Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 599 din 2 august 2018  pentru aprobarea Metodologiei standard de evaluare a riscurilor de corupţie în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale, împreună cu indicatorii de estimare a probabilităţii de materializare a riscurilor de corupţie, cu indicatorii de estimare a impactului în situaţia materializării riscurilor de corupţie şi formatul registrului riscurilor de corupţie, precum şi pentru aprobarea Metodologiei de evaluare a incidentelor de integritate în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale, împreună cu formatul raportului anual de evaluare a incidentelor de integritate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 599 din 2 august 2018 pentru aprobarea Metodologiei standard de evaluare a riscurilor de corupţie în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale, împreună cu indicatorii de estimare a probabilităţii de materializare a riscurilor de corupţie, cu indicatorii de estimare a impactului în situaţia materializării riscurilor de corupţie şi formatul registrului riscurilor de corupţie, precum şi pentru aprobarea Metodologiei de evaluare a incidentelor de integritate în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale, împreună cu formatul raportului anual de evaluare a incidentelor de integritate

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 751 din 30 august 2018
    Având în vedere obiectivul specific 2.1 - Îmbunătăţirea capacităţii de gestionare a eşecului de management prin corelarea instrumentelor care au impact asupra identificării timpurii a riscurilor şi vulnerabilităţilor instituţionale din Strategia naţională anticorupţie 2016-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 583/2016, care prevede ca măsuri introducerea unei metodologii standard de evaluare a riscurilor de corupţie şi dezvoltarea unui mecanism instituţional de evaluare ex-post a incidentelor de integritate,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 11 lit. f) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă Metodologia standard de evaluare a riscurilor de corupţie în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale, prevăzută în anexa nr. 1, împreună cu indicatorii de estimare a probabilităţii de materializare a riscurilor de corupţie, prevăzuţi în anexa nr. 2, cu indicatorii de estimare a impactului în situaţia materializării riscurilor de corupţie, prevăzuţi în anexa nr. 3, şi formatul registrului riscurilor de corupţie, prevăzut în anexa nr. 4.

    ART. 2
    Se aprobă Metodologia de evaluare a incidentelor de integritate în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale, prevăzută în anexa nr. 5, împreună cu formatul raportului anual de evaluare a incidentelor de integritate, prevăzut în anexa nr. 6.

    ART. 3
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul justiţiei,
                    Tudorel Toader
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Paul Stănescu
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 2 august 2018.
    Nr. 599.
    ANEXA 1

    METODOLOGIE STANDARD

    ANEXA 2

    Indicatorii de estimare a probabilităţii de materializare a riscurilor de corupţie

