Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 48 din 15 februarie 2018  privind aprobarea circumstanţelor şi a procedurii specifice aferente Programului de înzestrare esenţial Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 48 din 15 februarie 2018 privind aprobarea circumstanţelor şi a procedurii specifice aferente Programului de înzestrare esenţial "Corvetă multifuncţională"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 151 din 16 februarie 2018
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 20 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă circumstanţele şi procedura specifică aferente Programului de înzestrare esenţial „Corvetă multifuncţională“, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, în vederea atribuirii unui acord-cadru şi a contractelor subsecvente aferente/contract multianual de furnizare a patru corvete, construite şi dotate la un şantier naval din România, precum şi a suportului logistic iniţial.

    ART. 2
    Fondurile necesare realizării Programului de înzestrare esenţial „Corvetă multifuncţională“ se asigură, în condiţiile legii, în limita creditelor de angajament şi bugetare aprobate cu această destinaţie prin legile bugetare anuale pentru Ministerul Apărării Naţionale.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul apărării naţionale,
                    Mircea Duşa,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 15 februarie 2018.
    Nr. 48.
    ANEXA 1

    Circumstanţele şi procedura specifică aferente
    Programului de înzestrare esenţial „Corvetă multifuncţională“
    A. Circumstanţele realizării Programului de înzestrare esenţial „Corvetă multifuncţională“
    1. Pentru Armata României este fundamental ca realizarea lucrărilor de construcţie şi dotare a celor patru corvete să se facă în România, în vederea eliminării riscurilor care pot afecta îndeplinirea Programului de înzestrare esenţial „Corvetă multifuncţională“ în termenele asumate şi pentru satisfacerea cerinţelor de securitate a aprovizionării ale forţelor navale române/statului român.
    2. La procedura specifică aferentă Programului de înzestrare esenţial „Corvetă multifuncţională“ pot participa operatori economici din state membre NATO şi UE, care, la iniţierea procedurii de achiziţie, au în portofoliu cel puţin o navă livrată în ultimii 15 ani, care să aibă un deplasament mai mare de 1.600 t, având capacităţi de luptă în cel puţin două domenii (luptă antiaeriană - AAW şi lupta împotriva navelor de suprafaţă - ASuW/lupta antisubmarin - ASW) şi sistem de management al luptei integrat cu sistemele de senzori şi armament, inclusiv sisteme de rachete navă-aer şi rachete navă-navă/sonar tractat, al cărei proiect va fi ofertat dacă operatorul economic va fi selectat în etapa următoare a procedurii specifice de achiziţie.
    3. Prin participarea operatorilor economici precizaţi la pct. 2 sunt avute în vedere asigurarea interoperabilităţii cu alte capabilităţi militare similare ale statelor membre NATO şi UE, participarea statului român la dezvoltarea şi susţinerea Bazei industriale şi tehnologice europene de apărare, fondată pe capacităţi, competenţă şi competitivitate, scurtarea lanţului de aprovizionare, protecţia informaţiilor sensibile.
    4. Interesul esenţial de securitate pentru statul român îl constituie consolidarea/dezvoltarea pe teritoriul naţional a unei capabilităţi industriale navale, în domeniul militar, prin intermediul operatorului economic care va fi declarat câştigător, în care să se construiască şi să se doteze o primă corvetă în intervalul de 3 ani şi gruparea de 4 corvete într-o perioadă de maximum 7 ani, termene stabilite de la intrarea în vigoare a contractului multianual/primului contract subsecvent aferent acordului-cadru, în vederea furnizării şi intrării în înzestrarea forţelor navale române. Ulterior, această capabilitate navală de pe teritoriul naţional va trebui să fie în măsură să execute lucrările de mentenanţă a corvetelor pe durata de viaţă a acestora, dar şi lucrări de mentenanţă pentru restul navelor din cadrul forţelor navale române, asigurându-se o creştere considerabilă a securităţii aprovizionării pe timp de pace, în situaţii de criză şi la război.
    5. Satisfacerea interesului esenţial de securitate de mai sus se poate realiza doar prin atribuirea, potrivit procedurii specifice prevăzute la litera B, a acordului-cadru/contractului multianual de furnizare a patru corvete, construite şi dotate la un şantier naval din România, şi a suportului logistic iniţial, cuprinse în Programul de înzestrare esenţial „Corvetă multifuncţională“, neputându-se satisface şi proteja interesul esenţial de securitate printr-o măsură mai puţin restrictivă.
    6. Aplicarea uneia dintre procedurile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, care transpune în legislaţia naţională dispoziţiile comunitare specifice materiei achiziţiilor publice în domeniul apărării şi securităţii, duce la neprotejarea şi afectarea interesului esenţial de securitate în cauză.
    7. În ceea ce priveşte stabilirea eventualului impact asupra concurenţei pe piaţa internă a produselor ne-militare, plecând de la faptul că achiziţia prevăzută de Programul de înzestrare esenţial „Corvetă multifuncţională“ are ca obiect produse militare, produse sensibile şi servicii legate de acestea şi având în considerare că interesul esenţial de securitate menţionat priveşte exclusiv aspecte militare, nu se poate identifica un asemenea impact.

    B. Procedura specifică aferentă Programului de înzestrare esenţial „Corvetă multifuncţională“
    I. Organizarea procedurii specifice
    1. Procedura de atribuire se iniţiază în condiţiile prevăzute de art. 51 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012.
    2. Procedura de atribuire va avea trei etape, respectiv:
    a) etapa de calificare;
    b) etapa de dialog;
    c) etapa de evaluare a ofertelor finale depuse.

    3. Limba de derulare a procedurii este limba română. Se admit părţi ale propunerii tehnice redactate în limba engleză, cum ar fi fişe şi prospecte.
    4. Autoritatea contractantă are dreptul de a anula procedura specifică, fără obligaţia de a suporta daune, în următoarele cazuri:
    a) niciun operator economic nu îndeplineşte cerinţele de calificare;
    b) niciun operator economic nu depune ofertă preliminară sau finală în termenul stabilit;
    c) toţi operatorii economici calificaţi în etapa de dialog se retrag pe parcursul acestei etape;
    d) după etapa de dialog nu se identifică o soluţie care să satisfacă necesităţile, obiectivele şi constrângerile autorităţii contractante;
    e) ofertele finale depuse nu corespund soluţiei stabilite după etapa de dialog;
    f) preţul total ofertat este mai mare decât valoarea estimată şi nu se identifică fondurile necesare;
    g) nu se identifică fondurile necesare semnării şi derulării contractului multianual până la momentul finalizării procedurii specifice;
    h) neacceptarea de către operatorii economici a clauzelor obligatorii din contract, inclusiv cele asumate prin angajamente.

    5. Criteriul de atribuire a acordului-cadru/contractului este „preţul cel mai scăzut“ al ofertei conţinând soluţia optimă stabilită după etapa de dialog, fără a include costul echipamentelor/ muniţiilor/serviciilor care vor fi asigurate de către autoritatea contractantă.
    6. Perioada de derulare a procedurii specifice nu poate depăşi, în principiu, 240 de zile de la publicarea anunţului de participare.
    7. Autoritatea contractantă are obligaţia, în principiu, de a lua decizia privind atribuirea acordului-cadru/contractului multianual în cel mult 90 de zile de la data depunerii ofertei finale.

    II. Derularea procedurii specifice
    a) Etapa de calificare
    1. Iniţierea procedurii specifice se face prin publicarea unui anunţ de participare pe site-ul Companiei Naţionale „Romtehnica“ - S.A.
    2. Anunţul de participare va conţine, cel puţin, următoarele informaţii:
    a) datele de identificare ale autorităţii contractante;
    b) nivelul de acces la informaţii clasificate şi tipul de aviz necesar participării la procedura specifică;
    c) criteriile de calificare în vederea participării la etapa de dialog;
    d) data-limită, ora şi locul depunerii candidaturii;
    e) o scurtă descriere a obiectului contractului;
    f) etapele şi calendarul estimat de aplicare a procedurii specifice;
    g) limba în care se desfăşoară procedura specifică;
    h) termenul de răspuns la solicitările de clarificări, care va fi de cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea acestora.

