Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 421 din 13 iunie 2018  pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 421 din 13 iunie 2018 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 508 din 20 iunie 2018
    Având în vedere prevederile:
    - Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 187, cu modificările şi completările ulterioare^1;
    ^1 Regulamentul (UE) nr. 1.084/2017 de modificare a Regulamentului (UE) nr. 651/2014 în ceea ce priveşte ajutoarele pentru infrastructurile portuare şi aeroportuare, pragurile de notificare pentru ajutoarele pentru cultură şi pentru conservarea patrimoniului, ajutoarele pentru infrastructurile sportive şi pentru infrastructurile de agrement multifuncţionale, precum şi schemele de ajutoare regionale de exploatare pentru regiunile ultraperiferice şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 702/2014 în ceea ce priveşte calcularea costurilor eligibile, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L, nr. 156 din 20 iunie 2017.

    – Comunicării Comisiei privind ajutoarele de stat pentru filme şi alte opere audiovizuale, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 332 din 15 noiembrie 2013;
    – Ordonanţei Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 328/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare,

    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 alin. (1) şi art. 3 alin. (1) pct. 25 şi 29 din Ordonanţa Guvernului nr. 22/2007 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Prezenta hotărâre instituie o schemă transparentă de ajutor de stat exceptată de la obligaţia de notificare către Comisia Europeană, în conformitate cu prevederile art. 54 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Furnizorul prezentei scheme este Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză.
    (3) Scopul schemei de ajutor de stat îl reprezintă sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România, constând atât în filme cinematografice, astfel cum sunt definite la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 328/2006, cu modificările şi completările ulterioare, cât şi în filme şi seriale de televiziune, precum şi orice alte producţii audiovizuale astfel cum sunt definite în Convenţia Europeană asupra coproducţiilor cinematografice, prin atragerea de producţii străine.
    (4) Prin acordarea ajutoarelor de stat se urmăreşte atingerea următoarelor obiective:
    a) dezvoltarea cooperării cinematografice europene şi internaţionale;
    b) susţinerea producătorilor de film, în vederea creşterii producţiei autohtone de film;
    c) crearea de noi locuri de muncă în industriile creative şi cele conexe;
    d) promovarea identităţii culturale naţionale şi a minorităţilor naţionale din România prin realizarea filmelor cinematografice şi promovarea în circuitul mondial de valori;
    e) sprijinirea formării profesionale în domeniul industriei filmului.


    ART. 2
    În sensul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) ajutor de stat - orice măsură de sprijin care îndeplineşte toate criteriile prevăzute la art. 107 alin. (1) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    b) întreprindere - orice entitate care desfăşoară o activitate economică, indiferent de statutul său juridic, de modul în care este finanţată sau de existenţa unui scop lucrativ al acesteia;
    c) data acordării ajutorului - data la care dreptul legal de a primi ajutorul este conferit beneficiarului în conformitate cu regimul juridic naţional aplicabil. În cazul de faţă, data acordării ajutorului este data semnării Acordului de finanţare dintre beneficiar şi furnizorul de ajutor de stat;
    d) cheltuieli eligibile - cheltuieli care, potrivit prezentei scheme, constituie baza de calcul pentru ajutorul de stat ce poate fi acordat;
    e) cheltuieli neeligibile - cheltuieli inerente realizării proiectelor, care nu se finanţează prin schema de ajutor de stat;
    f) Acord de finanţare - act juridic cu titlu oneros, încheiat între Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, în calitate de furnizor, pe de o parte, şi beneficiar, pe de altă parte, prin care se aprobă spre finanţare, în baza prezentei scheme, un proiect cinematografic selectat ca urmare a procesului de evaluare şi selecţie;
    g) întreprindere aflată în dificultate - în conformitate cu prevederile pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 este o întreprindere care se află în cel puţin una dintre situaţiile următoare:
    - în cazul unei societăţi cu răspundere limitată (alta decât un IMM care există de cel puţin trei ani), atunci când mai mult de jumătate din capitalul său social subscris a dispărut din cauza pierderilor acumulate;
    – în cazul unei societăţi în care cel puţin unii dintre asociaţi au răspundere nelimitată pentru creanţele societăţii (alta decât un IMM care există de cel puţin trei ani), atunci când mai mult de jumătate din capitalul propriu, aşa cum reiese din contabilitatea societăţii, a dispărut din cauza pierderilor acumulate;
    – atunci când întreprinderea face obiectul unei proceduri colective de insolvenţă sau îndeplineşte criteriile prevăzute în dreptul intern pentru ca o procedură colectivă de insolvenţă să fie deschisă la cererea creditorilor săi;
    – atunci când întreprinderea a primit ajutor pentru salvare şi nu a rambursat încă împrumutul sau nu a încetat garanţia sau a primit ajutoare pentru restructurare şi face încă obiectul unui plan de restructurare;
    – în cazul unei întreprinderi care nu este un IMM, atunci când, în ultimii doi ani: raportul datorii/capitaluri proprii al întreprinderii este mai mare de 7,5 şi capacitatea de acoperire a dobânzilor calculată pe baza metodologiei Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization, denumită în continuare EBITDA2, se situează sub valoarea 1,0;
    ^2 EBITDA, Câştigul înainte de dobânzi, rate, depreciere şi amortizare.

