Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 52 din 15 februarie 2018  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 52 din 15 februarie 2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Fondurilor Europene

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 153 din 19 februarie 2018
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2018 pentru aprobarea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, al art. 5 alin. (3) şi (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    CAP. I
    Dispoziţii generale şi principalele funcţii şi atribuţii
    ART. 1
    (1) Ministerul Fondurilor Europene este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, înfiinţat prin preluarea structurilor de specialitate şi activităţilor prevăzute la art. 1 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2018 pentru aprobarea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative.
    (2) Ministerul Fondurilor Europene este autoritatea pentru: coordonarea instrumentelor structurale 2007-2013, coordonarea fondurilor europene structurale şi de investiţii 2014-2020, potrivit dispoziţiilor art. 123 alin. (8) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, coordonarea Fondului European pentru Ajutorarea Persoanelor Defavorizate 2014-2020 (FEAD), coordonarea fondurilor europene structurale şi de investiţii post 2020, coordonarea fondurilor alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, mecanismele financiare ale Spaţiului Economic European şi Norvegian, prin Programul de Cooperare Elveţiano-Român, respectiv gestionarea Facilităţii de Tranziţie 2007, Frontierelor Externe, Fondul Facilitatea Schengen, Fondul de Securitate Internă 2014-2020, programele de înfrăţire instituţională şi asistenţă tehnică, şi a fondurilor de preaderare PHARE, ISPA.
    (3) Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte atribuţiile aferente autorităţii de plată pentru programul Facilitatea Schengen, Facilitatea de tranziţie, Fondul Frontierelor Externe, Programul de cooperare elveţiano-român şi Fondul pentru Securitate Internă 2014-2020.
    (4) Ministerul Fondurilor Europene coordonează, la nivel naţional, politica în domeniul instrumentelor structurale 2007-2013 şi a fondurilor structurale şi de investiţii 2014-2020.

    ART. 2
    Ministerul Fondurilor Europene are sediul în municipiul Bucureşti, strada Mendeleev nr. 36-38, sectorul 1. Ministerul Fondurilor Europene îşi poate desfăşura activitatea şi în alte sedii deţinute sau utilizate în condiţiile legii.

    ART. 3
    Ministerul Fondurilor Europene exercită în domeniile sale de activitate, următoarele funcţii:
    a) de planificare strategică;
    b) de reglementare şi avizare, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniul gestionării fondurilor europene;
    c) de reprezentare, prin care se asigură, în numele statului român şi al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul său de activitate şi în limitele stabilite prin actele normative în vigoare;
    d) de coordonare;
    e) de autoritate de stat în domeniile sale de activitate;
    f) de administrare;
    g) de implementare şi gestionare a programelor finanţate din fonduri europene, naţionale, precum şi din alte surse legal constituite;
    h) de monitorizare şi control.


    ART. 4
    (1) Ministerul Fondurilor Europene exercită funcţiile autorităţii de management şi îndeplineşte atribuţiile aferente acesteia, pentru: Programul operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii economice“, Programul operaţional „Competitivitate“, Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane“, Programul operaţional „Capital uman“, Programul operaţional „Ajutorarea persoanelor defavorizate“, Programul operaţional „Infrastructura mare“ 2014-2020, Programul operaţional „Iniţiativa pentru IMM-uri“, Programul operaţional sectorial „Transport“ 2007-2013, Programul operaţional sectorial „Mediu“ 2007-2013 şi Programul operaţional „Asistenţă tehnică“ 2007-2013 şi 2014-2020, Programul ISPA.
    (2) Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte funcţia de operator de program potrivit prevederilor anexei B la Memorandumul de înţelegere privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2009-2014 şi ale anexei B la Memorandumul de înţelegere privind implementarea Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014.
    (3) Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte funcţia de punct naţional de contact potrivit Memorandumului de înţelegere pentru implementarea Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European 2004-2009, a Memorandumului de înţelegere pentru Programul de cooperare norvegian pentru creştere economică şi dezvoltare durabilă 2004-2009, potrivit Memorandumului de înţelegere privind implementarea Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014 şi a Memorandumului de înţelegere privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2009-2014, precum şi a Memorandumului de înţelegere privind implementarea Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European 2014-2021 şi a Memorandumului de înţelegere privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 şi pentru programele de înfrăţire instituţională şi de asistenţă tehnică cu statele care beneficiază de finanţări nerambursabile din partea Uniunii Europene, şi îndeplineşte atribuţiile aferente Punctului de contact pentru implementarea Convenţiei privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi.
    (4) Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte funcţia de autoritate administrativă de înfrăţire instituţională, responsabilă
    cu managementul administrativ şi financiar al proiectelor de înfrăţire instituţională în care România are rol de donator de asistenţă tehnică.

