Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 460 din 30 iunie 2017  privind modificarea anexei nr. 2 la Strategia privind dezvoltarea funcţiei publice 2016-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 525/2016, şi a anexei nr. 4 la Strategia privind formarea profesională pentru administraţia publică 2016-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 650/2016     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 460 din 30 iunie 2017 privind modificarea anexei nr. 2 la Strategia privind dezvoltarea funcţiei publice 2016-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 525/2016, şi a anexei nr. 4 la Strategia privind formarea profesională pentru administraţia publică 2016-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 650/2016

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 534 din 7 iulie 2017

     În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

     Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. I
     Anexa nr. 2 la Strategia privind dezvoltarea funcţiei publice 2016-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 525/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 700 şi 700 bis din 8 septembrie 2016, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.

    ART. II
     Anexa nr. 4 la Strategia privind formarea profesională pentru administraţia publică 2016-2020, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 650/2016, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 777 şi 777 bis din 4 octombrie 2016, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.




                     PRIM-MINISTRU
                     MIHAI TUDOSE

                     Contrasemnează:
                     -----------------
                     Viceprim-ministru,
                     ministrul dezvoltării regionale,
                     administraţiei publice şi fondurilor europene,
                     Sevil Shhaideh

                     Ministrul delegat
                     pentru fonduri europene,
                     Rovana Plumb

                     Preşedintele Agenţiei Naţionale
                     a Funcţionarilor Publici,
                     Cristian Bitea

                     Secretarul general al Guvernului,
                     Mihai Busuioc

                     Ministrul afacerilor interne,
                     Carmen Daniela Dan

                     Ministrul muncii
                     şi justiţiei sociale,
                     Lia-Olguţa Vasilescu

                     Ministrul finanţelor publice,
                     Ionuţ Mişa

                     Ministrul educaţiei naţionale,
                     Liviu-Marian Pop


     Bucureşti, 30 iunie 2017.
     Nr. 460.
    ANEXA NR. 1
     (Anexa nr. 2 la strategie)

     Planul de acţiuni propus pentru Strategia privind dezvoltarea funcţiei publice 2016-2020

    
    ┌────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┬──────────┐
    │ Acţiuni │ Rezultate anticipate │ Responsabili │ Termen de finalizare│ Buget │
    │ │ │ │ │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
    │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
    ├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤
    │Obiectiv specific 1. Cel mai târziu până la sfârşitul anului 2017 va fi implementat un cadru instituţional şi de reglementare │ 331.650│
    │stabil, cuprinzător şi coerent, care va permite implementarea în administraţia publică a unor politici publice de resurse │mii lei │
    │umane predictibile şi sustenabile şi care va limita abordarea discreţionară a proceselor decizionale (corespunzător │ │
    │obiectivului II.2.1. SCAP Clarificarea rolurilor şi mandatelor instituţionale în managementul resurselor umane, concomitent cu│ │
    │consolidarea capacităţii administrative pentru o abordare strategică, unitară şi integrată a politicilor de personal). │ │
    │Indicatori şi ţinte propuse: │ │
    │I1.1. Cadru instituţional şi de reglementare în vigoare. Ţintă: până cel târziu la finalul anului 2017 │ │
    │I1.2. Numărul intervenţiilor legislative de fond iniţiate de Guvern, la nivel de legislaţie primară (legi şi ordonanţe ale │ │
    │Guvernului), asupra cadrului instituţional şi de reglementare în domeniul resurselor umane din administraţie. Ţintă: în │ │
    │perioada 2017-2020 nu va mai exista nicio altă intervenţie legislativă, cu excepţia celor menţionate în planul de acţiuni. │ │
    │I1.3. Numărul intervenţiilor legislative de fond la nivel de legislaţie subsecventă/norme de aplicare, asupra cadrului │ │
    │instituţional şi de reglementare în domeniul resurselor umane din administraţie. Ţintă: în perioada 2017-2020 vor exista cel │ │
    │mult alte 3 intervenţii legislative. │ │
    │I1.4. Numărul de avize de modificare a structurii de funcţii publice sau de reorganizare a activităţii în instituţii şi │ │
    │autorităţi publice pe parcursul unui an. Ţintă: va fi cu cel puţin 50% mai mic decât numărul mediu anual de astfel de avize, │ │
    │calculat pentru ultimii 5 ani. │ │
    │I1.5. Sistem electronic naţional de evidenţă a ocupării în administraţia publică funcţional şi populat cu înregistrări. │ │
    │Ţintă: cel mai târziu până la sfârşitul anului 2017 înregistrările vor acoperi minimum 80% din totalul funcţiilor vizate de │ │
    │iniţiativă*1). │ │

