Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 633 din 25 mai 2017  pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţie a inspectorilor judiciari, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 801/2012     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 633 din 25 mai 2017 pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţie a inspectorilor judiciari, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 801/2012

EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 428 din 9 iunie 2017
    Faţă de prevederile art. 133 alin. (1) din Constituţia României, republicată, care consacră rolul Consiliului Superior al Magistraturii de garant al independenţei justiţiei, unul dintre mecanismele prin care se realizează acest rol fiind şi acela de a acorda Consiliului, prin lege organică, atribuţia exclusivă de a adopta legislaţia secundară necesară pentru organizarea sistemului judiciar, precum şi în ceea ce priveşte cariera judecătorilor şi procurorilor, inclusiv sub aspectul normelor privind procedura cercetării disciplinare şi funcţionarea Inspecţiei Judiciare,
    având în vedere necesităţile identificate în sistemul judiciar, în sensul întăririi capacităţii de funcţionare a Inspecţiei Judiciare, inclusiv sub aspectul procedurii de numire în funcţie a inspectorilor judiciari, din perspectiva rolului şi atribuţiilor ce revin acestora,
    constatând că, la acest moment, există o concentrare excesivă a atribuţiilor în legătură cu organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţie a inspectorilor judiciari la nivelul Inspecţiei Judiciare, de natură a impieta asupra aparenţei de imparţialitate în procesul de numire în funcţie a inspectorilor judiciari, în special în cazul reînnoirii mandatelor inspectorilor judiciari în funcţie,
    apreciind că interpretarea dispoziţiilor art. 70 alin. (2) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare, permite Consiliului - chiar în lipsa propunerii inspectorului-şef al Inspecţiei Judiciare - să îşi exercite prerogativa legislativă ce i-a fost conferită, prin modificarea sau completarea regulamentului în discuţie, din perspectiva necesităţii asigurării unei depline independenţe a justiţiei, inclusiv prin raportare la componenta de imparţialitate, o interpretare contrară însemnând, practic, negarea a însuşi rolului constituţional ce revine Consiliului, conform art. 133 alin. (1) din Constituţia României, republicată,
    reţinând, de asemenea, că a accepta o altă opinie ar însemna ca, în cazul în care inspectorul-şef al Inspecţiei Judiciare nu formulează propuneri de modificare/completare a regulamentului de concurs să nu se poată proceda la o intervenţie legislativă, cu toate consecinţele ce ar putea decurge din acest fapt,
    observând că nu există nicio altă posibilitate de a aduce modificări necesare ale legislaţiei secundare, decât aceea ca însuşi Consiliul să le propună, ca expresie a plenitudinii atribuţiei sale de reglementare, dacă inspectorul-şef nu acţionează în sensul formulării unor propuneri de modificare sau completare a regulamentului,
    având în vedere şi practica anterioară a Consiliului, materializată prin adoptarea Hotărârii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 694/2014 pentru modificarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţie a inspectorilor judiciari, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 801/2012, în cazul căreia modificarea regulamentului nu s-a făcut la propunerea inspectorului-şef,
    constatând că Plenul Consiliului Superior al Magistraturii este autoritate decidentă în materie, astfel că modificarea sau completarea legislaţiei secundare poate fi realizată şi din oficiu de către Consiliu,
    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, cu majoritate, apreciază că este posibilă modificarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţie a inspectorilor judiciari, fără propunerea inspectorului şef al Inspecţiei Judiciare,
    având în vedere dispoziţiile art. 70 alin. (2) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004, republicată, cu modificările ulterioare,
    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii h o t ă r ă ş t e:
    ART. I
    Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru numirea în funcţie a inspectorilor judiciari, aprobat prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 801/2012, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 682 din 2 octombrie 2012, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, alineatele (1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Concursul pentru numirea în funcţia de inspector judiciar se organizează, ori de câte ori este necesar, de către Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii.
    ………………………………..................................……………
    (4) Data şi locul concursului se aprobă prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea inspectorului-şef. Tematica şi bibliografia de concurs se aprobă prin aceeaşi hotărâre a Plenului, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii. Hotărârea se afişează pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Inspecţiei Judiciare şi Institutului Naţional al Magistraturii."

