Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 427 din 13 iunie 2018  privind aprobarea programului de interes naţional Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 427 din 13 iunie 2018 privind aprobarea programului de interes naţional "Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente" şi a programului de interes naţional "Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 503 din 19 iunie 2018
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 106 lit. o) şi art. 133 alin. (1) lit. a) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 21 alin. (1) lit. c^1) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, art. 2 lit. a) şi art. 16 alin. (1) lit. w) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 198/2012, cu modificările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Se aprobă programul de interes naţional „Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente“, prevăzut în anexa nr. 1.
    (2) Se aprobă programul de interes naţional „Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale“, prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 2
    Fondurile necesare finanţării programelor de interes naţional prevăzute la art. 1 se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, în limita fondurilor bugetare aprobate cu această destinaţie.

    ART. 3
    (1) Finanţarea programului de interes naţional prevăzut laart. 1 alin. (1) se realizează exclusiv în baza unui proces de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare.
    (2) Sunt eligibile să primească finanţare serviciile publice de asistenţă socială acreditate/asociaţiile de dezvoltare intercomunitară şi care au obţinut licenţa de funcţionare pentru serviciile de îngrijire la domiciliu, respectiv pentru serviciile de asistenţă comunitară, până la data încheierii contractului de finanţare.
    (3) Cererile de finanţare se depun individual sau în parteneriat cu furnizori publici ori privaţi de servicii sociale.
    (4) Evaluarea şi selecţia cererilor de finanţare pentru programul de interes naţional prevăzut la art. 1 alin. (1) se realizează de către Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale.

    ART. 4
    (1) Finanţarea programului de interes naţional prevăzut la art. 1 alin. (2) se realizează exclusiv în baza cererilor de finanţare înaintate de autorităţile administraţiei publice locale care nu au încă înfiinţat serviciul public de asistenţă socială, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    (2) Evaluarea cererilor de finanţare pentru programul de interes naţional prevăzut la art. 1 alin. (2) se realizează de către Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale.

    ART. 5
    Metodologia de evaluare şi selecţie a cererilor de finanţare prevăzute la art. 3 alin. (3), precum şi procedura de evaluare a cererilor de finanţare prevăzute la art. 4 se aprobă în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri prin ordin al ministrului muncii şi justiţiei sociale care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 6
    Monitorizarea implementării şi controlul fondurilor alocate în cadrul programelor de interes naţional se asigură de către agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială.

    ART. 7
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Lia-Olguţa Vasilescu
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Paul Stănescu
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 13 iunie 2018.
    Nr. 427.
    ANEXA 1

    PROGRAM DE INTERES NAŢIONAL
    Servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente

    Scop:
    Creşterea calităţii vieţii persoanelor vârstnice dependente singure ori a căror familie nu poate să le asigure îngrijirea, prin menţinerea autonomiei acestora pe o perioadă cât mai lungă, într-un mediu adaptat nevoilor acestora, prevenirea agravării situaţiei de dependenţă şi a instituţionalizării

    Obiectiv general:
    Dezvoltarea reţelei publice de servicii comunitare la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente

    Obiective specifice:
    a) dezvoltarea reţelei publice de servicii de îngrijire la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente care se încadrează în una dintre situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) implementarea managementului de caz pentru persoanele vârstnice dependente şi a principiului proximităţii prin respectarea priorităţii serviciilor de îngrijire la domiciliu şi în comunitate faţă de îngrijirea de tip rezidenţial.

    Activităţi eligibile:
    a) servicii de îngrijire personală prevăzute la art. 31 şi art. 32 alin. (1) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, pentru persoane vârstnice dependente, potrivit Grilei naţionale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 886/2000, şi care se încadrează în una dintre situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) implementarea metodei managementului de caz pentru persoanele vârstnice care se încadrează în una dintre situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 17/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi care beneficiază de suport pentru realizarea unor activităţi instrumentale ale vieţii zilnice asigurate de voluntari sau de îngrijitori informali;
    c) realizarea, după caz, a evaluării iniţiale/a planurilor iniţiale de intervenţie, revizuirea planurilor de intervenţie/planurilor individualizate de asistenţă şi îngrijire, precum şi implementarea măsurilor prevăzute în acestea, pentru persoanele vârstnice dependente.

    Cheltuieli eligibile:
    a) pentru serviciile de îngrijire personală (8810ID-I), suma maximă care poate fi solicitată este la nivelul standardelor minime de cost la nivel naţional pentru serviciile sociale destinate îngrijirii la domiciliu a persoanelor vârstnice prevăzute în anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale şi a nivelului venitului lunar pe membru de familie în baza căruia se stabileşte contribuţia lunară de întreţinere datorată de către susţinătorii legali ai persoanelor vârstnice din centrele rezidenţiale;
    b) pentru cheltuieli de personal pentru asigurarea unui asistent social/manager de caz pentru persoanele vârstnice.

    Indicatori cantitativi:
    a) asigurarea de servicii de îngrijire la domiciliu pentru un număr de 1.000 de persoane vârstnice încadrate în grad de dependenţă, potrivit Grilei naţionale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 886/2000;
    b) înfiinţarea unităţilor de îngrijire la domiciliu publice, în cadrul/în subordinea serviciului public de asistenţă socială, în unităţile administrativ-teritoriale în care acestea nu există.