┌──────────────┬───────────┬─────────────┬───────────────┐
│Nivelul │Descriere │Indicatori │Factori │
│probabilităţii│ │ │favorizanţi │
├──────────────┼───────────┼─────────────┼───────────────┤
│ │ │ │1. probleme de │
│ │ │ │natură │
│ │ │ │legislativă - │
│ │ │ │lacune │
│ │ │- Nu există │legislative, │
│ │ │cazuri │norme neclare, │
│ │ │anterioare în│imprevizibile, │
│ │ │propria │reglementarea │
│ │ │instituţie şi│unor excepţii │
│ │ │nici în alte │care ridică │
│ │ │instituţii, │probleme de │
│ │ │în domenii de│interpretare şi│
│ │ │activitate │aplicare, │
│ │ │similare. │flexibilitate │
│ │ │NOTĂ: │în │
│ │ │Evaluarea │interpretarea │
│ │ │istorică a │subiectivă; │
│ │ │cazurilor se │2. capacitate │
│ │Ameninţarea│va limita la │limitată de │
│ │de corupţie│datele │verificare a │
│ │este foarte│existente în │activităţii │
│1 - scăzută │puţin │instituţie, │desfăşurate; │
│ │probabil să│înfiinţarea │3. │
│ │se │acesteia sau │particularităţi│
│ │manifeste. │organizarea/ │ale culturii │
│ │ │reorganizarea│organizaţionale│
│ │ │în actuala │privind │
│ │ │organigramă │acceptarea de │
│ │ │şi având la │avantaje │
│ │ │bază actuala │materiale, │
│ │ │reglementare,│respectiv │
│ │ │dacă aceste │toleranţa unor │
│ │ │detalii sunt │astfel de │
│ │ │relevante. │comportamente; │
│ │ │- Sunt │4. existenţa │
│ │ │prezenţi │unor surse de │
│ │ │maximum 3 │ameninţare sau │
│ │ │factori │presiune asupra│
│ │ │favorizanţi. │personalului; │
│ │ │ │5. contacte │
│ │ │ │frecvente cu │
│ │ │ │exteriorul │
│ │ │ │instituţiei, cu│
├──────────────┼───────────┼─────────────┤beneficiari ai │
│ │ │ │serviciilor │
│ │ │ │publice; │
│ │ │ │6. exercitarea │
│ │ │ │atribuţiilor de│
│ │ │- Există │serviciu în │
│ │ │cazuri de │afara sediului │
│ │ │corupţie în │instituţiei │
│ │ │domenii │publice; │
│ │ │similare de │7. gestionarea │
│ │Ameninţarea│activitate │informaţiei - │
│ │de corupţie│ori situaţii │obţinere, │
│ │este │care prezintă│deţinere şi │
│2 - medie │posibilă, │similitudini │utilizare a │
│ │aceasta se │cu │informaţiei, │
│ │poate │ameninţarea │accesul la │
│ │manifesta. │definită. │informaţii │
│ │ │- Sunt │confidenţiale, │
│ │ │prezenţi │gestionarea │
│ │ │maximum 5 │informaţiilor │
│ │ │factori │clasificate; │
│ │ │favorizanţi. │8. gestionarea │
│ │ │ │mijloacelor │
│ │ │ │financiare; │
│ │ │ │9. achiziţia/ │
│ │ │ │gestionarea de │
├──────────────┼───────────┼─────────────┤bunuri, │
│ │ │ │servicii şi │
│ │ │ │lucrări; │
│ │ │ │10. acordarea │
│ │ │ │de aprobări, │
│ │ │- Există │avize ori │
│ │ │cazuri de │autorizaţii; │
│ │ │corupţie în │11. activităţi │
│ │ │propria │de eliberare/ │
│ │ │instituţie. │emitere a unor │
│ │ │- Există │documente; │
│ │ │multiple │12. │
│ │ │cazuri în │îndeplinirea │
│ │Ameninţarea│domenii │funcţiilor de │
│ │de corupţie│similare de │control, │
│ │poate să se│activitate │supraveghere, │
│3 - ridicată │manifeste │ori situaţii │evaluare şi │
│ │în mod │care prezintă│consiliere, │
│ │curent în │multiple │audit; │
│ │activitate.│similitudini │13. competenţa │
│ │ │cu │decizională │
│ │ │ameninţarea │exclusivă; │
│ │ │definită. │14. activităţi │
│ │ │- Sunt │de recrutare şi│
│ │ │prezenţi │selecţie a │
│ │ │peste 5 │personalului; │
│ │ │factori │15. constatare │
│ │ │favorizanţi. │de conformitate│
│ │ │ │sau de │
│ │ │ │încălcare a │
│ │ │ │legii, aplicare│
│ │ │ │de sancţiuni. │
└──────────────┴───────────┴─────────────┴───────────────┘



┌───────────────────┬──────────────────┐
│În ipoteza în care │ │
│factorii │Prezenţa acestor │
│favorizanţi │factori la nivelul│
│reprezintă unicul │instituţiei, │
│indicator │activităţii sau │
│identificat, │personalului se │
│prezenţa unui │evaluează de către│
│anumit număr de │Grupul de lucru pe│
│factori favorizanţi│baza actelor │
│nu conduce în mod │normative, │
│automat la │procedurilor │
│introducerea │interne, precum şi│
│riscului într-o │având în vedere │
│anumită categorie, │datele, │
│Grupul de lucru │informaţiile, dar │
│luând această │şi experienţa │
│decizie pe baza │membrilor. │
│analizei concrete. │ │
└───────────────────┴──────────────────┘



    ANEXA 3

    Indicatorii de estimare a impactului în situaţia materializării riscurilor de corupţie

