (7) Operatorii economici autorizaţi trebuie să asigure posibilitatea conectării informatice la sistemul naţional de supraveghere informatică a inspecţiilor tahografelor şi limitatoarelor de viteză, gestionat de RAR.
    (8) Operatorii economici autorizaţi trebuie să ţină evidenţa operaţiunilor efectuate asupra tahografelor, precum şi a datelor stabilite în reglementările tehnice prevăzute la alin. (1).
    (9) Operatorii economici autorizaţi trebuie să notifice RAR mărcile sigiliilor şi datele electronice de securitate utilizate, precum şi informaţiile necesare privind datele electronice de securitate utilizate, prevăzute la art. 22 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 165/2014."

    8. Articolul 5 va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    Fiecare tahograf individual, nou sau reparat, se certifică în ceea ce priveşte funcţionarea corectă şi exactitatea indicaţiilor şi înregistrărilor de către producător sau de reprezentantul acestuia, în conformitate cu reglementările tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1)."

    9. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) În vederea aplicării corespunzătoare a prevederilor art. 24 alin. (2) lit. a) din Regulamentul (UE) nr. 165/2014, personalul operatorilor economici autorizaţi care efectuează inspecţia tahografelor trebuie să fie atestat de către RAR în ceea ce priveşte competenţa profesională, în conformitate cu reglementările tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1).
    (2) Pentru obţinerea atestării, solicitanţii trebuie să îndeplinească condiţiile necesare şi să urmeze în prealabil un program de instruire organizat de un producător de tahografe sau de un producător de dispozitive de inspecţie a tahografelor agreaţi de RAR, în conformitate cu reglementările tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1).
    (3) Programul de instruire prevăzut la alin. (2) poate fi organizat şi de reprezentanţi ai producătorilor de tahografe sau ai producătorilor de dispozitive de inspecţie a tahografelor, împuterniciţi în acest scop de aceştia şi agreaţi de RAR."

    10. Articolul 7 va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    Inspecţiile periodice ale tahografelor montate pe autovehicule se efectuează la cel mult 2 ani, în conformitate cu reglementările tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1)."

    11. Titlul capitolului III „Norme privind limitatoarele de viteză“ se abrogă.
    12. Articolele 8 şi 9 se abrogă.
    13. Articolul 10 va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    (1) Activitatea de instalare sau reparare a limitatoarelor de viteză se efectuează numai de către operatori economici autorizaţi de către RAR, în conformitate cu reglementările tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1).
    (2) Activitatea de inspecţie a limitatoarelor de viteză se efectuează de către RAR sau de către operatori economici autorizaţi de către RAR, în conformitate cu reglementările tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1).
    (3) Eliberarea autorizaţiei tehnice pentru operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) şi (2), de către RAR, este condiţionată de asigurarea cerinţelor de obiectivitate şi neutralitate prevăzute în reglementările tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1).
    (4) RAR efectuează la operatorii economici autorizaţi audituri privind procedurile aplicate şi capabilitatea tehnică o dată la 2 ani şi asigură supravegherea activităţii prin audituri tehnice inopinate.
    (5) Cheltuielile aferente activităţilor efectuate de RAR şi prevăzute la alin. (2)-(4) se suportă integral de către operatorii economici.
    (6) Auditul tehnic cuprinde supravegherea tehnică, inclusiv prin mijloace informatice, controlul modului de efectuare a inspecţiei limitatoarelor de viteză, inclusiv prin reinspecţia acestora efectuată de către RAR în atelierul operatorului economic autorizat.
    (7) Operatorii economici autorizaţi trebuie să asigure posibilitatea conectării informatice la sistemul naţional de supraveghere informatică a inspecţiilor tahografelor şi limitatoarelor de viteză, gestionat de RAR."

    14. Articolul 11 va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Inspecţiile periodice ale limitatoarelor de viteză trebuie efectuate la cel mult 2 ani, în conformitate cu reglementările tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1).
    (2) Viteza maximă reglată trebuie să fie indicată pe o plăcuţă aplicată într-un loc vizibil."

