Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 55 din 8 februarie 2019  pentru modificarea şi completarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 715/2017     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 55 din 8 februarie 2019 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 715/2017

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 140 din 21 februarie 2019
    Având în vedere art. 60 alin. (5) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Regulamentul de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 715/2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 812 din 13 octombrie 2017, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, literele a), c), d), i), q), r), t), ţ), v) şi y) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) act de punere în valoare, denumit în continuare APV - document tehnico-economic care conţine rezultatele evaluării cantitative şi calitative conform normelor tehnice silvice, precum şi informaţiile privitoare la localizarea masei lemnoase destinate exploatării, conform amenajamentelor silvice;
    ..................................................................................................
c) arboret inaccesibil - arboret situat în anumite condiţii de teren, precum: pantă, orografie, cursuri de apă, diguri, căi de comunicaţii, clădiri şi alte construcţii care fac imposibile exploatarea şi/sau transportul masei lemnoase care s-ar exploata din respectivul arboret;
d) consum propriu al administratorului fondului forestier proprietate publică a statului - volumul de lemn fasonat destinat pentru realizarea diverselor lucrări necesare administrării fondului forestier proprietate publică a statului - lucrări de investiţii şi reparaţii pentru lucrări de reconstrucţie ecologică, lucrări de regenerare, lucrări de protecţie a pădurilor, amenajări cinegetice şi piscicole, lucrări de investiţii, de reparaţii ale amenajărilor de tipul împrejmuirilor, construcţiilor administrative, a drumurilor şi căilor de acces, încălzirea spaţiilor şi clădirilor, amenajări pentru prevenirea şi stingerea incendiilor de pădure, amenajări pentru administrarea ariilor naturale protejate, precum şi volumul de lemn fasonat necesar pentru îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în contractele colective de muncă; volumul de lemn fasonat destinat consumului propriu al administratorului fondului forestier proprietate publică a statului nu face obiectul comercializării; volumul necesar se estimează de administrator şi se publică pe site-ul administratorului, anterior licitaţiei principale;
    ..................................................................................................
i) grupaj de partizi - două sau mai multe partizi a căror masă lemnoasă s-a stabilit a se valorifica «pe picior», partizi grupate în funcţie de: bazinet, instalaţii de scos-apropiat, calea de transport cu caracter permanent care le deserveşte şi care se pot exploata de un singur operator economic; în cadrul grupajului ordinea de autorizare la exploatare a partizilor este: accidentale, igienă, secundare, conservare şi principale;
    ..................................................................................................
q) preţ de pornire la licitaţie/negociere, denumit în continuare preţ de pornire - preţul stabilit de organizatorul licitaţiei/negocierii, în conformitate cu prevederile prezentului regulament; pentru masa lemnoasă, stabilirea acestui preţ se face pornind de la preţul de APV, exprimat în lei/mc, volum brut, fără TVA; preţul de pornire la licitaţie/negociere pentru grupajele de partizi se stabileşte pe grupaj, ca medie a preţurilor de pornire ale partizilor componente, ponderate cu volumele acestora; preţul de adjudecare al grupajului se defalcă pe partizi corespunzător creşterii obţinute prin licitaţie/negociere; în cazul lemnului fasonat, preţul de pornire la licitaţie/negociere se fundamentează pe principiile economiei de piaţă, corelat cu condiţia de livrare, iar la sortimentele de lemn de lucru acesta se stabileşte distinct, pe fiecare lot/piesă personalizată, pentru volumul net şi pentru coajă; pentru masa lemnoasă care nu se adjudecă la o procedură de valorificare, organizată potrivit prevederilor prezentului regulament, preţul de pornire se poate modifica prin scăderea nivelului acestuia faţă de nivelul de la procedura anterioară, dar nu poate fi mai mic decât nivelul preţului de APV; pentru masa lemnoasă care nu se adjudecă la două sau mai multe proceduri de valorificare, organizate potrivit prevederilor prezentului regulament, preţul de pornire se poate modifica prin scăderea nivelului acestuia faţă de nivelul de la procedura anterioară, în condiţii de piaţă;
r) preţ de referinţă - preţul unui metru cub de masă lemnoasă pe picior care se recoltează din fondul forestier proprietate publică, stabilit anual cel târziu până la data de 30 octombrie a anului anterior anului de producţie; acesta este un preţ stabilit în condiţii de piaţă, în funcţie de specie sau grupa de specii, de gradul de accesibilitate, de sortiment şi de natura produsului şi se utilizează pentru calculul preţului actului de punere în valoare - «preţ de APV»; preţul de referinţă se aprobă, pentru fiecare an de producţie, prin decizie a conducătorului administratorului fondului forestier proprietate publică a statului, la nivel judeţean, la nivel naţional sau la nivelul regiunii de dezvoltare, respectiv de proprietar pentru masa lemnoasă provenită din fondul forestier proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale; preţul de referinţă poate fi revizuit o singură dată în cursul unui an; decizia privind preţul de referinţă se publică pe site-ul administratorului fondului forestier proprietate publică a statului, respectiv pe site-ul administratorului/proprietarului fondului forestier proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale;
    ..................................................................................................
t) produse accidentale dispersate - produsele lemnoase rezultate ca urmare a afectării unor arborete de către factori biotici şi/sau abiotici destabilizatori, al căror volum afectat este de cel mult 60% din volumul arboretului înscris în descrierea parcelară a unităţii amenajistice diminuat cu volumul recoltat de la intrarea în vigoare a amenajamentului, precum şi cele rezultate din afectarea unor arborete integral pe suprafeţe compacte de maximum 0,5 ha;
ţ) produse accidentale realizate pe suprafeţe compacte - produsele lemnoase rezultate ca urmare a afectării unui arboret de către factori biotici şi/sau abiotici destabilizatori, al căror volum afectat este de peste 60% din volumul arboretului înscris în descrierea parcelară a unităţii amenajistice, diminuat cu volumul recoltat de la intrarea în vigoare a amenajamentului sau integral pe suprafeţe compacte mai mari de 0,5 ha; în cazul arboretelor care prin extragerea arborilor afectaţi se vor încadra în urgenţa 1 de regenerare, se pun în valoare ca produse accidentale toţi arborii;
    ..................................................................................................
v) reprezentant al operatorului economic - persoana fizică învestită cu atribuţii de administrator sau lichidator ales, numit sau desemnat într-un alt mod, al cărui nume este înscris în registrul de stat unde este înregistrată persoana juridică sau împuternicit al acestuia prin înscris semnat şi ştampilat în original de reprezentantul operatorului economic;
    ..................................................................................................
y) valorificarea superioară a masei lemnoase - valorificarea masei lemnoase realizată de către proprietarii/administratorii de fond forestier proprietate publică, sub formă de sortimente de lemn fasonat, prin care fiecărui sortiment îi este dată destinaţia industrială adecvată, care permite realizarea unei valori adăugate superioare."

