Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 44 din 24 septembrie 2019  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Evaluarea din 2019  a punerii în aplicare a politicilor de mediu: o Europă care îşi protejează cetăţenii  şi sporeşte calitatea vieţii acestora - COM (2019) 149    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 44 din 24 septembrie 2019 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Evaluarea din 2019 a punerii în aplicare a politicilor de mediu: o Europă care îşi protejează cetăţenii şi sporeşte calitatea vieţii acestora - COM (2019) 149

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 782 din 26 septembrie 2019
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 160-185 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/257, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 18 septembrie 2019, Camera Deputaţilor:
    1. susţine Comunicarea cu privire la evaluarea din 2019 a punerii în aplicare a politicilor de mediu: o Europă care îşi protejează cetăţenii şi sporeşte calitatea vieţii acestora şi apreciază efortul depus pentru elaborarea sintezei rapoartelor de mediu sectoriale;
    2. recomandă analizarea proceselor şi procedurilor de legiferare în domeniu din punctul de vedere al corespondenţei cu situaţia socioeconomică din statele membre, în scopul identificării celor mai potrivite căi şi mijloace de a fi sporit realismul acestora şi de a se reduce riscul de neîndeplinire a obligaţiilor de transpunere;
    3. recomandă intensificarea eforturilor de consultare publică, a sprijinirii financiare a canalelor operative, cu răspuns rapid, de implicare a cetăţenilor şi a tuturor factorilor interesaţi în procesul de pregătire a deciziilor şi apropierea politicilor de mediu de cetăţean, precum şi elaborarea unor documente pregătitoare sau de expertiză care să fie publice, concise şi pragmatice, la obiect, în sprijinul politicilor europene în domeniu;
    4. consideră că astfel de evaluări, chiar dacă inerent se axează pe constatări, ar trebui să fie mai cuprinzătoare şi concrete în ceea ce priveşte recomandările şi să includă identificarea carenţelor constatate sau probabile ale normelor europene din punctul de vedere al capacităţii de aplicare;
    5. consideră că este necesară o aducere la zi a politicilor în domeniu în ceea ce priveşte reflectarea progresului tehnic, în special în domeniul energiei din surse regenerabile şi al eficienţei energetice;
    6. consideră că este necesară analiza politicilor europene şi a strategiilor de finanţare în domeniul energiei regenerabile, în ceea ce priveşte accesul întreprinderilor mici şi mijlocii şi al altor entităţi interesate de finanţare şi de piaţa unică, precum şi asigurarea înţelegerii depline a progresului tehnic de către evaluatorii proiectelor de cercetare în domeniu în viitorul program Orizont Europa;
    7. recomandă o abordare mult mai curajoasă şi mai puţin formală a sprijinirii inovării în domeniul tehnologiilor energiei regenerabile, inclusiv a noilor tehnologii disruptive, încă din faza de concept, care este cea mai riscantă;
    8. recomandă includerea sprijinirii extinderii spaţiilor verzi urbane, a parcurilor şi zonelor urbane împădurite sau plantate cu pomi, ca obiectiv al strategiei Uniunii Europene în domeniul biodiversităţii, precum şi analiza reflectării acestui obiectiv în sistemul cuprinzător de norme al Uniunii care acoperă natura, biodiversitatea şi protecţia solului;
    9. propune o încurajare susţinută şi elaborarea de recomandări pentru implicarea factorilor interesaţi şi pentru evitarea riscului de centralism excesiv în gestionarea siturilor Natura 2000, precum şi susţinerea implicării comunităţilor locale şi a organizaţiilor de mediu în urmărirea îndeplinirii obiectivelor de conservare ale acestora;
    10. recomandă sprijinirea, cu precădere, a organizaţiilor locale ale societăţii civile pentru a se evita practicile de monopolizare a protecţiei mediului de către organizaţiile de la nivel naţional sau internaţional;
    11. consideră că integrarea eficientă a obiectivelor legate de biodiversitate în alte politici cuprinde şi încurajarea diversificării culturilor agricole, a speciilor mai rar cultivate şi a speciilor şi raselor de animale domestice mai puţin întâlnite în zootehnia Europei, precum şi identificarea şi exploatarea speciilor din flora spontană care se constituie în rezerve genetice importante pentru asigurarea rezilienţei culturilor agricole;
    12. reaminteşte relevanţa acţiunii locale în aplicarea politicilor benefice pentru protejarea ecosistemelor europene pentru a se stopa pierderea continuă a biodiversităţii în Uniunea Europeană;
    13. reaminteşte necesitatea de a încuraja iniţiativele locale şi măsurile de conservare concrete şi de reabilitare a habitatelor, inclusiv la nivel-pilot, şi propune creşterea contribuţiei Uniunii Europene cu 90% a bugetelor proiectelor dedicate conservării directe;
    14. recomandă sporirea eforturilor de transpunere în hărţi care fac parte din Sistemul informaţional geografic (GIS) a bazelor de date şi a seturilor de date socioeconomice ale Uniunii pentru a se asigura complementaritatea cu cartografierea ecosistemelor;
    15. consideră că este necesară o atenţie sporită cu privire la restrângerea la ceea ce este necesar şi demonstrabil în finanţarea proiectelor care vizează serviciile ecosistemelor pentru a se asigura utilizarea responsabilă şi eficientă a taxelor şi impozitelor contribuabililor din Uniune;
    16. recomandă sporirea eforturilor la nivelul Uniunii pentru identificarea şi aplicarea de măsuri concrete de sporire a calităţii aerului în Europa în ceea ce priveşte conservarea spaţiilor verzi urbane şi stabilirea unei ţinte comune privind procentul ocupat de acestea în suprafaţa urbană totală;
    17. subliniază relevanţa obţinerii datelor din surse multiple, inclusiv a celor provenind din ştiinţa cetăţenească, şi a gestionării eficiente a fluxului de date pentru punerea în aplicare a legislaţiei Uniunii Europene în domeniul apei;
    18. atrage atenţia asupra necesităţii de a fi adoptată o atitudine mult mai deschisă în ceea ce priveşte obiectivele de mediu pentru a răspunde unor nevoi specifice locale şi a se fructifica oportunităţile create de avansul tehnologic;
    19. recomandă încurajarea inovării de mediu, a tehnologiilor de mediu emergente, a abordărilor inovative şi neconvenţionale, evitându-se riscul de utilizare excesivă a resurselor pentru dezbateri cu obiective şi rezultate imprecise şi pentru elaborarea de documente formale voluminoase;
    20. susţine o mai bună punere în aplicare a normelor din domeniul mediului, în cadrul UE, ca fiind esenţială pentru realizarea pe deplin a obiectivelor de dezvoltare durabilă, convenite în 2015;
    21. subliniază că realizarea obiectivelor de mediu şi de climă nu depinde numai de punerea în aplicare a legislaţiei în materie, ci necesită integrarea aspectelor legate de mediu în acordurile privind comerţul internaţional, în special cu Africa şi America Latină şi zona Caraibelor;
    22. recomandă integrarea cuprinzătoare a politicilor de mediu cu cele referitoare la creşterea rezilienţei la dezastre şi cu cele privind sănătatea publică şi reducerea riscului de epidemii, inclusiv prin instrumentul TAIEX-EIR P2P.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 24 septembrie 2019, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
                    ION-MARCEL CIOLACU

    Bucureşti, 24 septembrie 2019.
    Nr. 44.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016