    2. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    Judecătorii şi procurorii îşi depun candidaturile în termen de 15 zile de la publicarea datei concursului, la Consiliul Superior al Magistraturii."

    3. La articolul 6, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Comisia de organizare a concursului este numită prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi a Institutului Naţional al Magistraturii."

    4. La articolul 6, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Comisia de elaborare a subiectelor pentru testarea scrisă şi de analiză a lucrărilor întocmite de candidaţi în activitatea profesională, denumită în continuare comisia de elaborare a subiectelor, şi comisia de soluţionare a contestaţiilor la barem şi a contestaţiilor împotriva rezultatelor obţinute la testarea scrisă, denumită în continuare comisia de soluţionare a contestaţiilor, sunt numite de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii."

    5. La articolul 6, alineatele (2)-(6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) În comisiile prevăzute la alin. (1^1) sunt desemnaţi şi membri supleanţi, care, în baza hotărârii preşedintelui comisiei, înlocuiesc de drept membrii comisiei care nu îşi pot exercita atribuţiile din motive obiective.
(3) Desemnarea membrilor comisiilor prevăzute la alin. (1^1) se realizează pe baza consimţământului scris exprimat anterior.
(4) Nu pot fi numite în comisia de organizare a concursului sau în comisiile de concurs prevăzute la alin. (1^1) persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor completează declaraţii în acest sens. Dacă incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnării membrilor comisiilor, persoana în cauză are obligaţia să se retragă şi să comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
(5) O persoană nu poate face parte decât dintr-o singură comisie dintre cele prevăzute la alin. (1) şi (1^1).
(6) Modalităţile de plată şi atribuţiile ce le revin membrilor comisiilor de concurs prevăzute la alin. (1^1) se stabilesc prin contracte de participare încheiate în 3 exemplare între aceştia şi Consiliul Superior al Magistraturii."

    6. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    Comisia de organizare a concursului se compune dintr-un număr impar de membri şi este formată din:
    a) preşedinte: secretarul general ori secretarul general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii sau directorul Direcţiei resurse umane şi organizare;
    b) vicepreşedinte: secretarul general adjunct, directorii Institutului Naţional al Magistraturii sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare, după caz;
    c) membri: directori, şefi de servicii şi birouri, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, experţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii;
    d) responsabili de sală şi supraveghetori, precum şi alte persoane care desfăşoară activitate pentru buna organizare a concursului. Prin excepţie, aceste persoane sunt numite prin hotărâre a preşedintelui comisiei de organizare, de regulă, din aceleaşi categorii de personal ca şi membrii comisiei."

    7. La articolul 8 alineatul (1), punctele 3, 5, 6, 8, 11, 13, 15 şi 17-20 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "3. asigură securizarea subiectelor şi a lucrărilor scrise la sediul Institutului Naţional al Magistraturii şi în timpul transportului acestora, precum şi păstrarea ordinii publice la centrul de concurs;
    …………………………………….................................………
5. instruieşte, înaintea susţinerii concursului, responsabilii de sală şi supraveghetorii;
6. repartizează candidaţii în ordine alfabetică, pentru testarea scrisă şi pentru susţinerea interviului, dispune afişarea listelor pe uşile sălilor în care se desfăşoară probele, precum şi publicarea acestora pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, ale Institutului Naţional al Magistraturii şi Inspecţiei Judiciare, cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea probelor;
    …………………..................................…………………………
8. păstrează, în condiţii de siguranţă deplină, subiectele şi baremele de notare la sediul Institutului Naţional al Magistraturii;
    ……………………..................................………………………
11. afişează baremul de notare la centrul de concurs, după încheierea probei scrise, şi asigură publicarea acestuia, precum şi a subiectelor de concurs, pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi a Inspecţiei Judiciare;
    ……………………..................................………………………
13. predă comisiei de elaborare a subiectelor, în ziua desfăşurării concursului, lucrările scrise, subiectele şi baremele de notare;
    ……………..................................………………………………
15. primeşte de la comisia de elaborare a subiectelor lucrările scrise, borderourile individuale de notare şi borderoul centralizator;
    ……………..................................………………………………
17. asigură publicarea listelor cu rezultatele concursului pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi a Inspecţiei Judiciare;
18. analizează desfăşurarea şi rezultatele concursului, prezentând concluziile Consiliului Superior al Magistraturii şi inspectorului-şef;
19. informează de îndată Consiliul Superior al Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;
20. propune inspectorului-şef şi Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificări cu privire la modul de organizare ori de desfăşurare a concursului;"