    2. La articolul 1, după litera bb) se introduce o nouă literă, litera cc), cu următorul cuprins:
    "cc) instrumente bancare decontabile - cec, bilet la ordin avalizat de bancă, scrisoare de garanţie bancară."

    3. La articolul 3 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Hotărârea privind modul de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică a statului, ca «masă lemnoasă pe picior» sau ca «lemn fasonat» se ia, cu respectarea prevederilor alin. (2) şi (4), de către:"

    4. La articolul 3, alineatele (2)-(4) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) La adoptarea hotărârii prevăzute la alin. (1) se au în vedere următoarele:
    a) partizile de produse secundare, de igienă, de produse accidentale dispersate şi de produse accidentale pe suprafeţe compacte de maximum 3 ha, la care exploatarea se realizează în ordinea prevăzută la art. 59 alin. (5^1) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) partizile de produse principale, din lucrări de conservare, precum şi cele de produse accidentale din tăieri realizate pe suprafeţe compacte mai mari de 3 hectare, constituite în fondul forestier proprietate publică a statului;
    c) necesarul anual estimat de lemn de foc destinat încălzirii populaţiei. Volumul minim ce va fi oferit spre vânzare către populaţie şi ceilalţi beneficiari prevăzuţi de lege, ca lemn de foc şi lemn de lucru rotund cu diametrul la capătul gros de maximum 24 cm, este de 1 milion mc/an de producţie. La adoptarea hotărârii, pentru îndeplinirea obligaţiei prevăzute la art. 60 alin. (5) lit. d) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, privind asigurarea cu prioritate a lemnului de foc pentru populaţie, se vor avea în vedere, cu prioritate, partizile cu procentul cel mai mare de lemn de foc;
    d) necesarul anual estimat de lemn rotund de lucru pentru producătorii din industria mobilei;
    e) necesitatea efectuării lucrărilor de îngrijire şi conducere a arboretelor tinere, precum şi a celor de extragere a produselor accidentale şi de igienă;
    f) capacitatea anuală efectivă de exploatare a ocoalelor silvice/bazelor experimentale.
(3) Hotărârea prevăzută la alin. (1) se publică pe site-ul administratorilor fondului forestier proprietate publică a statului.
(4) Volumul maxim prevăzut a fi recoltat constituit din partizile de produse principale, de lucrări de conservare şi de produse accidentale din tăieri realizate pe suprafeţe compacte mai mari de 3 hectare, constituite în fondul forestier proprietate publică a statului, care se exploatează de către administratorul acestuia în regie proprie, cu forţe proprii sau prin prestări servicii cu operatori economici atestaţi pentru lucrări de exploatare forestieră, se stabileşte prin hotărâre a entităţilor prevăzute la alin. (1). Pentru îndeplinirea obligaţiei prevăzute la art. 60 alin. (5) lit. d) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, privind asigurarea cu prioritate a lemnului de foc pentru populaţie, se vor avea în vedere, cu prioritate, partizile cu procentul cel mai mare de lemn de foc.
    ..............................................................................................
(8) Produsele extraordinare, astfel cum sunt definite de Legea nr. 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, cu modificările şi completările ulterioare, se valorifică de administratorii fondului forestier proprietate publică, de regulă, ca lemn fasonat. Exploatarea masei lemnoase care constituie aceste produse se face de către operatori economici atestaţi pentru activitatea de exploatare forestieră şi care concomitent îndeplinesc, după caz, exigenţele prevăzute de legislaţia specifică domeniilor: energie electrică, gaze naturale, petrol, căi de transport, inclusiv forestiere. În cazul reţelelor de transport şi distribuţie a energiei electrice, exploatarea produselor extraordinare se realizează de către operatorii economici atestaţi pentru lucrări de exploatări forestiere care au încheiat contracte de prestări servicii cu titularii de autorizaţii şi licenţe, conform legislaţiei în vigoare."

    5. La articolul 3, alineatele (5) şi (6) se abrogă.
    6. La articolul 3, după alineatul (11) se introduce un nou alineat, alineatul (12), cu următorul cuprins:
    "(12) Produsele extraordinare care necesită exploatarea în regim de urgenţă pentru asigurarea siguranţei circulaţiei publice, a siguranţei în funcţionare a liniilor electrice aeriene de transport şi distribuţie a energiei electrice, precum şi produsele accidentale I care fac obiectul defrişărilor legal aprobate apărute în fondul forestier proprietate publică vor fi exploatate cu prioritate de către administratori/prestatori servicii silvice prin modalităţile prevăzute de lege, cu forţe proprii, în limita capacităţilor de exploatare existente."

    7. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Hotărârea privind modul de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică a unei unităţi administrativ-teritoriale, ca «masă lemnoasă pe picior» sau ca «lemn fasonat» se ia în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2) de către consiliul local sau, după caz, de către consiliul de administraţie al regiei publice locale, cu aprobarea consiliului local.
    (2) Hotărârea prevăzută la alin. (1) se publică pe site-ul administratorului fondului forestier proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale şi/sau al organizatorului licitaţiei."

    8. La articolul 9, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) În vederea asigurării transparenţei amplasării şi valorificării masei lemnoase care se recoltează din fondul forestier proprietate publică a statului şi a lemnului fasonat, administratorii fondului forestier au obligaţia de a asigura publicarea licitaţiilor/negocierilor de vânzare a masei lemnoase şi a lemnului fasonat provenite din acest fond forestier, pe siteul organizatorului, cu minimum 30 de zile calendaristice înainte de desfăşurarea licitaţiei principale, în cazul masei lemnoase, şi cu minimum 10 zile calendaristice înainte de desfăşurarea licitaţiilor intermediare/negocierilor de vânzare a masei lemnoase şi a licitaţiilor/negocierilor de vânzare a lemnului fasonat; publicarea anunţului se face şi pe site-ul www.produselepadurii.ro, administrat de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, iar publicarea este gratuită.
    (2) În vederea asigurării transparenţei amplasării şi valorificării masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale, precum şi a comercializării acesteia şi a lemnului fasonat care se supun valorificării în conformitate cu prevederile Legii nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, administratorii/prestatorii de servicii silvice au obligaţia să publice cu minimum 10 zile calendaristice înainte de desfăşurarea licitaţiilor pe site-ul organizatorilor licitaţiile/ negocierile de masă lemnoasă/lemn fasonat care provine din acest fond forestier. Publicarea anunţului se face şi pe site-ul www.produselepadurii.ro. Conţinutul şi modelul anunţului sunt prevăzute în anexa nr. 1."