    (5) Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte funcţia de autoritate de plată pentru Programul de cooperare elveţiano-român şi organism intermediar pentru aria de concentrare tematica 6 şi pentru asistenţa prin intermediul Facilităţii de pregătire a Proiectului pentru Programul de cooperare elveţiano-român.
    (6) Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte funcţia de autoritate delegată în vederea gestionării asistenţei financiare nerambursabile acordate României prin Fondul frontierelor externe şi Fondul pentru Securitate Internă 2014-2020.
    (7) Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte funcţia de autoritate de contractare şi plată în vederea gestionării asistenţei financiare nerambursabile acordate României prin Facilitatea Schengen.
    (8) În cadrul Ministerului Fondurilor Europene îşi desfăşoară activitatea agenţiile de implementare pentru programele PHARE şi Facilitatea de tranziţie conform memorandumurilor de finanţare.
    (9) Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte atribuţia de organism intermediar pentru implementarea programelor finanţate din instrumente structurale 2007-2013, fonduri europene structurale şi de investiţii 2014-2020, pe care le gestionează potrivit alin. (1), prin unităţile din subordine.
    (10) Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte atribuţia de punct naţional de contact pentru romi responsabil cu monitorizarea şi evaluarea implementării Strategiei Guvernului României de incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii rome pentru perioada 2015-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 18/2015, cu modificările ulterioare.
    (11) Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte atribuţia de beneficiar pentru Programul operaţional „Ajutorarea persoanelor defavorizate“.

