Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 462 din 28 iunie 2018  privind funcţionarea sistemului de coordonare la nivel naţional a implementării  Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 462 din 28 iunie 2018 privind funcţionarea sistemului de coordonare la nivel naţional a implementării Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 555 din 3 iulie 2018
    Având în vedere prevederile art. 2 pct. 45 din Hotărârea Guvernului nr. 16/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 12 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Prezenta hotărâre reglementează organizarea şi funcţionarea sistemului de coordonare la nivel naţional a Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării, denumită în continuare SUERD, care reprezintă un mecanism comunitar de cooperare a statelor din bazinul Dunării, destinat dezvoltării economice, sociale şi teritoriale a macroregiunii dunărene şi care este structurat pe arii prioritare SUERD în domeniile: transporturi, energie durabilă, cultură, turism, mediu, cercetare, educaţie, competitivitatea întreprinderilor, capacităţi instituţionale, securitate.

    ART. 2
    Coordonarea procesului de implementare la nivel naţional a SUERD se realizează la următoarele niveluri decizionale:
    a) Ministerul Afacerilor Externe (MAE), prin ministrul delegat pentru afaceri europene;
    b) Coordonatorul naţional SUERD şi structura organizatorică aferentă din cadrul MAE, organizată la nivel de birou;
    c) Grupul de lucru interministerial pentru implementarea Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării, denumit în continuare GLI SUERD;
    d) Forumul naţional pentru implementarea Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării, denumit în continuare Forum naţional SUERD.


    ART. 3
    (1) Ministerul Afacerilor Externe, prin ministrul delegat pentru afaceri europene, coordonează Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării.
    (2) Gestionarea coordonării la nivel naţional a Strategiei UE pentru Regiunea Dunării este realizată de către coordonatorul naţional SUERD şi structura organizatorică aferentă din cadrul MAE.
    (3) Coordonatorul naţional SUERD este numit prin ordin al ministrului afacerilor externe şi al ministrului delegat pentru afaceri europene.
    (4) Coordonatorul naţional SUERD va realiza următoarele atribuţii:
    a) asigurarea reprezentării României la reuniunile coordonatorilor naţionali SUERD, precum şi la alte reuniuni organizate în cadrul guvernanţei SUERD sau legate de alte strategii macroregionale ale UE;
    b) coordonarea elaborării şi aprobarea poziţiilor naţionale privind SUERD în toate formatele relevante;
    c) monitorizarea activităţilor coordonatorilor de arii prioritare SUERD şi reprezentanţilor României în grupurile directoare ale ariilor prioritare SUERD, în vederea implementării obiectivelor din planul de acţiune al SUERD, prin mijloace precum: reuniunile GLI SUERD, schimb de documente, rapoarte, diverse solicitări punctuale;
    d) sprijinirea şi coordonarea participării reprezentanţilor instituţiilor şi autorităţilor publice din România la forumul anual SUERD şi la celelalte reuniuni SUERD;
    e) solicitarea de la instituţii şi autorităţi cu responsabilităţi în implementarea SUERD a rapoartelor cu privire la participarea la reuniuni cu relevanţă SUERD, precum şi a informaţiilor actualizate vizând stadiul implementării planului de acţiune SUERD pe fiecare arie prioritară SUERD, a inventarului proiectelor iniţiate şi implementate, precum şi a eventualelor deficienţe întâmpinate în activitatea de punere în aplicare a SUERD la nivelul ministerelor sectoriale şi a soluţiilor pentru remedierea acestora;
    f) menţinerea dialogului cu reprezentanţi ai instituţiilor academice, asociaţiilor profesionale şi structurilor societăţii civile, precum şi ai administraţiei publice centrale sau locale cu privire la domeniile de competenţă, în vederea identificării de proiecte şi acţiuni SUERD;
    g) participarea, în nume propriu sau prin delegaţi, în calitate de membru sau observator, la reuniunile, la nivel naţional, pentru implementarea SUERD, cum ar fi comitetele de monitorizare a programelor operaţionale sau alte programe cu fonduri europene;
    h) convocarea GLI SUERD, precum şi a Forumului naţional SUERD;
    i) convocarea, după caz, a unor reuniuni tematice, cu participarea reprezentanţilor ariilor prioritare SUERD, a reprezentanţilor societăţii civile şi a mediului de afaceri privind măsurile necesare în vederea impulsionării implementării obiectivelor SUERD;
    j) realizarea evaluărilor semestriale ale stadiului implementării SUERD şi formularea propunerilor adresate ministrului delegat pentru afaceri europene referitoare la consolidarea activităţii SUERD.