    9. La articolul 10, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) În termen de maximum 10 zile calendaristice de la aprobarea listei partizilor, aceasta se publică pe site-ul administratorilor fondului forestier proprietate publică a statului. Pe site-ul www.produselepadurii.ro, precum şi pe site-ul administratorilor în acelaşi termen se publică şi catalogul masei lemnoase stabilite să se valorifice în anul calendaristic următor, pe fiecare ocol silvic. Catalogul conţine minimum următoarele documente şi informaţii:
    a) lista partizilor aferentă anului de producţie următor; în listă se evidenţiază partizile pentru care este necesară obţinerea dreptului de servitute pentru accesul la acestea;
    b) actele de punere în valoare, cu schiţa parchetului, inclusiv coordonatele geografice pentru cel puţin un punct din interiorul fiecărui parchet şi pentru cel puţin un punct din platforma primară;
    c) preţul de APV al partizilor aferente anului de producţie următor;
    d) datele de contact ale fiecărui ocol silvic la care se află masa lemnoasă stabilită a se valorifica;
    e) modelul - conţinutul-cadru al contractului de vânzare a masei lemnoase;
    f) modelul - conţinutul-cadru al caietului de sarcini pentru licitaţiile/negocierile care se vor organiza pentru vânzarea masei lemnoase, care cuprinde cel puţin informaţii privind: organizarea şi desfăşurarea licitaţiei/negocierii; lista partizilor şi loturilor/pieselor de lemn fasonat; grupajele de partizi; proiectul contractului de vânzare a masei lemnoase/lemnului fasonat; actele normative aplicabile; formularea, înregistrarea şi soluţionarea contestaţiilor cu privire la preselecţie şi/sau licitaţie/negociere;
    g) clauze minimale care trebuie cuprinse în contractul de vânzare a masei lemnoase.
(3) Cel târziu până la data de 1 decembrie a anului anterior anului de producţie, organizatorii licitaţiilor pentru vânzarea masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică a unei unităţi administrativ-teritoriale publică, pe site-ul organizatorului, lista partizilor ce urmează a fi exploatate în anul calendaristic următor. Pentru fiecare listă se ataşează actele de punere în valoare, cu schiţa parchetului, inclusiv coordonatele geografice pentru cel puţin un punct din interiorul fiecărui parchet şi pentru cel puţin un punct din platforma primară."

    10. La articolul 10, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Clauze minimale ale contractului de vânzare a masei lemnoase prevăzute la alin. (2) lit. g) se referă la:
    a) predarea masei lemnoase spre exploatare se va face pe postaţe, după efectuarea plăţii contravalorii acesteia sau, dacă părţile convin, după depunerea de instrumente de plată cu scadenţă la maximum 30 de zile calendaristice;
    b) valabilitatea contractelor de vânzare-cumpărare, cu posibilitatea prelungirii în situaţii de forţă majoră, de calamităţi naturale sau fenomene climatice care împiedică desfăşurarea normală a procesului de exploatare forestieră, constatate în condiţiile reglementărilor legale în vigoare;
    c) cazurile de forţă majoră, de calamităţi naturale şi fenomene climatice care împiedică desfăşurarea normală a procesului de exploatare forestieră, înregistrate în SUMAL potrivit reglementărilor legale şi care exonerează părţile, în condiţiile legii, de obligaţii contractuale care rezidă din efectele înregistrate pe durata de acţiune a acestora;
    d) regulile ce trebuie respectate, conform exigenţelor cerute de protecţia mediului, precum şi de certificarea managementului forestier, în cazul pădurilor certificate;
    e) condiţiile de reziliere;
    f) reglementările în baza cărora se derulează contractul de vânzare;
    g) asigurarea condiţiilor de acces la masa lemnoasă/lemnul fasonat care se oferă spre vânzare, cu respectarea prevederilor art. 67 alin. (2) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    11. La articolul 10 alineatul (4), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) modificarea/casarea unor partizi sau constituirea pe parcursul anului a unor partizi;"

    12. La articolul 11, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Din lista prevăzută la art. 10 alin. (1), din partizile de produse principale care urmează a fi exploatate în anul calendaristic următor, entităţile prevăzute la art. 10 alin. (1) pot stabili partizile al căror volum însumează cel mult 20% din volumul produselor principale cumulat cu cel al produselor accidentale precomptabile cuprinse în această listă; volumul astfel stabilit constituie rezerva de masă lemnoasă pentru precomptarea produselor accidentale I în scopul încadrării în volumul maxim ce se poate recolta anual ca produse principale conform prevederilor art. 59 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Pentru fondul forestier proprietate publică a unei unităţi administrativ-teritoriale se poate constitui ca rezervă pentru precomptarea produselor accidentale şi pentru încadrarea în posibilitatea anuală un procent de cel mult 20% din posibilitatea anuală stabilită potrivit art. 59 alin. (2), (3) şi (10) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care urmează a se recolta anual."

    13. La articolul 14, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) La licitaţia principală prevăzută la alin. (1) administratorul fondului forestier proprietate publică a statului oferă spre vânzare masă lemnoasă în procent cuprins între minimum 60% şi maximum 80% din volumul de masă lemnoasă stabilit a fi valorificat ca masă lemnoasă. Volumul din partizile care constituie rezerva şi volumul de masă lemnoasă stabilit a fi valorificat în ocoalele silvice în care se execută lucrări de reamenajare - faza teren nu va fi oferit la licitaţia principală."

    14. La articolul 15, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Licitaţiile intermediare se organizează pentru masa lemnoasă din: partizile neoferite la licitaţia principală, partizile neadjudecate în urma desfăşurării licitaţiei principale, cele rămase neadjudecate după două proceduri de achiziţie a prestărilor de servicii pentru lucrări de exploatare şi din partizile introduse în lista de partizi ulterior licitaţiei principale, în condiţiile art. 10 alin. (4)."