    ART. 5
    Ministerul Fondurilor Europene are următoarele atribuţii:
    1. realizează Programul de guvernare în domeniile sale de activitate;
    2. elaborează strategii, politici, programe şi planuri pentru domeniile sale de activitate;
    3. stabileşte, în condiţiile legii, împreună cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, sistemul de date, informaţii şi raportări periodice privind utilizarea fondurilor europene, pe care le supune informării şi/sau analizei Guvernului, după caz;
    4. îndeplineşte obligaţiile ce revin României în calitate de stat membru al Uniunii Europene şi participarea la procesul de elaborare a politicilor şi actelor normative europene în domeniile sale de competenţă;
    5. îndeplineşte atribuţiile prevăzute pentru Ministerul Fondurilor Europene de Hotărârea Guvernului nr. 398/2015 pentru stabilirea cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a fondurilor europene structurale şi de investiţii şi pentru asigurarea continuităţii cadrului instituţional de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale 2007-2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare;
    6. gestionează, potrivit competenţelor sale, instrumentele de preaderare PHARE şi ISPA;
    7. coordonează pregătirea, dezvoltarea, armonizarea şi funcţionarea cadrului legislativ, instituţional şi procedural pentru implementarea, gestionarea şi controlul instrumentelor structurale 2007-2013 şi fondurilor europene structurale şi de investiţii 2014-2020/post 2020, instrumentelor de preaderare PHARE şi ISPA, a Fondului pentru ajutorarea persoanelor defavorizate, instrumentului financiar provizoriu Facilitatea de tranziţie, Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European 2004-2009, Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014, Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European 2014-2021, Programului de cooperare norvegian pentru creştere economică şi dezvoltare durabilă 2004-2009, a Mecanismului financiar norvegian 2009-2014, a Mecanismului financiar norvegian 2014-2021 şi are atribuţii legate de Programul de cooperare elveţiano-român;
    8. coordonează procesul de elaborare, negociere, modificare, monitorizare şi evaluare a implementării Acordului de parteneriat 2014-2020;
    9. realizează procesul de elaborare, negociere, modificare, monitorizare şi evaluare a implementării documentelor de programare post 2020, a programelor finanţate prin fondurile europene structurale şi de investiţii 2014-2020 şi post 2020 şi prin mecanismele financiare ale Spaţiului Economic European şi norvegian 2009-2014 şi 2014-2021 pentru domeniul gestionat;
    10. îndeplineşte rolul de organism de coordonare în procesul de desemnare pentru programele finanţate din fondurile europene structurale şi de investiţii 2014-2020 FEAD, FEPAM, IPA II, ENI şi de organism de monitorizare a desemnării entităţilor implicate în sistemul de management şi control al fondurilor europene structurale şi de investiţii 2014-2020, FEAD, FEPAM, cu excepţia organismelor din statele partenere participante în programele de cooperare teritorială europeană, şi asigură comunicarea cu Comisia Europeană în domeniul său de activitate şi în ceea ce priveşte coordonarea şi monitorizarea activităţilor organismelor desemnate, cu excepţia organismelor din statele partenere participante în programele de cooperare teritorială europeană, cooperând în acest sens cu Autoritatea de Audit din cadrul Curţii de Conturi a României în vederea asigurării permanente a conformităţii sistemelor de management şi control specifice programelor operaţionale finanţate din fonduri europene structurale şi de investiţii 2014-2020, FEAD, FEPAM, cu excepţia programele de cooperare teritorială europeană;
    11. asigură coordonarea metodologică şi monitorizează participarea României la programele şi iniţiativele europene gestionate centralizat de către Comisia Europeană;
    12. asigură coordonarea gestionării proiectelor finanţate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - Connecting Europe Facility pentru perioada 2014-2020;
    13. elaborează cadrul normativ naţional şi instituţional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniul gestionării fondurilor europene, precum şi a obiectivelor din programele elaborate pentru domeniile sale de activitate;
    14. iniţiază, elaborează şi avizează, după caz, proiecte de acte normative, proiecte de acorduri internaţionale, norme, instrucţiuni şi metodologii specifice în domeniile sale de activitate;
    15. elaborează reglementări privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri europene, asistenţa financiară acordată României prin instrumentele de preaderare PHARE şi ISPA, instrumentul financiar provizoriu Facilitatea de tranziţie, instrumentele structurale 2007-2013, fondurile europene structurale şi de investiţii 2014-2020/post 2020, FEAD, Mecanismul financiar norvegian 2009-2014, Mecanismul financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014 şi Mecanismul financiar al Spaţiului Economic European şi norvegian 2014-2021;
    16. asigură, în numele statului român şi al Guvernului României, în condiţiile legii, reprezentarea pe plan intern şi internaţional în domeniile sale de activitate;
    17. reprezintă interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvoltă relaţii de colaborare cu organe şi cu organizaţii similare din alte state, cu instituţiile, organele, oficiile şi agenţiile Uniunii Europene, precum şi cu organisme internaţionale în domeniile sale de activitate;
    18. colaborează/cooperează cu structurile implicate în activităţile de prevenire şi combatere a infracţiunilor împotriva intereselor financiare ale Comunităţii Europene şi asigură comunicarea cu acestea, cu instituţiile care au atribuţii în domeniul achiziţiilor publice pentru asigurarea unui cadru adecvat de derulare a procedurilor de achiziţie publică desfăşurate în cadrul proiectelor finanţate din instrumente structurale 2007-2013, fonduri europene structurale şi de investiţii 2014-2020, FEAD, în condiţiile prevăzute de lege, cu Ministerul Finanţelor Publice care asigură funcţia de autoritate de audit pentru Mecanismul financiar al Spaţiului Economic European şi pentru Mecanismul financiar norvegian şi de autoritate de certificare şi plată şi cu Ministerul Finanţelor Publice în vederea stabilirii şi implementării măsurilor necesare realizării unui management financiar riguros şi eficient al fondurilor alocate programelor operaţionale finanţate din instrumente structurale 2007-2013, fonduri europene structurale şi de investiţii 2014-2020 şi Fondul european pentru ajutorarea persoanelor defavorizate;
