Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 447 din 30 iunie 2017  pentru aprobarea Normelor metodologice de acordare, utilizare şi control al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează,  datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină  restricţii în recoltarea de masă lemnoasă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 447 din 30 iunie 2017 pentru aprobarea Normelor metodologice de acordare, utilizare şi control al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează, datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 526 din 6 iulie 2017
    Având în vedere Decizia Comisiei Europene C(2016)8.769 final din 3.01.2017, precum şi prevederile Orientărilor Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale 2014-2020 şi art. 97 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 99 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Scopul prezentei hotărâri îl reprezintă instituirea schemei de ajutor de stat, denumită în continuare schemă, având ca obiectiv acordarea unor compensaţii reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează, datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă.
    (2) Prezenta schemă aplică dispoziţiile prevăzute la secţiunea 2.2 a capitolului 2 din „Orientările Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale pentru perioada 2014-2020 (2014/C 204/01)“, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 204 din 1 iulie 2014, denumite în continuare Orientările UE.

    ART. 2
    În sensul prezentei hotărâri, expresiile de mai jos se definesc după cum urmează:
    1. întreprindere - orice persoană fizică sau juridică, indiferent de forma de organizare, care desfăşoară activităţi în scop lucrativ, total sau parţial;
    2. întreprindere aflată în dificultate - o întreprindere care se află în cel puţin una dintre situaţiile următoare:
    a) în cazul unei societăţi cu răspundere limitată, alta decât o IMM, care a fost înfiinţată cu cel puţin trei ani înainte de data depunerii solicitării, atunci când mai mult de jumătate din capitalul său subscris a dispărut ca urmare a pierderilor acumulate. Această situaţie survine atunci când scăderea pierderilor acumulate din rezerve şi din toate celelalte elemente considerate în general ca făcând parte din fondurile proprii ale societăţii conduce la un rezultat cumulat negativ care depăşeşte jumătate din capitalul social subscris. În sensul prezentei dispoziţii, „societate cu răspundere limitată“ se referă, în special, la tipurile de societăţi comerciale prevăzute în anexa I la Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European şi a Consiliului (24), iar „capital social“ include, acolo unde este cazul, orice primă de emisiune;
    b) în cazul unei societăţi în care cel puţin unul dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii, alta decât o IMM care a fost înfiinţată cu cel puţin trei ani înainte de data depunerii solicitării, şi atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu, astfel cum reiese din contabilitatea societăţii, a scăzut/diminuat ca rezultat al pierderilor acumulate. În sensul prezentei dispoziţii, „o societate comercială în care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii“ se referă în special la acele tipuri de societăţi comerciale prevăzute în anexa II la Directiva 2013/34/UE;
    c) atunci când întreprinderea face obiectul unei proceduri colective de insolvenţă sau îndeplineşte criteriile prevăzute în dreptul intern pentru ca o procedură colectivă de insolvenţă să fie deschisă la cererea creditorilor săi;
    d) atunci când întreprinderea a primit ajutor pentru salvare şi nu a rambursat încă împrumutul sau nu a încetat garanţia sau a primit ajutor pentru restructurare şi face încă obiectul unui plan de restructurare;
    e) în cazul unei întreprinderi care nu este o IMM, atunci când în ultimii doi ani raportul datorii/capitaluri proprii al întreprinderii este mai mare de 7,5 şi/sau capacitatea de acoperire a dobânzilor calculată pe baza EBITDA se situează sub 1,0;

    3. microîntreprindere şi întreprindere mică şi mijlocie - IMM - este întreprinderea care are mai puţin de 250 de angajaţi şi a cărei cifră de afaceri anuală nu depăşeşte 50 de milioane EUR şi/sau al căror bilanţ anual total nu depăşeşte 43 de milioane EUR;
    4. schemă de ajutoare de stat - orice act pe baza căruia, fără să mai fie nevoie de măsuri de punere în aplicare suplimentare, pot fi acordate ajutoare individuale întreprinderilor definite în cadrul actului în mod general şi abstract, precum şi orice act pe baza căruia pot fi acordate ajutoare care nu sunt legate de un proiect specific uneia sau mai multor întreprinderi, pentru o perioadă nedefinită de timp şi pentru o valoare nedefinită.

