Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 573 din 26 aprilie 2006  pentru modificarea şi completarea Strategiei de privatizare a Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A., aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 806/2005     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 573 din 26 aprilie 2006 pentru modificarea şi completarea Strategiei de privatizare a Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A., aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 806/2005

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 456 din 25 mai 2006
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. UNIC
    Strategia de privatizare a Casei de Economii şi Consemnaţiuni C.E.C. - S.A., aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 806/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 700 din 3 august 2005, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    Procedeul de privatizare a C.E.C. - S.A. constă în vânzarea acţiunilor deţinute de stat şi gestionate de Ministerul Finanţelor Publice, denumit în continuare M.F.P., reprezentând 100% din capitalul social al C.E.C. - S.A., către persoane fizice sau juridice, cu plata integrală în numerar, conform prevederilor art. 2 din Legea nr. 83/1997 pentru privatizarea societăţilor comerciale bancare la care statul este acţionar, cu modificările şi completările ulterioare."

    2. La articolul 4, literele a), b) şi c) vor avea următorul cuprins:
    "a) pachetul majoritar de acţiuni de 69,9% din capitalul social total al C.E.C. - S.A., de către o instituţie financiar-bancară de reputaţie internaţională sau de către un consorţiu de investitori din care să facă parte cel puţin o instituţie financiar-bancară de reputaţie internaţională. Un procent de 9,9% din suma încasată pentru acţiunile vândute în pachetul majoritar va fi virat la Fondul «Proprietatea», conform prevederilor art. 9 alin. (2) lit. f) din titlul VII al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările ulterioare;
b) un număr de acţiuni de 5% din capitalul social total al C.E.C. - S.A., de către salariaţi şi pensionarii cu ultimul loc de muncă la C.E.C. - S.A.;
c) restul acţiunilor deţinute de stat vor fi vândute parţial sau în întregime, prin ofertă publică de vânzare pe piaţa internă şi/sau externă de capital, inclusiv către acţionarii existenţi, prin metodele specifice pieţelor reglementate, după finalizarea vânzării pachetului majoritar de acţiuni."

    3. La articolul 4 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) Procentul de 9,9% din sumele ce se vor încasa din vânzarea acţiunilor prevăzută la alin. (1) lit. b) şi c) se va vira la Fondul «Proprietatea», conform prevederilor art. 9 alin. (2) lit. f) din titlul VII al Legii nr. 247/2005, cu modificările şi completările ulterioare."

    4. La articolul 6 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) Elementele esenţiale ale contractului de vânzare-cumpă rare de acţiuni, inclusiv preţul de vânzare, vor fi supuse aprobării Guvernului."

    5. Alineatul (1) al articolului 7 va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Vânzarea pachetului majoritar de acţiuni prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. a) se va face în trei etape:
    a) etapa I - oferte preliminare neangajante;
    b) etapa a II-a - oferte finale angajante; şi
    c) etapa a III-a - oferte financiare finale angajante îmbunătăţite.
    Procedura de selecţie va fi transparentă, deschisă şi competitivă, bazată pe practicile internaţionale în materie. În raport cu circumstanţele economice şi politice naţionale sau internaţionale, cu interesul manifestat de potenţialii cumpărători ori ţinându-se seama de alte condiţii care ar putea influenţa negativ rezultatele procesului de privatizare a C.E.C. - S.A., Guvernul poate decide în orice moment suspendarea sau întreruperea procesului de privatizare, fără a fi ţinut răspunzător pentru aceasta şi fără a i se putea cere despăgubiri."

    6. Alineatul (8) al articolului 7 va avea următorul cuprins:
    "(8) După finalizarea negocierilor aferente etapei de oferte preliminare neangajante, potenţialilor cumpărători li se vor transmite documentele revizuite ale tranzacţiei, precum şi grila de punctaj, fiind invitaţi să depună oferte finale angajante, împreună cu garanţia de participare stabilită de Comisia de privatizare, în conformitate cu prevederile art. 8. La solicitarea potenţialilor cumpărători, Comisia de privatizare va putea să permită accesul acestora la informaţii suplimentare cu privire la C.E.C. - S.A., în vederea pregătirii ofertelor finale angajante. După depunerea ofertelor finale angajante, Comisia de privatizare va proceda la evaluarea acestora şi îi va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte financiare finale angajante îmbunătăţite pe primii 2 ofertanţi ale căror oferte finale angajante au obţinut punctajele cele mai mari. Comisia de privatizare va putea însă solicita şi ofertantului clasat pe al treilea loc să prezinte ofertă financiară finală îmbunătăţită, dacă diferenţa dintre ofertele clasate pe primul şi al treilea loc este de 10% sau mai puţin, raportat la oferta clasată pe primul loc."