    19. organizează evenimente/întâlniri cu reprezentanţi ai instituţiilor publice, private, ai organizaţiilor guvernamentale şi neguvernamentale, naţionale şi internaţionale, din domeniile sale de activitate;
    20. iniţiază şi negociază, în conformitate cu împuternicirea acordată de Guvern, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale sau propune acestuia întocmirea formelor de aderare la cele existente şi ia măsuri de aplicare a acestora, în domeniile sale de activitate;
    21. asigură urmărirea aplicării şi controlul respectării reglementărilor în domeniile sale de activitate, precum şi al funcţionării organismelor care îşi desfăşoară activitatea în subordinea sa;
    22. asigură participarea reprezentanţilor ministerului în comisiile, comitetele şi consiliile din care face parte, la nivel naţional şi internaţional, conform legii;
    23. închiriază/concesionează sau primeşte în administrare, în condiţiile legii, în vederea desfăşurării activităţii proprii, bunuri mobile şi imobile proprietate publică sau privată a statului român;
    24. elaborează priorităţile, criteriile de eligibilitate şi procedurile necesare finanţării, implementării, monitorizării şi controlului programelor şi proiectelor din domeniile sale de activitate;
    25. asigură, în condiţiile legii, managementul fondurilor publice europene şi naţionale aflate în responsabilitatea sa, alocate domeniilor sale de activitate;
    26. programează, coordonează, monitorizează şi controlează utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeană, din domeniile de competenţă ale ministerului;
    27. colaborează cu celelalte ministere şi instituţii care gestionează asistenţă financiară nerambursabilă acordată României de către Uniunea Europeană în vederea implementării unei politici unitare la nivel naţional în domeniul fondurilor europene;
    28. asigură întocmirea raportărilor către Uniunea Europeană asupra stadiului implementării programelor europene pe care le gestionează;
    29. coordonează elaborarea şi implementarea Planului de comunicare cu Comisia Europeană, conform Regulamentului (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
    30. asigură, după caz, preşedinţia, secretariatul sau participarea în comitetele şi în comisiile aferente programelor din domeniile sale de activitate;
    31. coordonează activitatea specifică legată de închiderea programelor de pre-aderare care au beneficiat de asistenţă din partea Uniunii Europene prin PHARE, ISPA;
    32. exercită activităţi de audit intern şi control la nivelul programelor pentru care îndeplineşte rolul de autoritate de management, punct naţional de contact, punct naţional;
    33. efectuează controale privind gestionarea şi utilizarea fondurilor din cadrul programelor prevăzute la art. 4 în vederea implementării corecte şi eficiente a acestora;
    34. solicită informaţii de la celelalte organe ale administraţiei publice centrale, de la autorităţile administraţiei publice locale, de la alte instituţii şi autorităţi publice, precum şi de la societăţile la care statul este acţionar sau asociat, acestea având obligaţia de a furniza datele solicitate, în condiţiile legii;
    35. asigură protecţia informaţiilor clasificate, implementarea prevederilor legislaţiei Uniunii Europene şi Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în domeniile sale de competenţă, prin activităţi specifice, în condiţiile legii;
    36. contractează, în condiţiile legii, servicii specializate, în vederea obţinerii documentelor, studiilor, colectării datelor şi informaţiilor necesare realizării atribuţiilor sale, precum şi servicii de consultanţă, inclusiv servicii de evaluare, prognoză şi statistică;
    37. facilitează realizarea de schimburi de bune practici între structurile implicate în derularea programelor din domeniile sale de activitate;
    38. asigură derularea dialogului social şi a relaţiei cu partenerii sociali şi cu societatea civilă pentru problematica ce revine în responsabilitatea sa;
    39. îndeplineşte, în condiţiile legii, atribuţiile de comunicare şi informare în domeniul instrumentelor structurale 2007-2013, şi fondurilor europene structurale şi de investiţii 2014-2020, inclusiv pentru aplicarea art. 117 alin. (1) şi (2) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013, pentru programele gestionate;
    40. colaborează cu celelalte ministere şi instituţii care gestionează asistenţă financiară nerambursabilă acordată României de către Uniunea Europeană, în vederea comunicării şi informării în domeniul instrumentelor structurale 2007-2013 şi fondurilor europene structurale şi de investiţii 2014-2020;
    41. îndeplineşte atribuţiile aferente implementării Strategiei naţionale anticorupţie 2016-2020 la nivelul structurii proprii;
    42. îndeplineşte atribuţiile aferente Punctului naţional de contact pentru implementarea Strategiei Guvernului României de incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii rome pentru perioada 2015-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 18/2015, cu modificările ulterioare;
    43. elaborează strategia de comunicare, coordonează şi monitorizează sistemul de comunicare internă şi externă de la nivelul structurilor aflate în subordinea ministerului, potrivit competenţelor sale;
    44. colaborează cu celelalte ministere şi instituţii care gestionează asistenţă financiară nerambursabilă acordată României de către Uniunea Europeană şi elaborează poziţia României cu privire la propunerile de politici şi reglementări europene în domeniul instrumentelor structurale şi fondurilor europene şi de coeziune, în condiţiile prevăzute de legislaţia aplicabilă în domeniu, în vederea participării României la procesul decizional al instituţiilor Uniunii Europene;
    45. asigură reprezentarea României în cadrul Consiliului afaceri generale - format coeziune.