    3. Pe parcursul evaluării îndeplinirii criteriilor de calificare pentru etapa de dialog, comisia de evaluare are dreptul de a solicita precizări în legătură cu documentele depuse, precum şi depunerea unor documente suplimentare pentru verificarea informaţiilor prezentate de operatorul economic în documentele respective.
    4. Criteriile de calificare se referă la:
    A.1. situaţia personală a candidatului:
    A.1.1. în ultimii 5 ani nu a fost condamnat prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti pentru unul sau mai multe dintre motivele următoare: participare la activităţi ale unei organizaţii criminale, corupţie, fraudă, pentru infracţiuni teroriste sau infracţiuni legate de activităţile teroriste ori instigare, complicitate sau tentativă de a comite aceste acţiuni, spălare de bani şi/sau finanţarea terorismului; nu este intrat în faliment ca urmare a hotărârii pronunţate de judecătorul-sindic; nu a fost condamnat în ultimii 3 ani, prin hotărâre definitivă a unei instanţe judecătoreşti, pentru o faptă care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesională; în ultimii 2 ani şi-a îndeplinit corespunzător obligaţiile contractuale, îndeosebi pe cele referitoare la securitatea informaţiei şi securitatea aprovizionării; să fi îndeplinit obligaţiile de plată a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România sau în ţara în care este stabilit. Îndeplinirea criteriului de calificare se justifică printr-o declaraţie pe propria răspundere;
    A.1.2. deţinerea avizului de securitate de la autoritatea desemnată de securitate;

    A.2. satisfacerea şi protejarea interesului esenţial de securitate de către candidat:
    - angajamentul privind realizarea într-un şantier naval din România a construcţiei şi dotării corvetelor în termen de 3 ani pentru prima navă şi livrarea grupării de 4 nave în termen de maximum 7 ani, termene stabilite de la intrarea în vigoare a contractului multianual/primului contract subsecvent aferent acordului-cadru.

    A.3. îndeplinirea de către candidat a obligaţiilor de securitate a aprovizionării:
    A.3.1. angajamentul privind consolidarea/dezvoltarea unui centru de mentenanţă pe teritoriul naţional, dispus la Marea Neagră sau/şi pe Dunărea maritimă, pentru executarea lucrărilor de mentenanţă a navelor forţelor navale române;
    A.3.2. angajamentul privind efectuarea operaţiunilor compensatorii prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 189/2002 privind operaţiunile compensatorii referitoare la contractele de achiziţii pentru nevoi de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 354/2003, cu modificările şi completările ulterioare, aferente contractelor subsecvente acordului-cadru/contractului multianual în cauză, care se circumscriu următoarelor domenii: transfer de tehnologie pentru construcţia, dotarea şi mentenanţa corvetelor, modernizarea fregatelor T22R din compunerea forţelor navale române, dezvoltarea unui centru de instruire la nivelul forţelor navale române şi privind întreprinderea tuturor eforturilor pentru semnarea acordului de compensare în cel mai scurt termen posibil de la momentul semnării contractului multianual/contractelor subsecvente;

    A.4. capacitatea economică şi financiară a operatorului economic:
    - declaraţii sau bilanţuri contabile din care să rezulte cifra de afaceri globală a operatorului economic în ultimii 3 ani.

    A.5. capacitatea tehnică sau profesională a operatorului economic
    A.5.1. declaraţie/documente justificative care să demonstreze că la iniţierea procedurii de achiziţie operatorul economic are în portofoliu cel puţin o navă livrată în ultimii 15 ani, care să aibă un deplasament mai mare de 1600 t, având capacităţi de luptă în cel puţin două domenii (luptă antiaeriană - AAW şi lupta împotriva navelor de suprafaţă - ASuW/lupta antisubmarin - ASW) şi sistem de management al luptei integrat cu sistemele de senzori şi armament, inclusiv sisteme de rachete navă-aer şi rachete navă-navă/sonar tractat, al cărei proiect va fi ofertat dacă operatorul economic va fi selectat în etapa următoare a procedurii specifice de achiziţie;
    A.5.2. declaraţii privind numărul de nave similare realizate şi livrate de operatorul economic în ultimii 15 ani. Prin navă similară se înţelege navă militară din categoria corvetelor şi/sau fregatelor, având capabilităţi de luptă în cel puţin două domenii (luptă antiaeriană - AAW şi lupta împotriva navelor de suprafaţă - ASuW/lupta antisubmarin - ASW) şi sistem de management al luptei integrat cu sistemele de senzori şi armament, inclusiv sisteme de rachete navă-aer şi rachete navă-navă/sonar tractat.