    h) intensitatea ajutorului - valoarea brută a ajutorului exprimată ca procent din costurile eligibile, înainte de deducerea impozitelor şi a altor taxe. Costurile eligibile se actualizează la valoarea pe care o au la momentul acordării ajutorului;
    i) obligaţie de teritorializare a cheltuielilor - înseamnă obligaţia impusă beneficiarilor de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză de a cheltui o sumă minimă şi/sau de a desfăşura un nivel minim de activitate de producţie pe teritoriul României.


    ART. 3
    (1) Prezenta schemă de ajutor de stat are caracter multianual şi se derulează până la 31 decembrie 2020, acoperind maximum 45% din cheltuielile eligibile pentru producţia de film efectuate pe teritoriul României.
    (2) Bugetul anual maxim al schemei este de 233 milioane lei, reprezentând echivalentul a aproximativ 50 milioane euro.
    (3) Bugetul prezentei scheme de ajutor de stat este prevăzut în bugetul Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, al cărui preşedinte are calitatea de ordonator terţiar de credite, aflată în subordinea Secretariatului General al Guvernului. Se pot emite acorduri pentru finanţare în baza prezentei scheme până la data de 31 decembrie 2020, cu respectarea legislaţiei în domeniul ajutorului de stat, în limita creditelor de angajament aprobate anual prin legea bugetului de stat pentru acest program.
    (4) Plata ajutorului de stat se efectuează în perioada 2018-2022 acoperind maximum 45% din cheltuielile eligibile pentru producţia de film efectuate pe teritoriul României, în baza acordurilor de finanţare emise, în limita creditelor bugetare aprobate anual prin legea bugetului de stat pentru acest program.
    (5) Bugetul maxim al schemei este de 698 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 150 milioane euro, defalcate astfel:
    a) credite de angajament pentru emiterea de acorduri pentru finanţare pentru perioada 2018-2020;
    b) credite bugetare pentru plata ajutorului de stat pentru perioada 2018-2022.

    (6) Numărul total estimat de beneficiari ai schemei este de 150 de producători.

    ART. 4
    (1) Ajutorul de stat acordat în baza prezentei scheme constă în:
    a) alocări financiare nerambursabile în cuantum de 35% din totalul cheltuielilor eligibile cu achiziţia, închirierea, fabricarea de bunuri şi/sau servicii ocazionate de dezvoltarea proiectelor de film şi producţie de film în România, precum şi cu onorariile, salariile şi alte plăţi către persoane fizice aferente implementării proiectului;
    b) alocări financiare nerambursabile în cuantum de 10% peste alocarea de bază, cu condiţia promovării unei zone geografice, a unui oraş sau a României în cadrul aceleaşi producţii cinematografice.

    (2) Alocările prevăzute la alin. (1) se acordă în condiţiile în care minimum 20% din bugetul total al proiectului se realizează pe teritoriul României, fără ca valoarea cheltuielilor care fac obiectul acestei obligaţii de teritorializare să depăşească 80% din bugetul total al producţiei. De asemenea, beneficiarii vor cheltui până la 160% din ajutorul acordat producţiei pe teritoriul României.