    ART. 6
    În îndeplinirea atribuţiilor sale, Ministerul Fondurilor Europene este autorizat:
    a) să desfăşoare activităţi de informare, publicitate şi de promovare a programelor din domeniile sale de activitate, potrivit legii;
    b) să contracteze, în condiţiile legii, servicii de specialitate în domeniile de activitate;
    c) să încheie protocoale/acorduri de colaborare şi schimb de informaţii cu alte instituţii publice, private, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, potrivit competenţelor sale;
    d) să solicite, în condiţiile legii, informaţiile şi datele necesare realizării atribuţiilor sale;
    e) să efectueze acte de control conform reglementărilor naţionale şi actelor juridice ale Uniunii Europene, în domeniile sale de activitate;
    f) să aplice sancţiuni prevăzute de lege în competenţa sa, în conformitate cu legislaţia în vigoare.


    ART. 7
    Ministerul Fondurilor Europene îndeplineşte orice alte atribuţii din domeniile sale de activitate, stabilite prin acte normative.

    ART. 8
    În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Fondurilor Europene colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţi ale administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autorităţi, precum şi, în condiţiile legii, cu orice alte persoane juridice şi persoane fizice.

    CAP. II
    Structura organizatorică, personalul şi conducerea Ministerului Fondurilor Europene
    ART. 9
    (1) Structura organizatorică a Ministerului Fondurilor Europene este prevăzută în anexa nr. 1.
    (2) Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Fondurilor Europene şi al unităţilor subordonate prevăzute în anexa nr. 2 este de 1.377, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora.
    (3) Statul de funcţii, structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului se aprobă, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului fondurilor europene.
    (4) Încadrarea personalului în numărul maxim de posturi aprobat şi în noua structură organizatorică se face în termenele şi cu respectarea condiţiilor prevăzute de legislaţia în vigoare pentru fiecare categorie de personal.
    (5) Repartizarea numărului maxim de posturi pe aparatul propriu şi pe structurile subordonate se face prin ordin al ministrului fondurilor europene, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat potrivit alin. (2), în condiţiile legii.
    (6) În cadrul structurii organizatorice pot fi înfiinţate, prin ordin al ministrului fondurilor europene, direcţii în cadrul direcţiilor generale, servicii, birouri sau compartimente, cu respectarea prevederilor art. 112 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fără a fi modificată anexa nr. 1.
    (7) Personalul Ministerului Fondurilor Europene este compus din demnitari, funcţionari publici şi personal contractual, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    ART. 10
    (1) Ministerul Fondurilor Europene desemnează dintre specialiştii săi consilieri şi/sau experţi care îşi vor desfăşura activitatea în cadrul Reprezentanţei permanente a României pe lângă Uniunea Europeană. Numărul maxim de posturi pentru personalul detaşat în cadrul Reprezentanţei permanente a României pe lângă Uniunea Europeană va fi stabilit prin hotărâre a Guvernului.
    (2) Personalului Ministerului Fondurilor Europene trimis în cadrul Reprezentanţei permanente a României pe lângă Uniunea Europeană îi sunt aplicabile dispoziţiile legale în vigoare privind drepturile personalului trimis în misiune permanentă în străinătate.

