Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 67 din 3 mai 2016  privind propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 96/71/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 decembrie 1996 privind detaşarea lucrătorilor în cadrul prestării de servicii - COM (2016) 128 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 67 din 3 mai 2016 privind propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 96/71/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 decembrie 1996 privind detaşarea lucrătorilor în cadrul prestării de servicii - COM (2016) 128 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 382 din 19 mai 2016

    Comisia pentru Afaceri Europene a fost sesizată, în temeiul Protocolului nr. 2 anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţilor Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008, în vederea elaborării unui raport privind propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 96/71/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 decembrie 1996 privind detaşarea lucrătorilor în cadrul prestării de servicii - COM (2016) 128 final.
    Având în vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/361 din 3 mai 2016,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Senatul constată:
    I. Prezenta propunere de directivă nu respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.
    II. Apreciază demersurile Comisiei Europene de a combate practicile neloiale, de a asigura lucrătorilor din Uniunea Europeană un trai decent, o protecţie socială sporită şi un nivel de salarizare crescut şi de a promova principiul "aceeaşi muncă desfăşurată în acelaşi loc ar trebui să fie remunerată în acelaşi mod".
    III. Consideră că:
    a) Propunerea încalcă articolul 2 din Protocolul nr. 2 anexat Tratatului de la Lisabona privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii. Înainte de a propune acte legislative, Comisia Europeană ar trebui să efectueze consultări ample, inclusiv analizarea dimensiunii regionale şi locale a acţiunilor preconizate. Aceste deficienţe au fost semnalate de mai multe state membre: lipsa unei evaluări a impactului social din perspectiva pierderii locurilor de muncă şi eliminării prestatorilor de servicii de pe diferitele pieţe ale muncii; necesitatea clarificării impactului asupra IMM-urilor şi a reflectării intereselor tuturor actorilor interesaţi; inexistenţa unor date certe cu privire la numărul lucrătorilor detaşaţi pentru perioade mai mari de 24 de luni. Astfel, propunerea lansată de Comisia Europeană de modificare a Directivei 96/71/CE ar putea crea efectul de legiferare inadecvată ce poate afecta funcţionarea procesului de detaşare în UE, implicit libera prestare a serviciilor şi mobilităţii forţei de muncă.
    b) Propunerea încalcă articolul 5 din Protocolul nr. 2 anexat Tratatului de la Lisabona, potrivit căruia orice proiect de act legislativ ar trebui să conţină o fişă detaliată care să permită evaluarea conformităţii cu principiul subsidiarităţii şi proporţionalităţii. Această fişă trebuie să conţină, de asemenea, evaluarea propunerii din perspectiva impactului financiar. În plus, elaborarea actelor legislative ar trebui să ţină seama de necesitatea de a reduce la minimum orice sarcină financiară sau administrativă care revine Uniunii, guvernelor naţionale, autorităţilor regionale sau locale, operatorilor economici sau cetăţenilor. Evaluarea impactului de Comisia Europeană nu conţine o analiză riguroasă a implicaţiilor financiare ale proiectului pentru piaţa internă a UE, inclusiv pentru companiile care detaşează lucrători şi pentru beneficiarii acestor servicii. CE nu a demonstrat astfel că sarcina administrativă impusă de propunerea de directivă este proporţională cu obiectivul urmărit.
    c) Deşi modificările se bazează formal pe articolele 56 şi 59 TFUE, în condiţiile în care acestea vizează eliminarea restricţiilor privind libera prestare a serviciilor în cadrul Uniunii cu privire la resortisanţii statelor membre stabiliţi într-un alt stat membru, propunerea în sine vizează mai mult protecţia lucrătorilor detaşaţi, ceea ce determină o neconcordanţă între temeiul juridic al propunerii şi intenţia şi măsurile propuse.
    d) Directiva privind asigurarea respectării aplicării Directivei 96/71/CE, Directiva 2014/67/UE, prevede deja instrumente noi, mai drastice, pentru combaterea şi sancţionarea eludărilor, fraudelor şi abuzurilor, mărind capacitatea statelor membre de a monitoriza condiţiile de lucru şi de a asigura respectarea normelor aplicabile. În consecinţă, propunerea de modificare a Directivei 96/71/CE este prematură, existând premisa unui exces de reglementare, acest proces urmând a fi amânat pentru perioada de după expirarea termenului pentru transpunerea directivei privind asigurarea respectării aplicării Directivei 96/71/CE şi după evaluarea atentă a efectelor acesteia.
    Plenul Senatului adoptă prezenta hotărâre în legătură cu nerespectarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii şi transmiterea către Comisia Europeană a avizului motivat, în conformitate cu art. 34 din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, republicat, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat, în şedinţa din 3 mai 2016, în conformitate cu prevederile art. 78 din Regulamentul Senatului şi ale art. 5 lit. f) şi art. 30 lit. b) din anexa la Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, republicat, cu modificările şi completările ulterioare.

                           p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                                  IOAN CHELARU

    Bucureşti, 3 mai 2016.
    Nr. 67.

                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016