Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 467 din 24 iunie 2015  pentru modificarea Normelor privind certificarea mecanicilor de locomotivă care conduc locomotive şi trenuri în sistemul feroviar din România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.611/2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 467 din 24 iunie 2015 pentru modificarea Normelor privind certificarea mecanicilor de locomotivă care conduc locomotive şi trenuri în sistemul feroviar din România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.611/2009

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 473 din 30 iunie 2015

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. I
    Normele privind certificarea mecanicilor de locomotivă care conduc locomotive şi trenuri în sistemul feroviar din România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.611/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 13 din 8 ianuarie 2010, se modifică după cum urmează:

    1. La anexa nr. 2, punctul "1. Cerinţe generale", subpunctul "1.2. Vederea", a şaptea liniuţă va avea următorul cuprins:
    "- vederea cu ambii ochi: existentă;"

    2. Anexa nr. 4 se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.

    3. La anexa nr. 6, punctul "8. Testele lingvistice" va avea următorul cuprins:
    "8. Testele lingvistice
    Mecanicii care trebuie să comunice cu administratorul de infrastructură cu privire la probleme esenţiale de siguranţă trebuie să aibă cunoştinţe lingvistice în limba stabilită de administratorul de infrastructură respectiv. Cunoştinţele lingvistice trebuie să le permită acestora să comunice activ şi eficient în situaţii normale, dificile şi de urgenţă. Aceştia trebuie să fie capabili să utilizeze mesajele şi metoda de comunicare precizate în STI «Exploatare şi managementul traficului». Mecanicii trebuie să fie capabili să înţeleagă (atât la nivel de ascultare, cât şi de citit) şi să comunice (atât verbal, cât şi în scris) conform nivelului B1 din Cadrul european comun de referinţă pentru limbi (CEFR) stabilit de Consiliul Europei."

    ART. II
    Mecanicii de locomotivă care şi-au obţinut sau îşi vor obţine permisul în România, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1.611/2009 pentru aprobarea Normelor privind certificarea mecanicilor de locomotivă care conduc locomotive şi trenuri în sistemul feroviar din România, sau în alte state membre ale UE, în conformitate cu Directiva 2007/59/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 octombrie 2007 privind certificarea mecanicilor de locomotivă care conduc locomotive şi trenuri în sistemul feroviar comunitar, înainte de 1 ianuarie 2016, se consideră că îndeplinesc cerinţele prezentei hotărâri.
    ART. III
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la 1 ianuarie 2016.

                                       *

    Prezenta hotărâre transpune prevederile Directivei 2014/82/UE a Comisiei din 24 iunie 2014 de modificare a Directivei 2007/59/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte cunoştinţele profesionale generale şi cerinţele medicale şi cele referitoare la permis, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 184 din 25 iunie 2014.


                            PRIM-MINISTRU INTERIMAR
                                 GABRIEL OPREA

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                         p. Ministrul transporturilor,
                              Virgil Dragoş Titea,
                                secretar de stat

                 Ministrul educaţiei şi cercetării ştiinţifice,
                              Sorin Mihai Cîmpeanu

                         Ministrul afacerilor externe,
                             Bogdan Lucian Aurescu

    Bucureşti, 24 iunie 2015.
    Nr. 467.


    ANEXĂ
    (Anexa nr. 4 la norme)


                        CUNOŞTINŢE PROFESIONALE GENERALE
                         ŞI CERINŢELE PRIVIND PERMISUL

    Obiectivul "formării generale" este de a oferi competenţe "generale" cu privire la toate aspectele relevante pentru profesia de mecanic de locomotivă. În acest sens, formarea generală se va concentra pe cunoştinţele de bază şi principiile care se aplică independent de tipul şi de natura materialului rulant sau a infrastructurii. Aceasta poate să nu cuprindă exerciţii practice.
    Competenţele cu privire la anumite tipuri de material rulant sau cu privire la siguranţa şi normele de exploatare şi tehnicile pentru o anumită infrastructură nu fac parte din competenţele "generale". Formarea legată de competenţele specifice unui material rulant sau unei infrastructuri se referă la certificatul de mecanic de locomotivă şi este specificată în anexele nr. 5 şi 6 la norme.
    Formarea generală cuprinde temele 1-7 enumerate mai jos. Ordinea în care sunt enumerate nu reprezintă o ordine de prioritate.
    Infinitivele lungi utilizate în listă indică natura competenţei pe care cursantul trebuie să o dobândească. Sensul acestora este descris în tabelul următor:

┌────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┐
│ Natura competenţei │ Descriere │
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────┤
│cunoaştere, descriere │descrie dobândirea de cunoştinţe (date, fapte) care│
│ │sunt necesare pentru a înţelege relaţiile │
├────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────┤
│înţelegere, identificare│descrie identificarea şi memorarea contextului, a │
│ │îndeplinirii sarcinilor şi a rezolvării problemelor│
│ │într-un cadru definit │
└────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────┘