    15. La articolul 18, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Lemnul fasonat se vinde pe loturi distincte constituite dintr-un singur sortiment; în cazul lemnului de lucru, piesele din sortimentele industriale de material lemnos, astfel cum sunt definite la art. 1 lit. w), se numerotează şi se trec în carnetul de inventariere al lotului. La carnetul de inventariere se poate ataşa fotografia lotului, caz în care aceasta va fi postată pe site-ul organizatorului."

    16. La articolul 19, alineatul (2) se abrogă.
    17. La articolul 20 alineatul (3), partea introductivă a alineatului (4) şi alineatele (5) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Anunţul prevăzut la alin. (1) şi (2) se publică pe site-ul www.produselepadurii.ro şi pe site-ul organizatorului; anunţul se afişează şi la sediul organizatorului. Modelul şi conţinutul-cadru ale anunţului privind organizarea licitaţiei de vânzare de masă lemnoasă şi/sau de lemn fasonat sunt prevăzute în anexa nr. 1.
(4) Anunţul afişat la sediul organizatorului şi cel publicat pe site-urile prevăzute la alin. (3) vor cuprinde datele prevăzute în anexa nr. 1, precum şi:
    ..................................................................................................
(5) Preţul de pornire la licitaţie/negociere pentru masa lemnoasă din fondul forestier proprietate publică a statului se aprobă de entităţile prevăzute la art. 10 alin. (1), iar pentru masa lemnoasă din fondul forestier proprietate publică a unei unităţi administrativ-teritoriale se aprobă de către consiliul local sau, după caz, de către consiliul de administraţie al regiei publice locale, cu aprobarea consiliului local. Preţul de pornire se exprimă în lei/mc volum brut, fără TVA.
    ..................................................................................................
(7) În cazul în care un lot/o piesă rămâne neadjudecat(ă), organizatorul licitaţiei, în baza fundamentării aprobate în scris de entităţile prevăzute la art. 10 alin. (1), respectiv art. 4 alin. (1), după caz, poate diminua preţul de pornire la licitaţie pentru lotul/piesa respectiv(ă)."

    18. La articolul 21, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Pentru participare la licitaţie/negociere, operatorul economic trebuie să depună, până la termenul prevăzut în anunţul de licitaţie, o cerere de înscriere, conform modelului din anexa nr. 2, care se înregistrează în registrul de corespondenţă al organizatorului şi la care trebuie să anexeze documentaţia formată din următoarele documente, în original sau, după caz, în copie certificată pentru conformitate cu originalul, prin semnătură, de către reprezentantul operatorului economic, după cum urmează:
    a) documentul de înregistrare a operatorului economic la oficiul registrului comerţului sau, după caz, documentul echivalent de înregistrare, în cazul operatorilor economici străini, în copie;
    b) certificatul constatator privind operatorul economic, eliberat de oficiul registrului comerţului direct sau prin serviciul online Info Cert, sau informaţii extinse despre acesta, solicitate de organizator prin serviciul Recom Online, cu cel mult 30 de zile calendaristice înainte de data preselecţiei, în copie;
    c) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului operatorului economic, potrivit modelului din anexa nr. 3;
    d) certificatul de atestare pentru lucrări de exploatare forestieră al operatorului economic, valabil, anexa acestuia completată la zi, cazierul tehnic de exploatare completat la zi sau documentul similar recunoscut/echivalat de autoritatea de resort din România, în cazul operatorilor economici străini; acest document trebuie prezentat de către operatorii economici care sunt atestaţi pentru activitatea de exploatare forestieră în copie şi numai în cazul licitaţiilor/negocierilor organizate pentru valorificarea masei lemnoase;
    e) certificatul de atestare privind capacitatea de industrializare a lemnului pentru producătorii din industria mobilei, potrivit prevederilor art. 58, numai în cazul licitaţiilor organizate pentru lemn fasonat numai de către administratorii fondului forestier proprietate publică a statului, în copie;"

    19. La articolul 21, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:
    "(5^1) Declaraţia pe propria răspundere prevăzută la alin. (5) lit. c) trebuie să cuprindă următoarele informaţii:
    a) că nu are datorii restante faţă de administratorii fondului forestier proprietate publică a statului, respectiv faţă de proprietarul/administratorul fondului forestier proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale, după caz;
    b) apartenenţa/neapartenenţa la un grup de operatori economici, aşa cum este definit la art. 1 lit. h);
    c) asigurarea prin capacitatea proprie a procesării a 40% din volumul achiziţionat; această declaraţie este necesară numai pentru cumpărarea de lemn fasonat la drum auto, provenit din fondul forestier proprietate publică, din produse principale sau produse accidentale I;
    d) situaţia completării la zi a atestatului de exploatare şi a cazierului tehnic de exploatare; în cazul în care atestatul de exploatare nu este completat la zi, în declaraţie se vor menţiona volumul de masă lemnoasă adjudecată/cumpărată direct/achiziţionată pentru prestări servicii şi neoperată în anexă, precum şi vânzătorul; acest document se va prezenta numai de către operatorii economici care participă la licitaţiile de vânzare a masei lemnoase;
    e) situaţia volumului de lemn fasonat achiziţionat/procesat anual din fiecare specie şi sortiment industrial de material lemnos, astfel cum este prevăzută la art. 8 alin. (2)."

    20. La articolul 22 alineatul (2), literele a), b), h) şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) nu a depus/nu a transmis prin poşta electronică toate documentele prevăzute la art. 21 alin. (5) şi (9), după caz, până la data stabilită în anunţ sau documentele depuse sunt incomplete sau nu sunt certificate pentru conformitate cu originalul, după caz;
b) are datorii restante faţă de administratorii fondului forestier proprietate publică a statului; neadmiterea la licitaţie/negociere se face pentru masa lemnoasă/lemnul fasonat provenită/provenit din acest fond; organizatorii licitaţiilor au obligaţia să aducă la cunoştinţa operatorilor economici care s-au înscris la licitaţie situaţia datoriilor înregistrate prin afişare la sediul organizatorului licitaţiei până la data şi ora stabilite pentru depunerea documentelor pentru preselecţie sau pot acorda accesul operatorilor economici la situaţiile datoriilor restante prin intermediul site-ului web. Până la data şi ora organizării preselecţiei operatorul economic are posibilitatea achitării datoriilor;
    ..................................................................................................
h) nu prezintă certificatul de atestare referitor la capacitatea de industrializare a lemnului fasonat potrivit prevederilor art. 58, acesta nu este completat la zi sau nu are capacitate disponibilă, în cazul operatorilor economici din industria mobilei care solicită participarea la licitaţiile de vânzare a lemnului de lucru fasonat; această condiţie este numai în cazul licitaţiilor organizate de către administratorii fondului forestier proprietate publică a statului;
i) pentru licitaţiile de masă lemnoasă, dacă a avut contracte de masă lemnoasă pe picior reziliate în ultimele 3 luni anterior datei licitaţiei, din culpa sa, cu organizatorul licitaţiei pentru masă lemnoasă pe picior, respectiv nu a încheiat în ultimele 3 luni anterior licitaţiei, din culpa sa, sau a cesionat contrar prevederilor prezentului regulament contracte pentru masă lemnoasă pe picior pentru care a fost declarat adjudecatar;"

