Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 4 din 22 februarie 2017  privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, Comisia de auditori statutari şi Comisia de apel    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 4 din 22 februarie 2017 privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, Comisia de auditori statutari şi Comisia de apel

EMITENT: CAMERA CONSULTANŢILOR FISCALI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 184 din 15 martie 2017

    În baza prevederilor art. 36 alin. (1) lit. p) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 3/2017,
    având în vedere art. 29, art. 44 alin. (1) şi art. 48 alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 3/2017,

    Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, întrunit în şedinţa din 22 februarie 2017, hotărăşte:

    ART. 1
    Se aprobă Regulamentul pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, Comisia de auditori statutari şi Comisia de apel, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 2
    Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, Biroul permanent al Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali şi Secretariatul general vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                     Preşedintele
           Camerei Consultanţilor Fiscali,
                     Dan Manolescu


    Bucureşti, 22 februarie 2017.
    Nr. 4.


    ANEXĂ

                             REGULAMENT
       pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Consiliul superior
         al Camerei Consultanţilor Fiscali, Comisia de auditori statutari
                         şi Comisia de apel

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Prezentul regulament cuprinde dispoziţii privind prezentarea, depunerea şi verificarea candidaturilor, analizarea contestaţiilor, procesul electoral şi stabilirea rezultatelor alegerilor.
    (2) Camera Consultanţilor Fiscali, denumită în continuare Cameră, organizează alegeri pentru membrii Consiliului superior al Camerei, Comisiei de auditori statutari şi Comisiei de apel, conform Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 3/2017, şi prezentului regulament.
    (3) Consiliul superior al Camerei este format din consultanţi fiscali cu bună reputaţie profesională, care şi-au îndeplinit obligaţiile stabilite prin reglementările Camerei şi au participat anual la programul de formare profesională continuă. Consiliul superior al Camerei este format din 15 membri.
    (4) Comisia de auditori statutari este formată din 3 consultanţi fiscali, membri ai Camerei, care au şi calitatea de auditor şi nu deţin o funcţie în cadrul Camerei sau în cadrul altor organizaţii profesionale. Pentru Comisia de auditori statutari se aleg şi 2 membri supleanţi.
    (5) Comisia de apel este formată din 3 consultanţi fiscali, membri ai Camerei, care nu fac parte din alte organe de conducere ale Camerei. Pentru Comisia de apel se aleg şi 2 membri supleanţi.
    ART. 2
    (1) Orice consultant fiscal, membru al Camerei, poate fi ales în Consiliul superior al Camerei sau în Comisia de auditori statutari, respectiv în Comisia de apel, dacă îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
    a) are capacitate deplină de exerciţiu la data depunerii candidaturii sale;
    b) nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii 5 ani de Cameră;
    c) nu deţine o funcţie într-o altă organizaţie profesională;
    d) şi-a achitat toate obligaţiile faţă de Cameră, inclusiv pentru societăţile de consultanţă fiscală unde are calitatea de asociat/acţionar şi administrator, la termenele stabilite prin hotărârile acesteia, şi a participat la programul de formare profesională continuă în anul anterior organizării alegerilor;
    e) a respectat procedura de depunere a candidaturii, prevăzută în prezentul regulament;
    f) are şi calitatea de auditor, în cazul membrilor Comisiei de auditori statutari.
    (2) Consiliul superior al Camerei poate cere candidaţilor să dea o declaraţie privind respectarea condiţiilor de eligibilitate prevăzute la alin. (1).
    (3) Consiliul superior al Camerei respinge candidatura oricărei persoane care refuză să dea declaraţia prevăzută la alin. (2) sau care face o declaraţie falsă ori incompletă.
    ART. 3
    Următoarele categorii de persoane nu pot îndeplini mandatul de auditor statutar al Camerei:
    a) membrii Consiliului superior al Camerei;
    b) personalul executiv al Camerei;
    c) asociaţii, angajaţii, soţii, rudele sau afinii până la gradul al IV-lea ai persoanelor prevăzute la lit. a).

    CAP. II
    Procedura de depunere a candidaturii

    ART. 4
    (1) Consultantul fiscal care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 va depune la sediul Camerei din str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 4, ap. 9, sectorul 2, municipiul Bucureşti, cererea de candidatură, completată după modelul prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de copia actului de identitate.
    (2) Consultantul fiscal poate depune candidatura numai pentru una dintre funcţiile eligibile, respectiv: Consiliul superior al Camerei sau Comisia de auditori statutari ori Comisia de apel, după caz.
    (3) Candidaturile se depun respectându-se calendarul detaliat în "Anunţul privind depunerea candidaturilor", care va fi postat pe site-ul Camerei. Candidaturile primite după expirarea termenului de depunere nu vor fi luate în considerare.
    (4) Comisia de validare a candidaturilor, prevăzută la cap. III, va întocmi un proces-verbal în care se va menţiona nominal fiecare candidatură, cu precizarea dacă aceasta a fost depusă în condiţiile prezentului regulament.
    (5) Candidaturile valabil depuse vor fi păstrate la arhiva Camerei o perioadă de 5 (cinci) ani.
    ART. 5
    Cererea de candidatură va fi însoţită şi de un curriculum vitae, în format european, în care se face o scurtă descriere a propriei activităţi referitoare la:
    a) acţiuni întreprinse pentru sprijinirea profesiei: organizarea sau participarea la evenimente unde a fost promovată activitatea de consultanţă fiscală, articole publicate pe teme de fiscalitate, susţinerea de cursuri pe teme de fiscalitate în calitate de lector, promovarea în media sau în mediul de afaceri a activităţii de consultanţă fiscală etc.;
    b) studiile, titlurile ştiinţifice, lucrările ştiinţifice elaborate, cărţi publicate în domeniu, alte tipuri de lucrări de specialitate etc.

