Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 65 din 16 mai 2018  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului  de instituire a unei Autorităţi Europene a Muncii - COM (2018) 131 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 65 din 16 mai 2018 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de instituire a unei Autorităţi Europene a Muncii - COM (2018) 131 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 435 din 23 mai 2018
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/226 din 8.05.2018,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. Constată următoarele:
    a) propunerea de regulament este întemeiată pe art. 46, 48, art. 53 alin. (1), art. 62 şi art. 91 alin. (1) din TFUE, cu accent pe libera circulaţie a lucrătorilor, coordonarea sistemelor de securitate socială, accesul la activităţi independente şi exercitarea acestor activităţi, libertatea de a presta servicii şi normele comune aplicabile transportului internaţional;
    b) propunerea de regulament respectă principiul subsidiarităţii, întrucât obiectivele propunerii nu pot fi realizate în mod satisfăcător de către statele membre la nivel naţional, regional sau local şi pot fi realizate mai bine la nivelul Uniunii, din următoarele motive:
    - furnizarea de informaţii şi servicii de înaltă calitate şi actualizate pentru cetăţeni cu privire la propriile drepturi şi obligaţii în situaţii transfrontaliere trebuie coordonată la nivelul Uniunii, pentru a se asigura o abordare consecventă, clară şi eficientă;
    – aplicarea legislaţiei Uniunii în domeniul mobilităţii transfrontaliere a forţei de muncă şi al coordonării sistemelor de securitate socială se bazează pe cooperarea dintre statele membre, ceea ce înseamnă că niciun stat membru nu poate acţiona singur;
    – pentru a spori sinergiile şi a sprijini cooperarea dintre statele membre în ceea ce priveşte aplicarea legislaţiei Uniunii în domeniul mobilităţii forţei de muncă şi al coordonării securităţii sociale - astfel încât să se asigure securitatea juridică, atât pentru administraţii, cât şi pentru persoanele fizice, şi să se ajungă la o înţelegere comună a necesităţilor în materie de asigurare a respectării legii - este necesară dezvoltarea unei abordări coordonate şi comune la nivelul Uniunii, în locul utilizării unei reţele de acorduri bilaterale sau multilaterale care se poate dovedi complexă;

    c) propunerea de regulament respectă principiul proporţionalităţii, întrucât:
    - iniţiativa este un răspuns proporţional cu nevoia de sprijin operaţional şi nu depăşeşte ceea ce este necesar pentru atingerea acestui obiectiv;
    – iniţiativa nu impune noi obligaţii statelor membre, persoanelor fizice sau angajatorilor, ci se concentrează mai degrabă pe susţinerea mobilităţii transfrontaliere şi pe crearea de noi oportunităţi;
    – propunerea nu aduce atingere deciziilor, legislaţiei sau activităţilor de asigurare a respectării legii la nivel naţional, care rămân de competenţa statelor membre;
    – propunerea lasă în mare măsură la discreţia statelor membre modalitatea de utilizare a posibilităţilor create de iniţiativă;

    d) forma juridică aleasă este cea de regulament, întrucât regulamentul se va baza pe abordarea comună privind agenţiile descentralizate ale UE, aprobată în 2012 de Parlamentul European, Consiliu şi Comisie. Un regulament oferă certitudinea juridică necesară instituirii Autorităţii, fapt ce nu ar putea fi realizat cu ajutorul altor instrumente juridice.

    2. Consideră:
    - că sunt binevenite demersurile Comisiei Europene şi este necesară o Autoritate Europeană a Muncii, ca rezultat al consolidării cooperării dintre autorităţile de pe piaţa muncii pe toate nivelurile, şi gestionarea mai eficientă a situaţiilor transfrontaliere;
    – regretă că pachetul privind echitatea socială, din care face parte şi prezenta propunere de regulament, cuprinde doar măsuri paliative, marginale de combatere a inegalităţilor în contextul în care există o piaţă unică europeană, dar cu 27 de sisteme sociale distincte.

    3. Apreciază:
    - crearea unei Autorităţi Europene în domeniul Muncii, ca entitate necesară pentru depăşirea provocărilor legate de îmbunătăţirea cooperării la nivelul UE în materie de ocupare a forţei de muncă transfrontaliere şi de securitate socială;
    – că instituirea Autorităţi Europene în domeniul Muncii ar putea reprezenta şi o oportunitate pentru găzduirea agenţiei europene într-un stat membru care nu deţine, pe teritoriul său, până la acest moment, un sediu de agenţie europeană.

    4. Recomandă următoarele:
    - clarificarea aspectelor legate de modalitatea în care Autoritatea Europeană în domeniul Muncii ELA va realiza obiectivul global al propunerii;
    – clarificarea aspectelor legate de modalitatea în care se va face trecerea de la actuala organizare a activităţii, atât la nivelul instituţiilor europene, cât şi la nivelul statelor membre;
    – clarificarea prevederilor art. 5, 6, 7 din actuala propunere de regulament prin care se aduce atingere majoră Regulamentului (UE) 2016/589 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 aprilie 2016 privind o reţea europeană de servicii de ocupare a forţei de muncă (EURES), accesul lucrătorilor la servicii de mobilitate şi integrarea mai bună a pieţelor forţei de muncă şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 492/2011 şi (UE) nr. 1.296/2013 (JO L 107, 22.4.2016, p. 1) care îşi încheie perioada tranzitorie în data de 13 mai 2018, iar prevederile lor intră deplin în vigoare de la data menţionată. Prevederile articolelor menţionate nu clarifică cum anume va furniza Autoritatea Europeană în domeniul Muncii aceste informaţii şi care sunt obligaţiile statelor membre în realizarea acestei iniţiative;
    – clarificarea aspectelor legate de entitatea cu care va colabora instituţia din statul membru responsabilă cu furnizarea serviciilor, aşa cum sunt ele definite de Regulamentul EURES nr. 589/2016 - atât cu Autoritatea Europeană în domeniul Muncii, cât şi cu Comisia Europeană, pentru funcţionarea tehnică şi dezvoltarea portalului EURES. Există riscul unei multiplicări a responsabilităţilor statului membru;
    – că acesta cuprinde doar măsuri paliative, marginale de combatere a inegalităţilor, în contextul în care există o piaţă unică europeană, dar cu 27 de sisteme sociale distincte.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 16 mai 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    IULIAN-CLAUDIU MANDA

    Bucureşti, 16 mai 2018.
    Nr. 65.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016