    CAP. II
    Beneficiarii, costurile eligibile şi valoarea ajutoarelor de stat
    ART. 3
    (1) Schema prevăzută la art. 1 alin. (1) se aplică proprietarilor privaţi, persoane fizice şi juridice, precum şi asociaţiilor acestora, care au în proprietate păduri pe ale căror terenuri forestiere există restricţii de mediu aplicabile activităţilor forestiere.
    (2) Restricţiile prevăzute la alin. (1) sunt corespunzătoare tipurilor funcţionale T1 şi T2 stabilite prin amenajamentele silvice, care corespund obiectivelor ecologice şi de protecţie conform Normelor tehnice pentru amenajarea pădurilor.
    (3) Din tipul funcţional T1 fac parte pădurile cu funcţii speciale de ocrotire a naturii, pentru care, prin lege, este interzisă orice fel de exploatare de lemn pentru conservarea biodiversităţii. În tipul funcţional T1 sunt incluse pădurile constituite în zonele de protecţie strictă sau integrală a ariilor naturale protejate, rezervaţiile ştiinţifice, pădurile virgine şi cvasivirgine, rezervaţiile naturale, care conservă resurse genetice deosebite.
    (4) Din tipul funcţional T2 fac parte pădurile cu funcţii speciale de protecţie în care recoltarea masei lemnoase este substanţial diminuată, astfel încât prin restricţiile impuse să nu fie afectat ecosistemul forestier.
    (5) Sunt eligibile în cadrul schemei terenurile forestiere încadrate în grupa I funcţională, tipurile de categorii funcţionale T1 şi/sau T2, delimitate de protecţie a naturii, în care există restricţii de mediu aplicabile activităţilor forestiere, stabilite prin amenajamentele silvice.
    (6) Prevederile prezentei scheme nu se aplică beneficiarilor prevăzuţi la alin. (1) dacă se află în cel puţin una dintre următoarele situaţii:
    a) sunt considerate persoane aflate în dificultate financiară, conform definiţiei prevăzute la art. 2 pct. 2 dacă desfăşoară activităţi economice;
    b) sunt persoane împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare definitivă a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată.

    (7) Controlul respectării prevederilor alin. (6) se efectuează de către structurile cu atribuţii de control din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
    (8) Nu beneficiază de schema prevăzută la art. 1 alin. (1) persoanele juridice care nu îndeplinesc condiţiile de microîntreprindere şi întreprindere mică şi mijlocie, aşa cum este definită la art. 2 pct. 3.

    ART. 4
    Fac obiectul schemei numai terenurile forestiere pentru care sunt elaborate amenajamente silvice şi pentru care este organizată şedinţa de preavizare a soluţiilor tehnice -conferinţa a II-a de amenajare.

    ART. 5
    (1) Ajutorul de stat se acordă anual, pe hectar de pădure, în scopul compensării beneficiarilor definiţi la art. 3 alin. (1) pentru pierderile de venit generate de dezavantajele din zonele în cauză, legate de punerea în aplicare a restricţiilor prevăzute la art. 3 alin. (2)-(5).
    (2) Metodologia de calcul al ajutorului prevăzut la alin. (1) este prevăzută în anexa nr. 1.

    CAP. III
    Procedură de lucru
    ART. 6
    Prevederile prezentei scheme se aplică beneficiarilor definiţi la art. 3 alin. (1), care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) deţin documente care atestă proprietatea asupra pădurii;
    b) au încheiat contract de administrare sau de servicii silvice, pentru anul sau perioada din an pentru care se solicită plata compensaţiilor;
    c) fac dovada existenţei unui amenajament silvic în vigoare, prin care suprafeţele de pădure pentru care se solicită compensaţii au fost încadrate în tipurile funcţionale T1 şi/sau T2;
    d) certificat de cazier judiciar; nu pot beneficia de schemă persoanele care au fost condamnate pentru fapte penale privind nerespectarea regimului silvic;
    e) fac dovada că nu au existat tăieri ilegale în pădurile încadrate în tipurile funcţionale T1 şi/sau T2 în anul anterior anului pentru care se face solicitarea de acordare a compensaţiilor, în volum mediu mai mare de 1 mc/ha;
    f) declară pe propria răspundere că nu intră sub incidenţa prevederilor menţionate la art. 3 alin. (6) şi (8).


