Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 58 din 26 septembrie 2018  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European  şi Consiliu privind educaţia în situaţii de urgenţă şi de criză prelungită - COM(2018) 304    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 58 din 26 septembrie 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu privind educaţia în situaţii de urgenţă şi de criză prelungită - COM(2018) 304

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 830 din 28 septembrie 2018
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/404, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 18 septembrie 2018, Camera Deputaţilor:
    1. susţine abordarea holistică a comunicării, conform căreia răspunsul la nevoile educaţionale în situaţii de urgenţă şi de criză necesită o abordare strategică şi integrată de promovare a oportunităţilor de învăţare sigură, incluzivă şi de calitate pentru toţi, învăţarea pe tot parcursul vieţii, inclusiv educaţia formală şi nonformală, învăţământul preşcolar, primar, secundar, postliceal, preuniversitar şi universitar;
    2. consideră util schimbul de experienţă între statele membre, în situaţii dificile privind educaţia, în legătură cu promovarea accesului, a incluziunii şi a echităţii;
    3. recomandă fructificarea experienţei programelor relevante ale Uniunii şi dezvoltarea de noi modalităţi de consolidare a sistemelor de cooperare şi a parteneriatelor pentru a obţine un răspuns educativ rapid, eficient şi inovator;
    4. susţine rolul jucat de Uniunea Europeană în cadrul Forumului pentru dialog în domeniul educaţiei, iniţiat de fondul „Educaţia nu poate aştepta“, care reuneşte actori umanitari şi actori de dezvoltare implicaţi în sprijinirea educaţiei în Siria, şi recomandă atragerea statelor membre cu experienţă în aceasta zonă a lumii;
    5. recomandă intensificarea eforturilor pentru înfiinţarea de şcoli temporare şi dezvoltarea de servicii educaţionale integrate, ce adaugă mijloace didactice relevante şi adaptate cadrelor didactice, consolidează capacitatea de educaţie nonformală, promovează igiena şi sănătatea publică, precum şi protecţia sanitar-veterinară, în scopul sporirii rezilienţei comunităţilor locale;
    6. subliniază relevanţa pregătirii orientate spre viitor a educaţiei, prin crearea competenţelor şi gândirii ştiinţifice, a educaţiei digitale şi STEM, precum şi a acţiunilor complementare privind protecţia mediului şi pacea socială;
    7. recomandă cu putere implementarea politicilor lingvistice în cadrul programelor de sprijinire a educaţiei, aprofundarea cunoştinţelor lingvistice constituindu-se şi într-o premisă a dezvoltării relaţiilor comerciale şi a reducerii potenţialului de conflict;
    8. recomandă întărirea cooperării cu organizaţiile regionale multistatale din Africa pentru a spori eficienţa activităţilor ce vizează educaţia în situaţii de urgenţă şi de criză prelungită;
    9. susţine orientarea strategică prin care lipsa documentaţiei personale nu ar trebui să constituie o barieră în calea accesului la educaţie, în timp util, la sosire, pentru copiii şi tinerii strămutaţi;
    10. consideră că sunt necesare măsuri pentru asigurarea accesului la învăţământul superior, acesta fiind un obiectiv ce necesită un plan de acţiune dedicat şi cooperarea cu statele membre;
    11. susţine acţiunile de sprijin bazate pe tehnologia informaţiei, pentru a oferi acces la învăţarea digitală, la schimbul virtual şi alte inovaţii;
    12. recomandă extinderea eforturilor spre înlăturarea efectelor lipsei de şcolarizare generate de conflicte din trecut, în special din Africa, păstrând prioritatea acordată nevoilor stringente de educaţie din prezent;
    13. subliniază că situaţiile în care populaţia a fost sau este militarizată sau traumatizată puternic de conflicte necesită o creativitate substanţială pentru planificarea şi implementarea acţiunilor educative, creativitate la care diverşii actori instituţionali de la nivelul statelor membre îşi pot aduce contribuţia;
    14. recomandă colectarea de informaţii privind situaţia educaţiei, în general cea socială din zonele de conflict, precum şi iniţierea unor cercetări ştiinţifice, în special sociologice, astfel încât să fie consolidată baza de cunoaştere necesară stabilirii obiectivelor, priorităţilor şi măsurilor necesare pentru sprijinirea educaţiei în zonele respective şi în grupurile strămutate, ca rezultat al acestor conflicte;
    15. recomandă stabilirea unor proceduri care să permită concentrarea măsurilor pe sprijinul concret şi direct şi să evite un posibil impact negativ pe termen lung asupra societăţilor care traversează perioade de conflict;
    16. recomandă instituirea programelor de monitorizare şi evaluare a situaţiilor de conflict şi post-conflict, astfel încât obiectivele şi mijloacele de transpunere în practică a măsurilor să fie adaptate continuu la realitatea în schimbare rapidă şi profundă din aceste zone;
    17. consideră că implicarea statelor membre în implementarea programelor de sprijin ar reprezenta o valoare adăugată semnificativă, în condiţiile în care reflectă diversitatea culturală a Europei.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 26 septembrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 26 septembrie 2018.
    Nr. 58.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016