    15. Titlul capitolului IV „Contravenţii şi sancţiuni“ se abrogă.
    16. Articolul 12 va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    Constituie contravenţii, dacă acestea nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât să constituie infracţiuni potrivit legii penale, următoarele fapte:
    a) efectuarea de activităţi de instalare, reparare sau inspecţie a tahografelor ori a limitatoarelor de viteză de către operatori economici având autorizaţia tehnică anulată sau de către operatori economici neautorizaţi;
    b) efectuarea de activităţi de instalare, reparare sau inspecţie a tahografelor ori a limitatoarelor de viteză de către operatori economici având autorizaţia suspendată sau cu termenul de valabilitate expirat ori fără menţinerea condiţiilor iniţiale de autorizare;
    c) efectuarea de activităţi de inspecţie a tahografelor de către operatori economici utilizând personal având certificatul de atestare suspendat, anulat ori cu termenul de valabilitate expirat sau de către personal neatestat;
    d) atestarea efectuării inspecţiilor tahografelor sau ale limitatoarelor de viteză instalate pe un vehicul, fără prezentarea acestuia;
    e) nerespectarea procedurilor de instalare, reparare sau inspecţie a tahografelor ori a limitatoarelor de viteză stabilite în reglementările tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1);
    f) divulgarea codului de securitate al cardului de atelier sau utilizarea cardului de atelier de către altă persoană decât titularul cardului;
    g) atestarea efectuării inspecţiilor tahografelor având montate dispozitive destinate manipulării sau având instalate softuri neautorizate în tahograful digital;
    h) aplicarea de sigilii a căror marcă aparţine unui alt operator economic sau de sigilii a căror marcă nu a fost notificată către RAR, în conformitate cu reglementările tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1);
    i) efectuarea necorespunzătoare a inspecţiei, constatată cu ocazia controlului efectuat de RAR în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (6) sau ale art. 10 alin. (6);
    j) nerespectarea prevederilor privind evidenţa operaţiunilor efectuate asupra tahografelor, precum şi a datelor prevăzute la art. 4 alin. (8);
    k) nerespectarea prevederilor art. 5 privind certificarea tahografelor noi sau reparate în ceea ce priveşte funcţionarea corectă şi exactitatea indicaţiilor şi înregistrărilor;
    l) neaducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse de către personalul RAR în rapoartele de supraveghere;
    m) împiedicarea, sub orice formă, a personalului RAR de a exercita atribuţiile de serviciu;
    n) nerespectarea obligaţiilor de notificare prevăzute la art. 4 alin. (9)."

    17. Articolul 13 va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Contravenţiile prevăzute la art. 12 se sancţionează după cum urmează:
    a) cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru faptele prevăzute la lit. d), g), h), j) şi m);
    b) cu amendă de la 3.000 lei la 5.000 lei pentru faptele prevăzute la lit. a), b), c), i) şi k);
    c) cu amendă de la 2.000 lei la 4.000 lei pentru faptele prevăzute la lit. f), e), l) şi n).
    (2) În cazul comiterii faptelor prevăzute la art. 12, pe lângă amenzile contravenţionale prevăzute la alin. (1) personalul împuternicit în acest scop de către Ministerul Transporturilor poate dispune, în raport cu gravitatea faptelor, suspendarea ori anularea autorizaţiei tehnice a operatorilor economici şi/sau suspendarea ori anularea certificatului de atestare a personalului implicat în activitatea de inspecţie a tahografelor, după caz, în conformitate cu reglementările tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1).
    (3) În urma rezultatelor auditurilor tehnice prevăzute la art. 4 alin. (6) sau la art. 10 alin. (6), RAR poate anula inspecţia tahografelor şi/sau a limitatoarelor de viteză în cazurile stabilite prin reglementările tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1)."

    18. Titlul capitolul V „Dispoziţii finale“ se abrogă.
    19. Articolul 16 va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    Aparatura utilizată în atelierele operatorilor economici autorizaţi trebuie să respecte cerinţele prevăzute de legislaţia privind activitatea de metrologie."

    20. Articolul 17 va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) RAR ţine evidenţa autorizaţiilor eliberate operatorilor economici, precum şi a celorlalte date stabilite în reglementările tehnice prevăzute la art. 4 alin. (1).
    (2) În vederea îndeplinirii prevederilor art. 4 alin. (6), RAR are acces la baza de date de evidenţă a cardurilor de atelier a Autorităţii Rutiere Române - ARR."

    21. Articolul 18 se abrogă.


    ART. II
    (1) Regia Autonomă „Registrul Auto Român“ este desemnată ca autoritate naţională pentru omologarea de tip a tahografelor, a senzorilor de mişcare, a modelelor de foaie de înregistrare sau de card de tahograf.
    (2) Ministerul Transporturilor transmite Comisiei Europene denumirea şi datele de contact ale autorităţii prevăzute la alin. (1) şi, după caz, furnizează ulterior actualizări ale acestora.

    ART. III
    Începând cu data de 1 ianuarie 2020 nu se mai acordă autorizaţii noi şi nu se mai prelungeşte valabilitatea celor existente în cazul operatorilor economici care nu respectă prevederile art. 6 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 899/2003 privind stabilirea condiţiilor referitoare la aprobarea de model pentru aparatul de control în transporturile rutiere, la omologarea de tip a limitatoarelor de viteză, precum şi a condiţiilor de montare, reparare, reglare şi verificare a aparatelor de control în transporturile rutiere şi a limitatoarelor de viteză, astfel cum a fost modificat prin art. I pct. 9 din prezenta hotărâre.

    ART. IV
    În termen de 3 luni de la data publicării prezentei hotărâri, Ministerul Transporturilor modifică şi completează Reglementările privind condiţiile de montare, reparare şi verificare a tahografelor şi a limitatoarelor de viteză, precum şi de autorizare a operatorilor economici care desfăşoară astfel de activităţi - RNTR 8, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 181/2008.

    ART. V
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la 3 luni de la data publicării, cu excepţia art. I pct. 9 care intră în vigoare la 1 ianuarie 2020 şi a art. IV care intră în vigoare la data publicării.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul transporturilor,
                    Lucian Şova
                    Ministrul economiei,
                    Dănuţ Andruşcă
                    Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat,
                    Ştefan-Radu Oprea
                    Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,
                    Petru Bogdan Cojocaru
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Teodor-Viorel Meleşcanu
                    p. Ministrul delegat pentru afaceri europene,
                    Cristian-Gabriel Winzer,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 5 septembrie 2018.
    Nr. 693.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016