Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 51 din 23 iunie 2020  referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu,  Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Identificarea şi înlăturarea barierelor din cadrul pieţei unice - COM (2020) 93 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 51 din 23 iunie 2020 referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Identificarea şi înlăturarea barierelor din cadrul pieţei unice - COM (2020) 93 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 558 din 26 iunie 2020
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 1 privind rolul parlamentelor naţionale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/213 din 15.06.2020,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României consideră că:
    a) înlăturarea barierelor analizate în această comunicare vine să aplice legislaţia europeană privind piaţa unică în manieră corectă şi să prevină măsurile de protecţionism indirect pe care unele state le menţin;
    b) chiar dacă IMM-urile pot fi beneficiare ale unei pieţe care funcţionează corect, piaţa fără bariere nu poate rezolva problemele cu care ele se confruntă; problemele ţin de accesul la finanţare şi de concurenţa companiilor mult mai mari, care au avantajul producţiei de scară mare;
    c) piaţă unică trebuie reglementată astfel încât să elimine diferenţele care creează distorsiuni. Unele restricţii se impun pentru protejarea unor domenii sau sectoare strategice la nivel naţional ori din raţiuni de protecţie socială; se recomandă acordarea de facilităţi pentru a permite intrarea pe piaţă a IMMurilor care au dificultăţi în depăşirea barierelor concurenţiale, dat fiind rolul important al acestora în crearea de locuri de muncă şi dezvoltarea comunităţilor în care îşi desfăşoară activitatea;
    d) strategia industrială a Uniunii Europene, însoţită de o strategie specifică pentru întreprinderile mici şi mijlocii, este necesară. Transformarea digitală şi ecologică nu este însă suficientă. Locurile de muncă remunerate decent, precum şi reducerea dependenţei de furnizori din state terţe pentru bunurile de care depinde siguranţa populaţiei cer un proces de reindustrializare, în condiţiile noilor tehnologii - verzi şi inteligente - a Uniunii Europene;
    e) România este în special interesată de viitorul IMM-urilor, care reprezintă cea mai mare parte a capitalului autohton şi angajează cea mai mare parte dintre salariaţi;
    f) rezultatele pozitive în ameliorarea funcţionării pieţei unice depind de un ansamblu de factori dintre care enumerăm resursele disponibile, voinţa politică, schimbările determinate de era digitală, condiţiile de mediu şi presiunea societăţii pentru evoluţii în plan social;
    g) îndepărtarea barierelor concurenţiale impuse de marii întreprinzători la intrarea în piaţă a producătorilor mici şi funcţionarea eficientă a autorităţilor concurenţiale competente au un rol esenţial;
    h) noua strategie industrială şi documentele care conturează politicile publice aferente necesită ajustări determinate de experienţa epidemiei de COVID-19 care afectează toate statele şi aduce în atenţie nevoia acţiunii Uniunii Europene în domenii considerate mai curând responsabilitatea guvernelor, precum finanţarea sistemelor publice de sănătate, pregătirea personalului necesar; noile cerinţe incluse în pilonul social european sunt de luat în considerare în ajustările strategiei;
    i) stimularea cererii interne prin reducerea inegalităţilor din interiorul societăţilor noastre poate contribui la dezvoltarea pieţei destinate IMM-urilor. România are mare parte a sectorului industrial la acest nivel, iar lipsa unor măsuri corespunzătoare are efect negativ asupra creşterii ponderii sectorului industrial în PIB.


    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 23 iunie 2020, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    ROBERT-MARIUS CAZANCIUC

    Bucureşti, 23 iunie 2020.
    Nr. 51.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016