    21. La articolul 22 alineatul (2), după litera i) se introduce o nouă literă, litera i^1), cu următorul cuprins:
    "i^1) pentru licitaţiile de lemn fasonat, dacă a avut contracte de lemn fasonat reziliate în ultimele 3 luni anterior datei licitaţiei, din culpa sa, cu organizatorul licitaţiei pentru lemn fasonat, respectiv nu a încheiat în ultimele 3 luni anterior licitaţiei, din culpa sa, sau a cesionat contrar prevederilor prezentului regulament contracte pentru lemn fasonat pentru care a fost declarat adjudecatar;"

    22. La articolul 25, alineatele (2), (6) şi (9) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Documentele privind achitarea garanţiei de contractare şi a tarifului de participare prevăzute la alin. (1) se depun în copie certificată pentru conformitate cu originalul la secretariatul comisiei de licitaţie, anterior începerii şedinţei de licitaţie. Instrumentele de garantare emise de o instituţie de credit se vor depune în original la secretariatul comisiei de licitaţie, anterior începerii şedinţei de licitaţie.
    ..................................................................................................
(6) Garanţia de contractare prevăzută la alin. (5), care depăşeşte valoarea garanţiei de contractare pentru partizile adjudecate şi care nu a fost restituită, la solicitarea scrisă a operatorului economic, poate constitui garanţie pentru participarea la o licitaţie/negociere ulterioară organizată în condiţiile prezentului regulament şi/sau pentru plata masei lemnoase/lemnului fasonat şi/sau pentru plata cauţiunii, astfel cum este prevăzută la art. 66 alin. (1) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    ..................................................................................................
(9) Tariful de participare la licitaţie este stabilit de organizatorul licitaţiei pe baza cheltuielilor aferente organizării şi desfăşurării licitaţiei şi, după caz, a negocierii, respectiv: consumul de materiale de birotică, serviciile informatice, publicitate, închirierea spaţiului pentru organizarea licitaţiei, alte servicii efectuate pentru buna desfăşurare a licitaţiei, după caz, a negocierii şi pentru organizarea vizitelor în teren pentru vizionarea masei lemnoase."

    23. La articolul 25, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Operatorul economic înscris la licitaţie/negociere poate să constituie garanţia de contractare şi prin instrumente de garantare emise de o instituţie de credit din România, în condiţiile legii."

    24. La articolul 28, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 28
    (1) Pasul de licitare se stabileşte de organizatorul licitaţiei în lei/m^3, la nivelul valorii de 5% din preţul de pornire, rotunjit la lei, şi se aplică numai la licitaţia publică cu strigare şi la etapa a doua a licitaţiei publice mixte."

    25. La articolul 29, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Este declarat adjudecatar licitantul care a oferit preţul cel mai mare, după 3 strigări succesive ale preşedintelui comisiei de licitaţie ale respectivei oferte sau, după caz, producătorul din industria mobilei care îşi exercită dreptul de preempţiune la cumpărarea masei lemnoase fasonate, potrivit prevederilor art. 47 din prezentul regulament."

    26. La articolul 30 alineatul (1), literele a), b), d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) oferta se depune, în plic închis, anterior începerii şedinţei de licitaţie, la registratura organizatorului; un operator economic, la o licitaţie, poate depune numai o ofertă şi numai un plic închis; oferta trebuie să fie în original, să fie semnată şi ştampilată de reprezentantul operatorului economic;
b) în situaţia în care un operator economic depune oferte pentru mai multe partizi/grupaje de partizi/loturi/piese, acestea se centralizează de ofertant într-o singură listă care se depune într-un plic închis, în ordinea de prioritate de adjudecare preferată de acesta; lista trebuie să fie în original, să fie semnată şi ştampilată de reprezentantul operatorului economic;
    ..............................................................................................
d) comisia de licitaţie face publice ofertele pentru fiecare partidă/grupaj de partizi/lot/piesă şi le înregistrează în fişele de desfăşurare a licitaţiei, fişe care vor constitui anexe la procesul-verbal de licitaţie; comisia declară invalidă oferta care nu este în original, nu este semnată şi ştampilată de reprezentatul operatorului economic, precum şi oferta care este sub preţul de pornire la licitaţie;
e) este declarat adjudecatar, pentru fiecare partidă/grupaj de partizi/lot/piesă, operatorul economic care a oferit preţul cel mai mare, dacă acesta este cel puţin egal cu preţul de pornire sau, după caz, producătorul din industria mobilei care îşi exercită dreptul de preempţiune la cumpărarea masei lemnoase fasonate, în condiţiile art. 47 din prezentul regulament."

    27. La articolul 32, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 32
    (1) După fiecare licitaţie, indiferent de tipul licitaţiei, se întocmeşte procesul-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul licitaţiei, în care se consemnează, în mod obligatoriu, următoarele: data şi locul desfăşurării licitaţiei, modul de anunţare a licitaţiei, membrii comisiei de licitaţie prezenţi, tipul licitaţiei, obiectul licitaţiei, solicitanţii care nu au îndeplinit condiţiile de participare la licitaţie, reprezentanţii acestora, termenul de încheiere a contractelor de vânzare, observaţii cu privire la organizarea şi desfăşurarea licitaţiei."

