Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 53 din 18 aprilie 2018  referitoare la Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind instituirea unui cadru pentru interoperabilitatea dintre sistemele de informaţii ale UE (în materie de frontiere şi vize) şi de modificare a Deciziei 2004/512/CE a Consiliului, a Regulamentului (CE) nr. 767/2008, a Deciziei 2008/633/JAI a Consiliului, a Regulamentului (UE) 2016/399 şi a Regulamentului (UE) 2017/2226 - COM (2017) 793 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 53 din 18 aprilie 2018 referitoare la Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind instituirea unui cadru pentru interoperabilitatea dintre sistemele de informaţii ale UE (în materie de frontiere şi vize) şi de modificare a Deciziei 2004/512/CE a Consiliului, a Regulamentului (CE) nr. 767/2008, a Deciziei 2008/633/JAI a Consiliului, a Regulamentului (UE) 2016/399 şi a Regulamentului (UE) 2017/2226 - COM (2017) 793 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 364 din 26 aprilie 2018
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/171 din 12.04.2018,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    1. Consideră că propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind instituirea unui cadru pentru interoperabilitatea dintre sistemele de informaţii ale UE (în materie de frontiere şi vize) şi de modificare a Deciziei 2004/512/CE a Consiliului, a Regulamentului (CE) nr. 767/2008, a Deciziei 2008/633/JAI a Consiliului, a Regulamentului (UE) 2016/399 şi a Regulamentului (UE) 2017/2226 respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.
    2. Notează că temeiul juridic al propunerii se bazează pe următoarele articole din TFUE:
    a) articolul 16 alineatul (2) - Uniunea are competenţa de a adopta măsuri referitoare la protecţia persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal;
    b) articolul 74 - Consiliul poate să adopte măsuri în vederea asigurării cooperării administrative între departamentele din statele membre în domeniul justiţiei, libertăţii şi securităţii;
    c) articolul 77 alineatul (2) literele (a), (b), (d) şi (e) - Parlamentul European şi Consiliul pot adopta măsuri privind politica comună a vizelor şi a altor permise de şedere de scurtă durată, controalele la care sunt supuse persoanele la trecerea frontierelor externe.

    3. Certifică validitatea formei juridice alese, aceea de regulament.


    ART. 2
    Senatul României:
    1. Susţine crearea unui cadru european care să întâlnească interoperabilitatea sistemelor de informaţii din domeniul Justiţie şi afaceri interne, cu scopul de a asigura un acces rapid, fără sincope, sistematic şi controlat pentru autorităţile de aplicare a legii şi alte categorii de utilizatori.
    2. Apreciază:
    a) crearea portalului european de căutare care va obţine rezultate din toate sistemele UE şi care va oferi o imagine de ansamblu în ceea ce priveşte existenţa datelor căutate la nivel UE, facilitând astfel munca ofiţerilor operativi;
    b) utilitatea serviciului comun de potrivire biometrică, având în vedere importanţa crescută a datelor biometrice stocate în sistemele de informaţii europene care trebuie, în acelaşi timp, să fie corecte şi complete pentru a fi eficiente, dar şi protejate prin măsuri de securitate şi protecţie a vieţii private adecvate.

    3. Consideră că:
    a) sunt necesare discuţii suplimentare legate de detectorul de identităţi multiple cu privire la modul în care acesta poate să ofere automat răspunsuri referitoare la identitatea unei persoane, precum şi modalitatea de accesare a portalului european de căutare, nefiind clar dacă aceasta se va realiza prin Sistemul central de Informaţii Schengen sau prin Sistemul naţional de Informaţii Schengen;
    b) punerea în practică a aspectelor interoperabilităţii trebuie susţinută de fonduri suficiente atât pentru eu-LISA, cât şi pentru statele membre.

    4. Subliniază, în mod special, importanţa pregătirii utilizatorilor finali în ceea ce priveşte noile instrumente ce vor fi create întrucât aceasta este esenţială pentru funcţionarea lor la întregul potenţial.
    5. Semnalează că:
    a) România acţionează deja ca un stat membru de facto al Spaţiului Schengen, asigurând cu succes securitatea unei extinse părţi a frontierei externe a Uniunii;
    b) România aplică deja cea mai mare parte a acquis-ului Schengen, reprezentând un furnizor de securitate pentru UE. Ţara noastră are astfel o contribuţie esenţială la securizarea frontierelor UE prin utilizarea celor mai bune practici la nivel european în privinţa bazelor de date şi a sistemelor de supraveghere a acestora:
    (i) Sistemul integrat pentru securitatea frontierei de stat;
    (ii) Sistemul naţional de intrări/ieşiri capabil să calculeze automat perioadele de şedere autorizate;
    (iii) Baza de date care înregistrează datele despre pasageri în aeroporturi;
    (iv) Baza de date conţinând informaţii în avans despre traseul, pasagerii şi echipajul navelor, la frontiera maritimă şi pe Dunăre;
    (v) Sistemul complex de observare, supraveghere şi control al traficului la Marea Neagră (SCOMAR);
    (vi) Sistemul european de supraveghere a frontierelor (EUROSUR);
    (vii) modul de organizare a controlului de frontieră, ce include sistemul de analiză de risc, culegerea informaţiilor şi investigarea infracţiunilor;
    (viii) înregistrarea cazurilor trimise în linia a doua în sistemul Poliţiei de Frontieră.



    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, iar opinia cuprinsă în această hotărâre se transmite instituţiilor europene.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 18 aprilie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    IULIAN-CLAUDIU MANDA

    Bucureşti, 18 aprilie 2018.
    Nr. 53.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016