    ART. 11
    (1) În condiţiile legii, în cadrul Ministerului Fondurilor Europene şi/sau al unităţilor aflate în subordinea ministerului se pot organiza şi pot funcţiona unităţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, unităţi de coordonare a proiectului, denumite în continuare UCP, pentru implementarea/administrarea/supervizarea proiectelor finanţate din credite externe rambursabile sau nerambursabile, conduse de un director de proiect numit prin ordin al ministrului.
    (2) Structura organizatorică, numărul de personal, regulamentul de organizare şi funcţionare pentru fiecare UMP/UCP şi, după caz, numărul de unităţi sunt prevăzute în documentele de programare şi actele normative aferente proiectului şi sunt preluate ca atare în ordinul ministrului fondurilor europene privind înfiinţarea UMP/UCP.
    (3) Ministrul fondurilor europene numeşte personalul UMP/UCP şi stabileşte competenţele directorului acestuia.
    (4) Pentru implementarea proiectelor finanţate prin fonduri nerambursabile, Ministerul Fondurilor Europene poate înfiinţa unităţi de implementare a proiectului, denumite în continuare UIP, cu personal angajat în afara organigramei, în condiţiile legii.
    (5) Componenţa, numărul de persoane, regulamentul de organizare şi funcţionare ale unităţilor prevăzute la alin. (4), precum şi încadrarea şi salarizarea personalului aferent se stabilesc prin ordin al ministrului fondurilor europene, în condiţiile legii.
    (6) În cadrul Ministerului Fondurilor Europene se organizează şi funcţionează Organismul intermediar cu verificarea financiară a cererilor de plată pentru implementarea ariei tematice 6 „Îmbunătăţirea reglementărilor în sectorul financiar şi întărirea pieţelor financiare şi a instituţiilor“ şi pentru asistenţa prin intermediul Facilităţii de pregătire a proiectului, din cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse cu încadrarea în numărul de posturi aprobat.
    (7) Structura organizatorică, numărul de personal, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare pentru UIP se aprobă prin ordin al ministrului fondurilor europene privind înfiinţarea UIP.
    (8) Ministrul fondurilor europene numeşte personalul UIP şi stabileşte competenţele conducătorului acesteia, în condiţiile legii.

    ART. 12
    (1) Ministerul Fondurilor Europene are în subordine unităţile cu personalitate juridică prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Structura organizatorică, repartizarea numărului maxim de posturi, statele de funcţii şi regulamentele de organizare şi funcţionare pentru unităţile care funcţionează în subordinea Ministerului Fondurilor Europene, prevăzute în anexa nr. 2, se aprobă prin ordin al ministrului fondurilor europene.
    (3) Conducătorii unităţilor prevăzute în anexa nr. 2 sunt numiţi şi eliberaţi în/din funcţie prin ordin al ministrului fondurilor europene, în condiţiile legii.
    (4) Conducătorii unităţilor prevăzute în anexa nr. 2 au calitatea de ordonator terţiar de credite.
    (5) Personalul de conducere, cu excepţia celui prevăzut la alin. (3), şi personalul de execuţie din cadrul unităţilor prevăzute în anexa nr. 2 se numeşte în funcţie prin decizie a directorului executiv, în condiţiile legii.
    (6) Atribuţiile şi competenţele structurilor subordonate se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al ministrului fondurilor europene, pe baza propunerilor structurilor de specialitate.
    (7) Atribuţiile generale şi specifice ale personalului din cadrul structurilor subordonate se stabilesc prin fişa postului, cu respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare prevăzut la alin. (6).

    ART. 13
    (1) Unităţile subordonate Ministerului Fondurilor Europene îşi desfăşoară activitatea în spaţiile din cadrul sediilor organismelor intermediare regionale sau în locaţiile închiriate, în condiţiile legii.
    (2) Ministrul fondurilor europene poate redistribui prin ordin, între organisme intermediare şi aparatul propriu, posturile repartizate, cu încadrarea în numărul de posturi aprobat.
    (3) Structurile de specialitate din cadrul unităţilor subordonate, care au corespondent la nivelul Ministerului Fondurilor Europene, se află în coordonarea metodologică a structurilor de specialitate din cadrul aparatului propriu al ministerului, pentru îndeplinirea atribuţiilor şi responsabilităţilor ministerului.