    1. Sarcinile unui mecanic de locomotivă, mediul de lucru, rolul său şi responsabilitatea sa în activităţile feroviare, exigenţele sarcinilor mecanicului din punct de vedere profesional şi personal:
    a) cunoaşterea în linii generale a legislaţiei şi a regulilor aplicabile în materie de exploatare şi siguranţă feroviară (cerinţe şi proceduri privind certificarea mecanicilor de locomotivă, mărfurile periculoase, protecţia mediului, protecţia împotriva incendiilor etc.);
    b) înţelegerea cerinţelor specifice şi a exigenţelor profesionale şi personale (munca în mare parte pe cont propriu, lucrul în ture pe un ciclu de 24 de ore, protecţie şi securitate individuală, citirea şi actualizarea documentelor etc.);
    c) înţelegerea comportamentelor care sunt compatibile cu responsabilităţi esenţiale pentru siguranţă (medicamente, alcool, droguri şi alte substanţe psihoactive, boală, stres, oboseală etc.);
    d) identificarea documentelor de referinţă şi de exploatare (de exemplu, manualul de proceduri, manualul de parcurs, manualul mecanicului etc.);
    e) identificarea responsabilităţilor şi a funcţiilor persoanelor implicate;
    f) înţelegerea importanţei de a fi precis în ceea ce priveşte îndeplinirea sarcinilor şi metodele de lucru;
    g) înţelegerea sănătăţii şi a siguranţei la locul de muncă (de exemplu, codul de conduită pe căile ferate şi în apropierea acestora, codul de conduită la urcarea şi coborârea în siguranţă de pe unitatea de tracţiune, ergonomie, reguli de siguranţă a personalului, echipamente de protecţie individuală etc.);
    h) cunoaşterea aptitudinilor şi a principiilor în materie de comportament (managementul stresului, situaţii extreme etc.);
    i) cunoaşterea principiilor de protecţie a mediului (conducere durabilă etc.).
    2. Tehnologii feroviare, inclusiv principiile de siguranţă care stau la baza regulilor de exploatare:
    a) cunoaşterea principiilor, a regulamentelor şi a dispoziţiilor privind siguranţa activităţilor feroviare;
    b) identificarea responsabilităţilor şi a funcţiilor persoanelor implicate.
    3. Principii de bază ale infrastructurii feroviare:
    a) cunoaşterea principiilor şi a parametrilor sistemici şi structurali;
    b) cunoaşterea caracteristicilor generale ale căilor ferate, ale staţiilor şi ale staţiilor de triaj;
    c) cunoaşterea structurilor feroviare (poduri, tuneluri, puncte etc.);
    d) cunoaşterea modurilor de exploatare (cale ferată simplă, cale ferată dublă etc.);
    e) cunoaşterea sistemelor de semnalizare şi de control ale trenurilor;
    f) cunoaşterea instalaţiilor de siguranţă (detectoare de osii supraîncălzite, detectoare de fum în tuneluri etc.);
    g) cunoaşterea alimentării cu energie de tracţiune (catenară, a treia şină etc.).
    4. Principii de bază ale comunicării operaţionale:
    a) cunoaşterea importanţei comunicării şi a mijloacelor şi procedurilor de comunicare;
    b) identificarea persoanelor pe care mecanicul trebuie să le contacteze, precum şi a rolului şi responsabilităţii acestora (personalul administratorului de infrastructură, sarcinile personalului altor trenuri etc.);
    c) identificarea situaţiilor/cauzelor care impun iniţierea comunicării;
    d) înţelegerea metodelor de comunicare.
    5. Trenurile, elementele lor constitutive şi cerinţele tehnice pentru unităţile de tracţiune, vagoanele de marfă şi de pasageri şi alte tipuri de material rulant:
    a) cunoaşterea tipurilor generice de tracţiune (electrică, diesel, aburi etc.);
    b) descrierea caracteristicilor unui vehicul (boghiuri, organe, cabină de conducere, sisteme de protecţie etc.);
    c) cunoaşterea conţinutului şi a sistemelor de etichetare;
    d) cunoaşterea documentaţiei privind compunerea trenului;
    e) înţelegerea sistemelor de frânare şi a calculării performanţelor;
    f) identificarea vitezei trenului;
    g) identificarea sarcinii maxime şi a forţelor exercitate asupra cuplei;
    h) cunoaşterea funcţionării şi a scopului sistemului de management al trenului.
    6. Riscuri legate de activităţile feroviare în general:
    a) înţelegerea principiilor care guvernează siguranţa traficului;
    b) cunoaşterea riscurilor legate de activităţile feroviare şi a diverselor mijloace care trebuie folosite pentru reducerea acestora;
    c) cunoaşterea incidentelor de siguranţă şi înţelegerea comportamentului necesar/reacţiei necesare;
    d) cunoaşterea procedurilor aplicabile accidentelor în care sunt implicate persoane (de exemplu, evacuarea).
    7. Principii de bază ale fizicii:
    a) înţelegerea forţelor la nivelul roţii;
    b) identificarea factorilor care influenţează performanţa la accelerare şi la frânare (condiţii meteorologice, echipamente de frânare, aderenţă redusă, sablare etc.);
    c) înţelegerea principiilor energiei electrice (circuite, tensiune de măsură etc.).


                                       -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016