    8. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Comisia de elaborare a subiectelor este formată din judecători de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori de la curţile de apel, procurori de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau de la parchetele de pe lângă curţile de apel şi este condusă de un preşedinte, numit dintre membrii comisiei. În această comisie pot fi numiţi şi formatori ai Institutului Naţional al Magistraturii. Numărul membrilor şi componenţa comisiilor se stabilesc de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii în funcţie de specificul posturilor scoase la concurs, de numărul candidaţilor şi de materiile de concurs pentru care au optat candidaţii.
    (2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor se constituie potrivit prevederilor alin. (1)."

    9. La articolul 10 alineatul (1) punctul 1, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) asigurarea concordanţei cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate în condiţiile art. 2 alin. (4);"

    10. La articolul 10 alineatul (1), punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. elaborarea pentru testarea scrisă a 2 variante de subiecte;"

    11. La articolul 10 alineatul (1), după punctul 3 se introduc două noi puncte, punctele 4 şi 5, cu următorul cuprins:
    "4. corectarea lucrărilor scrise;
5. analiza calităţii lucrărilor întocmite de candidaţi în activitatea profesională, în condiţiile art. 11 alin. (3) şi (4)."

    12. La articolul 10, alineatul (2) se abrogă.
    13. La articolul 10, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii:
    - examinarea, sub coordonarea preşedintelui comisiei, a contestaţiilor la barem şi adoptarea baremului definitiv;
    – recorectarea lucrărilor şi stabilirea rezultatului definitiv la testarea scrisă."

    14. La articolul 10, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Baremul definitiv se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Inspecţiei Judiciare."

    15. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Proba interviului se susţine în faţa Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Cu cel puţin 48 de ore înainte de începerea interviului, inspectorii judiciari desemnaţi de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii întocmesc şi transmit Plenului, pentru fiecare candidat, un raport care va cuprinde în mod obligatoriu traseul profesional al judecătorului sau al procurorului şi rezultatul verificărilor efectuate de către inspectorii judiciari cu privire la reputaţia profesională şi alte aspecte relevante din activitatea şi conduita candidaţilor. Structura raportului este cuprinsă în anexa nr. 1.
    (3) În intervalul prevăzut la alin. (2), comisia de elaborare a subiectelor va întocmi un raport în care se va consemna rezultatul analizei calităţii lucrărilor întocmite de candidaţi în activitatea profesională, efectuată pe baza a 10 lucrări prezentate de candidaţi, precum şi pe baza a 10 lucrări selectate în mod aleatoriu, de către comisia de elaborare a subiectelor, prin intermediul comisiei de organizare a concursului, inclusiv hotărâri judecătoreşti desfiinţate sau casate ori acte ale procurorului infirmate.
    (4) Analiza calităţii lucrărilor întocmite de candidat va ţine seama de următoarele aspecte:
    a) cunoştinţe profesionale:
    - cunoştinţe teoretice;
    – aptitudinea de a pune în practică cunoştinţele dobândite;
    – cunoaşterea jurisprudenţei Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
    – cunoaşterea jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului;
    b) capacitatea de analiză şi sinteză:
    - capacitatea de a verifica şi de a interpreta un volum mare de informaţii;
    – capacitatea de a rezuma situaţii de fapt complexe;
    – capacitatea de a identifica şi valorifica elementele esenţiale ale cauzei;
    c) capacitatea de a raţiona, de a face conexiuni, logica juridică a magistratului:
    - capacitatea de a interpreta situaţia de fapt şi de a trage concluzii logice;
    – capacitatea de a face conexiuni;
    – argumentaţia clară şi logică;
    d) modalitatea de exprimare în scris:
    - claritatea, acurateţea, coerenţa, accesibilitatea şi concizia exprimării;
    – capacitatea de convingere.
    (5) Rapoartele prevăzute la alin. (2) şi (3) vor fi avute în vedere de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii în cadrul probei interviului."