    5. În etapa de dialog vor fi calificaţi maximum patru operatori economici care îndeplinesc criteriile A.1, A.2, A.3, A.5.1 şi selectaţi în baza unui clasament realizat conform criteriilor Capacitatea economică şi financiară a operatorului economic (A.4, ponderea 40%) şi Capacitatea tehnică sau profesională a operatorului economic (A.5.2, ponderea 60%).
    6. Metodologia de aplicare a criteriilor de selecţie şi de realizare a clasamentului este următoarea:
    6.1. Punctajul obţinut de fiecare candidat va fi determinat pe baza formulei
    Pi = P_1i + P_2i, unde
    Pi≤ Pmax
    P_1i - punctajul obţinut de candidatul i la criteriul A.5.2;
    P_2i - punctajul obţinut de candidatul i la criteriul A.4;
    P_max - punctajul maxim care poate fi obţinut de un candidat, prin însumarea punctajelor obţinute la cele două criterii (100 puncte);
    P_1i = (60 x V_1i/V_1max);
    P_2i = (40 x V_2i/_V2max);
    V_1i - nr. total de nave similare realizate şi livrate de candidatul i în ultimii 15 ani;
    V_1max - numărul cel mai mare de nave similare realizate şi livrate în ultimii 15 ani, dintre toate candidaturile depuse;
    V_2i - cifra de afaceri globală realizată de candidatul i în ultimii 3 ani;
    V_2max - cea mai mare cifră de afaceri realizată în ultimii 3 ani, dintre toate candidaturile depuse.

    6.2. Punctajul acordat pentru nave similare este următorul:
    a) pentru fiecare navă similară livrată în ultimii 15 ani calculaţi până la iniţierea procedurii de achiziţie se va acorda 1 punct;
    b) numărul de nave similare care va fi luat în considerare, în cazul în care calitatea de participare a candidatului i la îndeplinirea contractului invocat a fost de contractant asociat sau subcontractant, se va calcula folosind formula: V_1i = N_total X (valoarea subcontractului/valoarea totală a contractului) (N_total = numărul de nave similare la care operatorul economic a fost subcontractant).

    6.3. Punctajul acordat pentru cifra de afaceri globală în cazul unei asocieri a mai multor operatori economici se va calcula proporţional cu participarea fiecărui operator economic din asociere la realizarea obiectului achiziţiei, folosind formula V_2i = V_2i1 x n1 + V_2i2 x n2 +... + V_2in x n_n, unde:
    n_1 + n_2 +... + n_n = 100%;
    V_2in - cifra de afaceri globală a operatorului economic n din cadrul asocierii la realizarea obiectului achiziţiei;
    n_n - procentul de participare al operatorului economic n din cadrul asocierii la realizarea obiectului achiziţiei.

    6.4. Calculele se execută cu trei zecimale.

    7. Candidaţii sunt ierarhizaţi în ordinea descrescătoare a punctajelor totale obţinute.
    8. În caz de egalitate între punctajele totale obţinute de doi sau mai mulţi candidaţi, ierarhizarea acestora se face în ordinea descrescătoare a punctajelor obţinute de aceştia la criteriul A.5.2.
    9. Autoritatea contractantă continuă procedura specifică de achiziţie în cazul în care a calificat pentru etapa de dialog cel puţin un candidat.
    10. Etapa de calificare se declară închisă după comunicarea către candidaţi a rezultatelor etapei.

    b) Etapa de dialog
    1. Autoritatea contractantă transmite candidaţilor selectaţi o invitaţie de participare la etapa de dialog, care va conţine cel puţin următoarele documente, informaţii şi modele de documente:
    a) documentaţia descriptivă - clasificată;
    b) modelul de acord-cadru/contract multianual (cu menţionarea clauzelor nenegociabile);
    c) data-limită, ora şi locul depunerii ofertei preliminare tehnice şi financiare;
    d) modalitatea de realizare a dialogului;
    e) limba în care trebuie redactate documentele;
    f) criteriul de atribuire al acordului-cadru/contractului multianual.