    CAP. III
    Comisia de validare a candidaturilor

    ART. 6
    (1) Comisia de validare a candidaturilor este compusă din 5 persoane care fac parte din aparatul executiv al Camerei, numite prin ordin al preşedintelui Camerei Consultanţilor Fiscali.
    (2) Comisia de validare a candidaturilor are următoarele atribuţii:
    a) verifică existenţa documentelor specificate la art. 4 alin. (1) şi la art. 5;
    b) verifică respectarea termenului-limită de depunere a candidaturilor;
    c) verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 2.
    (3) Comisia de validare a candidaturilor va întocmi o listă cu candidaturile admise, care va fi afişată pe site-ul Camerei, inclusiv curriculum vitae al fiecărui candidat, în termen de 2 (două) zile lucrătoare de la data termenului-limită de depunere a candidaturilor.
    (4) Eventualele contestaţii referitoare la lista candidaturilor se vor depune în termen de 48 de ore (2 zile) de la afişarea listei.
    (5) Contestaţiile vor fi soluţionate, în termen de 2 (două) zile, de către o comisie formată din 3 membri: un membru al Comisiei de apel, un membru al Comisiei de auditori şi un membru al Consiliului superior al Camerei care nu şi-a depus candidatura.
    ART. 7
    (1) După soluţionarea contestaţiilor, rezultatele se afişează pe site-ul Camerei.
    (2) Lista candidaturilor elaborată după soluţionarea contestaţiilor rămâne definitivă.
    (3) Candidaturile care îndeplinesc condiţiile legale vor fi anunţate în Conferinţă de către preşedintele de şedinţă.
    ART. 8
    Candidaturile validate vor fi înscrise pe buletinul de vot în formă aprobată de Consiliul superior al Camerei, în ordinea alfabetică. Buletinele de vot se tipăresc prin grija Camerei, pe suport hârtie.

    CAP. IV
    Alegătorii

    ART. 9
    (1) Membrii Camerei cu drept de vot sunt consultanţii fiscali şi consultanţii fiscali asistenţi, care şi-au îndeplinit toate obligaţiile faţă de Cameră, la termenele stabilite prin hotărârile acesteia.
    (2) Membrii Camerei cu drept de vot pot fi reprezentaţi în Conferinţă de alţi membri cu drept de vot, în baza unei procuri speciale, autentificată de un notar public sau pentru care un avocat a atestat identitatea părţilor, conţinutul şi data actului, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
    (3) Procurile se depun în original la Secretariatul general, înainte de începerea lucrărilor Conferinţei, făcându-se menţiune despre aceasta în procesul-verbal de şedinţă.
    (4) Un membru nu poate reprezenta mai mult de 5 membri cu drept de vot. Membrii aleşi şi cei care şi-au depus candidaturile nu pot reprezenta alţi membri.