    │-------- │ │
    │ *1) Această ţintă depinde de îndeplinirea măsurilor privind reorganizarea ANFP şi implementarea acţiunilor privind sistemul│ │
    │ IT, prevăzute la A1.1. şi A 1.6. │ │
    ├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤
    │A1.1. Clarificarea rolului │Pachet integrat de soluţii legislative │CNCISCAP - coordonator, SGG, │Semestrul II 2017 │ │
    │şi mandatului ANFP şi │pentru modificarea şi completarea Legii │MDRAPFE, ANFP, MMJS, MFP, MJ, │ │ │
    │consolidarea capacităţii │nr. 188/1999, republicată, cu modificările │ANI, cel puţin 3 reprezentanţi │ │ │
    │sale administrative, astfel │şi completările ulterioare, în vederea │relevanţi ai mediului academic,│ │ │
    │încât să furnizeze un │implementării măsurilor de reformă │cel puţin 3 reprezentanţi ai │ │ │
    │management de calitate al │prevăzute în această strategie şi în │sindicatelor reprezentative ale│ │ │
    │funcţiei publice în │Strategia privind formarea profesională │funcţionarilor publici/ │ │ │
    │concordanţă cu nevoile │2016-2020 - finalizat (conform Notei │personalului din administraţia │ │ │
    │administraţiei │20/8199/SSC/12.05.2016, aprobată de │publică, structuri asociative │ │ │
    │ │prim-ministru la propunerea MDRAP) │ale autorităţilor │ │ │
    │ │ │administraţiei publice locale, │ │ │
    │ │ │alte instituţii interesate │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │Model organizaţional, buget şi acte │MDRAPFE, ANFP │Semestrul II 2017 │ │
    │ │normative pentru extinderea şi consolidarea│ │ │ │
    │ │competenţelor ANFP - elaborate: │ │ │ │
    │ │● Inventariere şi analiza necesităţilor de │ │ │ │
    │ │modificare/ completare a legislaţiei │ │ │ │
    │ │curente în materie de atribuţii ANFP şi │ │ │ │
    │ │elaborare propuneri - realizată │ │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │● Pachet operaţionalizare instituţie (model│MDRAPFE, ANFP │Semestrul II 2017 │ │
    │ │organizaţional, cadru normativ, buget, plan│ │ │ │
    │ │de măsuri administrative) - finalizat │ │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │O componentă a sistemului informatic │ │ │ │
    │ │integrat pentru managementul funcţiei │ │ │ │
    │ │publice, destinată monitorizării în timp │ │ │ │
    │ │real a reorganizărilor instituţionale, la │ │ │ │
    │ │nivel de sistem şi pe instituţii - creată │ │ │ │
    │ │şi implementată: │ │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │● Documentaţie tehnică - finalizată │ │Semestrul II 2017 │ │
    │ │ │ │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │● Componenta sistemului informatic - în │ │ │ │
    │ │fază de testare │ │Semestrul I 2018 │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │● Componenta sistemului informatic - │ │ │ │
    │ │finalizată │ │Semestrul II 2018 │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │● Raport de evaluare pe parcurs a │ │ │ │
    │ │implementării - realizat │ │Semestrul II 2018 │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │Actualizări de sistem (dacă se dovedeşte │ │ │ │
    │ │necesar) - realizate │ │Semestrul II 2018 │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
    │A1.2. Crearea unei structuri│Proiect de act normativ cuprinzând modul de│CNCISCAP - coordonator, SGG │Semestrul II 2019 │ │
    │de guvernanţă de tip │organizare şi funcţionare a Consiliului, │ │ │ │
    │"consiliu", ca o structură │criteriile de desemnare a membrilor săi, │ │ │ │
    │independentă cu următoarele │precum şi modalităţile concrete de │ │ │ │
    │funcţii principale în ceea │relaţionare cu autorităţile de reglementare│ │ │ │
    │ce priveşte politicile │relevante - elaborat şi adoptat │ │ │ │
    │publice şi propunerile │(de Guvern): │ │ │ │
    │legislative din domeniul │ │ │ │ │
    │funcţiei publice şi │ │ │ │ │
    │resurselor umane din │ │ │ │ │
    │administraţia publică: │ │ │ │ │
    │a) evaluarea îndeplinirii ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │obiectivelor şi ţintelor │● Variantă iniţială realizată │ │ │ │
    │asumate în domeniu şi │ │ │ │ │
    │avizarea politicilor publice│ │ │ │ │
    │şi a propunerilor │ │ │ │ │
    │legislative cu impact │ │ │ │ │
    │asupra acestuia; │ │ │ │ │
    │b) avizarea strategiilor ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │privind funcţia publică şi │● Evaluarea impactului reglementărilor │ │ │ │
    │resursele umane din │propuse, cu estimarea necesarului de │ │ │ │
    │administraţia publică, │resurse pentru primul an de funcţionare - │ │ │ │
    │respectiv a strategiilor de │realizată │ │ │ │
    │formare a personalului care │ │ │ │ │
    │lucrează în administraţia │ │ │ │ │
    │publică; │ │ │ │ │
    │c) elaborarea şi prezentare ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │anuală de rapoarte pe teme │● Pachet operaţionalizare instituţie (model│ │ │ │
    │legate de principalele │organizaţional, cadru normativ, buget, plan│ │ │ │
    │evoluţii ale domeniului şi │de măsuri administrative) - finalizat şi │ │ │ │
    │incidenţa acestora, │aprobat │ │ │ │
    │constatată sau estimată, │ │ │ │ │
    │asupra evoluţiilor │ │ │ │ │
    │socioeconomice la nivel │ │ │ │ │
    │naţional; │ │ │ │ │
    │d) implementarea unui ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │mecanism de avertizare │Consiliul pentru Funcţia Publică - │ │Semestrul I 2020 │ │
    │timpurie cu privire la │funcţional: │ │ │ │
    │impactul unor iniţiative │● Procedurile administrative de aplicare a │ │ │ │
    │legislative sau │actului normativ privind înfiinţarea, │ │ │ │
    │administrative asupra │organizarea şi funcţionarea Consiliului - │ │ │ │
    │dezideratului privind o │iniţiate │ │ │ │
    │funcţie publică │ │ │ │ │
    │profesionistă, neutră din │ │ │ │ │
    │punct de vedere politic şi │ │ │ │ │
    │care acţionează în condiţii │ │ │ │ │
    │de stabilitate, │ │ │ │ │
    │transparenţă şi │ │ │ │ │
    │predictibilitate. │ │ │ │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │A1.3.Clarificarea rolurilor/│Redefinirea prerogativei de putere publică,│CNCISCAP - coordonator, SGG, │Semestrul II 2017 │ │
    │mandatelor diferitelor │a funcţiei publice şi a rolului diferitelor│MDRAPFE, ANFP, MAI, MAE, alte │ │ │
    │categorii de resurse umane │sale componente - parte integrantă din │instituţii relevante │ │ │
    │ce lucrează în administraţia│Pachetul integrat de soluţii legislative │ │ │ │
    │publică şi integrarea lor │pentru modificarea şi completarea Legii │ │ │ │
    │într-un sistem instituţional│nr. 188/1999, republicată, cu modificările │ │ │ │
    │şi de management coerent │şi completările ulterioare, în vederea │ │ │ │
    │ │implementării măsurilor de reformă │ │ │ │
    │ │prevăzute în această strategie şi în │ │ │ │
    │ │Strategia privind formarea profesională │ │ │ │
    │ │2016-2020 │ │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
    │ │Cadru procedural şi instituţional pentru │ │Semestrul I 2018 │ │
    │ │implementarea dispoziţiilor noului Statut │ │ │ │
    │ │al funcţionarilor publici - finalizat şi │ │ │ │
    │ │adoptat de Guvern │ │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │Proiecte de acte normative pentru │CNCISCAP - coordonator, │ │ │
    │ │armonizarea statutelor speciale şi │autorităţile de reglementare │ │ │
    │ │actualizarea dispoziţiilor privind │direct responsabile, cu │ │ │
    │ │funcţiile publice specifice, conform noului│asistenţa ANFP (la cerere) │ │ │
    │ │Statut al funcţionarilor publici - │ │ │ │
    │ │elaborate şi supuse aprobării, conform │ │ │ │
    │ │regimurilor juridice proprii: │ │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
    │ │● Analize privind necesarul de intervenţie │ │Semestrul I 2018 │ │
    │ │legislativă, procedurală şi instituţională,│ │ │ │
    │ │pentru armonizare cu prevederile noului │ │ │ │
    │ │Statut al funcţionarilor publici - │ │ │ │
    │ │finalizate şi publicate │ │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
    │ │● Proiecte de acte normative pentru │ │ │ │
    │ │actualizarea dispoziţiilor din statutele │ │ │ │
    │ │speciale/privind funcţiile specifice - │ │ │ │
    │ │finalizate şi aprobate │ │Semestrul I 2018 │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
    │ │● Cadru procedural şi instituţional pentru │ │ │ │
    │ │implementarea noilor dispoziţii din │ │ │ │
    │ │statutele speciale/privind funcţiile │ │ │ │
    │ │specifice - finalizat şi adoptat de Guvern │ │Semestrul II 2018 │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │A1.4. Managementul strategic│Management al resurselor umane din │CNCISCAP - coordonator, SGG, │Anual, în luna mai │ │