    (5) Coordonatorii de arii prioritare SUERD vor realiza, cu aprobarea conducerii ministerului din care fac parte şi cu notificarea Coordonatorului naţional SUERD, următoarele atribuţii:
    a) asigură reprezentarea României la reuniunile coordonatorilor de arii prioritare SUERD, în grupurile directoare ale ariilor prioritare SUERD, precum şi la alte reuniuni organizate în cadrul guvernanţei SUERD;
    b) participă la elaborarea poziţiilor naţionale privind SUERD în toate formatele relevante;
    c) monitorizează activităţile structurilor subordonate şi ale reprezentanţilor României în grupurile directoare ale ariilor prioritare SUERD, în vederea implementării obiectivelor din planul de acţiune al SUERD, prin mijloace precum: schimb de documente, rapoarte, diverse solicitări punctuale adresate categoriilor menţionate, pentru clarificarea unor teme de interes, şi răspund la solicitări venite din partea factorilor implicaţi în SUERD, din ariile de competenţă;
    d) la propunerea Coordonatorului naţional SUERD sprijină participarea reprezentanţilor instituţiilor şi a autorităţilor publice din România, precum şi a organizaţiilor relevante pentru SUERD, din ariile de competenţă, la Forumul naţional/anual SUERD şi la alte reuniuni tematice aferente ariilor prioritare SUERD şi informează referitor la posibilitatea ca instituţiile pe care le reprezintă să contribuie logistic la organizarea reuniunilor menţionate;
    e) menţin dialogul cu reprezentanţii instituţiilor academice, asociaţiilor profesionale şi structurilor societăţii civile, precum şi ai administraţiei publice centrale sau locale cu privire la domeniile de competenţă, în vederea identificării de proiecte şi acţiuni SUERD;
    f) pot solicita Coordonatorului naţional SUERD convocarea GLI SUERD;
    g) convoacă, după caz, reuniuni tematice corespunzătoare ariilor prioritare SUERD, pentru a discuta şi decide măsurile necesare în vederea implementării obiectivelor ariilor prioritare SUERD;
    h) realizează evaluări periodice ale stadiului implementării SUERD la nivelul ariei prioritare SUERD de competenţă şi trimit propuneri referitoare la consolidarea activităţii SUERD către Coordonatorul naţional SUERD;
    i) participă la GLI SUERD, convocat de Coordonatorul naţional SUERD.


    ART. 4
    (1) GLI SUERD se constituie în vederea sprijinirii implementării SUERD.
    (2) GLI SUERD este un organism de lucru, fără personalitate juridică, sub coordonarea Ministerului Afacerilor Externe, prin ministrul delegat pentru afaceri europene. Convocarea, conducerea şi coordonarea activităţilor GLI SUERD este asigurată de coordonatorul naţional SUERD.
    (3) GLI SUERD este alcătuit din coordonatorul naţional şi coordonatorii români de arii prioritare SUERD, reprezentanţii României în grupurile directoare ale ariilor prioritare SUERD, precum şi reprezentanţi ai autorităţilor de management şi ai autorităţilor naţionale ale programelor cu finanţare UE.
    (4) Coordonatorii români de arii prioritare SUERD şi reprezentanţii României în grupurile directoare ale ariilor prioritare SUERD sunt numiţi de către conducerea instituţiilor şi autorităţilor publice cu responsabilităţi în implementarea obiectivelor ariilor prioritare SUERD. Pentru fiecare arie prioritară SUERD vor fi nominalizaţi un titular şi cel puţin un supleant. Coordonatorii români de arii prioritare SUERD au funcţie de conducere sau rol decizional în instituţiile lor.
    (5) Persoanele desemnate în conformitate cu alin. (4) primesc de la conducerea instituţiilor şi a autorităţilor publice cu responsabilităţi în implementarea obiectivelor ariilor prioritare SUERD atribuţii specifice şi resurse necesare pentru desfăşurarea activităţilor aferente, inclusiv în vederea asigurării participării la reuniunile cu relevanţă SUERD, în special la reuniunile coordonatorilor de arii prioritare SUERD şi la cele ale grupurilor directoare ale ariilor prioritare SUERD.
    (6) Mandatul participării coordonatorilor români de arii prioritare SUERD şi a reprezentanţilor României în grupurile directoare ale ariilor prioritare SUERD la reuniuni specifice, precum şi rapoartele întocmite de aceştia ca urmare a participării la aceste reuniuni se aduc la cunoştinţa Coordonatorului naţional SUERD. La rândul său, Coordonatorul naţional SUERD va informa membrii GLI SUERD asupra activităţilor externe şi interne la care participă. Dacă la reuniunile menţionate participă demnitari sau asimilaţi ai acestora, vor fi urmate prevederile legale în vigoare.
    (7) GLI SUERD se întâlneşte semestrial sau ori de câte ori este nevoie, pentru a dezbate evoluţiile relevante de la nivel european, macroregional şi naţional cu incidenţă asupra SUERD, respectiv pentru a identifica şi decide asupra modalităţilor concrete de implementare a SUERD. Deciziile în cadrul GLI SUERD se iau cu majoritate calificată a membrilor prezenţi.
    (8) GLI SUERD contribuie la elaborarea poziţiilor naţionale şi a documentelor de planificare strategică privind SUERD, respectiv a informărilor şi raportărilor periodice cu privire la stadiul implementării obiectivelor SUERD, pe fiecare arie prioritară SUERD.
    (9) La reuniunile GLI SUERD pot fi invitaţi să participe reprezentanţi ai altor instituţii şi autorităţi publice centrale şi locale şi ai aparatului prim-ministrului, în calitate de observatori.