    16. La articolul 13, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) În termen de 10 zile de la data expirării termenului de depunere a candidaturilor, listele cu candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Inspecţiei Judiciare.
    (2) Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii, în termen de 24 de ore de la publicare. Contestaţiile se depun la Consiliul Superior al Magistraturii şi se soluţionează de către secţia corespunzătoare a Consiliului Superior al Magistraturii."

    17. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    În termen de două zile de la afişarea listei finale a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, inspectorii judiciari desemnaţi de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii vor solicita Direcţiei resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii date privind traseul profesional al candidatului, în vederea întocmirii raportului prevăzut la art. 11 alin. (2). La întocmirea documentaţiei corespunzătoare vor fi avute în vedere aspectele personale şi de carieră profesională ale magistratului, prevăzute la pct. I din anexa nr. 1."

    18. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    Testarea scrisă are loc pe baza unor subiecte de tip grilă şi a unor subiecte constând în rezolvarea unor speţe practice, care vor urmări verificarea cunoştinţelor privind legile, regulamentele şi orice alte reglementări în materia organizării şi funcţionării instanţelor, a parchetelor şi a Inspecţiei Judiciare, precum şi a celor privind dispoziţiile Codului de procedură penală sau ale Codului de procedură civilă, în funcţie de specializarea judecătorului sau a procurorului candidat."

    19. La articolul 16, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    (1) Cu 48 de ore înainte de desfăşurarea testării scrise, comisia de elaborare a subiectelor stabileşte un set de 2 variante de subiecte."

    20. La articolul 19, alineatele (1) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    (1) Prin tragere la sorţi, un reprezentant al candidaţilor alege varianta de subiecte dintre cele 2 variante stabilite de comisia de elaborare a subiectelor.
    ………..............................................................................……
    (7) În termen de 24 de ore de la afişare, candidaţii pot formula contestaţii la barem, care se soluţionează în 48 de ore. Soluţia se motivează în termen de cel mult 3 zile de la expirarea termenului de 48 de ore prevăzut pentru soluţionarea contestaţiilor. Baremul de notare definitiv, stabilit în urma soluţionării contestaţiilor, se publică de îndată pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Inspecţiei Judiciare."

    21. La articolul 22, alineatele (1), (2), (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 22
    (1) Fiecare lucrare va fi corectată de toţi membrii comisiei de elaborare a subiectelor şi va fi apreciată de către fiecare dintre aceştia, separat, cu note de la 0 la 10, cu două zecimale, pe o scală de notare de la 0 la 10, respectându-se baremul de notare. Corectarea şi notarea pe baza baremului se înregistrează în borderouri de notare separate de către corectori, semnate de aceştia pe fiecare pagină.
    (2) Nota la testarea scrisă reprezintă media aritmetică a notelor acordate de către fiecare dintre membrii comisiei. Nota 1 se acordă atunci când nota obţinută de candidat este mai mică sau egală cu această notă.
    …………...........................................................................……
    (4) Sunt declaraţi admişi la această probă candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7.
    (5) Rezultatele obţinute la testarea scrisă se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Inspecţiei Judiciare şi se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii. Ora publicării pe site, menţionată pe borderoul de concurs, reprezintă momentul de la care curge termenul de contestaţii."