    ART. 7
    (1) Beneficiarii care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 6 depun la structura teritorială de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură cererea pentru acordarea unor compensaţii proprietarilor de păduri, pentru suprafeţele delimitate de protecţie a naturii, cu restricţii de mediu aplicabile activităţilor forestiere, pentru anul/perioada solicitată, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, însoţită de opisul documentelor.
    (2) Cererea prevăzută la alin. (1) este însoţită de următoarele documente:
    a) fişa de calcul pentru acordarea de compensaţii proprietarilor de păduri, pentru suprafeţele delimitate de protecţie a naturii, cu restricţii de mediu aplicabile activităţilor forestiere, pentru anul/perioada solicitată întocmită de ocolul silvic care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3;
    b) copie a documentului de proprietate asupra pădurii, certificată de ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice;
    c) copie a contractului de administrare sau de servicii silvice, după caz, certificată de ocolul silvic;
    d) copie a descrierilor parcelare din amenajamentul silvic în vigoare, certificată de ocolul silvic care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz;
    e) certificat de cazier judiciar; nu pot beneficia de schemă persoanele care au fost condamnate pentru fapte penale privind nerespectarea regimului silvic;
    f) aviz din partea ocolului silvic care efectuează administrarea sau servicii silvice, după caz, din care să rezulte că sunt îndeplinite condiţiile menţionate la art. 6 lit. e), potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5;
    g) declaraţie pe propria răspundere că nu intră sub incidenţa prevederilor art. 3 alin. (6) şi (8).

    (3) Cererile de acordare a compensaţiilor, pentru anul în curs, însoţite de documentele prevăzute la alin. (2), se depun anual, până la data de 30 iunie, la structura teritorială de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
    (4) Pentru anul 2017, prin excepţie de la prevederile alin. (3), cererile de acordare a compensaţiilor, însoţite de documentele prevăzute la alin. (2), se depun în termen de maximum 90 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, la structura teritorială de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
    (5) Pentru anul 2017 se acordă compensaţii numai pentru perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a prezentei hotărâri şi data de 31 decembrie.

    ART. 8
    (1) Structura teritorială de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură verifică documentele prevăzute la art. 7 alin. (2) şi informează solicitantul, în scris, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data depunerii solicitării, cu privire la rezultatele verificării, care pot fi încadrate în una dintre următoarele situaţii:
    a) transmiterea centralizată a documentelor către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, în cazul constatării îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate;
    b) respingerea solicitării în cazul constatării neîndeplinirii condiţiilor de eligibilitate;
    c) solicitarea de informaţii şi documente suplimentare, în cazul documentaţiilor incomplete.

    (2) Informaţiile şi documentele suplimentare prevăzute la alin. (1) lit. c) se depun de către solicitanţi în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data primirii solicitării de completare, sub sancţiunea dreptului de a solicita ajutor de stat pentru anul în curs.
    (3) După realizarea verificărilor conform alin. (1), structura teritorială de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură transmite, centralizat, cu scrisoare de înaintare, însoţită de opisul documentelor, către structura coordonatoare din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură următoarele documente:
    a) formularul de decont, cuprinzând datele de identificare a suprafeţelor de pădure conform amenajamentelor silvice, încadrarea acestora în zonele prevăzute la art. 3 alin. (5), precum şi sumele de bani calculate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4;
    b) fişa de calcul al compensaţiilor reprezentând contravaloarea masei lemnoase pe care proprietarii nu o recoltează, datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice, necesare pentru acoperirea costurilor reclamate de gestionarea durabilă a pădurii, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3;
    c) copie a documentului de proprietate asupra pădurii, certificată de ocolul silvic care asigură administrarea/serviciile silvice;
    d) copie a contractului de administrare sau de servicii silvice, după caz, certificată de ocolul silvic;
    e) copie a descrierilor parcelare din amenajamentele silvice în vigoare, certificate de ocolul silvic care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz.

    (4) O copie a documentelor prevăzute la alin. (3) se păstrează la structura teritorială de specialitate din subordinea autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.

    ART. 9
    (1) Structura coordonatoare din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură verifică documentele prevăzute la art. 8 alin. (3) şi le transmite, în termen de 30 de zile de la data depunerii, pentru realizarea decontului, la direcţia care gestionează bugetul din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
    (2) O copie a documentelor prevăzute la alin. (1) se păstrează şi de către direcţia de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.