    ART. 5
    Domeniu de aplicare
    (1) Prezenta hotărâre nu se aplică:
    a) ajutoarelor destinate activităţilor legate de exportul către terţi sau către alte state membre, respectiv ajutoarelor legate direct de cantităţile exportate, de înfiinţarea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau de alte costuri curente legate de activitatea de export;
    b) ajutoarelor condiţionate de utilizarea preferenţială a produselor naţionale faţă de produsele importate;
    c) întreprinderilor care fac obiectul unui ordin de recuperare neexecutat în urma unei decizii anterioare a organelor competente prin care un ajutor este declarat ilegal;
    d) ajutoarelor ad-hoc în favoarea unei întreprinderi astfel cum se menţionează la lit. c);
    e) ajutoarelor acordate întreprinderilor aflate în dificultate.

    (2) Prezenta schemă nu se aplică măsurilor de ajutor de stat care implică, prin ele însele, prin condiţiile asociate sau prin metoda de finanţare, o încălcare nedisociabilă a dreptului Uniunii Europene, respectiv:
    a) măsurilor de ajutor în cazul cărora acordarea de ajutoare este condiţionată de obligaţia ca beneficiarul să aibă sediul în România sau să fie stabilit cu preponderenţă în România. Cu toate acestea, cerinţa de a avea un sediu sau o sucursală în statul membru care acordă ajutorul la momentul plăţii ajutorului este permisă;
    b) măsurilor de ajutor în cazul cărora acordarea de ajutoare este condiţionată de obligaţia ca beneficiarul să utilizeze bunuri produse la nivel naţional sau servicii naţionale.


    ART. 6
    Beneficiari şi criterii de eligibilitate
    (1) Pot beneficia de prezenta schemă de ajutor de stat întreprinderile româneşti sau străine înregistrate şi funcţionând în conformitate cu prevederile legislaţiei aplicabile în România sau în ţara de origine, după caz, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii, indiferent de caracterul naţional sau internaţional al proiectului eligibil:
    a) au obiect principal de activitate producţia cinematografică, iar, în cazul întreprinderilor române, sunt înscrise în Registrul cinematografic;
    b) deţin calitatea de producător, coproducător şi/sau de prestator de servicii de producţie şi produc filme de lung metraj ficţiune, animaţie sau documentar, filme de televiziune sau de serial de televiziune parţial sau în întregime pe teritoriul României;
    c) în calitate de producător/coproducător deţin drepturile de proprietate intelectuală asupra operei ce va fi produsă sau, în cazul în care prestează servicii pentru o companie de producţie străină, aceasta a achiziţionat drepturile în scopul realizării producţiei;
    d) în cazul producătorilor străini trebuie să fie semnat un contract de coproducţie sau acord de prestare servicii cu un producător român;
    e) prezintă informaţii legate de bugetul total al producţiei pentru care se solicită prezentul ajutor de stat, în cazul producţiilor ce se desfăşoară în totalitate pe teritoriul României, iar, în cazul celor care se desfăşoară parţial pe teritoriul României, informaţii legate de bugetul corespunzător cheltuielilor efectuate pe teritoriul României, pentru care se solicită ajutorul de stat;
    f) fac dovada că nu au datorii la bugetul general consolidat din România.

    (2) În cazul coproducţiilor, coproducătorii vor delega o singură companie, care va reprezenta producţia şi va îndeplini calitatea de solicitant al prezentei schemei de ajutor.
    (3) Pentru a fi considerate eligibile, proiectele trebuie să îndeplinească următoarele condiţii cumulative:
    a) se încadrează în categoria de „produs cultural“;
    b) valoarea cheltuielilor eligibile totale în legătură cu implementarea proiectului este de cel puţin 100.000 euro.

    (4) În termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin al preşedintelui Comisiei Naţionale de Strategiei şi Prognoză, se stabilesc criteriile pentru încadrarea ca produs cultural. După stabilirea criteriilor pentru încadrarea în produs cultural şi publicarea acestora, schema de ajutor de stat poate fi pusă în aplicare.