    2. Candidaţii selectaţi prezintă o ofertă preliminară (compusă din o propunere tehnică însoţită de o propunere financiară) ca punct de plecare pentru identificarea soluţiei corespunzătoare cerinţelor din documentaţia descriptivă.
    3. Dialogul se realizează de către comisia de evaluare cu fiecare ofertant, în runde succesive, pe baza cerinţelor din documentaţia descriptivă şi a propunerilor preliminare depuse. La finalul fiecărei runde de dialog, părţile încheie o minută, care conţine cel puţin aspectele discutate, concluziile rezultate, precum şi data începerii următoarei runde de dialog.
    4. Pe timpul etapei de dialog, autoritatea contractantă are dreptul să solicite informaţii cu privire la valorile estimate şi preţurile unitare aferente produselor şi serviciilor care fac obiectul achiziţiei. Pentru produsele puse la dispoziţie de partea română şi care fac obiectul acordurilor interguvernamentale, autoritatea contractantă poate solicita informaţii şi de la guvernele statelor implicate.
    5. Autoritatea contractantă continuă dialogul prin comisia de evaluare până când este în măsură să identifice soluţia optimă care să îi satisfacă necesităţile, obiectivele şi constrângerile.
    6. În etapa de dialog se stabilesc, cel puţin, următoarele:
    a) configuraţia finală a corvetelor, suportului logistic iniţial şi produsele/serviciile pentru care operatorii economici vor depune oferta finală;
    b) echipamentele, muniţiile şi serviciile care se pot achiziţiona numai prin acord interguvernamental sau prin alte proceduri de achiziţie;
    c) echipamentele care trebuie să fie puse la dispoziţia furnizorului, termenele de punere a acestora la dispoziţie;
    d) montajul financiar şi contractual (plăţi în avans, modalităţi de plată, garanţii etc.);
    e) operaţiunile de mentenanţă preventivă şi estimarea costurilor asociate pe ciclul de viaţă;
    f) clauzele obligatorii şi modelul de acord-cadru/contract multianual;
    g) graficul de desfăşurare a activităţilor şi termenele de livrare;
    h) procedura de acceptanţă, audituri tehnice şi omologare;
    i) procedura de recepţie cantitativă şi calitativă;
    j) serviciile de instruire ce vor fi prestate;
    k) posibilitatea de a înlocui pe parcursul derulării contractului, dacă părţile sunt de acord, unele echipamente din dotarea corvetelor cu alte echipamente mai performante, care pot fi instalate pe nave fără a genera costuri suplimentare;
    l) detaliile privind acreditarea sistemului de management al luptei şi a sistemelor de comunicaţii ale navelor pentru a vehicula informaţiile conform necesităţilor autorităţii contractante;
    m) detaliile privind confidenţialitatea contractului;
    n) detaliile privind consolidarea/dezvoltarea unui centru de mentenanţă pe teritoriul naţional, dispus la Marea Neagră sau/şi pe Dunărea maritimă, pentru executarea lucrărilor de mentenanţă a navelor forţelor navale române;
    o) detaliile privind operaţiunile compensatorii;
    p) sarcinile pe linie de mobilizare ale operatorului economic.

    7. Etapa de dialog se declară închisă după ce autoritatea contractantă a identificat soluţia optimă care îi satisface necesităţile şi comunică aceasta ofertanţilor rămaşi în procedură.

    c) Etapa de evaluare a ofertelor finale depuse
    1. Autoritatea contractantă transmite operatorilor economici rămaşi în procedură invitaţia de a depune oferta finală, invitaţie care conţine cel puţin următoarele informaţii:
    a) data şi ora-limită stabilite pentru depunerea ofertei finale;
    b) adresa la care se transmite oferta;
    c) limba în care trebuie elaborată oferta;
    d) adresa, data şi ora deschiderii ofertelor;
    e) soluţia stabilită la etapa de dialog bazată pe oferta preliminară şi concluziile rezultate pe timpul etapei de dialog.