    ART. 10
    (1) Direcţia care gestionează bugetul din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură primeşte deconturile justificative întocmite conform prevederilor art. 8 alin. (3) lit. a) şi asigură acordarea plăţilor compensatorii pentru funcţiile de protecţie ale pădurii, care fac obiectul prezentei hotărâri.
    (2) Documentele prevăzute la art. 8 alin. (3), actele de decontare şi de evidenţă a cheltuielilor efectuate din alocaţiile bugetare pentru funcţiile de protecţie ale pădurii se îndosariază distinct şi cheltuielile se înregistrează în conturi separat de orice alte cheltuieli.
    (3) Direcţia care gestionează bugetul din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură transmite sumele necesare plăţilor compensatorii pentru funcţiile de protecţie ale pădurii către structurile silvice teritoriale de specialitate, care le virează către beneficiarii schemei, în conturi deschise distinct pe numele acestora în cadrul unei instituţii financiar-bancare.

    CAP. IV
    Durata de aplicare a schemei şi bugetul aferent acesteia
    ART. 11
    Durata de aplicare a prezentei scheme este de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri şi până la data de 31 decembrie 2020, inclusiv.

    ART. 12
    Valoarea totală maximă aferentă schemei pentru perioada 2017-2020 este de 285 milioane lei şi se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul aprobat cu această destinaţie Ministerului Apelor şi Pădurilor.

    ART. 13
    Valoarea totală maximă aferentă anului 2017 este de 19 milioane lei.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 14
    (1) Recuperarea ajutorului de stat se realizează de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură de la proprietar, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare, şi Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Ajutorul de stat care trebuie recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii până la data recuperării. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a art. 93 din Tratatul CE, cu modificările ulterioare.

    ART. 15
    (1) Publicarea informaţiilor privind beneficiarii schemei cu cereri care depăşesc pragul de 60.000 euro se realizează conform dispoziţiilor de la capitolul 3 secţiunea 3.7 punctul (128) din Orientările UE.
    (2) Ministerul Apelor şi Pădurilor şi Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale încheie un protocol prin care stabilesc modul de asigurare a publicării informaţiilor, conform prevederilor alin. (1).

    ART. 16
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 17
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, din cuprinsul Normelor metodologice de acordare, utilizare şi control al sumelor anuale destinate gestionării durabile a fondului forestier proprietate privată a persoanelor fizice şi juridice şi a celui proprietate publică şi privată a unităţilor administrativ-teritoriale şi pentru aprobarea Procedurii de realizare a serviciilor silvice şi de efectuare a controalelor de fond, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 861/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 573 din 18 august 2009, cu modificările ulterioare, se abrogă:
    a) alineatul (3) al articolul 3 şi articolul 6;
    b) anexele nr. 2 şi 4 la normele metodologice.




                    PRIM-MINISTRU
                    MIHAI TUDOSE
                    Contrasemnează:
                    Ministrul apelor şi pădurilor,
                    Adriana-Doina Pană
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale,
                    administraţiei publice şi fondurilor europene,
                    Sevil Shhaideh
                    Viceprim-ministru, ministrul mediului,
                    Graţiela-Leocadia Gavrilescu
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Petre Daea
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Teodor-Viorel Meleşcanu
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Ionuţ Mişa
                    Ministrul delegat pentru afaceri europene,
                    Victor Negrescu

    Bucureşti, 30 iunie 2017.
    Nr. 447.
    ANEXA NR. 1
    METODOLOGIE DE CALCUL
    al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează,
    datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă
    ART. 1
    (1) Prezenta metodologie reglementează modul de calcul al compensaţiilor care se acordă proprietarilor de păduri şi asociaţiilor de proprietari de păduri pentru suprafeţele delimitate de protecţie a naturii cu restricţii de mediu aplicabile activităţilor forestiere.
    (2) Metodologia de calcul se bazează pe principiile prevăzute la art. 10 din „Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 808/2014 al Comisiei din 17 iulie 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului UE nr. 1.305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului privind sprijin pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul European pentru Dezvoltare Rurală (FEADR)“, cu privire la verificabilitatea, expertiza şi caracteristicile locale ale datelor luate în calcul.

    ART. 2
    (1) Pentru calculul compensaţiilor se foloseşte următoarea relaţie:
    C = S x (P_ml1 + P_ml2 + P_ml3)/3 x v_n

    (2) În relaţia prevăzută la alin. (1), simbolurile folosite au următoarele semnificaţii:
    a) C - valoarea compensaţiei care se acordă, exprimată în lei/an;
    b) S - suprafaţa terenului pentru care se solicită acordarea de compensaţii pentru funcţiile de protecţie, exprimată în hectare;
    c) P_ml1, P_ml2, P_ml3 - preţurile medii ale unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, exprimate în lei/m^3 valabile la data depunerii cererii şi în cei doi ani precedenţi depunerii acesteia;
    v_n - volumul mediu anual nerecoltat pe hectar utilizat pentru calculul compensaţiilor, în cazul arboretelor încadrate în tipul I de categorii funcţionale (TI) şi în cazul arboretelor încadrate în tipul II de categorii funcţionale (TII).
    Volumul mediu anual nerecoltat pe hectar utilizat pentru calculul compensaţiilor, în cazul arboretelor încadrate în tipul I de categorii funcţionale (TI) este de 4,29 mc/an/ha.
    Volumul mediu anual nerecoltat pe hectar utilizat pentru calculul compensaţiilor în cazul arboretelor încadrate în tipul II de categorii funcţionale (TII) este de 1,97 mc/an/ha.



