Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 66 din 24 octombrie 2018  privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European  şi al Consiliului privind instituirea unui cadru de facilitare a investiţiilor durabile COM (2018)353    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 66 din 24 octombrie 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind instituirea unui cadru de facilitare a investiţiilor durabile COM (2018)353

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 898 din 25 octombrie 2018
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/462 adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 16 octombrie 2018, Camera Deputaţilor:
    1. susţine aşezarea consideraţiilor de mediu, sociale şi de guvernanţă în centrul sistemului financiar, pentru a sprijini procesul de transformare a economiei Europei într-un sistem circular, mai verde şi mai rezilient;
    2. susţine sprijinirea eforturilor investitorilor de a compara amprenta de carbon a investiţiilor şi investiţiile în proiecte şi active durabile;
    3. propune ca toate acordurile comerciale ale Uniunii Europene cu terţe state sau regiuni aflate în negociere să fie analizate din punctul de vedere al asigurării unui viitor durabil şi să fie completate cu prevederi referitoare la acest obiectiv;
    4. îşi manifestă reţinerea cu privire la capacitatea ecologiei şi ştiinţelor mediului de a fundamenta definirea unor criterii uniforme pentru evaluarea unei investiţii din punctul de vedere al mediului, deoarece acestea sunt la un nivel incipient în ceea ce priveşte cuantificarea, iar criteriile sunt influenţate de diferenţele biogeografice de pe continent;
    5. recomandă limitarea viitoarei taxonomii a Uniunii Europene pentru activităţile în materie de schimbări climatice, precum şi pentru cele durabile din punct de vedere social şi din punctul de vedere al protecţiei mediului, la ceea ce se poate gestiona practic, astfel încât să fie evitată creşterea poverii administrative;
    6. consideră că o definiţie standard la nivelul UE a ceea ce se califică drept activitate economică durabilă din punctul de vedere al mediului în scopuri investiţionale, în principiu, este binevenită, dar că are şi potenţialul de distorsionare a pieţei prin introducerea unui avantaj de piaţă pe cale exclusiv administrativă;
    7. reaminteşte necesitatea de a justifica din punct de vedere economic instrumentele financiare de tipul stimulentelor pentru activităţi verzi, inclusiv prin analiza riscurilor de penalizare indirectă a altor tipuri de investiţii şi a eforturilor de responsabilitate socială a corporaţiilor;
    8. îşi manifestă dorinţa de a fi informată cu privire la modalitatea prevăzută în care obligaţia de divulgare pentru cei care oferă produse financiare despre care pretind că sunt durabile din punctul de vedere al mediului poate fi verificată şi cu privire la cadrul instituţional în care s-ar putea realiza această verificare, respectând în acelaşi timp şi regulile de confidenţialitate specifice;
    9. îşi manifestă dorinţa de a fi informată cu privire la metoda prin care standardizarea modului în care se determină gradul de durabilitate al unei investiţii din punctul de vedere al mediului ţine seama de condiţiile specifice ale fiecărui stat membru şi de respectarea dreptului de informare a cetăţenilor;
    10. recomandă clarificarea şi explicarea conţinutului sintagmei „durabile din punctul de vedere al mediului“, având în vedere dificultăţile de cuantificare a capacităţii de suport a ecosistemelor;
    11. susţine abordarea pas cu pas a taxonomiei la nivelul UE, care să acopere, în cele din urmă, toate obiectivele de durabilitate, de mediu şi sociale, în concordanţă cu progresul ştiinţific în domeniu, precum şi o reglementare cât mai puţin prescriptivă;
    12. recomandă continuarea analizei în ceea ce priveşte impactul asupra liberei concurenţe, asupra pieţei unice, pe baza colectării de date economice, financiare şi bancare;
    13. recomandă ca procesul treptat de instituire a unui sistem de clasificare la nivelul Uniunii Europene să se păstreze în limite pragmatice şi să fie însoţit de explicaţii pe înţelesul cetăţenilor europeni;
    14. recomandă efectuarea unei analize de senzitivitate faţă de costurile directe şi indirecte implicate, care să preceadă adoptarea fiecărui act delegat de stabilire a criteriilor tehnice de examinare;
    15. consideră că reglementarea domeniului investiţiilor durabile ar trebui să se păstreze în limitele nivelului actual de cunoaştere şi să ţină seama de dificultăţile majore de cuantificare în protecţia mediului;
    16. recomandă clarificarea şi explicarea considerentului conform căruia administratorii indicilor de referinţă pentru impact scăzut de carbon şi impact pozitiv de carbon vor fi în măsură să îşi elaboreze metodologiile şi obligaţiile de divulgare aferente, fără să fie obligaţi să utilizeze taxonomia, care va constitui doar un punct de referinţă pentru selectarea activelor-suport ale indicelui de referinţă;
    17. îşi manifestă reţinerea cu privire la capacitatea platformei privind finanţarea durabilă de a monitoriza şi raporta fluxurile de capital pentru investiţii durabile, având în vedere caracterul sensibil al informaţiilor privind investiţiile financiare şi posibilităţile practice de colectare a unor asemenea informaţii cu costuri rezonabile.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 24 octombrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 24 octombrie 2018.
    Nr. 66.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016