    22. La articolul 23, alineatele (1)-(4) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 23
    (1) Candidatul nemulţumit de nota obţinută la testarea scrisă poate formula contestaţie în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Inspecţiei Judiciare.
    (2) Contestaţiile se depun personal ori se transmit prin fax Consiliului Superior al Magistraturii şi pot viza doar notarea propriei lucrări.
    (3) Lucrările scrise se recorectează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (4) În vederea soluţionării contestaţiilor, lucrările scrise vor fi renumerotate şi resigilate, fiind înscrise într-un borderou separat. Fiecare lucrare va fi corectată de toţi membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor. Nota finală la această probă este reprezentată de media aritmetică a notelor acordate de către fiecare dintre membrii comisiei.
    ……………..........................................................................…
    (6) Rezultatele în urma contestaţiilor se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii şi se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Inspecţiei Judiciare."

    23. Articolul 24 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 24
    (1) Candidaţii declaraţi admişi la proba scrisă susţin un interviu în faţa Plenului Consiliului Superior al Magistraturii. La şedinţa Plenului Consiliului Superior al Magistraturii în care se susţine interviul vor participa, cu vot consultativ, inspectorul-şef şi un psiholog desemnat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) În cadrul probei interviului sunt evaluate aspecte referitoare la conduita, deontologia şi integritatea candidaţilor, precum şi abilităţile ori aptitudinile necesare pentru funcţia de inspector judiciar, în funcţie de criteriile stabilite în anexa nr. 2.
    (3) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii va avea în vedere şi rapoartele prevăzute la art. 11 alin. (2) şi (3).
    (4) Aprecierea şi notarea interviului se fac, pe baza grilei de evaluare, cu note de la 0 la 10, cu două zecimale, pe o scală de notare de la 0 la 10. În acest scop, membrii Plenului primesc pentru fiecare candidat câte o fişă de evaluare nominală, care cuprinde şi numele şi prenumele membrului Consiliului Superior al Magistraturii care a efectuat notarea şi semnătura acestuia. Modelul fişei de evaluare este prevăzut în anexa nr. 2.
    (5) Este nulă fişa de evaluare pe care nu s-au notat unul sau mai multe dintre criteriile stabilite în anexa nr. 2. Fişa de evaluare nulă nu va fi luată în considerare la calcularea notei obţinute de candidat. În cazul în care în fişa de evaluare s-a alocat un punctaj mai mare decât cel maxim pentru fiecare criteriu prevăzut de prezentul articol se ia în calcul punctajul maxim pentru acel criteriu.
    (6) Nota obţinută la această probă reprezintă media aritmetică a punctajelor acordate de membrii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii. Nota 1 se acordă atunci când nota obţinută de candidat este mai mică sau egală cu această notă. Nota astfel obţinută este definitivă.
    (7) Sunt declaraţi admişi la această probă candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7.
    (8) Rezultatele de la proba constând în interviul candidaţilor se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii şi se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Inspecţiei Judiciare."

    24. La articolul 25, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 25
    (1) Cu cel puţin 24 de ore înainte de desfăşurarea interviului, comisia de organizare a concursului întocmeşte lista alfabetică a candidaţilor, cu precizarea orei la care trebuie să se prezinte grupele de candidaţi, şi dispune publicarea listelor candidaţilor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Inspecţiei Judiciare."

    25. La articolul 26, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Pe baza notelor finale se întocmeşte tabelul de clasificare a candidaţilor, care se afişează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii şi se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Naţional al Magistraturii şi Inspecţiei Judiciare."

    26. Articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 28
    În termen de cel mult 15 zile de la data validării concursului, candidaţii declaraţi admişi sunt numiţi în funcţie de către inspectorul-şef, prin ordin, pentru un mandat de 6 ani, potrivit dispoziţiilor art. 70 alin. (1) din Legea nr. 317/2004, republicată, cu modificările ulterioare."

    27. Articolul 29 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 29
    (1) Toate documentele întocmite pentru concurs se păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare.
    (2) Originalele documentelor care au fost transmise prin fax se comunică în maximum 5 zile Consiliului Superior al Magistraturii şi se arhivează la mapele de concurs.
    (3) Datele şi informaţiile referitoare la desfăşurarea concursului se păstrează pe pagina de internet a Inspecţiei Judiciare, Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii timp de 30 de zile de la data validării rezultatului concursului pentru numirea în funcţia de inspector judiciar de către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii."