    ANEXA NR. 2
    - Model -
    MINISTERUL APELOR ŞI PĂDURILOR
    Structura silvică teritorială de specialitate ………………………….....
    CERERE
    de acordare a compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor
    pe care proprietarii nu le recoltează, datorită funcţiilor
    de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină
    restricţii în recoltarea de masă lemnoasă pentru anul/perioada …………......
    Beneficiarul:
    Denumirea .................................., cu sediul în localitatea ................., str. ........................ nr. ........, judeţul .............................
    Cod numeric personal ........................................ (persoane fizice) sau
    numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului ……………................... şi
    numărul unic de înregistrare fiscală .......................... (persoane juridice),
    având număr de cont deschis la instituţia financiar-bancară ................................................................,
    prin prezenta solicit acordarea ajutorului de stat privind compensaţiile reprezentând contravaloarea produselor de lemn care nu pot fi recoltate datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice, necesare acoperirii costurilor reclamate de gestionarea durabilă a pădurii, pentru anul ……............., pentru suprafaţa de ……............ ha, pădure încadrată în tipul I de categorii funcţionale (TI), având datele de identificare conform amenajamentului silvic în vigoare în UP ……........................, u.a. ……...................., şi pentru suprafaţa de ……........................... ha, pădure încadrată în tipul II de categorii funcţionale (TII), având datele de identificare conform amenajamentului silvic în vigoare în UP ………...., u.a. ……............., administrată de Ocolul Silvic ……....................................., aflată pe teritoriul localităţii ………………..........., din judeţul …………........
    Anexez prezentei:
    a) fişa de calcul al drepturilor financiare cuvenite pentru compensaţii, întocmită de ocolul silvic care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz;
    b) copia documentului de proprietate asupra pădurii;
    c) copia contractului de administrare sau de servicii silvice, după caz;
    d) copie a descrierilor parcelare din amenajamentul silvic în vigoare, certificată de ocolul silvic care efectuează administrarea sau serviciile silvice, după caz;
    e) certificat de cazier judiciar din care rezultă că beneficiarul nu a fost condamnat pentru fapte penale privind nerespectarea regimului silvic;
    f) aviz din partea ocolului silvic care efectuează administrarea sau servicii silvice, după caz, din care să rezulte că sunt îndeplinite condiţiile menţionate la art. 6 lit. e) din Hotărârea Guvernului nr. 447/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice de acordare, utilizare şi control al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează, datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă;
    g) declaraţia pe propria răspundere că nu intră sub incidenţa prevederilor art. 3 alin. (6) şi (8) din Hotărârea Guvernului nr. 447/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice de acordare, utilizare şi control al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează, datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă.


    .................. Data ............
    (numele şi prenumele)
    L.S./S.S.

    ANEXA NR. 3
    Ocolul Silvic ..............................
    FIŞĂ DE CALCUL
    al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează,
    datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină
    restricţii în recoltarea de masă lemnoasă pentru anul/perioada .............

    ┌────┬────────────────────┬────┬───────────┬────────────────┬───┬────┬─────────┬───────────┬─────────┐
    │Nr. │Numele şi prenumele/│CNP/│Nr. şi data│ Nr. şi data │UP │ ua │Suprafaţa│Tipul de │Valoarea │
    │crt.│denumirea persoanei │CUI │actului de │contractului de │ │ │- ha - │categorie │- lei - │
    │ │juridice deţinătoare│ │proprietate│administrare/de │ │ │ │funcţională│ │
    │ │ a titlului de │ │ │servicii silvice│ │ │ │ │ │
    │ │ proprietate │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┼────────────────────┼────┼───────────┼────────────────┼───┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
    │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
    ├────┼────────────────────┼────┼───────────┼────────────────┼───┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┼────────────────────┼────┼───────────┼────────────────┼───┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
    │ │Total T1 │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┼────────────────────┼────┼───────────┼────────────────┼───┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┼────────────────────┼────┼───────────┼────────────────┼───┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
    │ │Total T2 │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┼────────────────────┼────┼───────────┼────────────────┼───┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
    │ │Total general │ │ │ │ │ │ │ │ │
    └────┴────────────────────┴────┴───────────┴────────────────┴───┴────┴─────────┴───────────┴─────────┘