    28. La articolul 42, alineatele (2), (3) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Negocierea prevăzută la alin. (1) se poate face cu orice operator economic admis la licitaţie care îndeplineşte criteriile pentru a face ofertă şi care solicită în scris aceasta. Preţul rezultat din negociere nu poate să fie:
    a) mai mic decât preţul de APV stabilit pentru partida/grupajul de partizi la care nu au existat oferte la licitaţie;
    b) mai mic decât preţul oferit de ofertantul unic pentru partida/grupajul de partizi la care a existat o ofertă la licitaţie.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), partida constituită din produse accidentale, rămasă neadjudecată după o licitaţie, se poate supune negocierii, organizată la data prevăzută în anunţul de licitaţie.
    ..............................................................................................
(5) Negocierea prevăzută la alin. (4) se poate face cu orice operator economic admis la licitaţie care îndeplineşte criteriile pentru a face ofertă şi care solicită în scris aceasta. Preţul rezultat din negociere nu poate să fie mai mic decât preţul de pornire la licitaţie pentru loturile/piesele de lemn fasonat pentru care nu au existat oferte la licitaţie sau decât preţul oferit de ofertantul unic."

    29. La articolul 44, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Pentru negocierea masei lemnoase prevăzute la alin. (1), (5) şi (6) nu se organizează preselecţie. Operatorii economici depun la comisia de negociere o cerere de înscriere la negociere, la care vor anexa certificatul de exploatare şi cazierul tehnic de exploatare completat la zi, precum şi dovada achitării garanţiei de contractare; negocierea se face cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (3)."

    30. La articolul 45, alineatele (2), (6), (7) şi (10) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) În vederea punerii în aplicare a prevederilor art. 59 alin. (5^1)-(5^3) şi alin. (5^5)-(5^7) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, între unităţile administrativ-teritoriale şi ocoalele silvice care administrează sau prestează servicii silvice pentru fondul forestier proprietate publică pe suprafaţa acestora se vor încheia parteneriate, la iniţiativa ocolului silvic. Parteneriatele se pot încheia de un ocol silvic şi cu unităţi administrativ-teritoriale învecinate, în funcţie de volumul de lemn fasonat rămas disponibil, chiar dacă nu administrează fond forestier pe suprafaţa acestora.
    .............................................................................................
(6) Periodic, ori de câte ori semnatarii parteneriatelor prevăzute la alin. (2) consideră că este necesar, vor efectua analize privind aplicarea acestora.
(7) Volumul de lemn de lucru cu diametrul la capătul gros de maximum 24 cm şi de lemn de foc, care nu s-a valorificat direct potrivit prevederilor alin. (1), se poate valorifica prin licitaţie/negociere, în condiţiile prezentului regulament.
    ..............................................................................................
(10) Unitatea administrativ-teritorială şi ocolul silvic au obligaţia să primească, să analizeze şi să soluţioneze cererile persoanelor fizice şi juridice prevăzute la alin. (1), pentru asigurarea cu lemn fasonat, în funcţie de volumul rămas disponibil. În cazul în care nu există solicitări, individuale sau conform parteneriatelor încheiate, sau volumul solicitat este sub nivelul volumului disponibil comunicat de ocolul silvic, volumul excedentar se poate valorifica altor solicitanţi."

    31. Articolul 47 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 47
    (1) Operatorii economici care deţin certificat de atestare ca producător din industria mobilei, ofertanţi la licitaţiile publice prevăzute la art. 12 organizate de administratorii fondului forestier proprietate publică a statului pentru vânzarea lotului/piesei de lemn fasonat, sunt declaraţi adjudecatari pentru respectivul/respectiva lot/piesă, dacă oferă ultimul preţ ofertat în cazul licitaţiei cu strigare, potrivit art. 29 alin. (4), sau un preţ egal cu cel mai mare preţ ofertat în cazul licitaţiei în plic închis, potrivit art. 30 alin. (1) lit. e); în cazul licitaţiei în plic închis, dreptul de preempţiune al operatorilor economici care deţin certificat de atestare ca producător din industria mobilei poate fi exercitat imediat după deschiderea plicurilor.
    (2) În situaţia în care doi sau mai mulţi operatori economici, prevăzuţi la alin. (1), oferă acelaşi preţ, licitaţia se transformă în licitaţie publică cu strigare, numai cu participarea acestora, adjudecatar este declarat operatorul economic care oferă preţul cel mai mare, iar strigările se vor face fără paşi de licitare. În cazul licitaţiei publice în plic închis, pentru departajarea operatorilor economici care oferă acelaşi preţ, licitările se vor face, cu strigare, fără paşi de licitare."

    32. La articolul 50, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Lemnul rotund şi despicat de lucru, provenit din fondul forestier proprietate publică a unei unităţi administrativ-teritoriale, poate face obiectul procesării în instalaţiile proprii ale proprietarului sau ale administratorului acestui fond forestier, cu aprobarea consiliului local."

    33. La articolul 54, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Adjudecatarii masei lemnoase şi cei ai lemnului fasonat au dreptul de a cesiona contractele de vânzare-cumpărare încheiate în urma licitaţiilor/negocierilor desfăşurate potrivit prezentului regulament doar dacă această posibilitate este prevăzută expres în caietul de sarcini, respectiv în contractul de vânzare. Contractul de vânzare poate fi cesionat numai operatorilor economici pentru care este acordul scris al organizatorului."

    34. Articolul 60 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 60
    (1) Lemnul fasonat care a fost cumpărat prin procedura de vânzare directă nu poate face obiectul comercializării, iar în caz de comercializare acesta se consideră fără provenienţă legală.
    (2) Lemnul fasonat achiziţionat de operatorii economici care posedă certificat de atestare de producător din industria mobilei prin exercitarea dreptului de preempţiune şi cherestelele rezultate din prelucrarea acestuia nu pot face obiectul comercializării, iar în caz de comercializare acesta se consideră fără provenienţă legală."