    ART. 7
    (1) În condiţiile prezentei hotărâri, ajutorul de stat se acordă pentru producţia de filme indiferent de mediul prin care sunt exploatate, precum filme de ficţiune de scurt şi mediu metraj, seriale de televiziune, filme destinate distribuţiei direct pe suport video sau internet sau orice alt tip de suport, documentare artistice, filme de animaţie.
    (2) Ajutoarele acordate în baza prezentei scheme nu sunt rezervate unor activităţi specifice de producţie sau unor părţi individuale din lanţul valoric de producţie. Ajutoarele pentru infrastructura studiourilor de filmare nu sunt eligibile în temeiul prezentei scheme.
    (3) În cazul solicitanţilor care îşi desfăşoară activitatea atât în sectoarele/domeniile eligibile, cât şi în sectoare/domenii neeligibile, aceştia pot beneficia de finanţare pentru domeniile de activitate eligibile, cu condiţia prezentării documentelor contabile care atestă separarea evidenţei acestor activităţi sau o distincţie între costuri, astfel încât activităţile desfăşurate în sectoarele excluse să nu beneficieze de ajutoare acordate în baza prezentei scheme.

    ART. 8
    Cheltuieli eligibile
    (1) Sunt considerate cheltuieli eligibile, în conformitate cu prevederile art. 54 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014, cheltuielile efectuate pentru furnizarea de bunuri şi prestarea de servicii direct legate de implementarea unui proiect eligibil, respectiv următoarele categorii de cheltuieli:
    a) onorarii, salarii şi alte plăţi către persoane fizice în legătură cu activitatea acestora direct legată de implementarea proiectului eligibil dacă veniturile pe care aceste persoane le obţin pentru sau în directă legătură cu implementarea proiectului eligibil sunt venituri impozabile în România potrivit legislaţiei fiscale române, convenţiilor fiscale bilaterale şi acordurilor internaţionale în vigoare la data obţinerii venitului;
    b) orice fel de plăţi pentru bunuri furnizate şi servicii prestate de către persoane juridice, dacă bunurile şi/sau serviciile respective sunt direct legate de implementarea proiectului eligibil dacă: persoana juridică care furnizează bunurile sau prestează serviciile are sediul social în România; persoana juridică este rezident fiscal în România şi bunurile sunt furnizate şi serviciile sunt prestate pe teritoriul României, indiferent de originea acestora.

    (2) În sensul prezentei scheme, nu vor fi considerate cheltuieli eligibile pentru obţinerea alocării financiare nerambursabile următoarele categorii:
    a) orice cheltuieli înregistrate anterior datei obţinerii „Acordului de finanţare“;
    b) cheltuielile cu finanţarea proiectului;
    c) garanţii bancare legate de realizarea proiectului eligibil de ridicarea fondurilor;
    d) cheltuieli pentru cadouri, flori pentru primirea persoanelor;
    e) cheltuieli cu achiziţionarea de active a căror achiziţie a fost realizată cu o altă sursă de ajutor public;
    f) orice alte cheltuieli care nu sunt relevante pentru dezvoltarea proiectului;
    g) taxe bancare, dobândă şi alte comisioane aferente creditelor;
    h) amenzi, penalităţi, cheltuieli de judecată;
    i) contribuţia în natură;
    j) cheltuielile colaterale care intervin dintr-un contract de leasing;
    k) orice alte cheltuieli care intervin după livrarea filmului care nu sunt relevante pentru producţia proiectului;
    l) cheltuieli pentru infrastructura studiourilor de filmare;
    m) cheltuieli de marketing.

    (3) Valoarea maximă a ajutorului de stat nu poate depăşi 10 milioane euro pentru fiecare proiect finanţat din această schemă.

    ART. 9
    Modalitatea de acordare
    Modalitatea de plată este:
    a) Rambursarea a 35% din cheltuielile eligibile efectuate pentru prestaţii de servicii în domeniul producţiei de filme pe teritoriul României, la care se poate adăuga un procent de 10%, în condiţiile promovării României explicit şi într-un mod proeminent prin locaţiile utilizate;
    b) Ulterior finalizării proiectului de film şi cheltuirii bugetului aferent, dar nu mai târziu de 2 ani de la emiterea „Acordului de finanţare“, solicitantul va depune la autoritatea finanţatoare a schemei de ajutor de stat o cerere de plată însoţită de un raport de audit care să certifice suma cheltuielilor eligibile efectiv realizate în conformitate cu „Acordul de finanţare“ şi cu reglementările legale în vigoare.