    28. Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 la prezenta hotărâre.


    ART. II
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
                    judecător Mariana Ghena

    Bucureşti, 25 mai 2017.
    Nr. 633.
    ANEXA NR. 1
    (Anexa nr. 1 la regulament)
    Conţinutul raportului prevăzut la art. 11 alin. (2) din regulament
    Numele şi prenumele candidatului:

    ┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────┐
    │I. │Aspecte privind persoana şi cariera magistratului │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │1. │Funcţia, gradul │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │2. │Locul exercitării funcţiei │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │3. │Data şi locul naşterii │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │4. │Domiciliul │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │5. │Starea civilă │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │6. │Studiile │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │7. │Data şi rezultatul: │ │
    │ │a) examenului de admitere în magistratură; │ │
    │ │b) examenelor de promovare; │ │
    │ │c) altor examene │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │8. │Calificativul obţinut la ultima evaluare profesională │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │9. │Aspecte relevante în ultimul raport de evaluare a activităţii │ │
    │ │profesionale │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │10. │Sancţiuni disciplinare │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │11. │Cariera în magistratură: │ │
    │ │a) domeniul de activitate: (felul şi durata activităţii ca │ │
    │ │judecător/procuror de la momentul numirii); │ │
    │ │b) funcţii de conducere: (preşedinte sau vicepreşedinte de │ │
    │ │instanţă, respectiv conducător sau conducător adjunct de parchet, │ │
    │ │preşedinte de secţie la instanţă sau şef secţie la parchet) │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │12. │Activitate profesională în alte profesii juridice (felul, durata, │ │
    │ │angajator) │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │13. │Participarea la cursuri de formare continuă (conferinţe, │ │
    │ │simpozioane, mese rotunde, masterat, cursuri postuniversitare, │ │
    │ │doctorat etc.) │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │14. │Alte aspecte (cunoaşterea unei limbi străine, cunoştinţe de operare│ │
    │ │PC etc.) │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │II. │Analiza datelor despre activitatea candidatului în ultimul an, cum │ │
    │ │ar fi: număr de lucrări soluţionate, prin raportare la media │ │
    │ │încărcăturii pentru aceeaşi secţie/instanţă/parchet; operativitatea│ │
    │ │în soluţionarea cauzelor; respectarea termenului legal de redactare│ │
    │ │a lucrărilor; rezolvarea în termen legal a altor atribuţii │ │
    │ │stabilite prin ordinul de serviciu etc. │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │III.│Evaluarea altor activităţi desfăşurate pe baza unor dispoziţii din │ │
    │ │legi şi regulamente, cum ar fi: frecvenţa verificărilor efectuate │ │
    │ │la compartimentul sau, după caz, instituţia respectivă; │ │
    │ │soluţionarea corespunzătoare a deficienţelor constatate; întocmirea│ │
    │ │în termen şi verificarea corespunzătoare a lucrărilor etc. │ │
    ├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
    │IV. │Rezultatul verificărilor cu privire la aspectele privind reputaţia │ │
    │ │profesională şi a altor aspecte relevante din activitatea şi │ │
    │ │conduita acestuia │ │
    └────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┘

    ANEXA NR. 2
    (Anexa nr. 2 la regulament)
    Conţinutul fişei de evaluare nominală prevăzute la art. 24 alin. (4) din regulament
    Numele şi prenumele candidatului:

    ┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┐
    │Nr. │ │Punctaj│Punctaj│
    │crt.│ I. Aptitudini │alocat │acordat│
    ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
    │ 1. │Gândire independentă/critică │ │ │
    │ │(capacitatea de a găsi soluţii la problemele cu care se │ │ │
    │ │confruntă în mod independent, fără a simţi nevoia de │ │ │
    │ │suport/sprijin; capacitatea de a asimila rapid informaţii│ │ │
    │ │noi, de a le organiza în mod logic, precum şi de a le │ │ │
    │ │valorifica în rezolvarea sarcinilor specifice; │ │ │
    │ │capacitatea de a interpreta în mod independent o stare de│ │ │
    │ │fapt, precum şi de a ajunge la concluzii pertinente │ │ │
    │ │pornind de la aceasta) │1 punct│ │
    ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
    │ 2. │Capacitatea de a lua decizii │ │ │
    │ │(capacitatea de analiză raţională a soluţiilor posibile, │ │ │
    │ │precum şi de identificare în mod independent a celei │ │ │
    │ │optime pentru rezolvarea unei stări de fapt; capacitatea │ │ │
    │ │de a manifesta hotărâre în procesul decizional, respectiv│ │ │
    │ │de a opta pentru o soluţie atunci când variantele │ │ │
    │ │posibile sunt clar specificate; capacitatea de a da │ │ │
    │ │dovadă de empatie - înţelegerea situaţiei de fapt - în │ │ │
    │ │luarea deciziilor, precum şi de gestionare eficientă a │ │ │
    │ │autorităţii în îndeplinirea sarcinilor specifice; │ │ │
    │ │capacitatea rapidă de decizie, de organizare şi │ │ │
    │ │autoperfecţionare) │1 punct│ │
    ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
    │ │ II. Abilităţi │ │ │
    ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
    │ 3. │Capacitatea de comunicare │ │ │
    │ │(capacitatea de a argumenta logic opiniile, precum şi de │ │ │
    │ │a le susţine cu diplomaţie într-un cadru colocvial, fără │ │ │
    │ │a se lăsa influenţat cu uşurinţă; capacitatea de a │ │ │
    │ │înţelege informaţii de specialitate, precum şi de a opera│ │ │
    │ │corect cu acestea, atât în limbaj scris, cât şi oral, în │ │ │
    │ │susţinerea punctelor de vedere; capacitatea de a asculta │ │ │
    │ │activ, precum şi de a formula întrebări pertinente la │ │ │
    │ │situaţia de fapt expusă) │1 punct│ │
    ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
    │ 4. │Capacitatea de lucru în echipă │ │ │
    │ │(capacitatea de a se adapta uşor la colective noi, precum│ │ │
    │ │şi de a coopera cu ceilalţi în procesul de organizare a │ │ │
    │ │muncii; capacitatea de a gestiona relaţii interpersonale │ │ │
    │ │în cadrul colectivelor de lucru, precum şi de a manifesta│ │ │
    │ │interes pentru părerile şi drepturile celorlalţi; │ │ │
    │ │capacitatea de a se implica cu idei şi soluţii în │ │ │
    │ │atingerea obiectivelor comune, precum şi de a colabora cu│ │ │
    │ │ceilalţi pe baza unor relaţii de încredere reciprocă) │1 punct│ │
    ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
    │ 5. │Capacitatea de susţinere a efortului voluntar │ │ │
    │ │(capacitatea de a planifica şi organiza propria │ │ │
    │ │activitate, astfel încât lucrările să fie realizate în │ │ │
    │ │termenele fixate; capacitatea de a da dovadă de │ │ │
    │ │perseverenţă în atingerea obiectivelor stabilite, precum │ │ │
    │ │şi de a se mobiliza activ pentru a face faţă volumului de│ │ │
    │ │activitate; capacitatea de a pătrunde problemele de fapt │ │ │
    │ │cu simţul răspunderii, temeinic, precum şi de a da dovadă│ │ │
    │ │de încredere profesională în soluţionarea sarcinilor │ │ │
    │ │repartizate; capacitatea de identificare cu valorile │ │ │
    │ │specifice profesiei, precum şi de susţinere intrinsecă a │ │ │
    │ │actului profesional, fără a fi influenţat de obţinerea │ │ │
    │ │unor recunoaşteri/merite) │1 punct│ │
    ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
    │ 6. │Rezistenţa la stres │ │ │
