Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 64 din 16 mai 2017  referitoare la Raportul Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană şi Comitetul Economic şi Social European - Raport privind mecanismul de alertă 2017 [elaborat în conformitate cu articolele 3 şi 4 din Regulamentul (UE) nr. 1.176/2011 privind prevenirea şi corectarea dezechilibrelor macroeconomice] - COM (2016) 728 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 64 din 16 mai 2017 referitoare la Raportul Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Banca Centrală Europeană şi Comitetul Economic şi Social European - Raport privind mecanismul de alertă 2017 [elaborat în conformitate cu articolele 3 şi 4 din Regulamentul (UE) nr. 1.176/2011 privind prevenirea şi corectarea dezechilibrelor macroeconomice] - COM (2016) 728 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 378 din 22 mai 2017
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/320 din 12.05.2017,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. Constată că:
    a) Raportul privind mecanismul de alertă (RMA) 2017 recomandă realizarea unor bilanţuri aprofundate pentru 13 state membre care se confruntă cu diferite provocări şi riscuri ce s-ar putea extinde în toată UE, toate dintre cele incluse în ediţia anterioară a RMA. Pentru toate cele 13 state membre, bilanţurile aprofundate sunt necesare deoarece fuseseră identificate dezechilibre în ediţia anterioară şi vor analiza dacă aceste dezechilibre persistă sau dacă au fost corectate. Dintre cele 19 state membre pentru care au fost realizate bilanţuri aprofundate în 2016, şase au fost evaluate fără dezechilibre (Austria, Belgia, Estonia, Ungaria, România şi Regatul Unit), şapte se confruntă dezechilibre (Finlanda, Germania, Irlanda, Olanda, Slovenia, Spania şi Suedia), iar şase se confruntă cu dezechilibre excesive (Bulgaria, Croaţia, Cipru, Franţa, Italia şi Portugalia);
    b) în ediţia anterioară a procedurii privind dezechilibrele macroeconomice (PDM), pentru România a fost elaborat un bilanţ aprofundat (inclus în Raportul de ţară pentru 2016), care a concluzionat că nu există dezechilibre macroeconomice.

    2. Consideră că:
    a) Raportul privind mecanismul de alertă 2017 este echilibrat şi obiectiv;
    b) sunt necesare utilizarea procedurii privind dezechilibrele macroeconomice la potenţialul său şi aplicarea componentei corective, atunci când este cazul. De asemenea, consideră necesară consolidarea componentei tehnice a procedurii, prin evaluarea adecvată a tabloului de bord.

    3. Apreciază că:
    a) publicarea Compendiumului oferă o sinteză asupra modului de funcţionare a procedurii privind dezechilibrele macroeconomice şi implementării acestora în timp;
    b) evaluarea Comisiei Europene conform căreia pentru ţara noastră nu este nevoie în anul 2017 de un bilanţ aprofundat, întrucât creşterea economică este puternică şi stabilă, iar singurul indicator în afara valorilor de referinţă (PIIN - poziţia investiţională internaţională netă) se află pe un trend descrescător.

    4. Recomandă:
    a) abordarea unor politici economice flexibile de către statele membre pentru a avea o creştere economică sustenabilă, inteligentă şi favorabilă convergenţei, principiul „one-size-fits-all“ (acelaşi pentru toţi) nefiind viabil în contextul numeroaselor provocări cu care se confruntă UE la ora actuală şi a diferenţelor intracomunitare;
    b) analizele pe termen lung deoarece sunt surprinse mult mai bine efectele politicilor economice şi permit evaluarea lor corectă, conştienţi fiind că măsuri economice cu efecte pozitive pe termen scurt sau pentru anumite domenii pot genera dezechilibre şi inegalităţi neintenţionate pe termen lung.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 16 mai 2017, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    IULIAN-CLAUDIU MANDA


    Bucureşti, 16 mai 2017.
    Nr. 64.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016