    │al resurselor umane şi │administraţia publică bazat pe analize │MDRAPFE, ANFP, alte instituţii │pentru anul precedent│ │
    │consolidarea compartimen- │periodice/date reale/dovezi: │relevante │ │ │
    │telor de resurse umane din │● Raport anual privind managementul │ │ │ │
    │ministere │resurselor umane din administraţia publică │ │ │ │
    │ │bazat pe date concrete │ │ │ │
    │ │● Rapoarte anuale privind managementul │ │ │ │
    │ │funcţiei publice şi al funcţionarilor │ │ │ │
    │ │publici │ │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │Instruire pentru personalul din │Autorităţile de reglementare, │Permanent, după │ │
    │ │compartimentele de resurse umane │pentru funcţiile în competenţa │dezvoltarea │ │
    │ │ │proprie, în colaborare cu │programelor specifice│ │
    │ │ │furnizori de formare │de către INA │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │A1.5. Coordonarea │Suport metodologic din partea ANFP pe │CNCISCAP - coordonator, SGG, │Permanent până în │ │
    │metodologică de către ANFP a│parcursul procesului de reglementare sau │MDRAPFE, ANFP, MAI, alte │semestrul II 2020 │ │
    │elaborării şi implementării │modificare şi completare a unor │instituţii relevante │ │ │
    │politicilor sectoriale de │reglementări (Legea nr. 188/1999, │ │ │ │
    │recrutare │republicată, cu modificările şi │ │ │ │
    │ │completările ulterioare, Legea nr. 340/2004│ │ │ │
    │ │republicată, cu modificările şi │ │ │ │
    │ │completările ulterioare, Hotărârea │ │ │ │
    │ │Guvernului nr. 341/2007, cu modificările şi│ │ │ │
    │ │completările ulterioare, Hotărârea │ │ │ │
    │ │Guvernului nr. 832/2007, cu modificările │ │ │ │
    │ │şi completările ulterioare etc.) - oferit │ │ │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │A1.6. Implementarea unui │Sistem naţional electronic de evidenţă a │CNCISCAP - coordonator, SGG, │Semestrul II 2018 │ │
    │suport tehnic adecvat │ocupării pentru personalul încadrat pe │MDRAPFE, ANFP │ │ │
    │(sistem IT&C) pentru │funcţii publice generale, funcţii publice │ │ │ │
    │evidenţa tuturor resurselor │specifice sau care beneficiază de statute │ │ │ │
    │umane din administraţia │speciale, funcţii politice şi personal │ │ │ │
    │publică şi a managementului │contractual - elaborat şi funcţional │ │ │ │
    │strategic al funcţiei ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │publice │Elaborarea unei structuri unitare care va │ │ │ │
    │ │ghida popularea sistemului cu informaţii │ │ │ │
    │ │referitoare la toate categoriile de │ │ │ │
    │ │personal vizate │ │Semestrul II 2017 │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │Sistem electronic naţional de evidenţă a │ │ │ │
    │ │ocupării în administraţia publică │ │ │ │
    │ │funcţional şi populat cu înregistrări │ │ │ │
    │ │(Ţintă: până la sfârşitul anului 2018 │ │ │ │
    │ │sistemul va include 80% din totalul │ │ │ │
    │ │funcţiilor vizate) │ │Semestrul II 2018 │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │Statistici privind personalul din │ │Anual până în 2020 │ │
    │ │administraţia publică - elaborate; │ │ │ │
    │ │Statistici privind domeniul funcţiei │ │ │ │
    │ │publice - în Rapoarte anuale privind │ │ │ │
    │ │managementul funcţiei publice - elaborate │ │ │ │
    │ │ │ │ │ │
    ├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤
    │Obiectiv specific 2. Până la sfârşitul anului 2019 va fi implementat un sistem de recrutare, promovare şi evaluare │ 29.203│
    │semnificativ îmbunătăţit, structurat pe baza unor standarde de calitate cu privire la competenţele generale şi specifice │mii lei │
    │necesare, a experienţei relevante şi a rezultatelor obţinute, care să conducă la creşterea nivelului profesional în │ │
    │concordanţă cu nevoile administraţiei publice, să ofere stabilitate în funcţia publică, în special în funcţiile de conducere, │ │
    │şi perspectiva clară a carierei în funcţia publică (corespunzător obiectivului II.2.2 SCAP Creşterea gradului de │ │
    │profesionalizare şi a stabilităţii în funcţia publică ca urmare a adaptării procedurilor de recrutare, selecţie şi evaluare │ │
    │la cerinţele managementului performanţei). │ │
    │Indicatori şi ţinte: │ │
    │I2.1. Cadru instituţional şi de reglementare în vigoare; Ţintă: până cel târziu în luna martie 2019 │ │
    │I2.2. Număr de concursuri naţionale pentru care etapele stabilite a avea loc centralizat vor fi desfăşurate prin implicarea │ │
    │ANFP; Ţintă: până la finalul anului 2020 vor fi organizate şi desfăşurate cel puţin 3 concursuri de acest tip. │ │
    │I2.3. Rapoartele anuale vor permite monitorizarea succesivă, pentru perioade de 5-10 ani consecutivi, şi a unor informaţii │ │
    │precum: │ │
    │- numărul persoanelor din cadrul sistemului care au ocupat funcţiile vacante (defalcat pe fiecare dintre modalităţile posibile│ │
    │- promovare, exercitare cu caracter temporar, transfer, detaşare etc.) şi al persoanelor din afara sistemului (prin recrutare │ │
    │externă); │ │
    │- numărul persoanelor cu funcţii manageriale care au părăsit funcţiile deţinute, defalcat pe fiecare dintre situaţiile │ │
    │prevăzute de lege ca motiv pentru suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu/de muncă; │ │
    │- numărul persoanelor din corpul de rezervă care au fost redistribuite pe funcţiile publice de conducere şi funcţii publice │ │
    │din categoria înalţilor funcţionari publici devenite vacante sau temporar vacante; │ │
    │- ponderea posturilor de funcţii publice generale ocupate de funcţionari publici cu regim/statut special, pe categorii de │ │
    │instituţii publice; │ │
    │- ponderea proceselor de recrutare finalizate cu succes în total procese de recrutare organizate; │ │
    │- principalele motive de amânare/suspendare/anulare a concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice; │ │
    │- lista instituţiilor care, în urma controalelor, au înregistrat în mod repetat deficienţe sau nereguli la aplicarea legii; │ │
    │- indicatorii specifici din SCAP; Ţintă: începând cu anul 2018. │ │
    ├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤
    │A2.1. Stabilirea unui cadru │Cadrele de competenţe/standarde │CNCISCAP - coordonator │Semestrul II 2017 │ │
    │de competenţe generale şi │ocupaţionale ca bază unică de ocupare a │ │ │ │
    │specifice pentru ocuparea │funcţiilor - soluţie integrată în Pachetul │ │ │ │
    │funcţiilor publice (de │integrat de soluţii legislative pentru │ │ │ │
    │execuţie şi de conducere, │modificarea şi completarea Legii nr. 188/ │ │ │ │
    │inclusiv în cazul înalţilor │1999, republicată, cu modificările şi │ │ │ │
    │funcţionari publici - ÎFP) │completările ulterioare, în vederea │ │ │ │
    │în acord cu nevoile unui │implementării măsurilor de reformă │ │ │ │
    │management public orientat │prevăzute în această strategie şi în │ │ │ │
    │spre rezultate şi cu │Strategia privind formarea profesională │ │ │ │
    │mandatele şi funcţiile │2016-2020 │ │ │ │
    │instituţiilor publice. ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │Vor fi stabilite standarde │Contract de asistenţă tehnică pentru │SGG, MMJS, ANFP │Semestrul I 2018 │ │
    │de calitate atât pentru │elaborarea cadrelor de competenţă/ │ │ │ │
    │profilul de competenţe │standardelor ocupaţionale pe domeniul │ │ │ │
    │generale şi specifice │funcţiei publice - semnat şi în │ │ │ │
    │(PCGS), cât şi pentru alte │implementare │ │ │ │
    │cerinţe specifice funcţiei ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
    │publice, inclusiv ceea ce │Implementarea contractului de asistenţă │ │Semestrul II 2019 │ │
    │înseamnă experienţa │tehnică şi elaborarea cadrelor de │ │ │ │
    │relevantă necesară ocupării │competenţă generale/standardelor │ │ │ │
    │unui anumit post │ocupaţionale │ │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
    │ │Consolidarea capacităţii ANFP de acordare a│ │Semestrul II 2019 │ │
    │ │asistenţei metodologice autorităţilor şi │ │ │ │
    │ │instituţiilor publice, pentru crearea │ │ │ │
    │ │cadrelor de competenţă specifice/ │ │ │ │
    │ │standardelor ocupaţionale │ │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │Metodologie/ghid privind implementarea │SGG, MDRAPFE, ANFP, ANC, MMJS, │Semestrul II 2019 │ │
    │ │cadrelor de competenţe/standarde │alte instituţii relevante │ │ │
    │ │ocupaţionale - elaborat(ă) │ │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┤ │
    │ │Cadre de competenţe/standarde ocupaţionale │ │ │ │
    │ │pe domenii specifice - elaborate şi │ │ │ │
    │ │implementate │ │Semestrul II 2019 │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