    ART. 10
    (1) Prevederile prezentei hotărâri vor fi puse în aplicare de către furnizorul prezentei scheme de ajutor de stat, respectiv Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză.
    (2) Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză va publica invitaţia de a depune Formulare de cerere pentru prezenta schemă de ajutor de stat în fiecare an, în termen de 10 zile de la data aprobării bugetului anual al schemei de ajutor de stat.
    (3) Lista documentelor care vor trebui depuse de aplicant în vederea demonstrării îndeplinirii criteriilor de eligibilitate, atât ale proiectului, cât şi ale beneficiarului, detalii privind cheltuielile eligibile şi procedura de selecţie a beneficiarilor/proiectelor vor fi stabilite, în termen de 10 zile, prin ordin al preşedintelui Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză ce va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (4) Aplicanţii vor depune toate documentele care demonstrează îndeplinirea criteriilor de eligibilitate prevăzute de prezenta schemă, inclusiv o declaraţie cu privire la ajutoarele de stat primite anterior (de minimis sau de stat) pentru finanţarea aceloraşi costuri eligibile.
    (5) Înainte de acordarea ajutorului (respectiv semnarea acordului de finanţare), furnizorul verifică respectarea tuturor criteriilor de ajutor de stat prevăzute în prezenta schemă, pentru fiecare aplicant în parte.

    ART. 11
    (1) Finanţarea proiectelor eligibile conform prezentei scheme de ajutor de stat se va realiza pe baze anuale şi multianuale.
    (2) Ulterior finalizării proiectului de film şi cheltuirii bugetului aferent proiectului eligibil, dar nu mai târziu de 2 ani de la emiterea „Certificatului de solicitant“ al măsurii de sprijin prevăzute de prezenta hotărâre, solicitantul va depune la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză o cerere de plată însoţită de un raport de audit care să certifice suma cheltuielilor eligibile efectiv realizate în conformitate cu „Certificatul de solicitant“ al măsurii de sprijin prevăzute de prezenta hotărâre şi cu prevederile prezentei hotărâri.
    (3) Raportul de audit va fi emis de către o societate de audit cu experienţă dovedită în domeniul auditat de minimum 3 ani.
    (4) Auditorul îşi va asuma răspunderea profesională cu privire la modul de realizare a auditului, menţionând atât documentele analizate, cât şi metodologia de lucru aplicată.
    (5) Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză va efectua verificări proprii. Autoritatea va putea solicita completarea sau clarificarea raportului de audit.
    (6) Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză are obligaţia să aprobe cererea de plată în cel mult 10 zile de la data la care raportul de audit este complet. În măsura în care concluziile raportului de audit sunt incomplete, Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză va solicita completarea acestuia. Solicitantul are dreptul să depună completări în termen de maximum 30 de zile de la data primirii solicitării din partea Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză.
    (7) Plata efectivă se va realiza în termen de cel mult 120 de zile de la data aprobării cererii de plată astfel cum a fost confirmată în prealabil de către auditor, în temeiul prezentului articol.

    ART. 12
    (1) Selecţia proiectelor eligibile va fi efectuată de către o comisie de selecţie. Componenţa şi structura organizatorică a comisiei de selecţie a proiectelor eligibile se stabilesc prin ordin al preşedintelui Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză.
    (2) Comisia de selecţie va purta denumirea de „Comisia de Film în România“.
    (3) Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză va comunica componenţa comisiei de selecţie în luna decembrie a fiecărui an de derulare a schemei de ajutor de stat pentru anul următor.
    (4) Prin excepţie, pentru anul 2018, Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză va comunica componenţa comisiei de selecţie în termen de maximum 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei hotărâri.
    (5) Membrii comisie de selecţie sunt desemnaţi în fiecare an de implementare a schemei şi vor lucra în sesiune permanentă.
    (6) Persoanele propuse atât pentru comisia de selecţie, cât şi membrii familiilor acestora sau rudele până la gradul doi inclusiv nu pot participa în nicio calitate la realizarea unui proiect cinematografic înscris în sesiunea respectivă de concurs.
    (7) Comisia de selecţie va fi formată din 5 membri, dintre care unul va fi preşedinte, numiţi prin ordin de preşedintele Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, dintre personalităţi din mediul universitar, reprezentanţi ai mediului cultural şi artistic, persoane cu experienţă în domeniul cinematografiei, persoane cu experienţă în afaceri, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale specializate în politici publice. În caz de vot egal, votul preşedintelui prevalează.
    (8) Comisia de selecţie evaluează şi selectează proiectele cinematografice care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate pe principiul „primul venit, primul servit“ şi decide, prin hotărâre, emiterea „Certificatului de solicitant“ al măsurii de sprijin prevăzute de prezenta hotărâre.
    (9) Totodată, ulterior primirii raportului de audit, comisia de selecţie va emite hotărâri care vor reprezenta certificarea cuantumului cheltuielilor eligibile care urmează să fie plătite beneficiarilor. În niciun caz nu se va putea hotărî plata unei sume care să depăşească suma menţionată în „Certificatul de solicitant“ al măsurii de sprijin prevăzute de prezenta hotărâre.
    (10) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei de Film în România va fi aprobat prin ordin al preşedintelui Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză şi va fi publicat pe pagina de internet a acesteia.
    (11) Hotărârile comisiei de selecţie pot fi contestate la instanţa de contencios administrativ, în termenele şi în condiţiile prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 13
    Pragul de notificare
    Prezenta schemă este considerată exceptată de la obligaţia de notificare cât timp nu se depăşeşte pragul de 50 de milioane euro pe schemă, anual.

