Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 69 din 27 septembrie 2017  privind constituirea Comisiei speciale comune a Camerei Deputaţilor şi Senatului  pentru sistematizarea, unificarea şi asigurarea stabilităţii legislative în domeniul justiţiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 69 din 27 septembrie 2017 privind constituirea Comisiei speciale comune a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru sistematizarea, unificarea şi asigurarea stabilităţii legislative în domeniul justiţiei

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 776 din 29 septembrie 2017
    În temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 8 alin. (2) din Regulamentul activităţilor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin Hotărârea Parlamentului României nr. 4/1992, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Se constituie Comisia specială comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru sistematizarea, unificarea şi asigurarea stabilităţii legislative în domeniul justiţiei, denumită în continuare Comisia, având următoarele obiective:
    a) înglobarea în cuprinsul Codului de procedură penală (Legea nr. 135/2010) a modificărilor adoptate prin Legea nr. 255/2013 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziţii procesual penale, cu modificările ulterioare;
    b) modificarea textelor în raport cu deciziile Curţii Constituţionale a României, emise începând cu 2014 şi prin care s-au admis excepţii de neconstituţionalitate pentru articolele din Codul de procedură penală, în considerarea prevederilor art. 147 alin. (1) şi (4) din Constituţia României, republicată;
    c) înglobarea în cuprinsul Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, a modificărilor introduse prin Legea nr. 187/2012 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum şi a modificărilor introduse prin alte legi ulterioare adoptării;
    d) punerea în acord a deciziilor pronunţate de Curtea Constituţională a României prin care s-au declarat neconstituţionale texte din Codul penal, în considerarea prevederilor art. 147 alin. (1) şi (4) din Constituţia României, republicată;
    e) transpunerea în legislaţia naţională a tuturor directivelor (UE) Parlamentului European şi a Consiliului privind consolidarea anumitor aspecte ale prezumţiei de nevinovăţie şi a dreptului de a fi prezent la proces în cadrul procedurilor penale;
    f) punerea de acord cu concluziile Raportului Comisiei de la Veneţia asupra relaţiei dintre responsabilitatea ministerială politică şi cea penală din anul 2013;
    g) punerea în acord a rapoartelor GRECO cu prevederile Codului penal şi Codului de procedură penală (Raportul de evaluare a României privind incriminările, 3 decembrie 2010, pct. 23, 24, 111, 112; Raportul de conformitate privind România, 7 decembrie 2012, Regretul efectiv, caracterul total automat şi obligatoriu al clauzei de nepedepsire a denunţătorului, pct. 34, 37-42; Al doilea raport de conformitate a României, 12 decembrie 2014, pct. 35-37, 40, 41);
    h) înglobarea în cuprinsul Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările ulterioare, şi al Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, a textelor modificate prin legi ulterioare adoptării;
    i) modificarea textelor în raport cu deciziile Curţii Constituţionale a României, emise începând cu 2015 şi prin care s-au admis excepţii de neconstituţionalitate pentru articolele din Codul de procedură civilă, în considerarea prevederilor art. 147 alin. (1) şi (4) din Constituţia României, republicată;
    j) transmiterea către Comisia specială a tuturor actelor normative cu incidenţă asupra justiţiei, aflate în procedură parlamentară la comisiile permanente, în vederea interpretării şi adoptării, în corelare cu obiectivele comisiei.

    (2) Propunerile legislative privind punerea în acord a modificărilor intervenite în Codul civil, Codul de procedură civilă, Codul penal şi Codul de procedură penală, după data adoptării lor şi până în prezent, precum şi modificarea prevederilor legale constatate ca neconstituţionale şi punerea de acord cu prevederi din tratatele şi convenţiile internaţionale la care România este parte se iniţiază de către parlamentari, potrivit dispoziţiilor art. 74 alin. (1) din Constituţia României, republicată, şi se depun la Comisie.

    ART. 2
    (1) Comisia prevăzută la art. 1 se compune din 23 de membri, desemnaţi de grupurile parlamentare din Camera Deputaţilor şi Senat, potrivit configuraţiei politice a Parlamentului României.
    (2) Comisia este condusă de un birou alcătuit din 5 membri: un preşedinte, trei vicepreşedinţi şi un secretar, aleşi în prima şedinţă din rândul membrilor comisiei.
    (3) Componenţa nominală a Comisiei este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (4) În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupurile parlamentare vor desemna un înlocuitor.
    (5) Convocarea şedinţelor Comisiei se face cu cel puţin o zi înainte de către preşedinte sau, în lipsa acestuia, de către un vicepreşedinte care îl înlocuieşte.

