Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 527 din 2 iunie 2020 pentru completarea Regulamentului de ordine interioară al parchetelor, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 947/2019
EMITENT: Consiliul Superior al Magistraturii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 480 din 5 iunie 2020
Având în vedere dispoziţiile art. 140 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 41 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 133 alin. (5) şi (7) din Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu unanimitatea voturilor membrilor prezenţi,
Secţia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
ART. I
Regulamentul de ordine interioară al parchetelor, aprobat prin Hotărârea Secţiei pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 947/2019, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1004 şi 1004 bis din 13 decembrie 2019, se completează după cum urmează:
- După titlul IX „Reguli de desfăşurare a activităţii“ se introduce un nou titlu, titlul IX^1 „Reguli de desfăşurare a activităţii în situaţii excepţionale“, cuprinzând articolele 204^1 şi 204^2, cu următorul cuprins:
" TITLUL IX^1
Reguli de desfăşurare a activităţii în situaţii excepţionale
ART. 204^1
Programul de lucru
(1) În situaţii excepţionale, programul de lucru este stabilit de conducătorul parchetului în raport cu împrejurările concrete şi necesităţile unităţii, avându-se în vedere asigurarea bunei funcţionări.
(2) În cazul unităţilor de parchet care funcţionează în cadrul aceluiaşi sediu, programul de lucru va fi stabilit pentru toate aceste unităţi de către conducătorul parchetului ierarhic superior care îşi desfăşoară activitatea în sediul respectiv, la propunerea conducătorilor unităţilor de parchet respective, în ceea ce priveşte activitatea proprie.
(3) În astfel de situaţii, programul de lucru se poate organiza în ture sau schimburi şi se poate recurge, în condiţiile legii, la munca la domiciliu. Programul de lucru poate fi organizat în mod flexibil, prin combinarea celor două modalităţi, astfel încât să fie prestate 8 ore zilnic, cu posibilitatea ca o parte din acestea să fie efectuate în regim de muncă la domiciliu.
(4) Munca la domiciliu poate fi prestată dacă sunt asigurate protecţia, integritatea şi confidenţialitatea documentelor.
ART. 204^2
Accesul publicului
(1) În situaţii excepţionale, programul de primire în audienţă şi accesul publicului la compartimentele de relaţii cu publicul pot fi suspendate de către procurorii generali ai parchetelor de pe lângă curţile de apel pentru unităţile proprii şi cele din aceeaşi circumscripţie teritorială. În cazul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, suspendarea poate fi dispusă de către procurorul general.
(2) Măsura suspendării prevăzută la alin. (1) poate fi dispusă numai cu respectarea accesului la justiţie.
(3) Pe perioada suspendării dispuse în condiţiile alin. (1), pe paginile de internet ale unităţilor de parchet şi la sediul acestora se publică măsurile dispuse în vederea asigurării accesului la justiţie."
ART. II
Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Vicepreşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
procuror Tatiana Toader
Bucureşti, 2 iunie 2020.
Nr. 527.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: