Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 440 din 21 iunie 2018  privind aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 440 din 21 iunie 2018 privind aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului "Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă - SIIEASC"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 516 din 22 iunie 2018
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă Nota de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă - SIIEASC“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 2
    Finanţarea proiectului prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

    ART. 3
    Ministerul Afacerilor Interne, în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, răspunde de modul de implementare a proiectului prevăzut la art. 1, potrivit prevederilor prezentei hotărâri.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Paul Stănescu
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan
                    p. Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,
                    Carmen Elian,
                    subsecretar de stat
                    Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
                    Ionel-Sorinel Vasilca
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici
                    Ministrul fondurilor europene,
                    Rovana Plumb

    Bucureşti, 21 iunie 2018.
    Nr. 440.
    ANEXA 1

    NOTĂ DE FUNDAMENTARE
    referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente
    proiectului „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă - SIIEASC“
    În contextul Strategiei naţionale privind agenda digitală pentru România (SNADR) 2020 şi al Planului integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor, Ministerul Afacerilor Interne, în colaborare cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, este preocupat să dezvolte un proces de uniformizare a normelor, structurilor şi practicilor din domeniul administraţiei publice, în primul rând cele ce ţin de starea civilă şi evidenţă a persoanelor, simplificarea procedurilor de obţinere a certificatelor de stare civilă, a actelor de identitate şi, totodată, operaţionalizarea acestora.
    Interacţiunea instituţiilor publice cu societatea informaţională determină reorganizarea proceselor instituţionale (proceduri, metodologii de lucru, standarde şi atribuţii), regândirea strategică a managementului intern şi asigurarea unui proces de continuă optimizare şi perfecţionare.
    În prezent, activităţile de stare civilă sunt efectuate descentralizat la nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale din ţară, misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României din străinătate, precum şi de către comandanţii de nave şi de aeronave care se află în afara teritoriului naţional, ofiţeri militari de stare civilă desemnaţi prin ordine ale ministrului apărării naţionale şi ministrului afacerilor interne, în limitele prevăzute de lege.
    Actele de stare civilă sunt înscrisuri autentice prin care se dovedeşte naşterea, căsătoria sau decesul unei persoane şi se întocmesc în registre de stare civilă, în două exemplare, ambele originale, se completează manual, cu cerneală specială de culoare neagră.
    Primul exemplar al registrelor de stare civilă se păstrează la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau la primăria unităţii administrativ-teritoriale unde s-a întocmit, iar al doilea exemplar se înaintează consiliului judeţean sau Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, în termen de 30 de zile de la data când toate filele din registru au fost completate. Ambele exemplare ale registrelor de stare civilă se trimit Arhivelor Naţionale, după trecerea a 100 de ani de la data completării lor.
    Întocmirea actelor de stare civilă implică transmiterea de comunicări de către alte instituţii. Ofiţerii de stare civilă înscriu menţiuni pe marginea actelor de stare civilă aflate în păstrare şi trimit comunicări de menţiuni pentru înscrierea în registrele de stare civilă - exemplarul I sau, după caz, exemplarul II.
    Întreg procesul actual de întocmire, actualizare, păstrare a actelor de stare civilă şi valorificare a informaţiilor nu răspunde nevoilor actuale şi cerinţelor privind cadrul de interoperabilitate la nivel naţional şi european.
    În acest context a apărut necesitatea identificării unei soluţii pentru informatizarea fluxurilor de stare civilă şi implementarea unei platforme de servicii electronice ce are la bază informaţii de stare civilă.
    Soluţia constă în implementarea proiectului „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă - SIIEASC“. Prin implementarea acestui proiect se vor crea condiţiile unei administraţii moderne, eficace şi eficiente, precum şi premisele creşterii calităţii serviciilor oferite cetăţenilor şi reducerea timpului de soluţionare a cererilor referitoare la înregistrarea actelor de stare civilă şi eliberarea certificatelor aferente.
    Din punct de vedere informatic, prin realizarea SIIEASC va fi obţinută alinierea la contextul tehnologic actual, simplificându-se şi securizându-se totodată modalitatea de prelucrare, stocare şi procesare a datelor de stare civilă.
    Astfel, pentru expunerea on-line către cetăţeni şi mediul public/privat a serviciilor publice de stare civilă este vizată punerea la dispoziţie a următoarelor servicii de tip G2C pentru care se va asigura disponibilitate şi acces ridicat/consolidat pentru cetăţeni:
    - accesarea on-line a datelor/informaţiilor referitoare la proceduri/formulare;
    – descărcarea on-line a formularelor;
    – încărcarea on-line a formularelor;
    – plata on-line a taxelor aferente;
    – programarea on-line în vederea accesării serviciilor;
    – serviciu de suport/helpdesk.

