Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 61 din 3 octombrie 2018  privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European  şi al Consiliului de instituire a unui program pentru mediu şi politici climatice (LIFE)  şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.293 COM(2018) 385    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 61 din 3 octombrie 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de instituire a unui program pentru mediu şi politici climatice (LIFE) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.293 COM(2018) 385

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 850 din 8 octombrie 2018
    În temeiul prevederilor art. 67 şi 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/417 adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 25 septembrie 2018, Camera Deputaţilor:
    1. susţine obiectivul general al programului de a contribui la tranziţia către o economie circulară curată, eficientă din punct de vedere energetic, cu emisii scăzute de dioxid de carbon şi rezistentă la schimbările climatice, inclusiv prin tranziţia către energia curată, precum şi la protejarea şi îmbunătăţirea calităţii mediului şi la oprirea şi inversarea declinului biodiversităţii, contribuind astfel la dezvoltarea durabilă;
    2. susţine mobilizarea de fonduri din alte resurse pentru implementarea programului LIFE, însă în aşa fel încât această linie de finanţare să rămână accesibilă şi entităţilor aflate la început de drum sau care nu au dobândit încă anvergura sau experienţa necesară pentru a lucra cu surse combinate de finanţare;
    3. atrage atenţia asupra faptului că sinergia programului LIFE cu proiectele demonstrative din cadrul programului Orizont Europa sau cu alte asemenea programe trebuie să menţină flexibilitatea programului LIFE;
    4. propune analizarea posibilităţilor de a grupa toate instrumentele de intervenţie legate de gestiunea dezastrelor într-unul singur, având în vedere cerinţele operaţionale specifice acestui domeniu;
    5. consideră necesară o clarificare cât mai urgentă a instrumentelor şi programelor prin care Uniunea Europeană sprijină implementarea politicilor sale în domeniile energiei curate, schimbărilor climatice, gestiunii biodiversităţii, protecţiei mediului şi economiei circulare, astfel încât cetăţenii şi entităţile interesate să aibă la îndemână un tablou complet şi suficient de descriptiv pentru a identifica rapid punctele de interes;
    6. subliniază că imperativul acţiunii locale este în continuare valabil în ceea ce priveşte gestiunea biodiversităţii, motiv pentru care ar trebui să se lase suficient spaţiu de manevră şi să permită accesul la finanţare din programul LIFE entităţilor locale din statele membre, chiar dacă acestea nu propun acţiuni pe teritoriul siturilor reţelei Natura 2000, având în vedere şi faptul că există zone în afara acestora unde biodiversitatea trebuie ocrotită;
    7. atrage atenţia asupra faptului că utilizarea asistenţei tehnice trebuie să se alinieze obiectivului general de reducere a cheltuielilor de funcţionare a Comisiei Europene şi cheamă la măsuri pentru restrângerea sa la ceea ce este necesar, la creşterea concurenţei şi la o mai puternică stimulare a participării IMM-urilor şi a companiilor/întreprinderilor aflate la început de drum la contractele de asistenţă tehnică, în vederea utilizării cât mai eficiente a fondurilor provenite din taxe şi impozite;
    8. susţine utilizarea sumelor forfetare, a ratelor forfetare şi a baremelor de costuri unitare în gestionarea granturilor;
    9. recomandă consolidarea legăturilor dintre entităţile eligibile din statele membre şi cele ale Spaţiului Economic European în cadrul programului LIFE al Uniunii Europene;
    10. îşi manifestă preocuparea cu privire la anvergura utilizării indicatorilor cuantificabili pe baza cărora se evaluează efectele programului LIFE, având în vedere complexitatea domeniului, imprevizibilitatea evoluţiilor mediului şi economiei Uniunii şi a celei locale şi cheamă la utilizarea restrânsă a acestora, limitându-se numai la ceea ce este necesar şi la construcţia lor într-un cadru de flexibilitate suficient de larg pentru a ţine seama de asemenea evoluţii;
    11. îşi manifestă reţinerea cu privire la importanţa mult prea mare acordată sistemelor de indicatori şi corelării acestora cu cei din alte programe ale Uniunii, subliniind riscul birocratizării excesive a programului, care ar trebui să se concentreze pe obiectivele propuse şi mai puţin pe configurarea unor sisteme de indicatori complexe, dificil de înţeles în mod unitar de către cei implicaţi şi costisitor de urmărit;
    12. consideră că în categoria „proiectelor strategice integrate“ ar trebui incluse iniţiative ale sectorului de afaceri, ale sectorului de servicii şi ale altor asemenea structuri nonstatale, pentru a beneficia atât de potenţialul acestora de a dezvolta proiecte pe piaţa unică, cât şi de capacitatea de a atrage resurse financiare din investiţiile private.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 3 octombrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 3 octombrie 2018.
    Nr. 61.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016