    ART. 5
    (1) În vederea sprijinirii activităţii GLI SUERD se constituie Consiliul consultativ SUERD.
    (2) Consiliul consultativ SUERD este o structură fără personalitate juridică, care are rol de sprijinire şi consiliere a GLI SUERD, inclusiv în pregătirea forumurilor naţionale SUERD şi a altor reuniuni de importanţă majoră.
    (3) Din Consiliul consultativ SUERD fac parte reprezentanţi ai mediului de afaceri, mediului academic şi universitar şi ai societăţii civile. La lucrările Consiliului consultativ SUERD vor fi invitaţi să participe şi membrii GLI şi alţi reprezentanţi ai administraţiei publice centrale şi locale cu atribuţii aferente ariilor prioritare SUERD.
    (4) Reuniunile Consiliului consultativ SUERD pot fi organizate în marja reuniunilor GLI SUERD sau separat, după caz. Convocarea, conducerea şi coordonarea activităţii Consiliului consultativ SUERD sunt asigurate de Ministerul Afacerilor Externe, prin ministrul delegat pentru afaceri europene sau de către coordonatorul naţional SUERD.
    (5) Consiliul consultativ SUERD are următoarele atribuţii:
    a) sprijină şi consiliază GLI SUERD în elaborarea poziţiilor naţionale şi a documentelor strategice şi de evaluare privind implementarea SUERD;
    b) susţine GLI SUERD în promovarea obiectivelor SUERD şi a activităţilor aferente;
    c) susţine GLI SUERD în soluţionarea problemelor identificate în implementarea SUERD şi
    d) contribuie la pregătirea forumurilor naţionale SUERD şi a altor reuniuni de importanţă majoră.


    ART. 6
    (1) În virtutea atribuţiilor sale de coordonare naţională, Ministerul Afacerilor Externe, prin ministrul delegat pentru afaceri europene, poate organiza Forumul naţional SUERD.
    (2) Forumul naţional SUERD reprezintă un cadru de dezbateri şi decizii, cu rol de orientare strategică, prezidat de prim-ministrul României, în calitate de preşedinte onorific.
    (3) Lucrările Forumului naţional SUERD vor fi conduse de Ministerul Afacerilor Externe, prin ministrul delegat pentru afaceri europene, în calitate de preşedinte executiv, alături de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, al cărui reprezentant are calitatea de vicepreşedinte.
    (4) Obiectivul principal al Forumului Naţional SUERD constă în stabilirea priorităţilor şi liniilor de acţiune ale României în procesul de implementare a SUERD la nivel naţional, macroregional şi european.
    (5) La lucrările Forumului naţional SUERD vor participa miniştrii, conducătorii şi experţii din instituţiile şi autorităţile publice, centrale şi locale, cu responsabilităţi în implementarea obiectivelor ariilor prioritare ale SUERD, membrii GLI SUERD, reprezentanţii mediului academic, de afaceri, ai societăţii civile, precum şi conducerea şi reprezentanţii Parlamentului şi Administraţiei Prezidenţiale, după caz.

    ART. 7
    (1) În vederea unei coordonări eficiente pentru implementarea SUERD, toate instituţiile şi autorităţile publice cu responsabilităţi în implementarea obiectivelor stabilite în cadrul ariilor prioritare ale SUERD sunt pe deplin răspunzătoare pentru activitatea din domeniile lor sectoriale. Acestea vor asigura resursele umane, materiale, financiare şi de altă natură necesare în vederea participării eficiente la activităţi specifice pentru implementarea obiectivelor SUERD în limitele bugetului aprobat sau prin accesarea de fonduri nerambursabile şi din alte surse interne sau externe, în condiţiile legii.
    (2) În cazul schimbărilor la nivelul structurii şi a portofoliilor ministerelor şi altor autorităţi, conducerea instituţiilor va notifica Ministerul Afacerilor Externe cu privire la responsabilităţile acestora în domeniul SUERD, aferente domeniului de activitate.