    CAP. V
    Procedura alegerilor

    ART. 10
    La propunerea membrilor Camerei prezenţi în plenul Conferinţei ordinare se alege comisia de numărare a voturilor, formată din 15 membri. Aceasta îşi va alege dintre membrii săi un preşedinte.
    ART. 11
    Comisia de numărare a voturilor are următoarele atribuţii:
    a) primirea şi distribuirea buletinelor de vot către membrii Camerei cu drept de vot;
    b) numărarea voturilor exprimate şi stabilirea voturilor valabile şi a celor nule;
    c) stabilirea candidaţilor care au fost aleşi prin întocmirea listei candidaţilor în ordinea descrescătoare a numărului de voturi valabil obţinute;
    d) elaborarea unui raport scris către Conferinţă cu privire la desfăşurarea alegerilor;
    e) întocmirea unui proces-verbal cu privire la rezultatele votului, care se prezintă plenului Conferinţei;
    f) predarea buletinelor de vot Secretariatului general al Camerei, în vederea sigilării şi păstrării acestora pe o perioadă egală cu cea a mandatului Consiliului superior al Camerei;
    g) alte atribuţii stabilite de Conferinţă.
    ART. 12
    (1) Alegătorii prezenţi la Conferinţă vor primi un singur buletin de vot.
    (2) Alegătorii care sunt împuterniciţi de către alţi membri ai Camerei cu drept de vot prin procură vor primi câte un buletin de vot corespunzător fiecărei procuri.
    ART. 13
    Votul "pentru" se realizează prin bifarea căsuţei din dreptul numelui şi prenumelui candidatului dorit, fără să se depăşească numărul locurilor eligibile. Votul "contra" se exprimă prin lăsarea intactă a căsuţei din dreptul numelui şi prenumelui candidatului.
    ART. 14
    Buletinele care vor cuprinde un număr mai mare de voturi decât numărul de locuri din care este format/formată Consiliul superior al Camerei, respectiv 15, Comisia de auditori statutari, respectiv 5, şi Comisia de apel, respectiv 5, vor fi anulate.
    ART. 15
    (1) Sunt declaraţi aleşi candidaţii care au întrunit numărul cel mai mare de voturi valabil exprimate.
    (2) Dintre cei 5 candidaţi declaraţi aleşi în ordine descrescătoare pentru Comisia de auditori statutari, primii 3 candidaţi sunt declaraţi membri titulari, iar ceilalţi 2 candidaţi, membri supleanţi.
    (3) Dintre cei 5 candidaţi declaraţi aleşi în ordine descrescătoare pentru Comisia de apel, primii 3 candidaţi sunt declaraţi membri titulari, iar ceilalţi 2 candidaţi, membri supleanţi.
    (4) În caz de egalitate la ultima poziţie validă, candidaţii aflaţi în această situaţie sunt supuşi din nou votului Conferinţei, urmând a fi declarat ales candidatul care a întrunit numărul cel mai mare de voturi.
    (5) Rezultatul votului se anunţă în plenul Conferinţei de către preşedintele comisiei de numărare a voturilor şi se afişează pe site-ul Camerei.
    ART. 16
    Prevederile prezentului regulament se completează cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare al Camerei Consultanţilor Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali nr. 3/2017.
    ART. 17
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.


    ANEXA 1
    la regulament

                       CERERE DE CANDIDATURĂ

    Subsemnatul/Subsemnata, .............., CNP ........................., legitimat/legitimată cu CI/paşaport seria ...... nr. ......., emisă/emis la data de .......... de .........., domiciliat/domiciliată în localitatea ........., str. ........ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul .........., tel. ........., fax ........., e-mail ..............., având calitatea de consultant fiscal, membru al Camerei Consultanţilor Fiscali, nr. carnet ......../an ........, îmi depun candidatura pentru a fi ales membru în*1): ..............................
    Declar pe propria răspundere că la data depunerii prezentei candidaturi*2):
    - am capacitate deplină de exerciţiu;
    - nu am fost sancţionat/sancţionată disciplinar în ultimii 5 ani de Camera Consultanţilor Fiscali;
    - nu deţin nicio funcţie într-o altă organizaţie profesională;
    - am achitat obligaţiile faţă de Camera Consultanţilor Fiscali;
    - am participat la programul de formare profesională continuă în anul anterior organizării alegerilor;
    - am şi calitatea de auditor*3).
──────────
    *1) Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali sau Comisia de auditori statutari ori Comisia de apel, după caz.
    *2) Se bifează căsuţa corespunzătoare.
    *3) Numai pentru candidaţii la Comisia de auditori statutari.
──────────

    În susţinerea cererii mele depun alăturat următoarele:
    - CI/paşaport seria ...... nr. ........, emisă/emis la data de ......... de .........., în copie;
    - curriculum vitae.

    Data ..................... Semnătura .................


        Domnului Preşedinte al Comisiei de validare a candidaturilor din
                 cadrul Camerei Consultanţilor Fiscali


    ANEXA 2
    la regulament

                     PROCURĂ SPECIALĂ*)
──────────
    *) Prezentul model de procură este cu titlu orientativ.
──────────

    Subsemnatul/Subsemnata, ........, cetăţean român, domiciliat/domiciliată în .........., str. .........., legitimat cu C.I. seria ...... nr. ......., eliberată de ............ la data de ............., născut/născută la data de ..........., în ..........., având C.N.P. ..............., în calitate de membru cu drept de vot al Camerei Consultanţilor Fiscali din România, împuternicesc prin prezenta pe ......................, cetăţean român, domiciliat/domiciliată în .............., str. .............. nr. ....., bl. ....., sc. ...., etaj ...., ap. ....., sectorul ......., legitimat/legitimată cu C.I. seria ...... nr. ......, eliberată de ....... la data de ........., născut/născută la data de .......... în .............., având C.N.P. ................., să mă reprezinte la Conferinţa naţională a Camerei Consultanţilor Fiscali ce va avea loc în data de .......... 2017.
    În virtutea prezentului mandat, ............................ este împuternicit/împuternicită să participe la lucrările Conferinţei naţionale a Camerei Consultanţilor Fiscali din România şi să voteze în numele meu şi pentru mine cu privire la toate problemele aflate pe ordinea de zi a Conferinţei din data de .............. 2017, inclusiv alegerea membrilor Consiliului superior al Camerei Consultanţilor Fiscali, Comisiei de auditori statutari şi Comisiei de apel.

    Data ..................... Semnătura .............



                           ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016