Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 596 din 23 august 2017  privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru strategii guvernamentale şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 21/2017 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Secretariatului General al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 596 din 23 august 2017 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru strategii guvernamentale şi pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 21/2017 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Secretariatului General al Guvernului

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 688 din 24 august 2017
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 20 şi art. 23 alin. (4) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2009 privind stabilirea unor competenţe pentru ordonatorul principal de credite al aparatului de lucru al Guvernului, aprobată prin Legea nr. 297/2009,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului se înfiinţează Departamentul pentru strategii guvernamentale, denumit în continuare Departamentul, structură fără personalitate juridică, ce funcţionează în subordinea primministrului, finanţată de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin preluarea atribuţiilor şi structurilor în domeniul strategiilor guvernamentale din cadrul Secretariatului General al Guvernului, precum şi a numărului de posturi şi a personalului aferent.
    (2) Departamentul are ca obiective principale de activitate fundamentarea strategiilor şi a direcţiilor de acţiune la nivel guvernamental pe baza analizelor specifice, precum şi sprijinirea cunoaşterii şi înţelegerii de către publicul intern şi extern a strategiilor şi proiectelor guvernamentale din ţară şi din străinătate.
    (3) Departamentul este condus de un consilier de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului.
    (4) Departamentul are sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.

    ART. 2
    (1) În realizarea obiectivelor sale, Departamentul exercită următoarele atribuţii:
    a) elaborează rapoarte, studii, analize, evaluări şi previziuni în domenii de interes general, în baza Programului de guvernare;
    b) colaborează cu mediul ştiinţific şi academic pentru formularea opţiunilor de strategii şi direcţii de acţiune la nivel guvernamental;
    c) colaborează cu institute de cercetare în domeniu în vederea fundamentării corespunzătoare a strategiilor şi a direcţiilor de acţiune la nivel guvernamental;
    d) utilizează şi gestionează, în condiţiile legii, baze de date şi prelucrează date statistice obţinute de la institute de cercetare şi de la alte autorităţi sau instituţii publice;
    e) cooperează cu entităţile guvernamentale din străinătate cu rol sau atribuţii similare;
    f) iniţiază, organizează şi finanţează, în condiţiile legii, inclusiv în colaborare cu alte instituţii publice sau organizaţii neguvernamentale din ţară şi din străinătate, evenimente, conferinţe şi alte tipuri de acţiuni şi proiecte de comunicare şi informare publică, inclusiv activităţi de realizare şi difuzare de materiale de informare şi promovare, având ca scop promovarea imaginii României şi a intereselor şi valorilor româneşti în străinătate, precum şi susţinerea valorilor şi angajamentelor europene şi euroatlantice;
    g) organizează, susţine şi finanţează, în condiţiile legii, evenimente, proiecte, acţiuni şi programe de informare publică desfăşurate în ţară şi în străinătate, inclusiv proiecte de colaborare cu organisme ale Uniunii Europene la nivel naţional şi extern, precum şi participarea la activităţile mecanismelor interguvernamentale de cooperare şi parteneriat la nivel european.

    (2) În scopul îndeplinirii activităţii sale, Departamentul poate solicita, în condiţiile legii, rapoarte, date şi informări autorităţilor administraţiei publice centrale sau altor instituţii implicate, ori de câte ori este necesar.

    ART. 3
    (1) Atribuţiile consilierului de stat care conduce Departamentul se stabilesc prin decizie a prim-ministrului.
    (2) În îndeplinirea atribuţiilor sale, consilierul de stat emite ordine cu caracter individual.
    (3) Consilierul de stat asigură reprezentarea Departamentului în raporturile cu ministerele, cu alte autorităţi ale administraţiei publice, precum şi în raporturile cu persoane fizice şi juridice, române şi străine.

    ART. 4
    (1) Structura organizatorică, statul de funcţii şi structura de personal se aprobă prin ordin al secretarului general al Guvernului, la propunerea consilierului de stat care conduce Departamentul.
    (2) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din cadrul Departamentului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al consilierului de stat, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (3) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului Departamentului se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare.
    (4) Personalul preluat din cadrul Secretariatului General al Guvernului îşi păstrează drepturile salariale avute la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (5) Încadrarea personalului preluat potrivit prevederilor art. 1 alin. (1) se realizează cu respectarea procedurii şi regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal, în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. 5
    (1) Numărul maxim de posturi ale Departamentului este 20, exclusiv demnitarul şi cabinetul demnitarului, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
    (2) Personalul prevăzut la alin. (1) este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
    (3) Personalul necesar desfăşurării activităţii Departamentului este alcătuit din funcţionari publici, care sunt numiţi potrivit legii, şi personal contractual angajat cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numărului maxim de posturi aprobat.

    ART. 6
    Hotărârea Guvernului nr. 21/2017 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 20 ianuarie 2017, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3 alineatul (1), punctele 4-6 se abrogă.
    2. La anexă, după punctul 3 se introduc două noi puncte, punctele 3^1 şi 3^2, cu următorul cuprins:
    "3^1. Departamentul pentru strategii guvernamentale, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în subordinea prim-ministrului;
    3^2. Departamentul pentru dezvoltare durabilă, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în subordinea prim-ministrului."




                    PRIM-MINISTRU
                    MIHAI TUDOSE
                    Contrasemnează:
                    p. Secretarul general al Guvernului,
                    Ioana-Andreea Lambru
                    Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Lia-Olguţa Vasilescu
                    p. Ministrul finanţelor publice,
                    Daniela Pescaru,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 23 august 2017.
    Nr. 596.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016