Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 51 din 19 septembrie 2018  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei  către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European  şi Comitetul Regiunilor - Inteligenţa artificială pentru Europa - COM (2018)237    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 51 din 19 septembrie 2018 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Inteligenţa artificială pentru Europa - COM (2018)237

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 811 din 21 septembrie 2018
    În temeiul prevederilor art. 67 şi 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-19/317, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 20 iunie 2018, Camera Deputaţilor:
    1. Susţine iniţiativele Comisiei Europene privind inteligenţa artificială cu potenţial în rezolvarea dificultăţilor globale, pentru a fi dezbătute şi adoptate cât mai rapid şi pentru a dezvolta un cadru programatic şi normativ adaptabil.
    2. Aminteşte că potenţialul disruptiv al tehnologiilor de inteligenţă artificială impune o tratare distinctă în planificarea dezvoltării pieţei unice digitale, în special în ceea ce priveşte libera circulaţie a serviciilor, evitarea abuzului de poziţie dominantă şi protecţia consumatorilor.
    3. Subliniază importanţa cunoaşterii şi extinderii experienţei fermelor care utilizează inteligenţa artificială pentru a monitoriza mişcarea, temperatura şi consumul de hrană pentru animalele lor, de către şi în cât mai multe regiuni ale Uniunii care se bazează pe agricultură, în special în zonele mai puţin dezvoltate.
    4. Atrage atenţia asupra necesităţii de validare a datelor din cercetare şi din sectorul public, care pot fi utilizate pentru a alimenta sistemele de inteligenţă artificială, pentru a evita preluarea de date redundante, imprecise sau eronate.
    5. Recomandă analiza din timp la nivelul Uniunii a economiilor statelor membre pentru a se determina în ce măsură distribuţia teritorială a sectoarelor implicate în dezvoltarea de servicii şi produse ce integrează tehnologii de inteligenţă artificială cunoaşte o repartiţie echilibrată pe teritoriul Uniunii şi a pregăti astfel din timp acţiuni în domeniul politicilor de convergenţă şi coeziune, dacă se dovedeşte necesar.
    6. Recomandă orientarea mai puternică spre rezultate, reducerea birocratizării şi încurajarea ideilor puternic inovatoare de către programul „Orizont 2020“, sprijinirea proiectelor de acest tip chiar dacă prin natura lor inovatoare sunt riscante şi introducerea unei măsuri de găzduire la nivelul Uniunii a căutării de finanţare privată pentru asemenea proiecte, în afara parteneriatelor public-privat existente, din domeniul inteligenţei artificiale.
    7. Îşi manifestă reţinerea cu privire la eficienţa utilizării fondurilor publice pentru dezvoltarea platformei de inteligenţă artificială la cerere, propusă pentru a oferi un punct de acces unic pentru toţi utilizatorii la resursele relevante privind inteligenţa artificială din Uniunea Europeană, având în vedere impactul negativ asupra funcţionării pieţei produselor şi serviciilor bazate pe inteligenţa artificială şi al serviciilor private de intermediere pe această piaţă.
    8. Recomandă ca Fondul european pentru investiţii strategice să fie mobilizat în continuare pentru a atrage investiţiile private cu scopul de a sprijini dezvoltarea şi adoptarea inteligenţei artificiale, în mod distinct şi prioritar cele ale întreprinderilor mici şi mijlocii, ale microîntreprinderilor, ale întreprinderilor nou-înfiinţate şi ale fermelor de dimensiuni mici şi medii.
    9. Consideră că sprijinirea tehnologiilor mai eficiente din punct de vedere energetic şi a infrastructurii, cu scopul sporirii impactului ecologic pozitiv al inteligenţei artificiale, ar putea să includă iniţiative la scară mică şi dedicate autoproducţiei de energie.
    10. Îşi manifestă profunda preocupare cu privire la favorizarea utilizării de către societăţile comerciale în scopul slăbirii concurenţilor a informaţiilor din sectorul public ce se vor regăsi în spaţiul european de date şi solicită informaţii cu privire la măsurile ce se vor propune pentru a reduce sau înlătura un asemenea risc, crescut tocmai ca urmare a dezvoltării tehnologiilor de inteligenţă artificială disponibile în special pentru societăţile comerciale mari.
    11. Recomandă ca sprijinirea interdisciplinarităţii ce include domeniul inteligenţei artificiale să cuprindă educaţia nonformală, pe cea extracurriculară şi să fie adaptată şi specificului zonelor rurale.
    12. Recomandă ca sprijinirea stagiilor pentru oportunităţi digitale în domeniul competenţelor digitale avansate pentru studenţi şi proaspeţii absolvenţi să fie extinsă şi pentru educaţia pe tot parcursul vieţii.
    13. Recomandă extinderea domeniului Institutului European de Inovare şi Tehnologie ce va integra inteligenţa artificială în programele de învăţământ ale cursurilor pe care le susţine, pentru a contribui şi la formarea de cadre didactice şi instructori din educaţia nonformală în acest domeniu.
    14. Recomandă încurajarea şi sprijinirea sectorului de afaceri din Uniunea Europeană pentru a dezvolta iniţiative comune ce vizează standardizarea voluntară şi proiectele comune în domeniul inteligenţei artificiale.
    15. Atrage atenţia asupra necesităţii de a derula din timp la nivelul Uniunii acţiuni consultative şi analize spre a pregăti Uniunea Europeană pentru efectele disruptive ale aplicării pe scară largă a serviciilor şi producţiei bazate pe inteligenţa artificială.
    16. Atrage atenţia asupra impactului inegal al tehnologiilor de inteligenţă artificială asupra numărului de locuri de muncă şi în ce priveşte organizarea la nivelul managementului întreprinderilor, în organizarea lucrului în echipă, relaţiile cu clienţii şi altele asemenea.
    17. Atrage atenţia asupra aspectelor sociale negative ale inteligenţei artificiale, printre care se numără descurajarea diversităţii, inclusiv a opiniilor, încurajarea părerilor preconcepute, sprijinirea ştirilor false şi restrângerea spaţiului privat, fenomene ce au loc prin natura algoritmilor utilizaţi.
    18. Propune ca sprijinirea şi încurajarea inteligenţei artificiale să includă măsurile necesare pentru a menţine locul omului întrun mediu natural sănătos, pentru a ocroti sănătatea, în special a copiilor şi tinerilor, şi pentru a evita virtualizarea excesivă a spaţiului social şi a comunităţilor umane.
    19. Propune adoptarea de acţiuni pentru pregătirea instituţiilor ce supraveghează piaţa, la nivelul Uniunii şi al statelor membre, în scopul creşterii capacităţii acestora de a supraveghea şi ocroti libera concurenţă pentru serviciile şi produsele ce utilizează inteligenţa artificială.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 19 septembrie 2018, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    CARMEN-ILEANA MIHĂLCESCU

    Bucureşti, 19 septembrie 2018.
    Nr. 51.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016