┌──────────┬─────────────┬───────────────┬──────────────┐
│Nivelul │Descriere │Indicatori │Observaţii │
│impactului│ │ │ │
├──────────┼─────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ │• nu generează │ │
│ │ │efecte la │ │
│ │ │nivelul altor │ │
│ │ │activităţi, cu │ │
│ │ │excepţia celei │ │
│ │ │în cadrul │ │
│ │ │căreia s-a │ │
│ │ │produs fapta; │ │
│ │ │• afectarea │ │
│ │ │neglijabilă, │ │
│ │ │nesemnificativă│ │
│ │ │a desfăşurării │ │
│ │ │activităţii; │ │
│ │Producerea │• impact minor │ │
│ │faptei de │sau │ │
│ │corupţie nu │nesemnificativ │ │
│ │afectează │asupra │ │
│ │activitatea │atingerii │ │
│1 - scăzut│de ansamblu a│obiectivelor │ │
│ │instituţiei, │profesionale; │ │
│ │având impact │• susceptibil │ │
│ │financiar şi │de a conduce/ │ │
│ │de imagine │provoca │ │
│ │minim. │publicitate │ │
│ │ │negativă; │ │
│ │ │• afectează în │ │
│ │ │mică măsură şi │ │
│ │ │pe o perioadă │ │
│ │ │scurtă de timp │ │
│ │ │percepţia │ │
│ │ │asupra │ │
│ │ │instituţiei şi │ │
│ │ │a corpului │ │
│ │ │profesional; │ │
│ │ │• impact │ │
│ │ │financiar minim│ │
│ │ │sau inexistent.│ │
├──────────┼─────────────┼───────────────┤ │
│ │ │• aduce │ │
│ │ │atingere │• Efectele la │
│ │ │modului de │nivelul │
│ │ │desfăşurare a │activităţii în│
│ │ │activităţilor │cadrul căreia │
│ │ │instituţiei în │s-a produs │
│ │ │ansamblu (nu │fapta sau la │
│ │Producerea │numai │nivelul │
│ │faptei de │activităţii în │celorlalte │
│ │corupţie │cadrul căreia │activităţi ale│
│ │aduce │s-a produs │instituţiei se│
│ │atingere │fapta); │evaluează din │
│ │modului de │• obiectivele │punctul de │
│ │desfăşurare a│profesionale │vedere al │
│2 - mediu │activităţilor│sunt atinse │perturbării │
│ │instituţiei │parţial; │calendarului │
│ │în ansamblu, │• eficienţa │activităţilor,│
│ │are impact │activităţii │calităţii │
│ │financiar şi │este afectată; │serviciilor, │
│ │afectează │• există impact│legalităţii │
│ │imaginea │financiar; │activităţii, │
│ │instituţiei. │• imaginea │eficienţei │
│ │ │instituţiei a │administrative│
│ │ │fost afectată, │sau economice.│
│ │ │existând │• Impactul │
│ │ │publicitate │financiar se │
│ │ │negativă, cu │analizează pe │
│ │ │precădere la │baza │
│ │ │nivel local. │resurselor │
├──────────┼─────────────┼───────────────┤cheltuite │
│ │ │• atingere │ineficient sau│
│ │ │gravă adusă │în mod ilegal,│
│ │ │activităţii; │precum şi pe │
│ │ │• │baza │
│ │ │imposibilitate │eventualelor │
│ │ │de îndeplinire │pierderi, dacă│
│ │ │a obiectivelor │este cazul. │
│ │ │stabilite │ │
│ │ │pentru domeniul│ │
│ │ │de activitate │ │
│ │ │sau un impact │ │
│ │ │semnificativ │ │
│ │ │asupra │ │
│ │Producerea │acestora; │ │
│ │faptei de │• deteriorarea │ │
│ │corupţie │pe termen mediu│ │
│ │aduce o │şi lung a │ │
│ │atingere │eficienţei │ │
│ │gravă modului│activităţii, │ │
│ │de │întârzieri în │ │
│ │desfăşurare a│derularea │ │
│ │activităţii │activităţilor │ │
│3 - │instituţiei │planificate; │ │
│ridicat │sau chiar │• pierderi │ │
│ │blochează │financiare │ │
│ │desfăşurarea │pentru │ │
│ │acesteia, are│înlocuirea ori │ │
│ │impact │instruirea │ │
│ │financiar │personalului, │ │
│ │important şi │schimbarea │ │
│ │aduce grave │procedurilor de│ │
│ │prejudicii de│desfăşurare a │ │
│ │imagine │activităţii, │ │
│ │instituţiei. │achiziţii │ │
│ │ │neplanificate │ │
│ │ │de mijloace │ │
│ │ │tehnice etc.; │ │
│ │ │• imaginea │ │
│ │ │instituţiei a │ │
│ │ │fost puternic │ │
│ │ │afectată, │ │
│ │ │existând │ │
│ │ │publicitate │ │
│ │ │negativă, la │ │
│ │ │nivel naţional │ │
│ │ │sau │ │
│ │ │internaţional. │ │
└──────────┴─────────────┴───────────────┴──────────────┘