    ART. 14
    Efectul stimulativ
    (1) Prezenta schemă se aplică numai ajutoarelor care au un efect stimulativ.
    (2) Se consideră că ajutoarele au un efect stimulativ dacă beneficiarul a prezentat furnizorului o cerere de ajutor scrisă înainte de începerea lucrului la proiectul sau la activitatea respectivă.
    (3) Cererea de ajutor conţine cel puţin următoarele informaţii:
    a) denumirea întreprinderii şi dimensiunea acesteia;
    b) descrierea proiectului, inclusiv data începerii şi a încheierii acestuia;
    c) locul de desfăşurare a proiectului;
    d) lista costurilor proiectului;
    e) tipul de ajutor şi valoarea finanţării publice necesare pentru proiect.


    ART. 15
    Cumul
    (1) Pentru a stabili dacă pragul de notificare şi intensităţile maxime ale ajutoarelor sunt respectate, va fi luată în considerare valoarea totală a ajutoarelor de stat acordate pentru activitatea sau proiectul care beneficiază de ajutor.
    (2) Ajutoarele cu costuri eligibile identificabile exceptate prin prezenta schemă pot fi cumulate cu:
    a) orice alt ajutor de stat, atât timp cât măsurile respective vizează costuri eligibile identificabile diferite;
    b) orice alt ajutor de stat, în legătură cu aceleaşi costuri eligibile, care se suprapun parţial sau integral, numai în cazul în care cumulul respectiv nu are drept rezultat depăşirea intensităţii maxime prevăzute de prezenta schemă.

    (3) Ajutoarele de stat exceptate în temeiul prezentei scheme nu se cumulează cu niciun tip de ajutoare de minimis în raport cu aceleaşi costuri eligibile dacă un astfel de cumul ar conduce la o intensitate a ajutorului care o depăşeşte pe cea prevăzută în prezenta schemă.