    35. După articolul 60 se introduc cinci noi articole, articolele 61-65, cu următorul cuprins:
    "ART. 61
    (1) În vederea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 59 alin. (5^1) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la emiterea autorizaţiei de exploatare, emitentul autorizaţiei de exploatare/proprietarul masei lemnoase are obligaţia de a afişa oferta la sediul propriu şi la sediul unităţii administrativ-teritoriale pe raza căreia este amplasat(ă) partida/grupajul de partizi, în care se înscriu volumul de lemn de foc care este oferit spre valorificare persoanelor fizice şi juridice de pe raza acestuia conform prevederilor APV şi eşalonarea la exploatare, precum şi data până la care este valabilă oferta şi date de contact ale ofertantului. Oferta este valabilă pe perioada autorizată la exploatare a postaţei/partizii, precum şi pe o perioadă de 30 de zile calendaristice de la data reprimirii postaţei/partizii, în limita volumului de lemn de foc disponibil.
    (2) Administratorii fondului forestier proprietate publică pot stabili un program de livrare a lemnului de foc, valabil pentru întreg teritoriul unităţii administrativ-teritoriale. Programul de livrare se va afişa la sediul propriu şi la sediul unităţii administrativ-teritoriale pe raza căreia este amplasată partida, în vederea aducerii la cunoştinţa persoanelor fizice şi juridice interesate.
    (3) Persoanele fizice sau juridice interesate de cumpărarea/achiziţia de lemn de foc în condiţiile alin. (1) pot face solicitări în acest sens individual sau prin unitatea administrativ-teritorială către proprietarul masei lemnoase/ administratorul fondului forestier, pe perioada de valabilitate a ofertei prevăzute la alin. (1).
    (4) Pentru fondul forestier proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale, cererile vor fi onorate din volumul de lemn de foc aferent partizii constituite pe suprafaţa aflată în proprietate.
    (5) Solicitările care nu pot fi onorate în condiţiile alin. (4) din fondul forestier proprietate publică aflat în proprietate vor fi transmise, în ordinea primirii acestora şi în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării, către proprietarul masei lemnoase/administratorul fondului forestier proprietate publică a statului care are autorizate partizi în raza administrativă a unităţii administrativ-teritoriale respective.
    (6) În cazul unităţii administrativ-teritoriale care deţine în proprietate suprafeţe de fond forestier proprietate publică, obligaţiile de publicitate prevăzute la alin. (1) şi (2) pentru fondul forestier aflat în proprietate vor fi îndeplinite prin afişare la sediul propriu.
    ART. 62
    (1) Administratorii de fond forestier proprietate publică a statului care desfăşoară şi activităţi de operator economic, care au ca obiect exploatarea şi/sau procesarea de masă lemnoasă provenită din fondul forestier pe care îl administrează, au obligaţia să ţină evidenţe în mod distinct pentru cele două activităţi, conform reglementărilor financiar-contabile în vigoare.
    (2) Volumul pentru care administratorii fondului forestier proprietate publică a statului realizează evidenţe în mod distinct se înregistrează în evidenţa administratorului la un preţ fundamentat stabilit în urma unei proceduri interne a administratorului.
    ART. 63
    În vederea realizării lucrărilor de îngrijire şi conducere, precum şi a recoltării produselor accidentale din fondul forestier proprietate publică a statului, în condiţiile art. 59 alin. (5^1)-(5^3) şi alin. (5^5)-(5^7) din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, administratorii vor începe procedurile de contractare a lucrărilor de prestări servicii exploatare cu operatori atestaţi în termen de 15 zile de la aprobarea de către consiliul de administraţie a modalităţii de exploatare potrivit art. 3 alin. (1), (2) şi (4).
    ART. 64
    Partizile de curăţiri şi rărituri cu diametrul mediu de până la 10 cm, constituite în arborete tinere, cu excepţia partizilor rezultate ca urmare a aplicării tăierilor în crâng, care nu pot fi efectuate de către administratorii de fond forestier cu forţe proprii sau prin prestări servicii de exploatare ca urmare a unei analize de eficienţă economică aprobată de comitetul director şi nu pot fi valorificate ca lemn de foc, oferite la cel puţin două licitaţii de masă lemnoasă, pot fi valorificare ca masă lemnoasă pe picior la preţul stabilit de comitetul director.
    ART. 65
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament."

    36. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
    37. După anexa nr. 1 se introduc două noi anexe, anexele nr. 2 şi 3, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 2 şi 3 la prezenta hotărâre.




                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul apelor şi pădurilor,
                    Ioan Deneş
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, interimar,
                    Eugen Orlando Teodorovici
                    p. Viceprim-ministru, ministrul mediului,
                    Laurenţiu Adrian Neculaescu,
                    secretar de stat
                    Ministrul economiei,
                    Niculae Bădălău
                    Ministrul cercetării şi inovării,
                    Nicolae Hurduc
                    Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,
                    Alexandru Petrescu
                    Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat,
                    Ştefan-Radu Oprea
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Toni Greblă

    Bucureşti, 8 februarie 2019.
    Nr. 55.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la regulament)
    Modelul şi conţinutul-cadru ale anunţului privind
    organizarea licitaţiei principale/intermediare/negocierii pentru
    vânzarea de masă lemnoasă şi licitaţiei pentru vânzarea de lemn fasonat
    Antet/Numărul şi data înregistrării anunţului la organizator
    ANUNŢ
    privind organizarea licitaţiei principale/intermediare/negocierea
    pentru vânzarea de masă lemnoasă şi licitaţiei pentru vânzarea de lemn fasonat
    1. Organizatorul licitaţiei/negocierii (denumire, adresă, număr de telefon, număr de fax, e-mail): ..................
    2. Data desfăşurării şi ora începerii licitaţiei/negocierii: ..............................................................
    3. Locul desfăşurării licitaţiei/negocierii (adresa completă): .......................................................
    4. Tipul licitaţiei: ...........................................................
    5. Temeiul legal al organizării şi desfăşurării licitaţiei/negocierii: ..............................................
    6. Data desfăşurării şi ora începerii preselecţiei: .........................................................
    7. Data şi ora-limită până la care pot face depunerea documentaţiei pentru preselecţie şi înscrierea la licitaţie/negociere ........................
    8. Lista partizilor/grupajelor de partizi/loturilor/pieselor care se licitează/negociază, preţul de pornire a licitaţiei/negocierii şi pasul de licitare pentru fiecare partidă/grupaj de partizi/lot de lemn fasonat/piesă de lemn fasonat sunt afişate la sediul organizatorului, pe site-ul www.produselepadurii.ro şi pe site-ul ...................................
    9. Volumul total de masă lemnoasă oferit la licitaţie/negociere ........... mc, din care:
    a) pe natură de produse: ....................................................................,
    b) pe specii şi grupe de specii: ....................................................................................................................