    │ │(capacitatea de a manifesta autocontrol, în plan │ │ │
    │ │comportamental şi emoţional, în situaţii tensionate, fără│ │ │
    │ │a prezenta manifestări neconforme cu situaţia; │ │ │
    │ │capacitatea de a manifesta încredere în forţele proprii, │ │ │
    │ │fără a prezenta emoţii negative asociate actului │ │ │
    │ │profesional - pesimism, nelinişte, preocupare exagerată, │ │ │
    │ │teamă de eşec, sensibilitate etc.; capacitatea de a │ │ │
    │ │accepta deschis criticile celorlalţi, precum şi de a │ │ │
    │ │manifesta o bună abilitate de a gestiona situaţiile │ │ │
    │ │tensionate într-o manieră constructivă; capacitatea de a │ │ │
    │ │face faţă unui program de muncă prelungit şi schimbător │ │ │
    │ │care presupune deplasări frecvente în teritoriu) │1 punct│ │
    ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
    │ 7. │Sensibilitate şi probitate profesională │ │ │
    │ │(capacitatea de a recunoaşte limitele de exercitare a │ │ │
    │ │funcţiei în activitatea de control, astfel încât să nu │ │ │
    │ │fie încălcat principiul independenţei profesionale; │ │ │
    │ │capacitatea de a sesiza eventuale neconformităţi în │ │ │
    │ │exercitarea funcţiei, precum şi de a depune diligenţele │ │ │
    │ │necesare în vederea soluţionării lor; capacitatea de a │ │ │
    │ │manifesta un comportament demn, marcat de onestitate şi │ │ │
    │ │adeziune faţă de respectarea standardelor etice şi morale│ │ │
    │ │ale profesiei; capacitatea de a gestiona situaţiile în │ │ │
    │ │care normele deontologice ale profesiei au fost │ │ │
    │ │încălcate) │1 punct│ │
    ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
    │ │ III. Conduita, deontologia şi integritatea profesională │ │ │
    ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
    │ 8. │Conduita │ │ │
    │ │(conduita profesională în timpul exercitării activităţii │ │ │
    │ │profesionale şi relaţia cu justiţiabilii, avocaţii, │ │ │
    │ │experţii, interpreţii ori cu alte persoane cu care intră │ │ │
    │ │în contact în calitate oficială; relaţiile cu colegii, │ │ │
    │ │cu grefierii, cu celălalt personal al organului judiciar │ │ │
    │ │la care au funcţionat sau al celor superioare ori │ │ │
    │ │inferioare ierarhic; respect şi bună-credinţă în │ │ │
    │ │relaţiile de serviciu în cadrul colectivelor din care fac│ │ │
    │ │parte; aspecte privind conduita şi comportamentul în │ │ │
    │ │societate) │1 punct│ │
    ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
    │ 9. │Deontologia profesională │ │ │
    │ │(respectarea standardelor de conduită conforme cu onoarea│ │ │
    │ │şi demnitatea profesiei, stabilite de Codul deontologic │ │ │
    │ │al judecătorilor şi procurorilor; lipsa unor hotărâri de │ │ │
    │ │stabilire a încălcării Codului deontologic al │ │ │
    │ │judecătorilor şi procurorilor) │1 punct│ │
    ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
    │10. │Integritatea │ │ │
    │ │(imparţialitatea, lipsa sancţiunilor disciplinare rămase │ │ │
    │ │irevocabile; respectarea dispoziţiilor legale privind │ │ │
    │ │depunerea declaraţiilor prevăzute de lege, regimul │ │ │
    │ │juridic al incompatibilităţilor, primirea cadourilor în │ │ │
    │ │virtutea funcţiei, evitarea conflictelor de interese de │ │ │
    │ │orice natură, repartizarea lucrărilor, semnalarea │ │ │
    │ │neregularităţilor în materie de integritate; modul în │ │ │
    │ │care se raportează la valori precum independenţa şi │ │ │
    │ │imparţialitatea justiţiei) │1 punct│ │
    ├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
    │ │Punctaj total: │10 │ │
    │ │ │puncte │ │
    └────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┘


    Numele şi prenumele membrului Consiliului Superior al Magistraturii care a realizat notarea şi semnătura acestuia:
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016