    ART. 16
    Reguli privind transparenţa, monitorizarea şi raportarea
    (1) Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză are obligaţia să publice pe site-ul său textul integral al schemei de ajutor de stat, perioada în care se pot înregistra cereri, bugetul anual, data epuizării bugetului anual/total al schemei, precum şi formatul documentelor necesare pentru accesare.
    (2) Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză va monitoriza respectarea condiţiilor şi a criteriilor de eligibilitate prevăzute în prezenta schemă pe toată perioada de derulare a acesteia, pentru a nu se depăşi intensitatea maximă admisă şi de a dispune măsurile care se impun în cazul nerespectării condiţiilor din prezenta hotărâre sau din legislaţia naţională ori europeană aplicabile la momentul respectiv. Nerespectarea de către beneficiari a condiţiilor prevăzute în prezenta schemă, precum şi a oricăror obligaţii asumate în vederea obţinerii finanţării determină aplicarea de către autoritatea finanţatoare a schemei de ajutor de stat a măsurilor necesare în vederea recuperării ajutoarelor de stat, inclusiv a dobânzilor aferente, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările ulterioare.
    (3) Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză trebuie să păstreze înregistrări detaliate referitoare la ajutoarele acordate pentru toate proiectele în cadrul schemei. Aceste înregistrări care conţin toate informaţiile necesare pentru a stabili dacă sunt respectate criteriile din reglementările europene în domeniu trebuie păstrate timp de 10 ani de la data acordării ultimului ajutor în cadrul schemei.
    (4) Beneficiarii ajutorului de stat acordat în baza prezentei scheme trebuie să păstreze toate documentele aferente acestuia timp de 10 ani şi sunt obligaţi să le pună la dispoziţia autorităţii de implementare a schemei de ajutor de stat sau a Consiliului Concurenţei ori de câte ori le sunt solicitate.
    (5) Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, în calitate de autoritate responsabilă cu implementarea prezentei scheme de ajutor de stat regional, are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional, în formatul şi în termenul prevăzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007, precum şi datele şi informaţiile necesare pentru întocmirea inventarului ajutoarelor de stat şi a rapoartelor şi informărilor necesare îndeplinirii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene.
    (6) Pentru a crea posibilitatea verificării ex-ante a eligibilităţii potenţialilor beneficiari ai schemei, în conformitate cu prevederile art. 29 din Regulamentul privind Registrul ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 437/2016, Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, în calitate de furnizor al măsurii de ajutor de stat, are obligaţia încărcării în Registrul general al ajutoarelor de stat acordate în România (RegAS) a prezentei scheme, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acesteia.
    (7) Contractele, plăţile, obligaţiile de recuperare a ajutoarelor şi rambursarea efectivă a respectivelor obligaţii, aferente acestei măsuri, se vor încărca în RegAS în termen de 7 zile lucrătoare de la data semnării contractului de finanţare, respectiv de la data instituirii plăţilor, a obligaţiilor de recuperare a ajutoarelor sau a rambursării efective a respectivelor obligaţii.
    (8) Consiliul Concurenţei poate solicita date şi informaţii de la furnizorul de ajutor atunci când, din informaţiile deţinute, rezultă că nu au fost respectate condiţiile de acordare a ajutoarelor de stat. În situaţia în care datele transmise de către furnizor nu clarifică aspectele sesizate, Consiliul Concurenţei poate dispune o acţiune de control la întreprinderea beneficiară, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. În această acţiune, echipa de control a Consiliului Concurenţei va fi însoţită de reprezentanţi ai furnizorului.
    (9) Informaţiile prevăzute în anexa III a Regulamentului (UE) 651/2014 privind fiecare ajutor individual care depăşeşte echivalentul în lei al sumei de 500.000 euro vor fi publicate pe pagina naţională www.ajutordestat.ro.
    (10) În baza unei cereri scrise, emisă de Comisia Europeană, Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză va transmite acesteia, prin intermediul Consiliului Concurenţei, în termen de 20 de zile lucrătoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeană le consideră necesare pentru evaluarea respectării condiţiilor stabilite prin prezenta hotărâre.
    (11) Beneficiarii îşi asumă obligaţia ca, pe genericul filmului şi în toate materialele publicitare, să menţioneze faptul că filmul a fost realizat cu sprijinul financiar al Guvernului României, prin includerea următorului text: „Film realizat cu sprijinul Guvernului României“.
    (12) Comisia Europeană este informată în termen de 20 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 651/2014.
    (13) Ajutorul de stat care trebuie recuperat include şi dobânda aferentă, datorată de la data plăţii până la data recuperării. Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită potrivit prevederilor Regulamentului (UE) 2015/1589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.
    (14) Furnizorul are obligaţia transmiterii, spre informare, Consiliului Concurenţei, în termen de 5 zile lucrătoare de la adoptare, a deciziilor proprii prin care se dispune recuperarea ajutoarelor de stat acordate.
    (15) În vederea recuperării ajutorului de stat, furnizorul are obligaţia emiterii, în termen de 30 de zile lucrătoare, prin ordin, de norme metodologice proprii care vor fi transmise Consiliului Concurenţei, spre informare, în termen de 5 zile lucrătoare de la adoptarea acestora.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Ioana-Andreea Lambru
                    Preşedintele Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză,
                    Ion Ghizdeanu
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici
                    Ministrul culturii şi identităţii naţionale,
                    George Vladimir Ivaşcu

    Bucureşti, 13 iunie 2018.
    Nr. 421.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016