    ART. 3
    (1) Şedinţele Comisiei sunt, de regulă, publice.
    (2) În interesul desfăşurării lucrărilor, Comisia poate invita să participe la dezbateri reprezentanţi ai autorităţilor publice, ai asociaţiilor profesionale, specialişti şi sau ai unor organizaţii neguvernamentale.
    (3) Condiţiile în care reprezentanţii mass-media au acces la lucrările Comisiei se stabilesc de plenul acesteia.
    (4) Lucrările Comisiei se înregistrează şi se stenografiază.

    ART. 4
    (1) Pentru ca şedinţele Comisiei să aibă loc în mod legal este necesară participarea a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor care o compun.
    (2) Hotărârile Comisiei se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi. Votul este deschis.

    ART. 5
    Detaliile privind organizarea şi funcţionarea Comisiei vor fi cuprinse într-un regulament propriu, înaintat spre aprobare Birourilor permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului în termen de 5 zile de la constituirea Comisiei.

    ART. 6
    (1) Comisia va elabora în termen de 150 de zile propunerile legislative privind punerea în acord a modificărilor intervenite în Codul civil, Codul de procedură civilă, Codul penal şi Codul de procedură penală, după data adoptării lor şi până în prezent, precum şi modificarea prevederilor legale constatate ca neconstituţionale şi punerea de acord cu deciziile Curţii Constituţionale.
    (2) Termenul poate fi prelungit de Birourile permanente reunite, la cererea motivată a preşedintelui de comisie.

    ART. 7
    În scopul realizării obiectivelor pentru care se constituie Comisia, Camera Deputaţilor şi Senatul vor asigura personalul de specialitate şi logistica necesare, cu aprobarea Birourilor permanente reunite.

    Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comună din 27 septembrie 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    NICOLAE-LIVIU DRAGNEA
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU

    Bucureşti, 27 septembrie 2017.
    Nr. 69.
    ANEXA 1

    Componenţa nominală a Comisiei speciale comune
    a Camerei Deputaţilor şi Senatului pentru sistematizarea,
    unificarea şi asigurarea stabilităţii legislative în domeniul justiţiei
    I. Componenţa comisiei
    1. Doamna Federovici Doina-Elena, senator, Grupul parlamentar al PSD;
    2. Domnul Cazanciuc Robert-Marius, senator, Grupul parlamentar al PSD;
    3. Domnul Ţuţuianu Adrian, senator, Grupul parlamentar al PSD;
    4. Domnul Moga Nicolae, senator, Grupul parlamentar al PSD;
    5. Doamna Florea Oana-Consuela, deputat, Grupul parlamentar al PSD;
    6. Doamna Gilia Claudia, deputat, Grupul parlamentar al PSD;
    7. Domnul Halici Nicuşor, deputat, Grupul parlamentar al PSD;
    8. Domnul Iordache Florin, deputat, Grupul parlamentar al PSD;
    9. Domnul Nicolicea Eugen, deputat, Grupul parlamentar al PSD;
    10. Domnul Popa Ştefan Ovidiu, deputat, Grupul parlamentar al PSD;
    11. Doamna Tănăsescu Alina-Elena, deputat, Grupul parlamentar al PSD;
    12. Domnul Cupşă Ion, deputat, Grupul parlamentar al PNL;
    13. Domnul Predoiu Marian-Cătălin, deputat, Grupul parlamentar al PNL;
    14. Doamna Schelean-Şomfelean Valeria-Diana, deputat, Grupul parlamentar al PNL;
    15. Doamna Scântei Laura-Iuliana, senator, Grupul parlamentar al PNL;
    16. Doamna Gorghiu Alina Ştefania, senator, Grupul parlamentar al PNL;
    17. Domnul Ion Stelian-Cristian, deputat, Grupul parlamentar al USR;
    18. Domnul Dircă George-Edward, senator, Grupul parlamentar al USR;
    19. Domnul Márton Árpád-Francisc, deputat, Grupul parlamentar al UDMR;
    20. Doamna Ambrus Izabella-Agnes, deputat, Grupul parlamentar al UDMR;
    21. Doamna Cătăniciu Steluţa-Gustica, deputat, Grupul parlamentar ALDE;
    22. Domnul Bădulescu Dorin-Valeriu, senator, Grupul parlamentar al PMP;
    23. Domnul Vasile Daniel, deputat, Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale.

    II. Componenţa biroului comisiei
    Preşedinte, deputat/senator, Grupul parlamentar al PSD
    Vicepreşedinte, deputat/senator, Grupul parlamentar al PNL
    Vicepreşedinte, deputat/senator, Grupul parlamentar al USR
    Vicepreşedinte, deputat/senator, Grupul parlamentar al UDMR
    Secretar, deputat/senator, Grupul parlamentar ALDE


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016