    2. Operatorii economici rămaşi în procedură depun o ofertă finală care conţine o propunere financiară şi o propunere tehnică.
    3. Evaluarea ofertelor finale constă în verificarea de către comisia de evaluare a corespondenţei propunerilor tehnice cu soluţiile stabilite la etapa de dialog şi verificarea încadrării preţurilor totale ofertate în valoarea totală estimată a acordului-cadru/contractului multianual.
    4. Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita clarificări şi precizări referitoare la ofertele finale.
    5. Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita ofertantului care a depus oferta cu preţul cel mai scăzut şi care corespunde cu soluţia stabilită la etapa de dialog să reconfirme anumite elemente ale ofertei sau anumite angajamente asumate în cadrul acesteia.
    6. Comisia de evaluare întocmeşte raportul procedurii specifice de achiziţie care se auditează de structura specializată a Ministerului Apărării Naţionale şi se aprobă de către secretarul de stat pentru armamente.
    7. În situaţia în care oferta cu preţul cel mai scăzut depusă corespunde soluţiei stabilite după etapa de dialog, iar preţul total ofertat este mai mic sau egal cu valoarea totală estimată a acordului-cadru/contractului multianual şi există fondurile necesare, oferta este declarată câştigătoare.
    8. În situaţia în care oferta cu preţul cel mai scăzut depusă corespunde soluţiei stabilite după etapa de dialog, iar preţul total ofertat este mai mare decât valoarea totală estimată a acordului-cadru/contractului multianual, oferta poate fi declarată câştigătoare în condiţiile în care se identifică fondurile necesare.
    9. Operatorii economici primesc o comunicare scrisă cu privire la rezultatul procedurii specifice.
    10. În situaţia în care operatorul economic declarat câştigător nu îşi menţine oferta, operatorul economic de pe locul următor va fi declarat câştigător, în condiţiile în care se îndeplinesc condiţiile de la pct. 7 şi/sau 8 de mai sus.
    11. În situaţia în care nicio ofertă nu corespunde soluţiei stabilite după etapa de dialog, procedura specifică este anulată.


    III. Organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare
    1. Comisia de evaluare este formată din reprezentanţi ai Departamentului pentru armamente, structurii beneficiare şi ai Companiei Naţionale „Romtehnica“ - S.A.
    2. Structura comisiei de evaluare se aprobă de către secretarul de stat pentru armamente din cadrul Ministerului Apărării Naţionale. Nominalizarea membrilor comisiei se va efectua de către fiecare structură reprezentată în comisie din Ministerul Apărării Naţionale şi din Compania Naţională „Romtehnica“ - S.A., iar aprobarea componenţei acesteia se face de către secretarul de stat pentru armamente din cadrul Ministerului Apărării Naţionale.
    3. Nominalizarea membrilor din cadrul Ministerului Apărării Naţionale se va efectua de către fiecare structură reprezentată în comisie, Oficiul de Compensare pentru Achiziţii de Tehnică Specială şi de către Compania Naţională „Romtehnica“ - S.A., iar aprobarea componenţei acesteia se face de către secretarul de stat pentru armamente.
    4. Comisia îşi va desfăşura activitatea în conformitate cu prevederile prezentei proceduri specifice.
    5. De regulă, comisiile îşi desfăşoară activitatea în plen. Orice decizie a comisiei trebuie să întrunească votul a cel puţin 2/3 dintre membrii săi. În cazul în care nu se poate întruni votul a cel puţin 2/3 dintre membrii comisiei din cauza unor divergenţe de păreri între aceştia, preşedintele comisiei va solicita reanalizarea punctelor de divergenţă, în scopul finalizării în timp util a evaluării propunerii/ofertei. În cazul în care comisia nu ajunge la un acord, decizia finală se adoptă cu votul majorităţii membrilor săi. Membrii comisiei care nu sunt de acord cu decizia adoptată au obligaţia de a-şi prezenta punctul de vedere în scris, elaborând în acest sens o notă individuală care se ataşează la minuta şedinţei/raportul procedurii specifice.
    6. În situaţii justificate în care comisia nu se poate întruni în plen sau unii membri nu pot participa la şedinţe, acestea se vor desfăşura dacă este asigurată participarea a 2/3 din membri, iar documentele care se întocmesc vor fi prezentate fiecărui membru absent la şedinţă pentru a fi însuşite pe bază de semnătură sau pentru a-şi exprima în scris opinia, după caz, în termen de două zile lucrătoare.
    7. Pe lângă comisie pot fi cooptaţi alţi experţi din cadrul Ministerului Apărării Naţionale şi Companiei Naţionale „Romtehnica“ - S.A., pentru probleme specifice. Decizia de desemnare a experţilor cooptaţi va preciza atribuţiile şi responsabilităţile specifice ale acestora şi va justifica necesitatea participării lor la procesul de evaluare. Experţii cooptaţi nu au drept de vot, dar au obligaţia de a elabora un raport de specialitate cu privire la aspectele tehnice - operaţionale, financiare, comerciale sau juridice, asupra cărora, pe baza expertizei pe care o deţin, îşi exprimă punctul de vedere.
    8. Modificarea componenţei comisiei se face cu aprobarea secretarului de stat pentru armamente din cadrul Ministerului Apărării Naţionale.
    9. Comisia de evaluare îşi încetează activitatea la momentul semnării acordului-cadru/contractului multianual de către părţi.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016