    Vizat:
    Structura silvică teritorială de specialitate ...............
    Beneficiar (proprietar)*) ...............
──────────
    *) Fişa de calcul se întocmeşte la nivel de beneficiar (titlu de proprietate).
──────────
    Calculul se va efectua conform art. 2 din anexa nr. 1, distinct pe tipuri funcţionale.
    Întocmit
     ...............................
    (numele şi prenumele)
     S.S.
     Şef ocol silvic
    ................................
    (numele şi prenumele)
    L.S./S.S.
    ANEXA NR. 4
    MINISTERUL APELOR ŞI PĂDURILOR
    Structura silvică teritorială de specialitate ............................
    DECONT JUSTIFICATIV
    al compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor
    pe care proprietarii nu le recoltează, datorită funcţiilor de protecţie stabilite
    prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea
    de masă lemnoasă pentru anul/perioada .............
    1. Amplasamentul suprafeţei pentru care se acordă compensaţii: judeţul ............., localitatea .........., Ocolul Silvic ......................
    2. Beneficiarii*):
──────────
    *) Se vor înscrie toţi beneficiarii, centralizat pe ocol silvic, localitate şi judeţ, pentru perioada pentru care se întocmeşte decontul. Valoarea compensaţiilor se calculează la nivel de titlu de proprietate, distinct pe tipuri de categorii funcţionale, şi va cuprinde un total pe tipuri de categorii funcţionale şi, respectiv, total general.
──────────

    ┌────┬────────────────────┬──────┬──────────┬───────────┬────────────────┬────┬────┬─────────┬───────────┬─────────┐
    │Nr. │Numele şi prenumele/│C.N.P/│ Cont │Nr. şi data│ Nr. şi data │ UP │ ua │Suprafaţa│Tipul de │Valoarea │
    │crt.│denumirea persoanei │C.U.I │instituţie│actului de │contractului de │ │ │- ha - │categorie │- lei - │
    │ │juridice deţinătoare│ │financiar-│proprietate│administrare/de │ │ │ │funcţională│ │
    │ │ a titlului de │ │bancară/ │ │servicii silvice│ │ │ │ │ │
    │ │ proprietate │ │trezorerie│ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┼────────────────────┼──────┼──────────┼───────────┼────────────────┼────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
    │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
    ├────┼────────────────────┼──────┼──────────┼───────────┼────────────────┼────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
    │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    ├────┼────────────────────┼──────┼──────────┼───────────┼────────────────┼────┼────┼─────────┼───────────┼─────────┤
    │ │Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
    └────┴────────────────────┴──────┴──────────┴───────────┴────────────────┴────┴────┴─────────┴───────────┴─────────┘


    3. Valoarea totală: ............. lei
    Conducătorul structurii silvice teritoriale de specialitate,
    .....................
    (numele şi prenumele)
    L.S./S.S.
    Contabil-şef al structurii silvice teritoriale de specialitate,
    ....................
    (numele şi prenumele)
    S.S.
    ..............................
    (numele şi prenumele)
    L.S./S.S. Data ................

    ANEXA NR. 5
    Ocolul Silvic .........................
    AVIZ
    de acordare a compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor
    pe care proprietarii/proprietarul …………….. nu le recoltează, datorită
    funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină
    restricţii în recoltarea de masă lemnoasă pentru anul/perioada .............
    Ocolul Silvic ..................... este de acord cu acordarea compensaţiilor reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii/proprietarul …......………….. nu le recoltează, datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamente silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă pentru anul/perioada ................ .
    În anul …….., pe suprafaţa totală de ……. ha, pentru care se solicită acordarea compensaţiilor, volumul tăierilor ilegale este de …..mc, respectiv de ……mc/ha*, conform datelor din controalele de fond efectuate în anul anterior.
──────────
    * Nu se acordă compensaţii dacă volumul mediu al tăierilor ilegale este mai mare de 1 mc/ha, în anul anterior anului solicitării.
──────────


    Data ………………… Şef ocol silvic,
                                                    ……………


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016