    7. După alineatul (8) al articolului 7 se introduc patru noi alineate, alineatele (8^1), (8^2), (8^3) şi (8^4), cu următorul cuprins:
    "(8^1) În cazul în care, în urma aplicării grilei de punctaj, există egalitate de puncte între două sau mai multe oferte finale angajante clasate pe primul loc, Comisia de privatizare va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte financiare finale angajante îmbunătăţite numai ofertanţii clasaţi la egalitate de puncte pe primul loc, fără a se aduce atingere posibilităţii Comisiei de privatizare de a invita la negocieri potenţialul cumpărător a cărui ofertă s-a clasat pe locul următor în condiţiile alin. (8). Dacă în urma aplicării grilei de punctaj rezultă un singur ofertant clasat pe primul loc şi mai mulţi ofertanţi clasaţi la egalitate de puncte pe locul al doilea, Comisia de privatizare îi va invita la negocieri în vederea depunerii de oferte financiare finale angajante îmbunătăţite pe ofertantul clasat pe primul loc şi pe toţi ofertanţii clasaţi pe al doilea loc.
(8^2) După derularea negocierilor, cu cel puţin 8 zile înaintea datei anunţate pentru depunerea ofertelor financiare finale angajante îmbunătăţite, se vor comunică ofertanţilor selectaţi proiectul final al contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni, proiectul final al acordului de cont escrow şi mandat de plată, precum şi, dacă este cazul, proiectul final al altor documente necesare în vederea încheierii tranzacţiei şi vor fi invitaţi să depună oferte financiare finale angajante îmbunătăţite.
(8^3) Depunerea de oferte financiare finale angajante îmbunătăţite presupune acceptarea necondiţionată de către ofertanţii selectaţi a proiectului final al contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni, a proiectului final al acordului de cont escrow şi mandat de plată, precum şi, dacă este cazul, a proiectului final al celorlalte documente necesare încheierii tranzacţiei. Oferta financiară finală angajantă îmbunătăţită se referă numai la preţul oferit pe acţiune, care trebuie să fie mai mare decât cel prezentat prin oferta finală angajantă.
(8^4) După depunerea ofertelor financiare finale angajante îmbunătăţite, Comisia de privatizare va desemna ofertantul câştigător ca fiind acel ofertant selectat care a acceptat necondiţionat proiectele finale ale documentelor necesare încheierii tranzacţiei şi a oferit cel mai mare preţ pe acţiune dintre ofertele financiare finale angajante îmbunătăţite depuse. În cazul în care 2 sau mai mulţi ofertanţi oferă acelaşi cel mai mare preţ pe acţiune, Comisia de privatizare poate solicita acestora să depună o nouă ofertă financiară angajantă îmbunătăţită."

    8. Alineatul (9) al articolului 7 se abrogă.
    9. Alineatul (10) al articolului 7 va avea următorul cuprins:
    "(10) Contractul de vânzare-cumpărare de acţiuni, acordul de cont escrow şi mandat de plată şi celelalte documente necesare încheierii tranzacţiei, dacă este cazul, se vor semna de către M.F.P. cu ofertantul declarat câştigător, în termen de 30 de zile de la data aprobării de către Guvern a elementelor principale ale contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni."

    10. După alineatul (10) al articolului 7 se introduc cinci noi alineate, alineatele (11), (12), (13), (14) şi (15), cu următorul cuprins:
    "(11) În cazul în care documentele necesare încheierii tranzacţiei nu se încheie cu ofertantul declarat câştigător, Comisia de privatizare poate decide să semneze documentele respective cu ofertantul care a oferit prin oferta sa financiară finală angajantă îmbunătăţită preţul pe acţiune imediat următor.
(12) În cazul în care nu este depusă nicio ofertă financiară finală angajantă îmbunătăţită sau nicio ofertă financiară finală angajantă îmbunătăţită depusă nu este conformă cu instrucţiunile pentru depunerea ofertelor financiare finale angajante îmbunătăţite, precum şi în cazul în care documentele necesare încheierii tranzacţiei nu se încheie cu niciunul dintre ofertanţii selectaţi, Comisia de privatizare poate decide să declare oferta câştigătoare dintre cele ale ofertanţilor care au depus oferte finale angajante ce respectă instrucţiunile Comisiei de privatizare sau poate întrerupe procedura.
(13) În cazul prevăzut la alin. (12), Comisia de privatizare va negocia documentele necesare încheierii tranzacţiei cu ofertantul a cărui ofertă angajantă a întrunit cel mai mare număr de puncte ca urmare a aplicării grilei de punctaj. Documentele respective se vor definitivă într-un termen ce va fi stabilit de Comisia de privatizare prin instrucţiuni ce vor fi comunicate ofertanţilor.
(14) În cazul în care documentele necesare încheierii tranzacţiei nu se încheie conform alin. (13), Comisia de privatizare poate decide să negocieze în vederea definitivării contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni şi a celorlalte documente necesare încheierii tranzacţiei, după caz, cu ofertantul clasat imediat următor în urma aplicării grilei de punctaj tuturor ofertelor finale angajante depuse care respectă instrucţiunile Comisiei de privatizare. Prevederile alin. (13) se aplică în mod corespunzător. Comisia de privatizare poate aplica procedura prevăzută în acest alineat, în mod corespunzător, ofertanţilor următor clasaţi, până la semnarea documentelor necesare încheierii tranzacţiei.
(15) Faptul că un ofertant nu este selectat sau faptul că un ofertant ori un ofertant selectat nu este declarat ofertant câştigător în temeiul prevederilor alin. (11)-(14) nu determină încetarea caracterului obligatoriu al ofertelor finale angajante, îmbunătăţite sau nu, după caz, fiecare ofertant rămânând angajat de oferta sa iniţială ori, după caz, de oferta sa iniţială astfel cum a fost îmbunătăţită prin oferta sa financiară finală angajantă îmbunătăţită, aşa cum se va preciza în instrucţiunile comunicate ofertanţilor."




                    PRIM-MINISTRU
                    CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

    Bucureşti, 26 aprilie 2006.
    Nr. 573.

    ----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016