    ANEXA 4

    Formatul registrului riscurilor de corupţie

┌─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Identificarea şi evaluarea riscurilor de corupţie │Stabilirea măsurilor de intervenţie │
├──────────┬──────────┬─────┬─────────────┬──────┬────────┼───────────┬────────────┬────────────┤
│Domeniul │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│activitate│Descrierea│ │ │ │ │Măsuri de │Responsabil │Termen/ │
│în care se│riscului │Cauze│Probabilitate│Impact│Expunere│intervenţie│pentru │Durată de │
│manifestă │ │ │ │ │ │ │implementare│implementare│
│riscul de │ │ │ │ │ │ │ │ │
│corupţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────────┼─────┼─────────────┼──────┼────────┼───────────┼────────────┼────────────┤
├──────────┼──────────┼─────┼─────────────┼──────┼────────┼───────────┼────────────┼────────────┤
├──────────┼──────────┼─────┼─────────────┼──────┼────────┼───────────┼────────────┼────────────┤
└──────────┴──────────┴─────┴─────────────┴──────┴────────┴───────────┴────────────┴────────────┘



    ANEXA 5

    METODOLOGIE DE EVALUARE

    ANEXA 6

    Format de raport anual de evaluare a incidentelor de integritate
    I. Incidente de integritate

┌──────────────────────────────────────┐
│Nr. total de incidente de integritate │
├───────────┬────────────────────────┬─┤
│ │Nr. de abateri de la │ │
│ │normele deontologice sau│ │
│Tipul de │de la alte prevederi │ │
│fapte │similare menite să │ │
│ │protejeze integritatea │ │
│ │funcţiei publice │ │
├───────────┼────────────────────────┼─┤
│ │Nr. de infracţiuni de │ │
│ │corupţie sau de fapte │ │
│ │legate de nerespectarea │ │
│ │regimului │ │
│ │interdicţiilor, │ │
│ │incompatibilităţilor, │ │
│ │conflictului de interese│ │
│ │sau declarării averilor │ │
├───────────┼────────────────────────┼─┤
│ │Nr. de încălcări ale │ │
│ │obligaţiilor legale │ │
│ │privind averile │ │
│ │nejustificate, │ │
│ │conflictul de interese │ │
│ │sau regimul │ │
│ │incompatibilităţilor │ │
├───────────┴────────────────────────┼─┤
│Structura/Compartimentul/Direcţia/ │ │
│Sectorul de activitate în care au │ │
│intervenit incidente de integritate │ │
├───────────┬────────────────────────┼─┤
│Funcţiile │Nr. de fapte săvârşite │ │
│persoanelor│de persoane cu funcţii │ │
│care au │de conducere │ │
│săvârşit ├────────────────────────┼─┤
│incidentele│Nr. de fapte săvârşite │ │
│de │de persoane cu funcţii │ │
│integritate│de execuţie │ │
├───────────┼────────────────────────┼─┤
│ │Nr. de sancţiuni │ │
│ │disciplinare │ │
│Nr. de ├────────────────────────┼─┤
│sancţiuni │Nr. de sancţiuni │ │
│aplicate │administrative │ │
│ ├────────────────────────┼─┤
│ │Nr. de sancţiuni penale │ │
├───────────┴────────────────────────┼─┤
│Durata medie a procedurilor de │ │
│cercetare a faptelor ce constituie │ │
│abateri disciplinare │ │
└────────────────────────────────────┴─┘



    II. Măsuri de prevenire şi/sau control

┌──────────────────────────────────────┐
│Nr. total de măsuri propuse: │
├──────────────────┬───────────────────┤
│Descrierea │Stadiul │
│măsurilor │implementării │
├──────────────────┼───────────────────┤
│1. │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│2. │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│3. │ │
└──────────────────┴───────────────────┘




    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016