    ART. 14
    (1) Conducerea Ministerului Fondurilor Europene se asigură de către ministrul fondurilor europene.
    (2) Ministrul fondurilor europene reprezintă şi angajează ministerul în raporturile cu celelalte autorităţi publice, precum şi cu alte persoane fizice şi juridice din ţară sau din străinătate. În acest scop poate da împuternicire de reprezentare persoanelor din subordine.
    (3) În faţa autorităţilor jurisdicţionale, Ministerul Fondurilor Europene este reprezentat prin personalul de specialitate, pe baza împuternicirilor acordate pentru fiecare cauză în parte, conform competenţei stabilite prin ordin al ministrului fondurilor europene.
    (4) Ministrul fondurilor europene este ordonator principal de credite şi îndeplineşte atribuţiile generale prevăzute la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare. Ministrul fondurilor europene poate delega această calitate, în condiţiile legii.
    (5) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul fondurilor europene emite ordine şi instrucţiuni, care pot avea caracter normativ sau individual.
    (6) În cazul în care ministrul fondurilor europene nu îşi poate exercita atribuţiile, prin ordin al acestuia va fi nominalizat un înlocuitor, în condiţiile legii.

    ART. 15
    (1) Ministrul fondurilor europene este ajutat în activitatea sa de 3 secretari de stat numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizii ale prim-ministrului, precum şi de secretarul general şi de 2 secretari generali adjuncţi, numiţi în condiţiile legii.
    (2) Secretarii de stat exercită atribuţiile delegate prin ordin al ministrului fondurilor europene.
    (3) Secretarul general şi, respectiv, secretarii generali adjuncţi ai Ministerului Fondurilor Europene au atribuţiile şi responsabilităţile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările şi completările ulterioare. Aceştia pot îndeplini şi alte atribuţii prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare al Ministerului Fondurilor Europene ori încredinţate de ministru, potrivit art. 49 alin. (3) din Legea nr. 90/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Secretarul general şi secretarii generali adjuncţi asigură stabilitatea funcţionării ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale dintre structurile Ministerului Fondurilor Europene.
    (5) Pe lângă ministrul fondurilor europene funcţionează, ca organ consultativ, colegiul ministerului. Componenţa şi regulamentul de funcţionare ale colegiului ministerului se aprobă prin ordin al ministrului.
    (6) Atribuţiile direcţiilor, serviciilor, birourilor şi ale altor compartimente din cadrul Ministerului Fondurilor Europene se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al ministrului fondurilor europene.

    ART. 16
    Ministerul Fondurilor Europene poate închiria spaţii pentru necesităţi proprii, în condiţiile legii.

    ART. 17
    Ministerul Fondurilor Europene are în dotare, pentru activităţi specifice desfăşurate, un număr de 50 autoturisme.

    ART. 18
    Ministrul fondurilor europene numeşte şi eliberează din funcţie personalul instituţiei alcătuit din funcţionari publici şi personal angajat cu contract individual de muncă.

    ART. 19
    Patrimoniul Ministerului Fondurilor Europene se constituie prin preluarea patrimoniului aferent structurilor şi personalului preluat de la Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, pe baza protocolului de predare-preluare ce se va încheia în termenul prevăzut de art. 4 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2018.

    ART. 20
    Aplicarea procedurilor legale prevăzute de Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi respectarea regimului juridic aplicabil personalului contractual cu privire la măsurile de reorganizare din cadrul structurii organizatorice a Ministerului Fondurilor Europene se realizează în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. 21
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul fondurilor europene,
                    Rovana Plumb
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Paul Stănescu
                    p. Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Adrian Marius Rîndunică,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul afacerilor externe,
                    George Ciamba,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 15 februarie 2018.
    Nr. 52.
    ANEXA 1

    Structura organizatorică a Ministerului Fondurilor Europene
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    UNITĂŢI
    care funcţionează în subordinea Ministerului Fondurilor Europene
    1. Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Nord-Est
    2. Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Sud-Est
    3. Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Sud - Muntenia
    4. Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Sud-Vest Oltenia
    5. Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Vest
    6. Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Nord-Vest
    7. Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane -- Regiunea Centru
    8. Organismul intermediar regional pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Bucureşti-Ilfov
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016