    10. Volumul total de lemn fasonat oferit la licitaţie/negociere ...... mc, din care pe sortimente şi pe specii (se dau detalii privind lemnul fasonat supus vânzării, pe specii, pe sortimente şi cantităţile aferente.): .......................................................
    11. Alte informaţii privind masa lemnoasă/lemnul fasonat care se oferă spre vânzare: ...............................
    12. Volumul de masă lemnoasă şi/sau de lemn fasonat rămas neadjudecat se supune procedurii de vânzare prin negociere în aceeaşi zi, în condiţiile prevăzute de Regulamentul de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 715/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi de alte reglementări în vigoare/nu se supune procedurii de vânzare prin negociere.
    13. Caietul de sarcini poate fi achiziţionat de la sediul organizatorului licitaţiei/negocierii, începând cu data de: ......................
    14. Alte informaţii privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei/negocierii: ............................................
    15. Pentru informaţii şi date suplimentare vă puteţi adresa organizatorului licitaţiei/negocierii (persoane de contact, numere de telefon şi fax, e-mail): .....................................................................
    Organizator,
    ……….........................................................
    (numele şi prenumele conducătorului, funcţia, semnătura şi ştampila)

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la regulament)
    Nr. înregistrare operator economic/grup de operatori economici
    ………………………..
    CERERE
    de înscriere la licitaţie
    - Model -
    Operatorul economic/grupul de operatori ………………………, cu sediul în ……………….., judeţul .....................,
    str. ………………. nr. ……….., bl. ………., et. ………, sc. ………, ap. ………., cod poştal ………….., telefon fix ………….., mobil …………………, fax ………………..,
    cont virament ……………….., deschis la …………….. - sucursala ………………, înregistrat la oficiul registrului comerţului cu nr. ……………….., cod unic de înregistrare ………………….., reprezentat legal prin ……………………,
    în calitate de ………………….,
    solicit înscrierea la licitaţia organizată de …………. în data de …………., pentru achiziţie (se specifică obligatoriu: masă lemnoasă şi/sau materiale lemnoase fasonate) ………………… .
    Împuternicesc să ne reprezinte în relaţiile cu ………………… pe dl/dna ………………., legitimat(ă) cu ……………… .
    Reprezentant legal,
    ………………………
    (semnătura şi ştampila)

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 3 la regulament)
    Operator economic/grupul de operatori economici
    ………………………..
    DECLARAŢIE
    pentru înscrierea la licitaţia publică de masă lemnoasă/material lemnos fasonat din data de ……………
    - Model -
    Subsemnatul, ........, CNP ......., cu domiciliul în ............., reprezentant legal al operatorului economic/grupului de operatori economici ..................................…, având CUI .............., declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, că, la preselecţia din data de ......... pentru licitaţia publică de vânzare masă lemnoasă/material lemnos fasonat organizată de ……………, operatorul economic/grupul de operatori economici pe care îl reprezint îndeplineşte condiţiile prevăzute de Regulamentul de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică şi îmi asum şi semnez următoarele declaraţii:
    1. Declaraţie privitoare la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 21 alin. (5^1) lit. a) din Regulamentul de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 715/2017, cu modificările şi completările ulterioare
    Declar că operatorul economic/grupul de operatori economici pe care îl reprezint nu are datorii restante faţă de administratorii fondului forestier proprietate publică a statului - Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură „Marin Drăcea“ şi Regia Autonomă Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat - sau faţă de proprietarul/administratorul fondului forestier proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale, după caz.

    2. Declaraţie privitoare la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 21 alin. (5^1) lit. b) din Regulamentul de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 715/2017, cu modificările şi completările ulterioare
    Declar că operatorul economic/grupul de operatori economici pe care îl reprezint:
    [] nu este membru al niciunui grup de operatori economici;
    [] este membru în grupul de operatori economici având codul fiscal: ………… .
    (Se bifează opţiunea corespunzătoare)


    3. Declaraţie privitoare la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 21 alin. (5^1) lit. d) din Regulamentul de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 715/2017, cu modificările şi completările ulterioare*
    a) Declar că operatorul economic/grupul de operatori economici pe care îl reprezint are anexa la certificatul de atestare pentru lucrări de exploatări forestiere completată la zi.
    b) Declar că operatorul economic pe care îl reprezint are adjudecat/contractat în prestări servicii/contractat direct un volum de masă lemnoasă de ….. mc, dar care până în prezent nu a fost trecut în anexa la certificatul de atestare pentru lucrări de exploatări forestiere, după cum urmează:
    b1) la unitatea Regiei Naţionale a Pădurilor - Romsilva/baza experimentală/ocolul silvic de stat înfiinţat de Regia Autonomă „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“ ......., volumul de ........ mc;
    b2) la ocolul silvic de regim/persoana fizică/persoana juridică ............, volumul de .......... mc.


    4. Declaraţie privitoare la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 21 alin. (5^1) lit. e) şi art. 8 alin. (2) din Regulamentul de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 715/2017, cu modificările şi completările ulterioare**
    Declar că operatorul economic/grupul de operatori economici pe care îl reprezint, în anul ……….. , a achiziţionat/procesat următoarele volume:

┌────┬──────┬───────────┬────────────┬────────┐
│Nr. │ │Sortimentul│Volum │Volum │
│crt.│Specia│din SUMAL │achiziţionat│procesat│
│ │ │ │- mc - │- mc - │
├────┼──────┼───────────┼────────────┼────────┤
├────┼──────┼───────────┼────────────┼────────┤
├────┼──────┼───────────┼────────────┼────────┤
├────┼──────┼───────────┼────────────┼────────┤
├────┼──────┼───────────┼────────────┼────────┤
├────┼──────┼───────────┼────────────┼────────┤
└────┴──────┴───────────┴────────────┴────────┘




    5. Declaraţie privitoare la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 21 alin. (5^1) lit. c) şi art. 7 alin. (1) din Regulamentul de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 715/2017, cu modificările şi completările ulterioare**
    Declar pe propria răspundere că operatorul economic/grupul de operatori economici pe care îl reprezint, la data prezentei declaraţii, are următoarea situaţie privind achiziţia şi prelucrarea lemnului rotund fasonat la drum auto din produse principale şi accidentale I provenite din fond forestier proprietate publică:
    a) capacitatea proprie de procesare este de ……… mc/an;
    b) volumul achiziţionat până la data emiterii declaraţiei este de ……….…… mc;
    c) volumul procesat până la data emiterii declaraţiei este de …………… mc;
    d) procentul de prelucrare [volumul de lalit. c)/volumul de la lit. b) x100] ..……..…%.



    Data completării: ………………..
    Reprezentant legal
    Operator economic/grupul de operatori economici
    ……...........................................………….
    (denumirea, semnătura autorizată, ştampila)
    * Se indică denumirea entităţii.
    ** Se completează de către solicitanţii înscrişi la licitaţiile pentru material lemnos fasonat.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016