    Indicatori de eficienţă:
    a) costul estimat pentru o persoană beneficiară este de 975 lei/lună, la un număr mediu de 15 ore de îngrijire pe săptămână, potrivit costului standard de 15 lei/oră; pentru un an, costul este de 11.700 lei;
    b) numărul total estimat al îngrijitorilor angajaţi în cadrul unităţilor de îngrijire la domiciliu este de 50 de persoane;
    c) numărul estimat al managerilor de caz pentru persoane vârstnice care beneficiază de suport pentru realizarea unor activităţi instrumentale ale vieţii zilnice este de un manager de caz la 20 de persoane.

    Indicatori de rezultate:
    a) 1.000 de persoane vârstnice dependente continuă să îşi trăiască viaţa, cu demnitate, în propria locuinţă, ca urmare a furnizării de servicii de îngrijire la domiciliu;
    b) creşterea numărului de unităţi de îngrijire la domiciliu publice şi de servicii de asistenţă comunitară;
    c) reducerea numărului de persoane în aşteptarea internării într-un cămin pentru persoane vârstnice, în localităţile în care există centre rezidenţiale, dar nu există unităţi de îngrijire la domiciliu.

    Perioada de derulare:
    Programul se derulează pe o perioadă de 2 ani de la data încheierii contractelor de finanţare, dar nu mai târziu de data de 30 noiembrie 2020.

    Buget:
    Bugetul total al acestui program de interes naţional, asigurat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, în limita fondurilor bugetare aprobate cu această destinaţie, este de 25.184,32 mii lei, din care:
    a) 3.200,50 mii lei pentru anul 2018;
    b) 12.592,16 mii lei pentru anul 2019;
    c) 9.391,65 mii lei pentru anul 2020.


    ANEXA 2

    PROGRAM DE INTERES NAŢIONAL
    Creşterea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială din unele unităţi administrativ-teritoriale

    Scop:
    Asigurarea suportului tehnic necesar autorităţilor administraţiei publice locale din comunele în care nu s-au înfiinţat/nu au fost acreditate serviciile publice de asistenţă socială, în vederea aplicării politicilor sociale în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilităţi, precum şi altor persoane, grupuri sau comunităţi aflate în nevoie socială

    Obiectiv general:
    Consolidarea capacităţii serviciilor publice de asistenţă socială de la nivelul comunelor prin susţinerea, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, a salariului unui asistent social

    Obiective specifice:
    Suport acordat autorităţilor administraţiei publice locale în vederea îndeplinirii atribuţiilor privind organizarea, administrarea şi acordarea serviciilor sociale, cel puţin a serviciilor de asistenţă comunitară.
    Susţinerea salariului unui număr de 1000 de asistenţi sociali în unităţi administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, în care nu există înfiinţat/nu s-a acreditat serviciul public de asistenţă socială.

    Activităţi eligibile:
    – angajarea asistentului social pentru realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 47 din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare

    Cheltuieli eligibile:
    – cheltuieli de personal pentru asistentul social responsabil de realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 47 din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare

    Indicatori de eficienţă:
    – Costul pentru suportul acordat unităţii administrativ-teritoriale pentru înfiinţarea serviciului public de asistenţă socială acordat prin program constă în salariul asistentului social, respectiv 3.717 lei lunar.

    Indicatori de rezultate:
    a) obţinerea certificatului de acreditare pentru serviciul public de asistenţă socială/asociaţia de dezvoltare comunitară constituită cu acest obiect de activitate şi a licenţei de funcţionare pentru serviciul de asistenţă comunitară într-un număr de 1000 de comune prin angajarea/contractarea în fiecare dintre acestea a unui asistent social;
    b) asigurarea salariilor asistenţilor sociali din aceste servicii publice de asistenţă socială pentru o perioadă de 24 de luni;
    c) cel puţin 300.000 de persoane aflate în dificultate din comunităţile în care se înfiinţează serviciile publice de asistenţă socială vor beneficia de serviciile de asistenţă socială, de realizarea evaluării iniţiale, inclusiv de consiliere şi informaţii referitoare la riscurile sociale şi drepturile de protecţie socială de care pot beneficia, precum şi, după caz, consilierea necesară în vederea depăşirii situaţiilor de dificultate, precum şi de servicii de asistenţă comunitară;
    d) cel puţin 300.000 de planuri iniţiale de intervenţie elaborate pentru persoanele/familiile aflate în situaţii de dificultate/vulnerabile;
    e) 1000 de comune vor beneficia de resurse umane specializate în asistenţă socială, în vederea elaborării strategiilor locale de dezvoltare a serviciilor sociale şi planurilor anuale de acţiune privind serviciile sociale, a implementării metodei managementului de caz, precum şi, acolo unde este necesar, pentru asigurarea coordonării personalului cu studii medii din domeniul asistenţei sociale.

    Perioada de derulare:
    Programul se derulează pe o perioadă de 2 ani de la data încheierii contractelor de finanţare, dar nu mai târziu de data de 30 noiembrie 2020.

    Buget:
    Bugetul total al acestui program de interes naţional, asigurat de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, în limita fondurilor bugetare aprobate cu această destinaţie, este de 89.216,4 mii lei, din care:
    a) 12.821,14 mii lei pentru anul 2018;
    b) 44.608,2 mii lei pentru anul 2019;
    c) 31.787,06 mii lei pentru anul 2020.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016