    │A2.2. Definirea şi punerea │Identificarea funcţiilor publice pentru │CNCISCAP - coordonator, SGG, │Semestrul II 2017 │ │
    │în aplicare a unui sistem │care va fi pilotat noul sistem de recrutare│MDRAPFE, ANFP │ │ │
    │mixt pilot (concurs naţional│propus în strategie │ │ │ │
    │combinat cu recrutare │Cadru procedural şi instituţional pentru │Autorităţi şi instituţii │Semestrul I 2018 │ │
    │specifică pe post) │organizarea şi desfăşurarea proiectului │publice │ │ │
    │transparent de recrutare şi │pilot - finalizat şi adoptat de Guvern │ │ │ │
    │selecţie a candidaţilor la │Sesiuni de instruire pentru personalul │ │Semestrul I 2018 │ │
    │funcţiile publice de │direct implicat, privind procesul de │ │ │ │
    │execuţie, pe baza unui plan │recrutare - desfăşurate │ │ │ │
    │anual de recrutare, ale │Derulare pilot 1 │ │Semestrul I 2019 │ │
    │cărui fundamentare şi │Derulare pilot 2 │ │Semestrul II 2019 │ │
    │implementare vor fi │Derulare pilot 3 │ │Semestrul I 2020 │ │
    │coordonate de ANFP │Analiza sistemului de recrutare derulat │ │Semestrul II 2020 │ │
    │ │ca pilot │ │ │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
    │A2.3. Definirea şi punerea │Cadru procedural şi instituţional pentru │ │Semestrul I 2018 │ │
    │în aplicare a unui sistem │organizarea şi desfăşurarea procedurilor de│ │ │ │
    │transparent de recrutare, │recrutare şi selecţie a candidaţilor la │ │ │ │
    │selecţie şi exercitare a │funcţiile manageriale - elaborat şi aprobat│ │ │ │
    │funcţiilor manageriale - de │Instruire pentru personalul direct implicat│ │Permanent, începând │ │
    │conducere şi din categoria │ │ │cu intrarea în │ │
    │înalţilor funcţionari │ │ │vigoare a noilor │ │
    │publici │ │ │reguli │ │
    │ │Implementarea noului sistem │ │Semestrul II 2018 │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤
    │A2.4. Implementarea unui │Cadru procedural şi instituţional pentru │ │Semestrul I 2018 │ │
    │sistem transparent şi │organizarea şi desfăşurarea procedurilor de│ │ │ │
    │predictibil de gestiune şi │gestiune şi evoluţie în carieră - elaborat │ │ │ │
    │evoluţie în carieră, care să│şi aprobat │ │ │ │
    │includă şi elemente de │Implementarea noului sistem, inclusiv cu │ │Semestrul II 2018 - │ │
    │mobilitate voluntară pentru │consiliere specializată privind cariera │ │Semestrul II 2020 │ │
    │funcţiile de execuţie şi de │ │ │ │ │
    │mobilitate obligatorie │ │ │ │ │
    │pentru toate funcţiile │ │ │ │ │
    │definite sensibile şi pentru│ │ │ │ │
    │înalţi funcţionari publici │ │ │ │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤
    │A2.5. Analiza continuării │Analiză a programelor de tip YPS, BSGR şi a│ │Semestrul I 2017 │ │
    │programelor de tipul Young │programului prin care au fost înfiinţaţi │ │ │ │
    │Professional Scheme (YPS), │consilierii pentru afaceri europene │ │ │ │
    │Bursa Specială "Guvernul │realizată │ │ │ │
    │României" (BSGR) şi a │Decizie privind derularea unor astfel de │ │Semestrul II 2017 │ │
    │programului prin care au │programe luată │ │ │ │
    │fost înfiinţaţi consilierii │ │ │ │ │
    │pentru afaceri europene │ │ │ │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤ │
    │A2.6. Implementarea unui │Analiză privind metode alternative de │ │Semestrul I 2018 │ │
    │sistem de management eficace│evaluare şi motivare - elaborată │ │ │ │
    │al performanţei individuale │Cadru procedural şi instituţional pentru │ │Semestrul I 2019 │ │
    │şi organizaţionale, │asigurarea managementului performanţei la │ │ │ │
    │inclusiv un model coerent şi│nivel de sistem - elaborat şi aprobat │ │ │ │
    │obiectiv de evaluare a │Asistenţă metodologică acordată │ │Permanent, începând │ │
    │performanţelor │instituţiilor pentru crearea propriilor │ │cu semestrul I 2019 │ │
    │funcţionarilor publici, pe │cadre procedurale de management al │ │ │ │
    │baza rezultatelor obţinute │performanţei │ │ │ │
    │de instituţia publică │ │ │ │ │
    │respectivă │ │ │ │ │
    ├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤
    │Obiectiv specific 3. Până la sfârşitul anului 2020 va exista un sistem de salarizare şi motivare a funcţiei publice │ 6.600│
    │transparent, coerent, unitar, care să stimuleze performanţa individuală, inclusiv pentru funcţiile de conducere, şi care să │mii lei │
    │reprezinte un factor atractiv pentru intrarea şi rămânerea în funcţia publică (corelat cu obiectivul II.2.3 din SCAP). │ │
    │Indicatori şi ţinte: │ │
    │I3.1. Raportul dintre nivelul salarial al funcţionarilor publici şi salariul mediu din sectorul privat pentru complexităţi │ │
    │similare - pe anumite categorii de funcţii dintr-un eşantion reprezentativ │ │
    │I3.2. Diferenţa procentuală între salarii în plată pentru funcţii similare (din cadrul aceleiaşi instituţii/aceluiaşi sector, │ │
    │respectiv din instituţii diferite) - pe anumite categorii de funcţii dintr-un eşantion reprezentativ; Ţintă: până la nivelul │ │
    │anului 2020 diferenţa se va limita la maximum 30%. │ │
    ├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤
    │A3.1. Identificarea şi │Modificări legislative şi politici │CNCISCAP - coordonator, SGG, │ │ │
    │implementarea unor forme de │salariale pentru recompensarea performanţei│MDRAPFE, ANFP, MMJS │ │ │
    │motivare transparentă, │profesionale (de exemplu, salariu compus │ │ │ │
    │echilibrată şi coerentă care│dintr-o parte fixă şi o parte variabilă │ │ │ │
    │să stimuleze şi să │acordată pe baza unor criterii clare şi a │ │ │ │
    │răsplătească performanţa - │unor evaluări periodice ale performanţei │ │ │ │
    │stabilirea clară a unei │profesionale) - elaborate şi adoptate: │ │ │ │
    │relaţii directe între venit │● Criterii de performanţă pentru │ │Semestrul I 2019 │ │
    │şi performanţa individuală │funcţionarii publici revizuite astfel încât│ │ │ │
    │şi cea organizaţională │să includă rezultatul obţinut la cursurile/│ │ │ │
    │ │programele de formare/perfecţionare urmate │ │ │ │
    │ │● Un mecanism de calculare a recompensării │ │Semestrul I 2019 │ │
    │ │performanţei profesionale pornind de la │ │ │ │
    │ │criteriile de performanţă pentru │ │ │ │
    │ │funcţionarii publici revizuite - elaborat │ │ │ │
    │ │● Modificări legislative necesare pentru │ │Semestrul I 2019 │ │
    │ │recompensarea performanţei profesionale │ │ │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
    │A3.2. Crearea unui sistem │Cadru metodologic privind transparenţa, │ │ │ │
    │coerent şi unitar de │monitorizarea şi controlul salarizării, │ │ │ │
    │salarizare a funcţionarilor │sporurilor şi altor drepturi salariale, în │ │ │ │
    │publici - eliminarea │domeniul funcţiei publice, corelate cu │ │ │ │
    │sistemelor specifice unor │revizuirea Legii-cadru nr. 284/2010, cu │ │ │ │
    │sectoare anume │modificările şi completările ulterioare - │ │ │ │
    │ │elaborat şi implementat: │ │ │ │
    │ │● Un raport de analiză la nivel naţional a │ │Semestrul II 2017 │ │
    │ │modului de acordare a salarizării, │ │ │ │
    │ │sporurilor şi altor drepturi salariale, în │ │ │ │
    │ │domeniul funcţiei publice, care să │ │ │ │
    │ │evidenţieze atât discrepanţele, cât şi │ │ │ │
    │ │bunele practici din sistem - realizat │ │ │ │
    │ │● Modificări legislative, inclusiv un cadru│ │Semestrul II 2017 │ │
    │ │metodologic, necesare, privind transparenţa│ │ │ │
    │ │monitorizarea şi controlul salarizării, │ │ │ │
    │ │sporurilor şi altor drepturi salariale, în │ │ │ │
    │ │domeniul funcţiei publice - finalizate şi │ │ │ │
    │ │aprobate │ │ │ │
    │ │● Un raport de analiză la nivel naţional a │ │Semestrul I 2020 │ │
    │ │modului de acordare a salarizării, │ │ │ │
    │ │sporurilor şi altor drepturi salariale, în │ │ │ │
    │ │domeniul funcţiei publice, care să │ │ │ │
    │ │evidenţieze schimbările observabile la │ │ │ │
    │ │nivel de sistem la un an după aprobarea │ │ │ │
    │ │modificărilor legislative - realizat │ │ │ │
    ├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤
    │Obiectiv specific 4. Până la finalul anului 2018, sistemul de formare şi perfecţionare profesională a funcţionarilor din │ 173.561│
    │administraţia publică va fi restructurat astfel încât să fie adaptat cerinţelor actuale ale administraţiei publice │mii lei │
    │(corespunzător obiectivului II.2.4. SCAP Abordarea integrată a dezvoltării de competenţe pentru administraţia publică). │ │
    │Indicatori şi ţinte: │ │
    │I4.1. Cadru instituţional şi de reglementare în vigoare; Ţintă: până cel târziu la finalul anului 2017 │ │
    │I4.2. Gradul de conformare la cerinţele de raportare în domeniul dezvoltării de competenţe pentru administraţie; Ţintă: până │ │
