Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 53 din 19 septembrie 2018  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei  către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Finalizarea unei pieţe unice digitale de încredere pentru toţi - Contribuţia Comisiei la reuniunea informală a liderilor UE privind protecţia datelor  şi piaţa unică digitală, desfăşurată la Sofia la 16 mai 2018 - COM (2018)320    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 53 din 19 septembrie 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Finalizarea unei pieţe unice digitale de încredere pentru toţi - Contribuţia Comisiei la reuniunea informală a liderilor UE privind protecţia datelor şi piaţa unică digitală, desfăşurată la Sofia la 16 mai 2018 - COM (2018)320

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 811 din 21 septembrie 2018
    În temeiul prevederilor art. 67 şi 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/319, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 20 iunie 2018, Camera Deputaţilor:
    1. Salută progresele Comisiei Europene în asigurarea protecţiei depline a vieţii private şi a datelor cu caracter personal ale cetăţenilor şi susţine accelerarea finalizării, în 2018, a pieţei unice digitale.
    2. Consideră că sunt necesare eforturi suplimentare pentru a identifica şi proteja legal noile informaţii cu caracter personal, rezultate din prelucrarea datelor personale, pentru care persoana în cauză şi-a dat acordul, dar despre a căror posibilitate de a fi generate ca rezultat al aplicării unor algoritmi sau pe alte căi nu avea cunoştinţă la momentul acordării consimţământului.
    3. Recomandă ca măsurile ce se preconizează la nivelul Uniunii referitoare la protecţia datelor personale să ia în considerare relevanţa metadatelor şi să includă un cadru de protecţie a acestora, dacă se va demonstra a fi necesar.
    4. Recomandă măsuri de sprijinire diferenţiate între statele membre, pentru a reflecta inegalităţile zonale şi sociale dintre nivelurile de conştientizare ale cetăţenilor, cu privire la faptul că datele lor ar putea fi utilizate în mod abuziv, dacă nu sunt protejate corespunzător.
    5. Recomandă o analiză cât mai timpurie a impactului noii legislaţii în materie de protecţie a datelor personale, pentru a identifica în ce măsură microîntreprinderile, întreprinderile mici şi mijlocii, întreprinderile aflate în zone defavorizate, montane sau izolate, au dovedit capacitatea necesară pentru a aplica noile prevederi şi dacă există obligaţii ale acestora ce depăşesc ceea ce este necesar, în special obligaţii de natură să conducă la închiderea lor.
    6. Consideră că gestionarea transformării digitale într-o abordare cu adevărat europeană, bazată pe valorile fundamentale comune, în scopul consolidării pieţei unice digitale şi al protecţiei datelor personale, necesită o acţiune armonizată la nivelul Uniunii, care să extindă şi să aprofundeze ceea ce sa realizat până în prezent în domeniul pregătirii noii generaţii pentru societatea digitală, inclusiv prin atragerea agenţiilor europene relevante, precum şi prin antrenarea resurselor educative extracurriculare în domeniul tehnologiilor informaţiei, al pedagogiei integrate, al ştiinţelor şi ingineriei.
    7. Consideră că măsurile recomandate de Comisie a fi luate la nivelul statelor membre pentru a se încredinţa că pentru întreprinderile mai mici costurile aferente asigurării conformităţii cu regulamentul privind protecţia datelor personale nu compromit capacitatea lor de a concura cu societăţile mai mari, ci ar câştiga în eficienţă dacă ar fi însoţite de un sprijin armonizat la nivelul Uniunii, ceea ce ar fi atât în ajutorul întreprinderilor mici şi mijlocii care au afaceri transfrontaliere, cât şi al celor care sunt active la export.
    8. Atrage atenţia asupra relevanţei pentru reducerea proliferării practicii ştirilor false a unui cadru concurenţial puternic, a unei pieţe diversificate şi cu un risc redus de monopol, în ceea ce priveşte motoarele de căutare pe internet, programele de conectare la internet, platformele de ştiri online, programele de analiză a datelor, bazele de date de volum mare şi alte asemenea servicii digitale.
    9. Atrage atenţia asupra necesităţii ca Uniunea Europeană să demareze procese de consultare şi, dacă este cazul, să legifereze, pentru ca utilizatorii să beneficieze din timp de tehnologiile de calcul cuantic aflate în dezvoltare şi pentru a pregăti piaţa unică digitală pentru prezenţa în creştere rapidă a acestora, inclusiv în ceea ce priveşte protecţia datelor personale.
    10. Subliniază că avansul rapid al internetului lucrurilor, al roboticii de automatizare a proceselor şi a altor asemenea tehnici necesită un cadru legislativ flexibil la nivelul Uniunii, care să poată fi modificat rapid, pentru a asigura în aceste condiţii funcţionarea pieţei libere, a liberei concurenţe, a protecţiei cetăţenilor, şi propune înfiinţarea unui mecanism simplificat de consultare, al cărui ciclu să fie adaptat vitezei mari de evoluţie din aceste domenii, care ar putea eventual să preceadă mecanismele de consultare curente de la nivelul Uniunii.
    11. Consideră că este necesară o acţiune rapidă la nivelul Uniunii, diferenţiată în funcţie de gradul de alfabetizare digitală din regiunile Uniunii şi din statele membre, pentru a reduce, pe cât posibil, diferenţele de alfabetizare digitală dintre cetăţeni.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 19 septembrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    CARMEN-ILEANA MIHĂLCESCU

    Bucureşti, 19 septembrie 2018.
    Nr. 53.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016