Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 51 din 3 iunie 2015  privind aprobarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Rezultatele consultării publice privind Strategia Europa 2020 pentru o creştere inteligentă, durabilă şi favorabilă incluziunii COM (2015) 100    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 51 din 3 iunie 2015 privind aprobarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Rezultatele consultării publice privind Strategia Europa 2020 pentru o creştere inteligentă, durabilă şi favorabilă incluziunii COM (2015) 100

EMITENT: CAMERA DEPUTAŢILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 388 din 4 iunie 2015

    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat,

    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4 c-19/313, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 19 mai 2015,
    1. Camera Deputaţilor ia act că Strategia Europa 2020 a fost lansată în 2010 ca strategie integrată, pe termen lung a UE, pentru locuri de muncă şi creştere economică, cu cinci obiective principale în următoarele domenii: ocuparea forţei de muncă, cercetarea şi dezvoltarea, schimbările climatice şi energia, educaţia şi combaterea sărăciei şi a excluziunii sociale, orientări traduse în obiective naţionale de către fiecare stat membru.
    2. Camera Deputaţilor ia act că strategia este pusă în aplicare şi monitorizată în cadrul Semestrului european, servind drept cadru general pentru o serie de politici la nivelul UE şi la nivel naţional. Concret, strategia a servit drept ghid pentru proiectarea şi programarea fondurilor structurale şi de investiţii europene în perioada 2014-2020.
    3. Camera Deputaţilor constată că lansarea consultării publice a fost făcută în scopul evaluării modului în care obiectivele strategiei fuseseră îndeplinite până în anul 2010. Faptul că primii ani ai strategiei au coincis cu o gravă criză financiară şi economică a avut un impact semnificativ asupra realizării unor progrese spre îndeplinirea obiectivelor.
    4. Camera Deputaţilor observă că în prezenta comunicare sunt expuse principalele concluzii ale consultării publice care sa desfăşurat între lunile mai şi octombrie 2014 şi al cărei scop a fost de a aduna experienţele tuturor părţilor interesate (parteneri sociali, sindicate, patronate, ONG-uri, administraţii şi autorităţi publice din statele membre, cetăţeni, grupuri de reflecţie, mediul universitar, fundaţii şi întreprinderi), de a preciza modul în care această strategie a fost aplicată până acum şi de a identifica cum ar putea fi revizuită în următorii 5 ani. Au fost primite 775 de contribuţii din 29 de state în acest context.
    5. Camera Deputaţilor ia act de contextul consultării publice privind Strategia Europa 2020, astfel că:
    - la nivel naţional încă se resimt, în mod diferit, efectele crizei economice; pe piaţa muncii, şomajul continuă să fie ridicat, pericolul de sărăcie şi excluziune socială a crescut, cheltuielile cu cercetarea şi dezvoltarea au fost limitate, fiind necesară acordarea unei priorităţi cheltuielilor cu investiţiile în cercetare şi dezvoltare, care să favorizeze creşterea economică;
    - unele dintre cele mai afectate domenii au fost cele ale ocupării forţei de muncă, cercetării şi dezvoltării şi reducerii sărăciei, în timp ce în domenii precum educaţia şi reducerea intensităţii emisiilor CO(2) în economie s-au înregistrat tendinţe structurale pozitive; sunt necesare eforturi susţinute în toate domeniile pentru consolidarea progreselor deja înregistrate şi pentru realizarea de progrese suplimentare.
    6. Camera Deputaţilor observă că obiectivele Strategiei Europa 2020 sunt angajamente politice:
    - este subliniată importanţa rolului guvernelor naţionale în cadrul strategiei, ţinând cont de faptul că obiectivele naţionale nu sunt suficient de ambiţioase pentru a permite atingerea, prin cumulare, a obiectivului stabilit la nivelul UE;
    - progresele neomogene înregistrate în privinţa obiectivelor Strategiei Europa 2020 pot fi puse, parţial, şi pe seama decalajului temporal cu care reformele structurale îşi produc impactul deplin asupra economiilor;
    - au fost demarate reforme structurale pe pieţele forţei de muncă, însă este nevoie de timp pentru a da rezultate şi a deveni vizibile;
    - diferenţele tot mai pronunţate dintre statele membre şi, deseori, din interiorul aceluiaşi stat membru au stânjenit progresele în direcţia îndeplinirii obiectivelor Strategiei Europa 2020;
    - există decalaje considerabile între statele membre cu cel mai bune şi cele mai slabe rezultate, între regiunile aceluiaşi stat membru sau a unor diferite state membre.
    7. Camera Deputaţilor ia act de rezultatele consultării publice privind Strategia Europa 2020:
    - domeniul de aplicare şi obiectivele Strategiei Europa 2020 continuă să fie relevante;
    - este apreciată necesitatea unei strategii la nivelul UE în domeniul locurilor de muncă şi al creşterii economice, această strategie abordând atât provocări prezente, cât şi viitoare;
    - cele cinci obiective principale sunt relevante şi se consolidează reciproc; ele sunt susţinute în cea mai mare măsură şi ar trebui să rămână neschimbate, fiind considerate un instrument util pentru aplicarea strategiei;
    - iniţiativele emblematice şi-au îndeplinit scopul, consideră marea majoritate a persoanelor care a participat la consultarea publică, în timp ce o mică parte a acestora afirmă că aceste iniţiative sunt deconectate de domeniile lor mai largi de politică, fiind necesară înlocuirea acestora cu politici mai coerente;
    - îmbunătăţirea realizării şi punerii în aplicare a strategiei care a fost afectată de anumite lipsuri la nivel de sensibilizare, implicare şi asigurare a aplicării; sunt semnalate anumite posibilităţi de îmbunătăţire a realizării strategiei, printre care: intensificarea schimburilor de experienţă şi bune practici între statele membre sau implicarea tuturor nivelurilor relevante ale părţilor interesate.
    8. Camera Deputaţilor reţine că în cadrul unor viitoare reflecţii asupra modului în care ar trebui continuată Strategia Europa 2020, Comisia Europeană va ţine seama atât de rezultatele acestei consultări publice, cât şi de contribuţiile Parlamentului European, ale Consiliului, ale parlamentelor naţionale, ale Comitetului Economic şi Social European şi ale Comitetului Regiunilor. În acest context, în conformitate cu programul său de lucru pentru anul 2015, Comisia Europeană va prezenta propuneri de revizuire a Strategiei Europa 2020 înainte de sfârşitul anului.
    9. Camera Deputaţilor subliniază că în contextul economic şi social actual, România susţine stimularea creşterii economice şi crearea de locuri de muncă, aceasta fiind prima dintre priorităţile UE pentru următorii cinci ani. Strategia Europa 2020 rămâne principalul element catalizator la nivel european al eforturilor care vizează creşterea economică şi crearea de locuri de muncă.
    10. Camera Deputaţilor subliniază că România va continua să se implice activ în procesul de revizuire a Strategiei Europa 2020, în baza propunerilor care vor fi prezentate de către Comisia Europeană în acest sens.

    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 3 iunie 2015, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

                        PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                             VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA

    Bucureşti, 3 iunie 2015.
    Nr. 51.

                                    --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016