    │în 2020 acesta va atinge, prin creşteri succesive, minimum 80%, informaţiile cuprinse vizând cel puţin următoarele aspecte: │ │
    │- buget estimat şi sume efectiv cheltuite cu formarea angajaţilor (în valori absolute şi/sau în procent din buget, pe baza │ │
    │bugetului aprobat, a eventualelor rectificări pe parcursul unui exerciţiu financiar, respectiv a execuţiei bugetare); │ │
    │- procent din sumele efectiv cheltuite constituind finanţări integrale ale participării personalului la instruiri şi │ │
    │finanţări în coplată; │ │
    │- competenţe, domenii de formare şi categorii de instruiri finanţate integral din bani publici; │ │
    │- lista instituţiilor care nu s-au conformat obligaţiilor de raportare. │ │
    │I4.3. Percepţia publică referitoare la profesionalismul funcţionarilor publici; Ţintă: o îmbunătăţire a acesteia reflectată │ │
    │în scăderea anuală a cel puţin 3 indici de tip "motivul pentru care administraţia nu merge bine", "motivul pentru care │ │
    │calitatea serviciilor publice nu corespunde aşteptărilor", "motivul pentru care încă există corupţie" etc. │ │
    ├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤
    │A4.1. Consolidarea unui │Reînfiinţarea Institutului Naţional pentru │CNCISCAP - coordonator, │ │ │
    │sistem instituţional │Administraţie şi clarificarea │SGG, MDRAPFE, ANFP, ANC, alte │ │ │
    │eficient în domeniul │responsabilităţilor privind formarea: │instituţii relevante │ │ │
    │formării şi perfecţionării │● Act normativ privind reînfiinţarea │ │August 2016 │ │
    │profesionale prin │Institutului Naţional pentru Administraţie │ │ │ │
    │reînfiinţarea Institutului │- elaborat şi adoptat │ │ │ │
    │Naţional pentru │● Modificări legislative necesare privind │ │Noiembrie 2016 │ │
    │Administraţie (INA) şi │clarificarea responsabilităţilor şi a │ │ │ │
    │instituirea de măsuri │modului de organizare şi susţinere │ │ │ │
    │destinate creşterii │financiară a procesului de formare în │ │ │ │
    │responsabilităţii şi │domeniul funcţiei publice - finalizate şi │ │ │ │
    │responsabilizării în domeniu│aprobate │ │ │ │
    │ │● Institutul Naţional pentru Administraţie │ │Semestrul I 2017 │ │
    │ │- structură funcţională │ │ │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────┼─────────────────────┼──────────┤
    │A4.2. Dezvoltarea de │Proceduri, standarde şi criterii pentru │ │ │ │
    │proceduri, standarde şi │controlul, monitorizarea şi evaluarea │ │ │ │
    │criterii pentru controlul, │procesului de formare - elaborate şi │ │ │ │
    │monitorizarea şi evaluarea │aplicate: │ │ │ │
    │procesului de formare - atât│● Un set de criterii şi standarde pentru │ │Semestrul II 2018 │ │
    │în ceea ce priveşte │evaluarea calităţii formării pentru │ │ │ │
    │definirea minimală a │funcţionarii publici - elaborat │ │ │ │
    │conţinutului care să asigure│● Modificări legislative necesare pentru │ │Semestrul I 2019 │ │
    │dobândirea anumitor │introducerea de proceduri, criterii şi │ │ │ │
    │competenţe/calificări, cât │standarde pentru controlul, monitorizarea │ │ │ │
    │şi a profilului de │şi evaluarea procesului de formare, │ │ │ │
    │competenţe şi experienţă a │corelate cu principiile învăţării pe tot │ │ │ │
    │formatorului │parcursul vieţii şi cu prevederile cadrului│ │ │ │
    │ │normativ existent la nivel naţional privind│ │ │ │
    │ │formarea profesională continuă - finalizate│ │ │ │
    │ │şi aprobate │ │ │ │
    │ │● Un raport de evaluare la nivel naţional a│ │Semestrul II 2019 │ │
    │ │impactului formării pentru funcţionarii │ │ │ │
    │ │publici - realizat │ │ │ │
    ├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤
    │Obiectiv specific 5. Administraţia publică va promova valori precum cinste, probitate, onestitate, în special prin creşterea │ 11.043│
    │transparenţei şi printr-o cultură a responsabilităţii (prin corelare şi cu obiectivul OS II.3 din SCAP). │mii lei │
    │Indicatori şi ţinte: │ │
    │Constituind parte integrantă a măsurilor de prevenţie în cadrul Strategiei Naţionale Anticorupţie, pentru evitarea │ │
    │suprapunerilor, indicatorii vor fi cei monitorizaţi pe respectiva iniţiativă. │ │
    │Ţinte: │ │
    │● Până cel târziu la finalul anului 2020, numărul total al incidentelor de integritate înregistrate şi raportate va scădea cu │ │
    │cel puţin 30%; │ │
    │● O îmbunătăţire constantă a cel puţin 3 indicatori consacraţi, recunoscuţi ca relevanţi în domeniul evaluărilor privind │ │
    │corupţia în state membre, reflectată în scăderi anuale succesive a diferenţelor tip "media UE-România". │ │
    ├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┬─────────────────────┼──────────┤
    │A5.1. Susţinerea │Publicarea generalizată de informaţie în │CNCISCAP - coordonator, │Permanent până în │ │
    │responsabilităţii şi │mod automat de către instituţiile publice -│SGG, MDRAPFE, ANFP │semestrul II 2020 │ │
    │responsabilizării în funcţia│realizată │Alte instituţii şi autorităţi │ │ │
    │publică prin publicarea │ │publice │ │ │
    │generalizată de informaţie │ │MJ │ │ │
    │în mod automat (din │ │ │ │ │
    │principiu), mai ales în │ │ │ │ │
    │zonele sensibile: │ │ │ │ │
    │achiziţiile publice, │ │ │ │ │
    │investiţiile publice, │ │ │ │ │
    │rezultatele detaliate │ │ │ │ │
    │(plăţi) ale execuţiilor │ │ │ │ │
    │bugetare, evaluările │ │ │ │ │
    │preliminare şi analizele │ │ │ │ │
    │detaliate ale impactului │ │ │ │ │
    │politicilor publice, │ │ │ │ │
    │rapoartele de monitorizare │ │ │ │ │
    │şi evaluare ex-post a │ │ │ │ │
    │politicilor publice │ │ │ │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤
    │A5.2. Consolidarea │Analiza nevoilor de reglementare-elaborată │ │3 luni de la │ │
    │statutului şi întărirea │Proiect de acte normativ - elaborat şi │ │publicarea în MO a │ │
    │rolului consilierului de │adoptat │ │proiectului de HG │ │
    │etică, concomitent cu │Standard de pregătire - elaborat şi aprobat│ │pentru aprobarea noii│ │
    │dezvoltarea capacităţilor │Materiale de formare specifice - elaborate │ │SNA │ │
    │instituţionale de │Programe de formare specifice - organizate │ │Conform termenelor │ │
    │implementare a mecanismelor │şi implementate │ │prevăzute în SNA până│ │
    │în legătură cu subiectul │Consilieri de etică - selectaţi, numiţi, │ │în semestrul II 2020 │ │
    │consilierii pe probleme de │instruiţi │ │ │ │
    │etică │ │ │ │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤
    │A5.3. Actualizarea regulilor│Analize şi recomandări - elaborate │ │Semestrul II 2020 │ │
    │privind conduita actualizate│Materiale de formare/informare specifice - │ │ │ │
    │pentru toate categoriile de │elaborate │ │ │ │
    │funcţii din administraţie, │Programe de formare/informare specifice - │ │ │ │
    │unificarea ulterioară a │organizate şi implementate │ │ │ │
    │acestora cu regulile │Proiecte de acte normative - elaborate şi │ │ │ │
    │generale privind etica şi │adoptate │ │ │ │
    │integritatea, în forma lor │Document-cadru conţinând reguli privind │ │ │ │
    │reglementată de către │conduita şi reguli generale privind etica │ │ │ │
    │instituţiile în drept, │şi integritatea - elaborat şi publicat │ │ │ │
    │într-un singur │ │ │ │ │
    │document-cadru, şi │ │ │ │ │
    │publicarea informaţiei în │ │ │ │ │
    │secţiuni distincte pe │ │ │ │ │
    │portaluri şi/sau site-uri │ │ │ │ │
    │ale administraţiei publice │ │ │ │ │
    │centrale şi locale │ │ │ │ │
    ├────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┼──────────┤
    │A5.4. Definirea, în baza │Funcţii/posturi sensibile - definite clar │ │Semestrul II 2018 │ │
    │unor criterii şi proceduri │Sistem coerent de evidenţă şi management │ │ │ │
    │clare, a aşa-numitelor │centralizat al funcţiilor/posturilor │ │ │ │
    │"funcţii sensibile" sau, │sensibile - elaborat şi aplicat │ │ │ │
    │acolo unde este cazul, a │ │ │ │ │
    │aşa-numitelor "posturi │ │ │ │ │
    │sensibile" (funcţii comune │ │ │ │ │
    │în exercitarea cărora doar │ │ │ │ │
    │anumite activităţi/atribuţii│ │ │ │ │
    │pot fi considerate drept │ │ │ │ │
    │"sensibile") şi stabilirea │ │ │ │ │
    │unui sistem coerent de │ │ │ │ │
    │evidenţă şi management │ │ │ │ │
    │centralizat al acestora │ │ │ │ │
    ├────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────┴─────────────────────┼──────────┤
    │Total estimat (bugetul estimat depinde şi poate varia în funcţie de priorităţile guvernamentale şi accesarea fondurilor │ 554.310,6│
    │europene) │mii lei │
    └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘



    ANEXA NR. 2
     (Anexa nr. 4 la strategie)

     Planul de acţiuni pentru implementarea Strategiei privind
     formarea profesională pentru administraţia publică 2016-2020

    
    ┌─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┐
    │ Acţiuni │ Rezultate anticipate (outputs) │ Responsabili │ Termen de realizare │
    ├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤
    │Obiectiv specific 1: Cel mai târziu până la sfârşitul anului 2018 va fi implementat un cadru instituţional şi de reglementare adecvat │
    │cerinţelor privind caracterul unitar, coerent, transparent, integrat şi orientat spre performanţă al managementului formării pentru │
    │administraţie. │
    │Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): │
    │I1.1. Cadru instituţional şi de reglementare în vigoare; Ţintă: până cel târziu la finalul anului 2016 │
    │I1.2. Gradul de conformare la cerinţele de raportare în domeniul dezvoltării de competenţe pentru administraţie; Ţintă: până în 2020 │
    │acesta va atinge, prin creşteri succesive, minimum 80%, informaţiile cuprinse vizând cel puţin următoarele aspecte: │
    │- buget estimat şi sume efectiv cheltuite cu formarea angajaţilor (în valori absolute şi/sau în procent din buget, pe baza bugetului │
    │aprobat, a eventualelor rectificări pe parcursul unui exerciţiu financiar, respectiv a execuţiei bugetare); │
    │- procent din sumele efectiv cheltuite constituind finanţări integrale ale participării personalului la instruiri şi finanţări în │
    │coplată; │
    │- competenţe, domenii de formare şi categorii de instruiri finanţate integral din bani publici; │
    │- lista instituţiilor care nu s-au conformat obligaţiilor de raportare. │
    │I1.3. Sistemul informatic dedicat inventarierii informaţiilor relevante despre educaţia şi formarea pentru administraţie şi populat cu │
    │înregistrări; Ţintă: cel mai târziu până la sfârşitul anului 2018 înregistrările vor acoperi minimum 80% din totalul funcţiilor vizate de│
    │iniţiativă. │
    │ │
    ├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤
    │1.1. Clarificarea rolurilor şi │Studiu privind piaţa de formare pentru administraţia │MDRAPFE │Semestrul II 2017 │
    │mandatelor diferitelor │publică - realizat │SGG │ │
    │instituţii/entităţi responsabile │ │ANFP, MMJS, MEN, ANC, │ │
    │în prezent de definirea şi ├───────────────────────────────────────────────────────┤ARACIS, INA, ministerele ├─────────────────────┤
    │implementarea politicilor şi │Cadrul normativ modificat, din perspectiva clarificării│de linie şi alte │Noiembrie 2016 │
    │regulilor privind formarea │rolurilor şi mandatelor instituţiilor implicate în │autorităţi de │ │
    │diferitelor categorii de persoane│procesul de formare profesională pentru administraţia │reglementare, ANFP, MMJS,│ │
    │care-şi desfăşoară activitatea │publică şi a definirii unui sistem instituţional şi de │MEN, ANC, ARACIS, INA, │ │
    │în administraţia publică şi │management coerent cu privire la asigurarea formării │ministerele de linie şi │ │
    │integrarea lor într-un sistem │pentru administraţie │alte autorităţi de │ │
    │instituţional şi de management │ │reglementare │ │
    │coerent, dedicat exclusiv ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │dezvoltării de competenţe în │Noi proceduri şi metodologii adaptate noului cadru │ │Semestrul II 2018 │
    │administraţia publică │instituţional şi de management - elaborate şi promovate│ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │ │Rapoarte anuale de management al formării în │ │Anual, începând cu │
    │ │administraţia publică, care să includă date cu privire │ │2018 │
    │ │la ansamblul formărilor organizate pentru administraţie│ │ │
    │ │şi cu privire la evaluarea impactului formării din │ │ │
    │ │perspectiva contribuţiei sistemului de formare pentru │ │ │
    │ │administraţia publică la profesionalizarea resurselor │ │ │
    │ │umane din cadrul acesteia şi a corelării cu nevoile │ │ │
    │ │instituţionale şi priorităţile strategice în domeniul │ │ │
    │ │formării - elaborate şi publicate │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │ │Cadrul normativ modificat pentru asigurarea conexiunii │ │Semestrul II 2017 │
    │ │dintre formare şi dezvoltarea carierei funcţionarilor │ │ │
    │ │(modificarea şi completarea Statului funcţionarului │ │ │
    │ │public) │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │1.2. Înfiinţarea şi │Elaborarea şi adoptarea proiectului de act normativ │CNCISCAP, MDRAPFE, ANFP, │August 2016 │
    │operaţionalizarea Institutului │privind înfiinţarea INA, având la bază orientările │alte instituţii │ │
    │Naţional de Administraţie (INA), │strategice stabilite prin prezenta strategie │relevante, │ │
    │ca şcoală de formare aplicată │ │SGG │ │
    │pentru administraţie şi actor ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │implicat activ în implementarea │INA - funcţional pentru a desfăşura în condiţii optime │ │Semestrul I 2017 │
    │politicilor de formare pentru │programe de formare │ │ │
    │administraţie │ │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │1.3. Definirea unui sistem │Cadru normativ privind instituirea obligaţiei de a │ANFP, MMJS, MEN, ANC, │Semestrul II 2017 │
    │integrat de analiză a nevoilor │întocmi şi comunica la fiecare doi ani ANFP planul de │ARACIS, SGG, INA, │ │
    │de formare, stabilire a │perfecţionare profesională, precum şi fondurile │ministerele de linie şi │ │
    │priorităţilor şi finanţare a │aferente, prevăzute în bugetul propriu - extinsă la │alte autorităţi de │ │
    │dezvoltării de competenţe, precum│toate categoriile de personal şi toate instituţiile │reglementare │ │
    │şi evaluare periodică (ex-post) ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │a impactului formării, cu │Metodologie pentru elaborarea planurilor de │ANFP, MMJS, MEN, │Semestrul II 2019 │
    │asigurarea transparenţei şi │perfecţionare profesională de către instituţii - pe │ministerele de linie şi │ │
    │participării publice în cadrul │baza cadrelor de competenţe, a analizelor de nevoi │alte autorităţi de │ │
    │fiecăreia dintre etapele │realizate în prealabil (individuale şi instituţionale),│reglementare │ │
    │corespunzătoare formării cererii │a realizării conexiunii cu evaluarea performanţelor │ │ │
    │de servicii de formare │profesionale şi pe baza evaluării impactului formărilor│ │ │
    │ │anterioare │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Planuri de perfecţionare profesională elaborate la 2 │Autorităţi şi instituţii │La 2 ani, începând │
    │ │ani de instituţiile publice şi centralizate de ANFP │publice - elaborare ANFP │cu 2018 │
    │ │ │- centralizare │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Rolul responsabilului de formare - consolidat şi având │Beneficiarii de formare │Semestrul II 2018. │
    │ │competenţe extinse, dublat de măsuri administrative şi │(autorităţi şi instituţii│ │
    │ │de reglementare suplimentare │publice) │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Analiză a posibilelor soluţii viabile privind │MDRAPFE, ANFP, MFP │Semestrul I 2018 │
    │ │finanţarea formării, inclusiv din perspectiva corelării│ │ │
    │ │alocării fondurilor cu necesitatea instruirii - │ │ │
    │ │realizată │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Cadrul normativ pentru finanţarea formării - modificat │MDRAPFE, ANFP, MFP, │Semestrul II 2018 │
    │ │ca urmare a rezultatelor analizei │MMJS, MEN │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Soluţii şi mecanisme viabile privind finanţarea │MDRAPFE, ANFP │Semestrul II 2018 │
    │ │formării şi corelarea alocării fondurilor cu │ │ │
    │ │necesitatea instruirii - promovate │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Obligativitatea consultării şi publicării din oficiu a │MDRAPFE, ANFP, autorităţi│Începând cu │
    │ │tuturor informaţiilor relevante în legătură cu alocarea│şi instituţii publice │semestrul II 2018 │
    │ │de fonduri pentru formare şi cheltuirea acestora - │ │ │
    │ │instituită prin modificări ale cadrului normativ/ │ │ │
    │ │normelor administrative │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Instrument online de consultare publică/colectare a │ANFP şi SGG │Începând cu │
    │ │opiniilor cetăţenilor cu privire la ce competenţe ar │ │semestrul II 2018 │
    │ │trebui dezvoltate cu prioritate la personalul din │ │ │
    │ │administraţie pentru ca munca acestuia să răspundă │ │ │
    │ │într-o mai mare măsură aşteptărilor privind calitatea │ │ │
    │ │serviciilor publice şi a actului de guvernare - creat │ │ │
    │ │şi operaţionalizat │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Rolul comisiilor paritare - redefinit, prin modificarea│ANFP │Semestrul II 2018 │
    │ │cadrului normativ în vigoare │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │1.4. Crearea unui sistem │Sistem informatic realizat şi operaţional │ANFP, ANC, MEN, │Semestrul II 2018 │
    │informatic dedicat inventarierii │Instrumente de control şi metodologii/rapoarte cu │furnizorii de formare │ │
    │informaţiilor relevante despre │format prestabilit pentru derularea procesului de │ │ │
    │educaţia şi formarea pentru │monitorizare - dezvoltate │ │ │
    │administraţie, conectat/ │Cadru adecvat de raportare anuală şi colectare a │ │ │
    │conectabil la mecanismul de │datelor aferente în vederea monitorizării procesului de│ │ │
    │monitorizare a învăţării pe tot │formare prin intermediul sistemului informatic │ │ │
    │parcursul vieţii în România şi │(proceduri/ instrumente/ criterii unitare) - elaborat │ │ │
    │care să permită generarea │ │ │ │
    │automată, la cererea persoanelor │ │ │ │
    │interesate, a aşa-numitului │ │ │ │
    │"portofoliu de formare şi │ │ │ │
    │dezvoltare profesională" al │ │ │ │
    │persoanei care îşi desfăşoară │ │ │ │
    │activitatea profesională în │ │ │ │
    │sectorul public │ │ │ │
    ├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤
    │Obiectiv specific 2: Până la finalul anului 2020, o corelare a standardizării competenţelor cu reformarea sistemelor de recrutare, │
    │promovare şi evaluare, un sistem de management al calităţii în formarea pentru administraţie şi stimularea participării la diferite forme│
    │de învăţare pe tot parcursul vieţii vor asigura relevanţa rezultatelor formării atât pentru comunitate, cât şi pentru administraţie, │
    │instituţii şi indivizi. │
    │Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): │
    │I2.1. Cadru instituţional şi de reglementare în vigoare; Ţintă: până cel târziu la finalul anului 2019 │
    │I2.2. Cel puţin 1.500 de mentori formaţi, cu competenţe testate şi validate, membri ai reţelei de mentori gestionate de INA; Ţintă: până │
    │cel târziu la finalul anului 2020 │
    │I2.3. Cel puţin 1.000 de instituţii/autorităţi sau asocieri de instituţii/autorităţi evaluate ca eligibile pentru a beneficia de │
    │aplicarea mecanismelor cu potenţial de stimulare a investiţiilor în formare; Ţintă: anual, în perioada 2018-2020 │
    │I2.4. Clasificarea Ocupaţiilor din România, relevantă şi pentru domeniul administraţiei publice; Ţintă: până cel târziu la finalul │
    │semestrului I 2019 │
    ├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤
    │2.1. Crearea unui cadru formal │Mecanisme destinate constituirii instituţiilor publice │SGG, MDRAPFE, ANFP, MMJS,│Semestrul I. 2018 │