    Proiectul contribuie la implementarea Strategiei naţionale agenda digitală (SNADR), domeniul I de acţiune e-Guvernare, Interoperabilitate, Securitate Cibernetică, Cloud Computing, Open Data, Big Data şi Media Sociale, care are scopul de a reforma modul în care Guvernul funcţionează, permite accesul la informaţii, implică cetăţenii şi furnizează servicii beneficiarilor externi şi interni, atât pentru beneficiul Guvernului, cât şi al cetăţenilor pe care îi deserveşte, precum şi la îndeplinirea obiectivelor principale ale acestei strategii, dintre care menţionăm: creşterea transparenţei actelor administraţiei publice, prin informatizarea serviciilor publice, creşterea accesului la servicii publice digitale, administraţii publice eficiente şi scăderea costurilor de administrare publică. De asemenea, proiectul contribuie la implementarea măsurilor din Strategia de consolidare a administraţiei publice.
    Prin implementarea proiectului SIIEASC, pentru evenimentele de viaţă primare, aşa cum sunt acestea descrise în SNADR (naştere, căsătorie, divorţ, deces etc.) şi grupate în categoria „stare civilă“, vor fi furnizate servicii electronice, la nivelul 4 de sofisticare. Totodată, proiectul are impact indirect asupra tuturor celorlalte evenimente de viaţă care implică utilizarea datelor de stare civilă.
    Valoarea totală a proiectului este de 184.921 mii lei.
    Proiectul a fost depus pentru finanţare în cadrul Programului operaţional Competitivitate (POC) 2014-2020, axa prioritară 2 - Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă, acţiunea 2.3.1 Consolidarea şi asigurarea interoperabilităţii sistemelor informatice dedicate serviciilor de e-guvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viaţa cetăţenilor şi întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental şi a comunicării media sociale, a Open Data şi Big Data, cod proiect 120025.
    Caracteristicile principale ale proiectului „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă - SIIEASC“:
    Titular: Ministerul Afacerilor Interne
    Beneficiarul investiţiei: parteneriat între Ministerul Afacerilor Interne - lider de proiect, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice
    Amplasament: site principal - str. Obcina Mare nr. 2, sectorul 6, Bucureşti
                              site secundar - str. Leaota nr. 2A, sectorul 6, Bucureşti
    Caracteristicile principale:

┌──────────────────────────┬───┬───────┐
│Valoarea totală a │ │ │
│proiectului, inclusiv TVA │mii│ │
│(curs valutar valabil la │lei│184.921│
│data de 1 noiembrie 2017: │ │ │
│1 euro = 4,5984 lei) │ │ │
├──────────────────────────┼───┼───────┤
│Eşalonarea cheltuielilor │ │ │
├──────────────────────────┼───┼───────┤
│- Anul I │mii│21.936 │
│ │lei│ │
├──────────────────────────┼───┼───────┤
│- Anul II │mii│51.927 │
│ │lei│ │
├──────────────────────────┼───┼───────┤
│- Anul III │mii│111.058│
│ │lei│ │
└──────────────────────────┴───┴───────┘



    Indicatori prestabiliţi
    Indicatori prestabiliţi de rezultat

┌────┬────────────┬─────────┬─────────┬─────────────┐
│Nr. │Denumire │Valoare │Anul de │Valoare-ţintă│
│crt.│indicator │referinţă│referinţă│ │
├────┼────────────┼─────────┼─────────┼─────────────┤
│ │Cetăţeni │ │ │ │
│ │care │ │ │ │
│1 │utilizează │0 │2018 │5.000 │
│ │sistemele │ │ │ │
│ │e-guvernare │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼─────────┼─────────────┤
│ │Entităţi │ │ │ │
│ │publice care│ │ │ │
│ │utilizează, │ │ │ │
│ │accesează, │ │ │ │
│ │actualizează│ │ │ │
│2 │bazele de │0 │2018 │3.188 │
│ │date/ │ │ │ │
│ │aplicaţiile │ │ │ │
│ │puse la │ │ │ │
│ │dispoziţie │ │ │ │
│ │prin proiect│ │ │ │
└────┴────────────┴─────────┴─────────┴─────────────┘



    Indicatori prestabiliţi de realizare

┌────┬─────────────┬─────────┬─────────┬─────────────┐
│Nr. │Denumire │Valoare │Anul de │Valoare-ţintă│
│crt.│indicator │referinţă│referinţă│ │
├────┼─────────────┼─────────┼─────────┼─────────────┤
│ │Servicii │ │ │ │
│ │publice │ │ │ │
│ │aferente │ │ │ │
│ │evenimentelor│ │ │ │
│1 │de viaţă │0 │2018 │4 │
│ │aduse la │ │ │ │
│ │nivelul IV de│ │ │ │
│ │sofisticare │ │ │ │
│ │online │ │ │ │
├────┼─────────────┼─────────┼─────────┼─────────────┤
│ │Entităţi │ │ │ │
│ │publice la │ │ │ │
│2 │care s-a │0 │2018 │4 │
│ │finalizat │ │ │ │
│ │implementarea│ │ │ │
│ │proiectului │ │ │ │
└────┴─────────────┴─────────┴─────────┴─────────────┘




    Indicatori suplimentari proiect
    Indicatori suplimentari de realizare

┌────┬──────────┬─────────┬─────────┬─────────────┐
│Nr. │Denumire │Valoare │Anul de │Valoare-ţintă│
│crt.│indicator │referinţă│referinţă│ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────────────┤
│ │Număr de │ │ │ │
│ │acte de │ │ │ │
│ │stare │ │ │ │
│1 │civilă │0 │2018 │50.000.000 │
│ │digitizate│ │ │ │
│ │prin │ │ │ │
│ │proiect │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴─────────┴─────────────┘



    Durata de realizare a proiectului - luni 36

    Finanţarea investiţiei
    Finanţarea proiectului se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016