Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 53 din 15 iunie 2016  privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind măsurile de garantare a securităţii aprovizionării cu gaze naturale şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 994/2010 COM (2016) 52    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 53 din 15 iunie 2016 privind adoptarea opiniei referitoare la Propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind măsurile de garantare a securităţii aprovizionării cu gaze naturale şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 994/2010 COM (2016) 52

EMITENT: CAMERA DEPUTAŢILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 454 din 17 iunie 2016

    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/529, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 17 mai 2016, Camera Deputaţilor:
    1. Apreciază că regulamentul va avea un impact preponderent pozitiv, mai ales în ceea ce priveşte aprovizionarea cu gaze naturale a consumatorilor casnici, chiar şi în situaţie de penurie accentuată sau criză.
    2. Apreciază că impactul economic depinde de o serie de factori, precum eforturile investiţionale ale companiilor de transport, rolul şi natura mecanismelor de alocare interstatale şi definirea consumatorului protejat.
    3. Subliniază că trebuie avută în vedere situarea României într-o minoritate de state membre, anume a statelor cu resurse de gaze proprii considerabile, ceea ce ar putea atrage potenţiale dezavantaje socioeconomice semnificative în cazul în care mecanismele de compensare nu sunt elaborate de o manieră echitabilă.
    4. Atrage atenţia asupra necesităţii de a se asigura un cadru legislativ european bazat pe mecanisme proporţionale şi nediscriminatorii, care să prevadă drepturi şi obligaţii pentru statele membre într-o manieră uniformă şi echitabilă, reflectate adecvat atât în costuri, cât şi în beneficii.
    5. Reafirmă necesitatea descrierii mai detaliate a rolului de facilitare al Comisiei Europene în procesul general, dincolo de împărtăşirea celor mai bune practici pentru organizarea cooperării regionale, şi invită Comisia Europeană să precizeze în detaliu sarcinile concrete ce îi revin în garantarea securităţii aprovizionării cu gaze naturale, pe baza rolului asumat privind coordonarea generală şi a responsabilităţii de a se asigura că măsurile luate sunt coerente între ele.
    Consideră că eforturile preventive ar trebui să se reflecte mai pregnant în atribuţiile Comisiei Europene.
    6. Consideră ca fiind necesară emiterea unei recomandări la nivelul Uniunii pentru a se aborda în mod unitar protejarea IMM-urilor în toate statele membre, chiar dacă rămâne la latitudinea fiecărui stat membru să decidă dacă va considera IMM-urile drept "consumatori protejaţi".
    7. Recomandă luarea în considerare a costurilor măsurilor de piaţă în eventualitatea unei crize de aprovizionare, nu doar a insuficienţei acestora.
    8. Insistă asupra priorităţii mecanismelor voluntare de agregare a cererii, în deplină conformitate cu normele Organizaţiei Mondiale a Comerţului şi cu normele Uniunii în materie de concurenţă, pentru achiziţionarea colectivă de gaze naturale.
    9. Atrage atenţia asupra dificultăţilor care ar rezulta din temeiul juridic şi punerea în practică a principiului solidarităţii europene, în cazul în care acesta ar lua forma unei asistenţe în materie de protecţie civilă furnizate de Uniune sau de statele membre.
    10. Recomandă o mai insistentă încurajare a schimbării alimentării cu gaze naturale prin combustibil şi energie regenerabile, inclusiv prin dezvoltarea reţelelor comunitare şi a celor individuale neconectate la reţea (off-grid), ca o măsură de acompaniere a asigurării securităţii aprovizionării cu gaze naturale.
    11. Susţine necesitatea de a se crea un mecanism permanent de consultare a statelor membre în ceea ce priveşte gruparea operaţională în vederea acţiunii comune în cazurile în care este afectată securitatea aprovizionării cu gaze.
    12. Îşi exprimă îngrijorarea cu privire la predictibilitatea acţiunilor care trebuie desfăşurate în caz de urgenţă, atât timp cât se prevede că, în situaţii excepţionale justificate în mod corespunzător, statele membre pot fi autorizate să ia măsuri care se abat de la planurile respective, fără însă a se stabili pe ce criterii ar urma să fie acordată autorizarea respectivă.
    13. Susţine necesitatea de a se garanta aprovizionarea consumatorilor protejaţi, în principal a consumatorilor casnici, pentru care solicită stabilirea unui palier sporit de protecţie.
    14. Recomandă stabilirea la nivelul Uniunii a unor standarde minime privind responsabilităţile managerului sau echipei de criză, pentru a se evita riscul stabilirii divergente a rolului acestora de către statele membre, ceea ce ar prezenta un impact negativ asupra eficacităţii planurilor de urgenţă.
    15. Îşi exprimă preocuparea cu privire la stabilirea componenţei regiunilor de cooperare pentru asigurarea aprovizionării cu gaze în principal pe baza Regulamentului TENE, având în vedere faptul că, aşa cum menţionează şi Comisia Europeană, prezentul regulament şi Regulamentul TEN-E au obiective diferite; chiar dacă dimensiunea şi componenţa grupurilor regionale au fost modificate faţă de cele TEN-E, modificările au fost operate ca urmare a unor presupuneri de ordin general, ce s-ar cere confirmate de o analiză mai aprofundată.

    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 15 iunie 2016, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

                   PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                            FLORIN IORDACHE

    Bucureşti, 15 iunie 2016.
    Nr. 53.

                                 -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016