    │unic pentru organizarea şi │în parteneri ai unităţilor de învăţământ în cadrul │MEN, INA, beneficiarii de│ │
    │desfăşurarea de stagii şi │cărora se organizează şi se desfăşoară învăţământul │formare (autorităţi şi │ │
    │activităţi de pregătire practică,│dual - dezvoltate │instituţii publice), │ │
    │în autorităţi şi instituţii │ │furnizorii de formare │ │
    │publice, pentru elevi, studenţi, │ │(instituţiile de │ │
    │absolvenţi şi alte categorii │ │învăţământ) │ │
    │similare de persoane potenţial ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │interesate de o carieră în │Contract-cadru pentru parteneriate cu instituţiile de │SGG, MEN, MDRAPFE, INA, │Semestrul II 2018 │
    │administraţia publică │învăţământ superior - elaborat │furnizorii de formare │ │
    │ │ │(instituţiile de │ │
    │ │ │învăţământ) │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Mecanisme destinate parteneriatelor dintre instituţiile│MDRAPFE, INA │Semestrul II 2018 │
    │ │publice şi INA - dezvoltate în vederea asigurării │ │ │
    │ │formării iniţiale pentru ocuparea diferitelor categorii│ │ │
    │ │de funcţii din administraţie │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Reţea de mentori - creată şi operaţionalizată, cel │INA, beneficiarii de │Începând cu │
    │ │puţin 1.500 persoane beneficiari ai formării şi │formare (autorităţi şi │semestrul II 2019 │
    │ │evaluării │instituţii publice), │ │
    │ │Cadru de competenţe şi standard de pregătire asociat, │furnizorii de formare │ │
    │ │aplicabile mentorilor - elaborat │ │ │
    │ │Program de mentorat, în sistem pilot - desfăşurat │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Cadru legal - modificat astfel încât experienţa │SGG │Semestrul I 2019 │
    │ │profesională dobândită în urma participării la astfel │MDRAPFE, │ │
    │ │de activităţi să fie cuantificată cu titlu de │ANFP │ │
    │ │experienţă profesională relevantă (solicitată în cadrul│ │ │
    │ │proceselor de recrutare) │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │2.2. Crearea unui mecanism de │Analiză privind crearea unui sistem de credite │SGG, MMJS, MEN, MDRAPFE, │Semestrul I 2018 │
    │cuplare a participării la │transferabile specific formării continue a persoanelor │ANFP, alte instituţii │ │
    │diferite forme de dezvoltare a │care activează în cadrul administraţiei publice - │relevante │ │
    │competenţelor profesionale cu │realizată │ │ │
    │dezvoltarea unei cariere în ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │administraţie │Sistem de credite transferabile specific formării │SGG, MDRAPFE, ANFP, MMJS,│Semestrul II 2018 │
    │ │continue a persoanelor care activează în cadrul │MEN, alte instituţii │ │
    │ │administraţiei publice - creat şi implementat │relevante │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │ │Obligaţia de cumulare anuală a unui număr de credite - │ │Semestrul II 2018 │
    │ │instituită, prin modificări ale cadrului normativ, în │ │ │
    │ │acelaşi timp cu realizarea legăturii acesteia cu │ │ │
    │ │evaluarea performanţelor profesionale individuale, │ │ │
    │ │mobilitatea voluntară, mobilitatea obligatorie, │ │ │
    │ │exercitarea cu caracter temporar a unor funcţii │ │ │
    │ │superioare celei deţinute, modificarea fişei postului │ │ │
    │ │prin diversificarea activităţilor sau creşterea │ │ │
    │ │complexităţii acestora ca urmare a promovării în grad │ │ │
    │ │profesional pe funcţiile de execuţie │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Sistemul de credite integrat în sistemul informatic │ANFP │Semestrul II 2018 │
    │ │privind formarea │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │2.3. Extinderea şi consolidarea │Măsuri administrative şi de reglementare privind │ANFP, MMJS, beneficiarii │Semestrul II 2018 │
    │rolului responsabilului de │extinderea rolului responsabilului de formare - │de formare (autorităţi şi│ │
    │formare din cadrul autorităţilor │adoptate şi implementate │instituţii publice) │ │
    │şi instituţiilor publice, ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │concomitent cu generarea │Mecanisme de identificare şi selecţie a celor mai │ANFP │Semestrul II 2018 │
    │capacităţii persoanelor vizate │potrivite persoane pentru îndeplinirea rolului de │ │ │
    │de a-şi exercita noul rol │responsabili de formare - definite │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │2.4. Integrarea standardelor │Parteneriate cu INA pentru formarea iniţială oferită de│CNCISCAP, MDRAPFE, ANFP, │Permanent, începând │
    │privind calitatea programelor │mediul academic - încheiate │SGG, ANC, beneficiarii de│cu 2017 │
    │finalizate cu recunoaştere ├───────────────────────────────────────────────────────┤formare (autorităţi şi ├─────────────────────┤
    │naţională a competenţelor │Protocol de colaborare între MDRAPFE şi ANC - încheiat │instituţii publice) │Semestrul II 2017 │
    │dobândite în sistemul de ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │management al calităţii formării │Reprezentarea MDRAPFE, ANFP, INA în Comitetul Sectorial│ │Permanent, începând │
    │pentru administraţie │Administraţie şi Servicii Publice pentru formarea │ │cu 2017 │
    │ │continuă - realizată │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │ │Participarea specialiştilor în domeniul administraţiei │ │Permanent, începând │
    │ │şi funcţiei publice în comisiile de autorizare a căror │ │cu 2017 │
    │ │activitate este coordonată de ANC - asigurată │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │ │Extinderea aplicării principiilor şi sistemelor pentru │ │Permanent, începând │
    │ │asigurarea calităţii în formarea profesională a │ │cu 2017 │
    │ │adulţilor la programele de formare pentru administraţia│ │ │
    │ │publică - realizată (prin cadrul normativ prevăzut la │ │ │
    │ │acţiunea 1.1.) │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │ │Efectuarea controalelor în comun (cu reprezentanţi ANC │ │Permanent, începând │
    │ │şi MDRAP) la faţa locului a furnizorilor de formare │ │cu 2017 │
    │ │pentru verificarea programelor de formare - asigurată │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Rapoarte anuale privind numărul de programe de formare │MDRAPFE, ANC │Permanent, începând │
    │ │pentru administraţie autorizate, numărul de controale │ │cu semestrul I 2018 │
    │ │efectuate şi rezultatele acestora │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Inventarierea funcţiilor din administraţie care se │ANFP, MMJS, │Semestrul II 2017 │
    │ │regăsesc încadrate în Clasificarea Ocupaţiilor din │ │ │
    │ │România - realizată │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Actualizarea Clasificării Ocupaţiilor din România ca │ANFP, MMJS, │Semestrul II 2018 │
    │ │urmare a rezultatelor inventarierii corelativ cu │INA │ │
    │ │standardele ocupaţionale elaborate/modificate - │ │ │
    │ │realizată │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │2.5. Crearea unor mecanisme de │Analiză privind modalităţile de stimulare a │SGG, ANFP, alte │Semestrul I 2019 │
    │stimulare a investiţiilor │investiţiilor inteligente - realizată │instituţii relevante │ │
    │inteligente în formarea şi ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │dezvoltarea de competenţe, la │Mecanisme de stimulare a investiţiilor inteligente în │SGG, ANFP, MFP, alte │Semestrul II 2019 │
    │nivel de sistem, instituţii şi │formarea şi dezvoltarea de competenţe - create, pe │instituţii relevante │ │
    │indivizi │baza rezultatelor analizei │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Mecanisme de stimulare implementate - Cel puţin 1.000 │beneficiarii de formare │Semestrul II 2020 │
    │ │de instituţii/autorităţi sau asocieri de instituţii/ │(autorităţi şi instituţii│ │
    │ │autorităţi beneficiare ale mecanismelor │publice) FE │ │
    ├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤
    │Obiectiv specific 3: Până la finalul anului 2020, sistemul de management al formării pentru administraţia publică va asigura: │
    │(1) dezvoltarea unui "portofoliu educaţional" pentru fiecare persoană care îşi desfăşoară activitatea în administraţie (pe baza căruia va│
    │putea dovedi deţinerea competenţelor generale şi specifice corespunzătoare funcţiei ocupate); (2) instrumente inovative care să sprijine │
    │activităţile de formare (între care o Reţea Naţională de Expertiză pentru Administraţie şi o bibliotecă virtuală); (3) formarea pentru │
    │grupurile-ţintă strategice şi pentru domeniile de interes strategic, luând în considerare priorităţile individuale, locale, │
    │instituţionale şi naţionale. │
    │Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): │
    │I3.1. "Portofoliu de formare şi dezvoltare profesională" cu competenţe relevante, pentru fiecare persoană care îşi desfăşoară activitatea│
    │în administraţia publică; Ţintă: începând cu 2019 │
    │I3.2. Cel puţin 5.000 de formatori şi persoane-resursă implicate în formarea pentru administraţie, membri ai Reţelei Naţionale de │
    │Expertiză pentru Administraţie; Ţintă: până cel târziu la finalul anului 2020 │
    │I3.3. Cel puţin 300.000 de persoane formate anual prin sistemul de formare pentru administraţia publică; Ţintă: 2020 │
    │I3.4. Acces public la cel puţin 5.000 de lucrări ştiinţifice actuale, pe teme specifice sectorului administraţie şi servicii publice. │
    │Ţintă: 2020 │
    ├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤
    │3.1. Introducerea şi dezvoltarea │Portofoliu de formare şi dezvoltare profesională │ANFP, autorităţi şi │Semestrul I 2019 │
    │sistemului privind "portofoliul │disponibil pentru toate persoanele din administraţie │instituţii publice │ │
    │de formare şi dezvoltare │ │ │ │
    │profesională" pentru persoanele │ │ │ │
    │din administraţie │ │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │3.2. Organizarea şi desfăşurarea │Reţeaua Naţională de Expertiză pentru Administraţie - │INA │Semestrul II 2018 │
    │de programe de formare pe │formată şi operaţională, disponibilă public pe pagina │ │ │
    │domeniile de activitate │web a INA │ │ │
    │considerate prioritare pentru │ │ │ │
    │orizontul de timp 2014-2020 │ │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │ │Cel puţin 5.000 de formatori şi persoane-resursă │ │Semestrul II 2020 │
    │ │implicate în Reţeaua Naţională de Expertiză pentru │ │ │
    │ │Administraţie │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │ │Parteneriate cu şcolile sau institutele de formare de │ │Permanent, începând │
    │ │drept public din subordinea sau coordonarea fiecărui │ │cu semestrul II 2017 │
    │ │minister de linie, cu universităţi acreditate şi alţi │ │ │
    │ │furnizori de formare cu prestigiu naţional şi │ │ │
    │ │internaţional - încheiate │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │ │Programe de formare pe domeniile de activitate │ │Permanent, începând │
    │ │considerate prioritare pentru orizontul de timp 2014- │ │cu semestrul II 2017 │
    │ │2020 şi care îndeplinesc cele 4 criterii detaliate în │ │ │
    │ │strategie: aplicabilitate, finalitate demonstrată şi │ │ │
    │ │demonstrabilă în ceea ce priveşte competenţele, │ │ │
    │ │centrare pe nevoile şi capacitatea individului, │ │ │