    ART. 8
    Finanţarea cheltuielilor materiale şi a serviciilor specifice ce decurg din implementarea la nivel naţional a SUERD, prin structurile menţionate la art. 2, se realizează cu încadrarea în bugetul de stat aprobat fiecărei instituţii şi autorităţi implicate, din accesarea de fonduri nerambursabile sau din alte surse interne sau externe, în condiţiile legii.

    ART. 9
    Instituţiile şi autorităţile publice cu responsabilităţi în implementarea obiectivelor ariilor prioritare SUERD sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 10
    Instituţiile şi autorităţile publice cu responsabilităţi în implementarea obiectivelor ariilor prioritare SUERD, prevăzute în anexă vor armoniza regulamentele interne de organizare şi funcţionare proprii cu dispoziţiile prezentei hotărâri.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Teodor-Viorel Meleşcanu
                    p. Ministrul delegat pentru afaceri europene,
                    Cristian-Gabriel Winzer,
                    secretar de stat
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Paul Stănescu
                    Viceprim-ministru, ministrul mediului,
                    Graţiela Leocadia Gavrilescu
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici
                    Ministrul educaţiei naţionale,
                    Valentin Popa
                    Ministrul economiei,
                    Dănuţ Andruşcă
                    p. Ministrul energiei,
                    Iulian Robert Tudorache,
                    secretar de stat
                    Ministrul transporturilor,
                    Lucian Şova
                    Ministrul culturii şi identităţii naţionale,
                    George Vladimir Ivaşcu
                    p. Ministrul apelor şi pădurilor,
                    Ilie Covrig,
                    secretar de stat
                    Ministrul fondurilor europene,
                    Rovana Plumb
                    Ministrul turismului,
                    Bogdan Gheorghe Trif
                    Ministrul cercetării şi inovării,
                    Nicolae Burnete
                    Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,
                    Petru Bogdan Cojocaru
                    Ministrul pentru mediul de afaceri, comerţ şi antreprenoriat,
                    Ştefan-Radu Oprea
                    Ministrul pentru românii de pretutindeni,
                    Natalia-Elena Intotero
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Ioana-Andreea Lambru

    Bucureşti, 28 iunie 2018.
    Nr. 462.
    ANEXA 1

    INSTITUŢIILE ŞI AUTORITĂŢILE PUBLICE
    cu responsabilităţi în implementarea obiectivelor stabilite în cadrul ariilor prioritare SUERD
    1. Ministerul Transporturilor pentru aria prioritară SUERD 1a (căi navigabile interioare) şi aria prioritară SUERD 1b (legături rutiere, feroviare şi aeriene)
    2. Ministerul Energiei pentru aria prioritară SUERD 2 (încurajarea energiilor durabile)
    3. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (coordonator), Ministerul Turismului, Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, Ministerul pentru Românii de Pretutindeni şi Departamentul pentru Relaţii Interetnice pentru aria prioritară SUERD 3 (promovarea culturii şi a turismului, a contactelor directe dintre oameni)
    4. Ministerul Apelor şi Pădurilor pentru aria prioritară SUERD 4 (restaurarea şi întreţinerea calităţii apelor) şi pentru aria prioritară SUERD 5 (gestionarea riscurilor de mediu)
    5. Ministerul Mediului pentru aria prioritară SUERD 6 (conservarea biodiversităţii, a peisajelor şi a calităţii aerului şi solurilor)
    6. Ministerul Cercetării şi Inovării (coordonator), Ministerul Educaţiei Naţionale şi Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale pentru aria prioritară SUERD 7 (dezvoltarea societăţii bazate pe cunoaştere prin cercetare, educaţie şi tehnologii ale informaţiei)
    7. Ministerul Economiei (coordonator) şi Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat pentru aria prioritară SUERD 8 (sprijinirea competitivităţii întreprinderilor, inclusiv dezvoltarea grupurilor)
    8. Ministerul Educaţiei Naţionale pentru aria prioritară SUERD 9 (investiţia în oameni şi competenţe)
    9. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pentru aria prioritară SUERD 10 (ameliorarea capacităţii instituţionale şi a cooperării)
    10. Ministerul Afacerilor Interne pentru aria prioritară SUERD 11 (conlucrarea în vederea promovării securităţii şi pentru soluţionarea problemelor generate de criminalitatea organizată şi de infracţiunile grave)
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016