    │ │sustenabilitate - desfăşurate │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │3.3. Organizarea şi desfăşurarea │Cel puţin un program de formare specializată pentru │INA, MDRAPFE │Permanent, începând │
    │de programe de formare │ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare │ │cu semestrul II 2017 │
    │specializată pentru înalţii │categoriei înalţilor funcţionari publici pe an - │ │ │
    │funcţionari publici │desfăşurat │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │3.4 Organizarea şi desfăşurarea │Cel puţin un program de leadership pe an pentru fiecare│INA │Periodic, începând cu│
    │de programe de leadership pentru │categorie vizată - organizat │ │semestrul II 2017 │
    │factorii decizionali - demnitari │ │ │ │
    │şi aleşi locali - şi conducerea │ │ │ │
    │executivă a autorităţilor, │ │ │ │
    │instituţiilor şi serviciilor │ │ │ │
    │publice │ │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │3.5. Organizarea şi desfăşurarea │Cel puţin un program de formare specializată pe an - │MDRAPFE, ANFP, INA │Periodic, începând cu│
    │de programe de formare │organizat │ │semestrul I 2018 │
    │specializată pentru persoanele cu│ │ │ │
    │potenţial, din sistem sau din │ │ │ │
    │afara sistemului, pe modelele │ │ │ │
    │deja consacrate │ │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │3.6. Organizarea şi desfăşurarea │Cel puţin un program de formare pe an pentru │ANFP, INA │Periodic, începând cu│
    │de programe de formare pentru │consilierii de etică - organizat │ │semestrul I 2018 │
    │asigurarea integrităţii în │ │ │Conform SNA şi │
    │funcţia publică, în general, şi │Formare pentru asigurarea integrităţii │Conform SNA şi strategie │strategie funcţia │
    │pentru consilierii de etică, ca │ │funcţia publică │publică │
    │programe de formare distincte │ │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │3.7. Organizarea şi desfăşurarea │Cel puţin un program anual pentru potenţialii candidaţi│ANFP, INA, SGG, MJ, │Permanent, începând │
    │de programe de formare şi alte │la concursurile pentru ocuparea de funcţii publice - │MDRAPFE, beneficiari de │cu semestrul I 2018 │
    │categorii de activităţi de │organizat │formare, alte instituţii │ │
    │învăţare, prioritate având în │Instruiri specifice orientate spre "acomodarea" │relevante │ │
    │perioada imediat următoare: ... │persoanelor nou-intrate în sistem - organizate │ │ │
    │ │Cel puţin un program de formare anual pentru staff-ul │ │ │
    │ │tehnic al Parlamentului, implicat în fundamentarea │ │ │
    │ │iniţiativelor legislative - organizat │ │ │
    │ │Formări anuale pentru introducerea, în sistem pilot, │ │ │
    │ │a abordării de politici publice în procesul │ │ │
    │ │decizional de la nivelul administraţiei publice locale │ │ │
    │ │- organizate │ │ │
    │ │Cel puţin un program de formare anual pentru membrii │ │ │
    │ │aparatelor tehnice din cadrul structurilor asociative │ │ │
    │ │- organizat │ │ │
    │ │Formare anuală pentru etică şi integritate, ca parte │ │ │
    │ │componentă a implementării strategiilor naţionale - │ │ │
    │ │organizată │ │ │
    │ │Cel puţin un program de formare anual pentru │ │ │
    │ │responsabilii de resurse umane din instituţii │ │ │
    │ │Formarea personalului direct responsabil de │ │ │
    │ │implementarea măsurilor ce implică modificări ample, │ │ │
    │ │de fond, ale cadrului normativ, instituţional şi │ │ │
    │ │procedural actual, pe baza unui plan de formare - │ │ │
    │ │organizată │ │ │
    │ │Formarea personalului direct responsabil de │ │ │
    │ │activităţile asociate exercitării de către România a │ │ │
    │ │preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene, pe baza │ │ │
    │ │unui plan de formare - organizată │ │ │
    │ │Cel puţin un program de formare a personalului de la │ │ │
    │ │cabinetele demnitarilor pe an - organizat │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │3.8. Sprijinirea învăţării │Atribuţii INA privind organizarea, coordonarea şi/sau │MDRAPFE, ANFP, SGG, INA, │August 2016 │
    │inteligente prin dezvoltarea de │participarea la activităţi de cercetare-inovare în │alte instituţii relevante│ │
    │activităţi de cercetare şi │domeniul administraţiei publice - incluse în actul │ │ │
    │inovare în domeniul │normativ privind înfiinţarea INA │ │ │
    │administraţiei publice ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │ │Parteneriate de tip public-privat pentru crearea şi │ │Începând cu semestrul│
    │ │operaţionalizarea de centre de competenţă, │ │I 2018 │
    │ │infrastructură de transfer şi incubatoare de inovare │ │ │
    │ │pentru administraţie şi servicii publice - realizate │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │ │Analiză cu privire la posibile măsuri pentru stimularea│ │Începând cu semestrul│
    │ │cererii autorităţilor, instituţiilor şi altor categorii│ │I 2020 │
    │ │de entităţi publice pentru inovarea de procese şi │ │ │
    │ │produse asociate exercitării atribuţiilor proprii, │ │ │
    │ │precum şi pentru soluţii inovatoare interdisciplinare │ │ │
    │ │- realizată │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │ │Măsuri pentru stimularea cererii autorităţilor, │ │Începând cu semestrul│
    │ │instituţiilor şi altor categorii de entităţi publice │ │II 2020 │
    │ │pentru inovarea de procese şi produse asociate │ │ │
    │ │exercitării atribuţiilor proprii, precum şi pentru │ │ │
    │ │soluţii inovatoare interdisciplinare - implementate │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │ │Participarea activă a României în cadrul reţelelor, │ │Începând cu 2017 │
    │ │parteneriatelor şi/sau iniţiativelor europene şi │ │ │
    │ │internaţionale de cercetare, dezvoltare şi inovare în/ │ │ │
    │ │pentru administraţia publică - asigurată; informaţiile │ │ │
    │ │privind participarea - publicate pe paginile de │ │ │
    │ │internet ale instituţiilor responsabile │ │ │
    │ ├───────────────────────────────────────────────────────┤ ├─────────────────────┤
    │ │Accesul la literatura ştiinţifică internaţională, la │ │2017-2020 │
    │ │studii şi cercetări aplicate în domeniul administraţiei│ │ │
    │ │publice şi subdomeniile conexe, precum şi la resurse │ │ │
    │ │pentru valorificarea şi susţinerea specializării │ │ │
    │ │inteligente - asigurat; cel puţin 5.000 de lucrări │ │ │
    │ │ştiinţifice actuale, pe teme specifice sectorului │ │ │
    │ │administraţie şi servicii publice disponibile în format│ │ │
    │ │electronic (de exemplu, într-o platformă de tip │ │ │
    │ │bibliotecă virtuală) │ │ │
    ├─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┤
    │Obiectiv specific 4: Până la finalul anului 2020, pentru fiecare măsură nou-implementată vor exista acţiuni de informare şi │
    │conştientizare, comunicare, branding/rebranding şi marketing adaptate publicului-ţintă astfel încât mesajul unitar transmis şi │
    │recepţionat să fie acela că "pentru administraţia publică, profesionalismul contează". │
    │Indicatori de rezultat (indicatori de outcome): │
    │I4.1. Percepţia publică referitoare la profesionalismul personalului din administraţia publică; Ţintă: o îmbunătăţire a acesteia │
    │reflectată în scăderea anuală a cel puţin trei indici de tipul "motivul pentru care administraţia nu merge bine", "motivul pentru care │
    │calitatea serviciilor publice nu corespunde aşteptărilor", "motivul pentru care încă există corupţie" etc. │
    │I4.2. Pentru programele de formare iniţială organizate şi desfăşurate în aplicarea prezentei strategii, creşterea succesivă a numărului │
    │de candidaţi pe loc astfel încât la finalul perioadei de implementare numărul de candidaţi pe loc să fie de minimum 10 │
    │I4.3. Reţeaua Naţională a Furnizorilor de Formare pentru Administraţia Publică - creată, funcţională şi cu o strategie multianuală │
    │definită pentru următorii 5 ani │
    ├─────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────┤
    │4.1. Organizarea şi desfăşurarea │Dezbateri periodice - desfăşurate (cu o frecvenţă cel │MDRAPFE, ANFP,SGG, INA, │Permanent, începând │
    │de dezbateri periodice cu părţile│puţin anuală) │alte instituţii şi │cu semestrul I 2017 │
    │interesate relevante │Rapoarte anuale comparative cu privire la percepţia │autorităţi relevante │ │
    │ │publică referitoare la profesionalismul personalului │ │ │
    │ │din administraţia publică şi măsuri propuse pentru │ │ │
    │ │îmbunătăţirea situaţiei │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │4.2. Organizarea şi desfăşurarea │Evenimente anuale de informare şi formare a │ANFP, SGG, INA │Permanent, începând │
    │anuală de evenimente de tipul │personalului direct responsabil cu aplicarea │ │cu semestrul I 2017 │
    │Forumul administraţiei │reglementărilor - organizate │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │4.3. Stabilirea unei identităţi │Identitate vizuală şi brand INA - elaborate │MDRAPFE, INA │Semestrul II 2018 │
    │vizuale şi a unui brand propriu │Plan de promovare a programelor şi activităţii │ │ │
    │pentru nou-înfiinţatul INA şi │instituţiei, la nivel naţional, european şi │ │ │
    │promovarea programelor şi │internaţional - elaborat şi implementat │ │ │
    │activităţii instituţiei │Plan de promovare pentru programele de formare "de │ │ │
    │ │elită" ale INA (de exemplu, programul de formare │ │ │
    │ │iniţială pentru înalţi funcţionari publici) - elaborat │ │ │
    │ │şi implementat │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │4.4. Facilitarea creării unei │Reţea Naţională a Furnizorilor de Formare pentru │INA │Semestrul II 2018 │
    │reţele naţionale a furnizorilor │Administraţia Publică - creată şi operaţională │ │ │
    │de formare pentru administraţia ├───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │publică │Strategia multianuală a reţelei - elaborată şi adoptată│Membrii reţelei │Semestrul I 2019 │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │4.5. Introducerea în cadrul │Pilon dedicat promovării şi premierii investiţiilor │ANFP, SGG, INA, alte │Semestrul I 2018 │
    │Competiţiilor anuale privind │inteligente în dezvoltarea resurselor umane - inclus în│instituţii relevante │ │
    │calitatea şi inovarea în │Competiţia celor mai bune practici din administraţia │ │ │
    │administraţie, organizate de ANFP│publică din România │ │ │
    │a unui pilon special dedicat │ │ │ │
    │promovării şi premierii │ │ │ │
    │investiţiilor inteligente în │ │ │ │
    │dezvoltarea resurselor umane │ │ │ │
    ├─────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────┤
    │4.6. Susţinerea cu personal │Participare activă la cel puţin 2 iniţiative │CNCISCAP, ANFP, SGG, INA,│Semestrul I 2018 │
    │specializat şi participare activă│educaţionale pe an - realizată │alte instituţii relevante│ │
    │a iniţiativelor Ministerului │ │ │ │
    │Educaţiei, unităţilor de │ │ │ │
    │învăţământ preuniversitar, │ │ │ │
    │instituţiilor de învăţământ │ │ │ │
    │superior, asociaţiilor elevilor │ │ │ │
    │şi studenţilor şi altor categorii│ │ │ │
    │de entităţi interesate similare, │ │ │ │
    │care vizează abordarea în cadrul │ │ │ │
    │proceselor educaţionale pentru │ │ │ │
    │copii şi tineri a unor aspecte │ │ │ │
    │specifice privind administraţia │ │ │ │
    └─────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────┘




     -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016